whale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothRussian Circles 2021 468×60 - 468|60|Russian Circles 2021 468×60|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_468x60 - 468|60|Greek Rebels Advert Feb 2018_468x60||www.facebook.c|bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothvinylmonster468x60 - 468|60|vinylmonster468x60||http://www.vinylmonster.gr/|bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
60
nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothRussian Circles 2021 728×90 - 728|90|Russian Circles 2021 728×90|||both
20000
110

Η Μαριαλένα Τρικόγλου πρόσφατα κυκλοφόρησε τον πρώτο της προσωπικό δίσκο με τίτλο Vanity. Εμείς σαν περιοδικό πάντα δίνουμε το βήμα σε ανεξάρτητους καλλιτέχνες και φυσικά την εντοπίσαμε και μιλήσαμε μαζί της!

Πότε πήρες την απόφαση να συνθέσεις το υλικό του Vanity σαν solo καλλιτέχνης;

Την τελική απόφαση την πήρα ενάμιση χρόνο πριν, όταν τελείωσα τις σπουδές μου πάνω στο κλασικό τραγούδι. Ήταν κάτι που το σκεφτόμουν για αρκετά χρόνια.

Μιλώντας για σύνθεση, τα κομμάτια είναι πρόσφατα ή δούλεψες και σε «ιδέες» που είχες χρόνια;

Τα κομμάτια είναι όλα πρόσφατα, γραμμένα σε συνεργασία με τον αγαπημένο φίλο και συνεργάτη Βαγγέλη Γιαλαμά. Οι δική μου κύρια συμβολή ήταν στους στίχους και σε διάφορα φωνητικά που κάποια ήταν βασισμένα και σε παλαιότερες ιδέες μου.

Είδα ότι συνεργάστηκες σε τον Βαγγέλη Γιαλαμά και σε θέμα παραγωγής. Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία; Ποιοι άλλοι μουσικοί έχουν αναμιχθεί σε αυτή την δουλειά;

Η συνεργασία αυτή προέκυψε από μία παλαιότερη που είχαμε πάνω σε ένα κομμάτι και στην πορεία σε ένα video clip που μου είχε κάνει δύο χρόνια πριν. Θεωρώ την δουλεία του πολύ αξιόλογη και ως καλλιτέχνη και ως παραγωγό και έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε μαζί με πολλή αγάπη αυτό το album. Κατόπιν δικής μου απόφασης, όλη η μουσική είναι γραμμένη από τον ίδιο.

Θα ήταν εύκολο να κατατάξω το album στον χώρο του symphonic metal όμως διαπίστωσα ότι δεν περιορίζεται μόνο σε αυτόν. Συμφωνείς;

Η λογική μας ήταν να ξεφύγουμε λιγάκι από αυτό το ύφος. Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας, διαφορετικό στον χώρο που να μην θυμίζει ένα συγκεκριμένο είδος. Οι επιρροές μας ως μουσικοί ήταν πολλές και πιο πολύ θα το χαρακτήριζα ως progressive με συμφωνικά στοιχεία.

Αν θα έπρεπε να αναφέρεις τους μουσικούς που σε έχουν επηρεάσει πιο πολύ ποιοι θα έλεγες ότι είναι;

Ως κλασική τραγουδίστρια, η κύρια επιρροή μου ήταν ο Wagner όπου κάνοντας την διατριβή μου πάνω σε αυτόν και έχοντας τραγουδήσει αρκετές από τις όπερές του ανακάλυψα έναν ολόκληρο κόσμο πάνω στον οποίο βασίστηκε κατά πολύ η μετέπειτα symphonic metal μουσική. Επίσης η θεματολογία των έργων του με ενέπνευσε γενικά σαν καλλιτέχνη να στραφώ προς την συμφωνική μουσική με τα επικά στοιχεία που περιελάμβαναν, βασισμένα όλα στην σκανδιναβική μυθολογία. Πατώντας σε αυτό, λατρεμένος ο Howard Shore που συνέθεσε την μουσική του Lord Of The Rings εξίσου βασισμένος στην μουσική του Wagner. Από εκεί και πέρα δεν θα μπορούσε να μην είναι φυσικά ο Tuomas Holopainen, μιλώντας σαν οπαδός και εκπρόσωπος της symphonic metal σκηνής. Ο Christofer Johnsson ως συνθέτης των Therion επίσης. Είναι μία ερώτηση που θα μπορούσα να επεκταθώ σε πολλούς μουσικούς αλλά ας μείνουμε σε αυτούς για την ώρα!

Μπορείς να μας πεις για ποια θέματα μιλούν οι στίχοι του Vanity;

Το Vanity ίσως είναι και από τα πιο αγαπημένα μου τραγούδια μέσα στον δίσκο γιατί την περίοδο που έγραφα τους στίχους ήμουν πολύ συναισθηματικά φορτισμένη. Η στίχοι μιλούν για την ματαιοδοξία, εξού και ο τίτλος του τραγουδιού. Μιλούν για την εσωστρέφεια του ανθρώπου και την απομόνωση, η οποία θα μπορούσε να έχει ως προέκταση την κοινωνική απομόνωση, αφήνοντας μία πτυχή αλληγορίας για να δοθεί ο χώρος στην αντίληψη του εκάστοτε ακροατή.

