Subsginal

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRussian Circles 728×90 - 728|90|Russian Circles 728×90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothEclipse 728×90 - 728|90|Eclipse 728×90|||bothOM 2020 728×90 - 728|90|OM 2020 728×90|||bothRoadHouse Diet_728x90 - 728|90|RoadHouse Diet_728x90||https://www.greekrebels.gr/roadhouse-diet-electric-devilry-mojoholic/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothdeafheaven 728×90 - 728|90|deafheaven 728×90|||bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||both
20000
110

Νέα δισκογραφική δουλειά για τους Subsignal, οι οποίοι έρχονται να μας καταπλήξουν με το “Touchstones”. Ο τραγουδιστής της μπάντας, Arno Menses, μας λέει λίγα λόγια για το νέο τους πόνημα…

Γεια σου Arno, συγχαρητήρια για το ολοκαίνουριο άλμπουμ των Subsignal, “Touchstones”. Πώς αισθάνεσαι που αυτό το άλμπουμ έχει παρά λίγες μέρες για να κυκλοφορήσει;

 

Σ’ ευχαριστώ Νίκο, λοιπόν είμαι ενθουσιασμένος πραγματικά, έχουμε δουλέψει πολύ γι’ αυτό το άλμπουμ. Φυσικά μετά την επιτυχία του “Beautiful & Monstrous” όλοι μας ανυπομονούσαμε να ανακαλύψουμε εάν θα μπορούσαμε να φτάσουμε αυτό το επίπεδο ξανά ή ακόμα και να το ξεπεράσουμε, το οποίο νομίζω ότι και κάναμε. Οι κριτικές από όλα τα μεγάλα περιοδικά είναι πολύ θετικές. Τώρα ας ελπίσουμε ότι οι θαυμαστές μας, και ίσως και νέοι θαυμαστές είναι αντίστοιχα ενθουσιασμένοι.

Το τελικό αποτέλεσμα του δίσκου σε ικανοποιεί 100% ή θα σκεφτόσουν να αλλάξεις κάτι;

Λοιπόν, υπάρχει πάντα περιθώριο για αλλαγή. Φυσικά όταν είσαι στη φάση των demos, έχεις συγκεκριμένη εικόνα του κομματιού, όταν κάνεις την κανονική ηχογράφηση είναι πάντα διαφορετικά. Τις περισσότερες φορές για το καλύτερο, αλλά και μερικές φορές επίσης όχι πλήρως ικανοποιητική. Δε μιλάω για τη μπάντα σε αυτή την περίπτωση αλλά είμαι πάντα πολύ επικριτικός με τα φωνητικά μου. Ακούγοντας το τώρα, μπορεί να άλλαζα μερικά πράγματα που έκανα. Αν είσαι 100% ικανοποιημένος, δεν υπάρχει περιθώριο για ανάπτυξη και εμείς ακόμα θέλουμε να αναπτυχθούμε, ως μουσικοί, τραγουδοποιοί και στιχουργοί.

Για να ξεκινήσουμε, θα μπορούσες να συστήσεις τους Subsignal στο ελληνικό κοινό; Ίσως δίνοντας μας μια μικρή βιογραφία…

Χαχα, λοιπόν οι Subsignal είναι μία σχετικά νέα μπάντα υπό την ταμπέλα του prog-rock πολύ έντονα συνδυασμένο με AOR/ Melodic Rock, αλλά επίσης και με Metal στοιχεία. Αποτελείται από τον Markus Steffen (Ex-Sieges Even), εμένα, τον David Bertok (Dreamscape), τον Ralf Schwager (Dreamscape) and τον Roel van Helden (Sun Caged). Το 2009 κυκλοφορήσαμε το «Beautiful & Monstrous», μία μεγάλη επιτυχία για μια νεοφώτιστη μπάντα, κάναμε περιοδεία με μπάντες όπως οι SAGA, είχαμε λαμπρές κριτικές και αποκτήσαμε πολλούς θαυμαστές παγκοσμίως. Τώρα επρόκειτο να κυκλοφορήσουμε το δεύτερο μας άλμπουμ “Touchstones”, το οποίο είναι κατά τη γνώμη μου, σπουδαιότερο, καλύτερο και τολμηρότερο. Οπότε όποιος αρέσκεται σε καινοτόμο prog-rock με ιδιαίτερη αγάπη στη μελωδικότητα. ας τσεκάρει τα άλμπουμ μας.

Πραγματικά τι σας έκανε να ονομάσετε το άλμπουμ σας “Touchstones”; Έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα ή ίσως αποτελεί ένα εννοιολογικό άλμπουμ;

Δεν είναι ένα εννοιολογικό άλμπουμ, ήταν απλά ο τίτλος ενός εκ των τραγουδιών, σύντομος και πιασάρικος, γι’ αυτό το επιλέξαμε σαν τίτλο. Το τραγούδι συνδυάζει την ιστορία του Σύσιφου με προσωπικές εμπειρίες, και έχει γραφτεί από τον Markus Steffen.

