Yossi Sassi

RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothEvergrey 728×90 - 728|90|Evergrey 728×90|||bothChania Rock Festival 2019_728x90 - 728|90|Chania Rock Festival 2019_728x90|||both
20000
110

Είναι αναμφισβήτητα τεράστιος καλλιτέχνης και ίσως ο νονός του επονομαζόμενου oriental metal. Πρόσφατα κυκλοφόρησε την δεύτερη προσωπική του δουλειά υπό τον τίτλο “Desert Butterflies”. Ο λόγος για τον Yossi Sassi, ο οποίος δέχθηκε να μιλήσει για όλα σχετικά με την νέα του δουλειά, για την αποχώρηση του από τους Orphaned Land αλλά και για τα μελλοντικά του σχέδια. Απολαύστε τον!

Yossi συγχαρητήρια για την κυκλοφορία του “Desert Butterflies”. Πως αισθάνεσαι τώρα που επιτέλους κυκλοφόρησε;

Ευχαριστώ! Νιώθω πολύ ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Ήταν ένα μακρύ ταξίδι γύρω από τον κόσμο, από το Τόκιο στη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α. Οι κριτικές είναι ΥΠΕΡΟΧΕΣ και δεν θα μπορούσα να ζητήσω καλύτερα σχόλια από τους φίλους μου και τους οπαδούς.

Πριν προχωρήσουμε σε θέματα του “Desert Butterflies”, ας ξεκινήσουμε λίγο διαφορετικά. Η αποχώρηση σου από τις τάξεις των Orphaned Land ήταν ένα σοκ για τους οπαδούς, ειδικά μετά το – τεράστιο κατά τη γνώμη μου – “All Is One”. Τι έγινε και αποχώρησες;

Όντως, οι Orphaned Land ήταν το σπίτι μου από τότε που τους συν-ίδρυσα, σχεδόν 23 χρόνια πριν. Ήμουν η κινητήρια δύναμη πίσω από τη μουσική τους όλα αυτά τα χρόνια, όπως και σε πολλά άλλα θέματα – παραγωγή, management, επαφές για endorsements, ακόμα και στίχους. Ένιωσα ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσω σε νέες προκλήσεις για πολλούς λόγους, κάποιους από τους οποίους μπορώ να ελέγξω και κάποιους που δεν θέλω να προσπαθήσω και να ελέγξω πια. Παραμένουμε καλοί φίλοι με τα υπόλοιπα παιδιά και τους εύχομαι μόνο το καλύτερο.

Πίσω στο “Desert Butterflies”. Τι είδους σχόλια απέσπασες από τον Τύπο αλλά και από τους υποστηρικτές σου;

Τύπος, blogs, ραδιόφωνο, κτλ υποδέχτηκαν το “Dessert Butterflies” ζεστά και με ανοιχτές αγκάλες. Οι περισσότερες κριτικές είναι πραγματικά υπέροχες, καλύτερες απ’ ότι θα μπορούσα να γράψω για το ίδιο μου το δημιούργημα. Άλλες είναι “απλά” καλές, και φυσικά κάποιες προτιμούν λίγο περισσότερο την προηγούμενη κυκλοφορία μου “Melting Clocks”. Κατά τη γνώμη μου αποτελούν ένα τέλειο εύρος σχολίων. Είμαι πολύ ευχαριστημένος.

Ποιες διαφορές μπορείς να επισημάνεις μεταξύ του “Desert Butterflies” και του “Melting Clocks”;

Ενώ το ‘Melting Clocks’ ήταν ένα άλμπουμ που “απλά έγινε”, και το είχα μέσα μου για χρόνια και δημιουργήθηκε πολύ γρήγορα στο κενό μεταξύ της περιοδείας των Orphaned Land και νέου άλμπουμ, η καινούρια μου δουλειά, το ‘Desert Butterflies’, συνδέθηκε και έγινε η παραγωγή με περισσότερη οργάνωση. Κάλυψε 4 χώρες σε 3 ηπείρους, από τον Marty Friedman στην Ιαπωνία στον Ron ‘Bumblefoot’ Thal στις Η.Π.Α, την Mariangela Demurtas στη Νορβηγία, κτλ. Επίσης ηχογραφήθηκε όταν ανακοίνωσα την αποχώρηση μου από τη μπάντα που δημιούργησα, τους Orphaned Land, οπότε φυσικά πρόσθεσε ένα συναισθηματικό βάρος στην όλη διαδικασία.

