Συνεντεύξεις

Operus

Νέο fulllength για τους epic metallers Operus και μας δόθηκε έτσι μια πολύ καλή ευκαιρία  να μιλήσουμε με τον Oscar Rangel, τον κιθαρίστα του σχήματος.

Γεια σου Oscar! Συγχαρητήρια για τον νέο δίσκο. Ας αρχίσουμε τη συνέντευξη με τις ηχογραφήσεις του Score Of Nightmares. Πόσο σας πήρε; Που ηχογραφήσατε το album;

Γεια σου Μιχάλη, σε ευχαριστούμε πολύ! Ηχογραφήσαμε το album σε διάστημα έξι μηνών στα Silver Wings Studios, στο Μόντρεαλ.

Λέγεται πως το δεύτερο album μιας μπάντας είναι πιο σημαντικό από το ντεμπούτο της. Νιώσατε κάποια πίεση, όταν δουλεύατε το υλικό;

Όχι, από την αρχή του album είχαμε ξεκαθαρίσει απόλυτα τι θέλαμε να έχει το επόμενο και το προσπαθήσαμε όσο το δυνατόν καλύτερα μπορούσαμε. Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι με το αποτέλεσμα!

Είναι το Score Of Nightmares μια αναμενόμενη συνέχεια του ήχου σας ή είναι για σας ένα μεγάλο βήμα μπροστά;

Είναι σίγουρα πιο εξελιγμένο από το Cenotaph. Πιστεύω ότι είναι ένα βήμα παραπέρα για πολλούς λόγους, έχουμε μάθει κάποια πράγματα από το παρελθόν, όταν δουλεύαμε το Score Of Nightmares και πιστεύουμε ότι έκανε τον ήχο του album καλύτερο.

Ποιος επιμελείται τη μουσική και τους στίχους; Είναι ομαδική δουλειά ή ο καθένας έχει τον ρόλο του; Θέλεις να μας μιλήσεις για το περιεχόμενο των στίχων;

Από μουσική άποψη, εγώ συνθέτω τα τραγούδια, μετά η μπάντα μαθαίνει τα κομμάτια και μετά από αυτό όλοι μαζί κοιτάζουμε και διορθώνουμε τις λεπτομέρειες, αν χρειαστεί. Εκτός από το Where Falcons Fly, που γράψαμε με τον Wojtek. Στιχουργικά εξαρτάται, αλλά τα περισσότερα heavy τμήματα τα έγραψε ο David για το Score of Nightmares, έχουμε και κάποιους στίχους δικούς μου και του Wojtek σε αυτό το album. Αλλά τα βλέπουμε και τα διορθώνουμε πάντα μαζί, πριν τα ηχογραφήσουμε.

Όλα τα μέλη έχουν προηγούμενη εμπειρία από παλαιότερες μπάντες. Πως επηρέασε αυτό τον ήχο της μπάντας και πόσο εύκολο ήταν να ενώσετε τις επιρροές σας σε έναν κοινό ήχο;

Φαντάζομαι πως το κοινό μας χαρακτηριστικό στον ήχο μας, είναι το ότι γνωρίζουμε πολλούς διαφορετικούς τρόπους να δημιουργούμε πολλές ατμόσφαιρες, διαθέσεις και συναισθήματα με τον ήχο που θέλουμε να πετύχουμε σε κάθε φάση των συναυλιών μας ή album, ώστε να μας δίνει μόνο περισσότερες επιλογές να παίρνουμε αυτό που θέλουμε από τη μουσική μας και να μεγαλώνουμε την εμπειρία μας. Δε θα έλεγα ότι μας είναι δύσκολο να συνδυάσουμε τους ήχους μεταξύ μας, γιατί στο τέλος της μέρας είμαστε όλοι επαγγελματίες μουσικοί και θέλουμε το ίδιο πράγμα, το οποίο είναι ο καλύτερος δυνατός ήχος. Όλοι στη μπάντα είμαστε ανοιχτόμυαλοι και όλοι αλληλοϋποστηριζόμαστε και αναγνωρίζουμε ότι είμαστε ένα σύνολο και όχι ο καθένας και μόνος του.

Μιλώντας για μέλη, οι Operus έχουν δει πολύ κόσμο να φεύγει και να έρχεται. Ήταν εμπόδιο για εσάς ή βοήθησε κατά κάποιο τρόπο τη μπάντα;

Είμαστε υπερβολικά τυχεροί που είχαμε εξαιρετικούς μουσικούς και υπέροχα δημιουργικούς ανθρώπους στο πλάι μας όλα αυτά τα χρόνια και ανεξάρτητα από το οτιδήποτε, πάντα μαθαίνεις από έναν καλλιτέχνη που δουλεύεις μαζί. Ο πυρήνας ήταν πάντα ο ίδιος, οπότε δεν έχουμε αλλάξει τον τρόπο που δουλεύουμε με κάθε μέλος και με κάθε σύνθεση των Operus εστιάζουμε στις κοινές μας δυνάμεις. Έτσι, με αυτή τη λογική, είμαστε σε θέση να αξιοποιούμε κάθε κατάσταση και να συνεχίζουμε να βελτιωνόμαστε.

Το symphonic metal είναι ένα είδος με πολλές “hit and miss” μπάντες δυστυχώς. Ποια είναι εκείνα τα συστατικά που κάνουν ένα album του symphonic metal εξαιρετικό σύμφωνα με τη γνώμη σου;

Κατά τη γνώμη μου, τα συμφωνικά κομμάτια της μουσικής είναι αυτά που βελτιώνουν ήδη τη μουσική και αυτή ήταν η κύρια φιλοσοφία μου όταν συνέθετα το Score Of Nightmares, τα τραγούδια χρειάζονταν να ακούγονται ωραία χωρίς ενορχήστρωση, πρώτα για να είμαστε ικανοποιημένοι εμείς, διότι μιλάμε για ένα metal album.