Ποια, κατά τη γνώμη σου είναι η βασική διαφορά ανάμεσα στα “Beautiful & Monstrous” και “Touchstones”;

Η βασική διαφορά είναι ότι είναι αισθητά σκληρότερο, γρηγορότερο και πολύ πιο ποικιλόμορφο στα στυλ και τα συναισθήματα. Πηγαίνει από ελαφριά χαρούμενα τραγούδια ή αποσπάσματα σε σκοτεινά βαρύτερα τραγούδια ή αποσπάσματα. Επίσης μέσα στα κομμάτια το κλίμα μπορεί να αλλάξει στο λεπτό, αυτό μου κίνησε πολύ το ενδιαφέρον ώστε να φτιάξω αυτό το άλμπουμ.

Που έγινε η ηχογράφηση αυτή τη φορά και ποιος ήταν υπεύθυνος της παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου μίξης και mastering; Έχετε συνεργασθεί μαζί του και στο παρελθόν;

Ηχογραφήσαμε το υλικό μας σε διαφορετικά στούντιο, απ’ τη μια για να πάρουμε ένα διαφορετικό ήχο σε σχέση με το προηγούμενο άλμπουμ και από την άλλη, όλοι μας έχουμε κανονικές δουλειές, τα παιδιά μας πάνε στο σχολείο… Προκειμένου να τα στριμώξουμε όλα στο καθημερινό μας πρόγραμμα έπρεπε να σκεφτούμε ένα τρόπο να τα κάνουμε όλα πιο εύκολα. Δεδομένου και ότι ζούμε διασκορπισμένοι σε Αυστρία, Γερμανία και Ολλανδία. Η μίξη έγινε από τον Kristian Kohlmanslehner ο οποίος έκανε και του πρώτου άλμπουμ και των Sieges Even το “Paramount” αλλά οι κιθάρες, μπάσο, φωνητικά και πλήκτρα ηχογραφήθηκαν σε διαφορετικά στούντιο.

Πες μας λίγα πράγματα για το εξώφυλλο. Ποιος το έφτιαξε και τι συμβολίζει.

Συνελήφθη από τον Markus και εμένα (είναι βασικά ο Σύσιφος στους πρόποδες του βουνού ακριβώς πριν αρχίσει τη μακρινή και σκληρή ανάβαση του, αναφέρεται στη λέξη “touchstones” (λύδια λίθος)). Έφτιαξε μερικά σκίτσα και στο τέλος ο Thomas Ewerhard (που έχει κάνει εκατομμύρια εξώφυλλα για Avantasia, Transatlantic κλπ, επίσης για Sieges Even) το έκανε, αυτό που τώρα είναι το εξώφυλλο του CD.

Ποιος ήταν υπεύθυνος για τη μουσική και τους στίχους σε αυτό το άλμπουμ;

Για τη μουσική ο Markus Steffen (που έγραψε τα περισσότερα τραγούδια), εγώ και ο David Bertok, ενώ οι Ralf και Roel φυσικά έκαναν τις δικιές τους ρυθμίσεις. Για τους στίχους οι Markus και David.

Πώς θα περιέγραφες τη μουσική των Subsignal σε ένα άτομο που δεν έχει ακούσει το υλικό σας;

Προσωπικά θα έλεγα Progressive/AOR πλαισιωμένο από Heavy κρούστα.

Ποια θεωρείς τη βασική σας επιρροή στη μουσική της μπάντας;

Για μένα στην πρώτη θέση είναι οι Kansas, επίσης μία progressive μπάντα που ήξερε όπως καμιά άλλη να συλλαμβάνει λαμπρές μελωδίες. Πολλές AOR μπάντες από αρχές 80’s, αλλά φυσικά και πολλές prog μπάντες. Για τον Markus ξέρω ότι οι RUSH είναι μία από τις αγαπημένες του. Πραγματικά πάρα πολλές για να τις αναφέρω. Διαμορφώνεσαι στην πορεία ακούγοντας σαν έφηβος το «Transcendence» των Crimson Glory από τη μια και των Survivor το «Caught in the Game» από την άλλη, και όλα τα ενδιάμεσα. Αυτός ο ήχος και αυτές οι μελωδίες έχουν διαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο κατανοώ τη μουσική και το πώς μ’ αρεσει να γράφω και να παίζω. Σε αυτό δε θα υπάρχει διαφορά για την υπόλοιπη μπάντα, ίσως απλά να έχουν άλλες μπάντες ή μουσικούς σαν έμπνευστες.