Τι σε έκανε να ονομάσεις έτσι το άλμπουμ; Ποια η ιστορία πίσω από τον τίτλο;

Είναι μια εννοιολογική κυκλοφορία. Εμπνέει τον ακροατή να αναλογιστεί τη ρουτίνα, τις ερήμους της ζωής του και να θέσει σε πλεύση τα όνειρα του, να ξεφύγει από τις λανθασμένες αντιλήψεις και βγαίνοντας από το κουκούλι του να γίνει η πεταλούδα που μπορεί. Μπορεί να σκεφτείς ότι δεν υπάρχουν πεταλούδες στην έρημο, παρόλα αυτά ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Σε όλες τις ερήμους του κόσμου. Έτσι και σε αυτή τη λανθασμένη αντίληψη στους ανθρώπους, ότι δεν μπορούν να γίνουν αυτό που ονειρεύονται ή να κάνουν αυτό που αγαπάνε. Αλλά μπορούνε. Όπως το ότι υπάρχουν πεταλούδες στην έρημο είναι γεγονός, ακόμα και αν δεν ακούγεται τόσο ρεαλιστικό.

Πότε ξεκίνησες να συνθέτεις το υλικό; Συνέβη παράλληλα με το “All Is One”;

Το περισσότερο υλικό συγκεντρώθηκε μέσα στα χρόνια. Συνθέτω μουσική όλες τις στιγμές, όταν οδηγώ, όταν προχωράω στο δρόμο, όταν τρώω, πάντα. Όταν το ‘All Is One’ ολοκληρώθηκε, βρήκα το χρόνο να δω τι θέλω να κρατήσω στο άλμπουμ και τι να κρατήσω για άλλες μουσικές περιπέτειες.

Που διάλεξες να ηχογραφήσεις το άλμπουμ αυτή τη φορά και ποιος ήταν υπεύθυνος για την παραγωγή, μίξη και mastering;

Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε σε 4 χώρες, όμως η πλειοψηφία των ηχογραφήσεων (όπως και η μίξη) έγινε στο Τελ Αβίβ-Γιάφα. Κάναμε τη μίξη στη Γιάφα, στο ίδιο στούντιο που μίξαρα το ‘Melting Clocks’ πάλι με τον Liron Schaffer, τον καλό μου φίλο και άριστο μηχανικό ήχου με τεράστια εμπειρία. Το master έγινε στη Νέα Υόρκη από τον Michael Fossenkamper των ‘Turtletone studios’. Έχουμε δουλέψει χρόνια μαζί και είμαι πολύ ευχαριστημένος με τη δουλειά του σε πολλές δικές μου παραγωγές.

Συνεργάστηκες με τους ίδιους μουσικούς από το “Melting Clocks”;

Με κάποιους ναι, άλλα έχω επίσης καινούριους καλλιτέχνες σε αυτό το άλμπουμ – από παίχτες σιτάρ και κανονάκι, έναν καινούριο βιολιστή (Daniel Hoffman) μέχρι τα φλάουτα του Tzahi Ventura. Πάνω απ’ όλα αυτή είναι η πρώτη σόλο κυκλοφορία που είχα τον Or Lubianiker στην ηχογράφηση μπάσου και ακουστικού μπάσου. Είναι μια καταπληκτική προσθήκη στον ήχο του άλμπουμ.

Είχες κάποιους special guests στο άλμπουμ. Πες μας μερικά πράγματα για αυτούς.

Στα γυναικεία φωνητικά έφερα κάποια φοβερά ταλέντα που ήθελα καιρό να συνεργαστώ – την Mariangela Demurtas (Tristania, Moonspell) και την Yosefa Zaush. Επίσης συμπεριέλαβα τον φίλο μου, τον Ron Thal (Guns’n’Roses) και τον Marty Friedman (που συμμετείχε επίσης και στο “Melting Clocks”) να δώσουν τη δική τους ιδιαίτερη κιθαριστική πινελιά.

Ο Marty Friedman εμφανίζεται για δεύτερη φορά. Υπάρχει κάποιο ειδικό δέσιμο μεταξύ εσένα και του Marty;

Ο Marty κι εγώ είμαστε καλοί φίλοι. Έχουμε κάνει πολλά πράγματα μαζί. Έχουμε περιοδεύσει μαζί, έχουμε μοιραστεί την ίδια σκηνή, έχει ηχογραφήσει και στα δύο μου σόλο άλμπουμ, υποστηριζόμαστε από τις ίδιες εταιρίες, κτλ. Είναι υπέροχος άνθρωπος και φανταστικός καλλιτέχνης. Έμαθα πολλά απλά βρισκόμενος με αυτόν στον ίδιο χώρο. Έχει έναν μοναδικό συνδυασμό μετριοφροσύνης και ροκ σταρ ποιότητας.

Τι αναμνήσεις έχεις από την κοινή σου περιοδεία με τον Stephan Forté;

Ο Stephan είναι ένας χαρισματικός κιθαρίστας και περάσαμε καλά περιοδεύοντας μαζί. Ακολούθησε την ‘Guitar Universe 2012’ περιοδεία μου μαζί με τον Marty και ήταν μια φανταστική προσθήκη πράγματι.