Αν σου ζητούσα να διαλέξεις ένα μόνο τραγούδι από album για να το ακούσω, ποιο θα διάλεγες και γιατί.

Αυτή είναι η πιο δύσκολη ερώτηση, αλλά αν είχα να επιλέξω ένα, αυτό θα ήταν το Dance With Fire. Γιατί συνδυάζει πολλούς ήχους μέσα σε ένα τραγούδι, οπότε ελπίζουμε να σας δώσει μια ιδέα για το τι να περιμένετε από εμάς. Η δεύτερη μου πρόταση θα ήταν το “Lost”.

Έχετε κυκλοφορήσει το επίσημο video για το “Where Falcons Cry” από την εμφάνιση σας στο Wacken σωστά; Σχεδιάζετε να γυρίσετε και άλλα videos;

Σωστά, χρησιμοποιήσαμε υλικό από το Wacken της Γερμανίας και από το Hell and Heaven στο Μεξικό. Επίσης, έχουμε γυρίσει εδώ και λίγο καιρό ένα ακόμα video για το La Lloronaενώ πρόσφατα και για το Ruin, τα οποία είναι επίσης μέσα σε αυτό το album. Πρακτικά σχεδιάζουμε να γυρίσουμε και άλλο ένα πριν από το Ruin, αλλά έγινε η πανδημία και δεν μπορούσαμε να ιδωθούμε για μήνες. Να περιμένετε πολλά video από εμάς στο μέλλον.

Θα περιοδεύσετε ξανά όταν τελειώσει όλο τα θέμα με τη πανδημία;

Οπωσδήποτε, η μπάντα, το album βασίζονται πάνω στην ιδέα των ζωντανών εμφανίσεων. Αλλά οι άνθρωποι πρέπει να είναι ασφαλείς πριν μπορέσουν να ξαναέρθουν σε συναυλίες.

Ποιες είναι οι συνέπειες κατά τη γνώμη σου από αυτή τη πανδημία;

Πιστεύω ότι η μουσική βιομηχανία έχει περάσει μέσα από πολλές αλλαγές  τις τελευταίες δεκαετίες, οι δισκογραφικές έχουν ολοένα και λιγότερη επίδραση στους καλλιτέχνες και με τη τεχνολογία πολλές μπάντες μπορούν να δικτυωθούν ουσιωδώς με τους θαυμαστές τους. Νομίζω ότι αυτή η κατάσταση το έχει ενισχύσει αυτό. Επίσης πιστεύω ότι αυτή η πανδημία θα αλλάξει την εμπειρία της ακρόασης της μουσικής σε επίπεδο που δεν έχει φτάσει ακόμη, γιατί οι άνθρωποι φαίνεται πως έχουν χρόνο να κάνουν περισσότερα πράγματα και να συγκεντρωθούν. Εγώ προσωπικά είχα χρόνο να ακούω με τις ώρες μουσική, κάτι που είχα να κάνω χρόνια! Τόσο οι μπάντες όσο και ο κόσμος είναι πεινασμένοι για συναυλίες και το συντομότερο, θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες και ανταγωνισμός. Οπότε, ευελπιστούμε ότι οι μαγεία δεν είναι πολύ μακριά.

Έχεις έρθει ποτέ στην Ελλάδα; Πες μας ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό για τη χώρα μας;  

Προσωπικά εγώ και οι Operus ως μπάντα δεν έχουμε έρθει ποτέ. Ίσως κάποιοι από τα άλλα παιδιά να έχουν έρθει. Σχεδιάζω 100% να επισκεφθώ την πανέμορφη χώρα σας το συντομότερο δυνατόν! Τα πρώτο που μου έρχονται στο μυαλό είναι σκάλες, υπέροχο φαγητό, όμορφοι άνθρωποι.

Ολοκλήρωσε παρακαλώ αυτή τη σύντομη συνέντευξη με ένα μήνυμα για τους αναγνώστες μας!

Εκ μέρους της μπάντας: Σας ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας για το ενδιαφέρον σας και που κρατάτε το metal ζωντανό, αυτό δεν θα γίνονταν χωρίς τους οπαδούς, υποστηρικτές ή ανθρώπους σαν του Greek Rebels, είμαστε όλοι μαζί ενωμένοι! Οπότε συνδεθείτε μαζί μας και ας γιορτάσουμε τη ζωή!

Μιχάλης Νταλάκος
Μετάφραση: Δέσποινα Χατζή

https://www.operusmusic.com/home
https://www.facebook.com/Epic.Operus
https://operus.bandcamp.com/
https://www.instagram.com/epic.operus/
https://open.spotify.com/artist/6Q41ooUTXjXCC6XUxcXJAf
https://www.reverbnation.com/Operus
https://twitter.com/Epic_Operus
https://www.youtube.com/channel/UCeyAZDatZLDkWVA6T35vB8Q

Band Members
Oscar Rangel – κιθάρα, φωνητικά
Wojtek Sokolowski – μπάσο, φωνητικά
Robin Howe – τσέλο
JJ Tartaglia – τύμπανα
David Michael Moote – φωνητικά
Dean Arnold – κιθάρες

Discography
Cenotaph, 2017
Score Of Nightmares, 2020

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X