Πολύς κόσμος ακόμα συγκρίνει τους Subsignal με τον ήχο των 2 τελευταίων άλμπουμ των Sieges Even, “The Art Of Navigating By The Stars” και “Paramount”. Πιστεύεις ότι αυτό είναι σωστό; Ποια η γνώμη σου για αυτό;

Ναι κατά ένα τρόπο, αλλά τώρα η μουσική είναι πολύ πιο ποικιλόμορφη, κινείται σε πολλές κατευθύνσεις/συναισθήματα και φυσικά δεν είναι τόσο περίπλοκη όπως των Sieges πια. Αλλά είμαι σίγουρα ικανοποιημένος με τους ανθρώπους που το σκέφτονται αυτό… οι Sieges Even βρίσκονται ακόμα ανάμεσα στις αγαπημένες μου μπάντες όλων των εποχών.

Τι αναμνήσεις σου έχουν αφήσει οι συναυλίες των Sieges Even στην Ελλάδα προωθώντας το “The Art…”; Σκέφτεστε να ξαναρθείτε με τους Subsignal;

Ω ναι, αυτό ήταν για όλους μας μια πολύ συγκινητική εμπειρία, τέτοιο πάθος και κατανόηση της μουσικής από το πλήθος, να τραγουδάνε παράλληλα με τα σόλο της κιθάρας… που στον κόσμο το βιώνεις αυτό; Ήταν και ακόμα είναι το απόλυτο highlight για μένα το να μπορώ να παίζω μπροστά σε ένα τόσο αφοσιωμένο και φιλικό κοινό. Θα ξαναρχόμουν οποιαδήποτε στιγμή, μόνο και μόνο για να ξαναβιώσω αυτή τη σπίθα αυτού που έζησα τότε. Για όλους εσάς που ήσασταν εκεί, σας ευχαριστώ ξανά.

Σε αυτή τη περίπτωση, έχετε κάποια σχέδια για ξεχωριστές εμφανίσεις ή ίσως και μία περιοδεία;

Τώρα ετοιμάζουμε τα σχέδια. Φυσικά ξεκινάμε λίγο από Γερμανία και Ολλανδία αυτή τη χρονιά, μετά την άνοιξη του επόμενου χρόνου θα αρχίσουμε να περιοδεύουμε σοβαρά, ευελπιστώ υπό τη σκιά μίας μεγαλύτερης μπάντας ώστε να κερδίσουμε την προσοχή μεγαλύτερων κοινών. Το που θα μας φτάσει το ταξίδι, δεν το ξέρω ακόμα. Ο ατζέντης μας το επεξεργάζεται καθώς μιλάμε.

Τι είδος μουσικής ακούς αυτήν την περίοδο; Καμιά καλή κυκλοφορία που να πρότεινες στους αναγνώστες μας?

Χαχα, πραγματικά δεν είμαι για να με ρωτάς για νέες κυκλοφορίες. Ντρέπομαι που το λέω, αλλά δεν έχω ακούσει πολύ καινούριο υλικό τελευταία. Ακούω παλιά άλμπουμ των 80’s (AOR, West Coast). Είναι ένα άθλημα για μένα να ακουμπαώ στα χέρια μου σε εκείνες τις κυκλοφορίες… Οπότε τώρα ακούω Pages (η παλιά μπάντα του Richard Pages), Jay Graydon (ο τύπος από τους Airplay) Michael McDonald και Michael Sembello για να αναφέρω μερικά.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια/προσδοκίες της μπάντας και ποια τα δικά σου;

Λοιπόν πρέπει να δούμε που μας φέρνει αυτό το άλμπουμ. Μερικά κουτσομπολιά έχουν ήδη γραφτεί, αλλά επίσης εξαρτάται και από την επιτυχία της μπάντας, επειδή δε βγάζουμε πολλά από τη μουσική μας και όλοι πρέπει να ζήσουμε φυσικά. Ελπίζουμε στα καλύτερα. Οπότε μελλοντικά σχέδια είναι να περιοδεύσουμε για προώθηση του νέου άλμπουμ, να πουλήσουμε τόνους από άλμπουμ, να γίνουμε πλούσιοι και μετά επιτέλους να μπορούμε να συγκεντρωθούμε πλήρως στη μουσική μας αντί να πηγαίνουμε σε ένα σκατένιο γραφείο όλη την εβδομάδα. Αλλά αυτό πιστεύω είναι ένα όνειρο που έχουν όλες οι μπάντες.

Σ’ ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου Arno. Εύχομαι τα καλύτερα. Κλείσε τη συνέντευξη όπως θέλεις.

Σ’ ευχαριστώ Νίκο, ήταν ευχαρίστηση μου. Εύχομαι να σε δω κάπου στην Ελλάδα στο κοντινό μέλλον.

Νίκος Σιγλίδης

http://www.subsignalband.com

Band

Arno Menses: Φωνή

Markus Steffen: Κιθάρα

David Bertok: Πλήκτρα

Ralf Schwager: Μπάσο

Roel Van Helden: Τύμπανα

Discography

Beautiful And Monstrous, 2009

Touchstones, 2011

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.