Προετοιμάζεις περιοδεία για την προώθηση του “Desert Butterflies”;

Ναι, και θα είναι μια υπέροχη περιοδεία αργότερα. Θα καθυστερήσει για τον επόμενο χρόνο δυστυχώς, λόγο της κατάστασης με την ασθένεια του πατέρα μου – μόλις ολοκλήρωσε την ηχογράφηση των φωνητικών του στο ‘Desert Butterflies’ και έπαθε εγκεφαλικό (CVA). Αναρρώνει σιγά σιγά, όμως δεν θα μπορώ να φύγω από το σπίτι για ένα μήνα περίπου επειδή τον φροντίζω καθημερινά. Να είστε σίγουροι όμως ότι θα σας δούμε στο δρόμο το 2015.

Υπάρχει πιθανότητα να περάσετε από Ελλάδα;

Το ελπίζω και το σκοπεύω! Ήρθε η ώρα να δώσουμε ένα σόου στην Ελλάδα με την προσωπική μου μπάντα.

Γύρισες επίσης ένα βίντεο κλιπ. Πες μας μερικά πράγματα για αυτό. Υπάρχει περίπτωση να γυρίσετε άλλο;

Κυκλοφορήσαμε ένα βίντεο κλιπ για το ‘Believe’ με τη συμμετοχή της Mariangela στα φωνητικά, όπως επίσης και ένα στούντιο κλιπ για το ‘Cocoon’ στο οποίο τραγουδάω εγώ. Ίσως κάνουμε άλλο ένα. Προς το παρόν επικεντρωνόμαστε στο να κλείσουμε κάποια show όσο ο πατέρας μου, ο David, αναρρώνει.

Τι έχεις να μας πεις για το υπέροχο εξώφυλλο; Ποιος το έφτιαξε;

Δημιουργήθηκε από την Dina Bova, μία βραβευμένη καλλιτέχνιδα φωτογραφίας. Επίσης έφτιαξε το artwork για το ‘Melting Clocks’. Λατρεύω το ταλέντο της. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτος ο τρόπος που ερμηνεύει τη μουσική μου και την εννοιολογική μου δουλειά. Η τέχνη και η μουσική δουλεύουν μαζί άπταιστα.

Πως μπορεί κάποιος να αγοράσει το “Desert Butterflies”;

Όλες οι επιλογές είναι διαθέσιμες από το επίσημο website. Κυκλοφορεί ευρέως και ψηφιακά (iTunes, bandcamp, κτλ,κτλ,) και σε Digipack έκδοση (με ειδικό artwork), όπως επίσης και σαν limited edition με το DVD documentary ‘Capturing the butterfly’, με behind the scenes υλικό και αποκλειστικές συνεντεύξεις για την δημιουργία του άλμπουμ.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια και προσδοκίες;

Μόλις πήρα την ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ μου μπουζουκοκιθάρα (η εφεύρεσή μου που συνδυάζει το ελληνικό μπουζούκι σε ένα σάμα με ηλεκτρική), έκδοση δεύτερη που περιλαμβάνει μία ακουστική κιθάρα μεταξύ άλλων βελτιώσεων. Έτσι σκοπεύω να περιοδεύσω με αυτή αρκετά. Δώσαμε κάποια show τώρα (στην Ιταλία, κτλ) και έχουμε μια Ισραηλινή περιοδεία τον επόμενο μήνα. Σχεδιάζουμε επίσης την Ευρωπαϊκή περιοδεία, όπως και αρκετά σόου παγκοσμίως. Επίσης κάνω την παραγωγή σε 2 νέους καλλιτέχνες αυτές τις μέρες και απολαμβάνω πάρα πολύ την ώρα μου στο στούντιο.

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Yossi. Ας κλείσουμε τη συνέντευξη με ένα μήνυμα σου στο ελληνικό κοινό…

YAMAS! Ευχαριστώ πολύ όλους τους υπέροχους φίλους και οπαδούς. Απολαύστε το ‘Desert Butterflies’ και ελπίζω να σας δω σύντομα!

Νίκος Σιγλίδης
Μετάφραση: Σταύρος Τσιλιβαράκος

http://yossisassi.com/
https://www.facebook.com/YossiSassi
https://twitter.com/Yossi_Sassi
https://www.youtube.com/user/yossis9
https://soundcloud.com/yossisassi

Band Members:
Yossi Sassi – Φωνητικά, Κιθάρες, Μπουζούκι, Charrango, Ούτι, Σάζι, Chumbush, Πλήκτρα
Or Lubianiker – Ηλεκτρικό & Ακουστικό Μπάσο
Shay Ifrah – Τύμπανα
Ben Azar – Κιθάρες
Roei Fridman – Κρουστά

Discography
Melting Clocks, 2012
Desert Butterflies, 2014

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.