Στην αρχή του το symphonic metal εθεωρείτο από πολλούς ως το “the next big thing”. Τα τελευταία χρόνια όμως υπάρχει ένας κορεσμός στο παρακλάδι. Τελικά πόσο δύσκολο είναι να βγει μια δουλειά που να ξεχωρίζει στον χώρο αυτό;

Για εμένα ο κάθε χώρος έχει την μοναδικότητά του και το κοινό του. Ο κάθε καλλιτέχνης μπορεί να εκπροσωπεί συγκεκριμένα είδη με απόλυτη επιτυχία. Ιδανικά η λογική μου είναι να σκέφτεσαι out of the box. Να αγαπάς αυτό που κάνεις, να δημιουργείς εσύ την μουσική σου έχοντας πολλές και διαφορετικές επιρροές στο έργο σου και αυτό να προσπαθήσεις να περάσεις και στους ακροατές σου. Μιλώντας για symphonic metal στο εξωτερικό έχει σίγουρα μεγαλύτερο φανατισμένο κοινό απ’ ότι έχει η Ελλάδα, όπως και το κάθε είδος ξεχωριστά. Άρα αγάπη, μεράκι και πολλή πίστη σε αυτό που κάνεις διατηρώντας την μοναδικότητά σου.

Το album είναι διαθέσιμο σε ψηφιακή μορφή απ’ όσο ξέρω. Υπάρχουν σκέψεις να τυπωθεί και σε φυσικό format;

Έχει τυπωθεί και φυσικά και όποιος ενδιαφέρεται επικοινωνεί μαζί μου, δεδομένου ότι δεν το τρέχω με κάποια εταιρία.

Πιστεύεις ότι η βιομηχανία είναι «καταδικασμένη» να ψηφιοποιηθεί ή σημάδια όπως η επιστροφή του βινυλίου σε κάνουν να πιστεύεις ότι απέχουμε πολύ από αυτό το ενδεχόμενο;

Υπάρχουν ακόμα πολλοί άνθρωποι που είναι λάτρεις της φυσικής μορφής και αυτό νομίζω δεν θα αλλάξει. Παρ’ όλα αυτά θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι πλέον ζούμε σε μία ψηφιακή εποχή και καλώς η κακώς έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και κυρίως στην μουσική βιομηχανία. Δεν αποκλείω το γεγονός να γυρίσει και η μόδα του βινυλίου για ένα διάστημα δεδομένου ότι η μόδα κάνει τον κύκλο της συνέχεια.

Μουσική και πανδημία. Πόσο έχει επηρεάσει εσένα σαν καλλιτέχνη η όλη κατάσταση και πως πιστεύεις ότι θα αλλάξει την δομή της παγκόσμιας σκηνής το όλο θέμα;

Σίγουρα με επηρέασε επαγγελματικά, κυρίως στην μουσική, αλλά ταυτόχρονα μου έδωσε τον χρόνο μου να σκεφτώ πολλά πράγματα διαφορετικά, να χαλαρώσω και τροφή για πολλή περισσότερη δημιουργία. Για κάποιον λόγο είμαι πεπεισμένη ότι μετά από δύο-τρία χρόνια το πολύ τα πράγματα θα έχουν επανέλθει πλήρως. Όσον αφορά το τώρα, σίγουρα θα υπάρξουν επιπτώσεις αλλά θεωρώ πως υπάρχει εφευρετικότητα και θέληση για να πορευτούμε με αυτό.

Υπάρχουν σκέψεις να παρουσιάσεις το υλικό σου ζωντανά στο μέλλον ή το Vanity είναι ένα καθαρά studio project;

Ναι, είναι κάτι που κάποια στιγμή έχει δρομολογηθεί να γίνει, όπως και video clip επίσης.

Που μπορεί κάποιος να ακούσει και αγοράσει την μουσική σου;

Η μουσική μου σε ηλεκτρονική μορφή υπάρχει στο Bandcamp, Spotify και iTunes όπου μπορείς και να την αγοράσεις και στο YouTube όπου μπορείς να ακούσεις τα κομμάτια χωρίς χρέωση.

«Κρατώντας» το Vanity στα χέρια σου, έστω και σε ψηφιακή μορφή, πόσο ικανοποιημένη είσαι από το αποτέλεσμα σαν σύνολο;

Είναι ένα album που έχω αγαπήσει και το βασικότερο είναι ότι το δημιουργήσαμε βάζοντας όλο μας το είναι μέσα. Φυσικά σαν πρώτη δισκογραφική δουλεία είμαι πολύ ικανοποιημένη.

Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου! Κλείσε αυτή την συνέντευξη με ένα μήνυμα στους αναγνώστες μας.

Εγώ ευχαριστώ για την όμορφη αυτή συνέντευξη και ευκαιρία. Θέλω να ευχαριστήσω όσους πραγματικά στηρίζουν την δουλειά μου και θέλω να πω σε όλους τους μουσικούς και ερμηνευτές πως όταν μιλάμε για τέχνη ο μόνος τρόπος να ξεχωρίσεις είναι να κρατήσεις την δική σου ταυτότητα στην μουσική. Ευχαριστώ όσους μπήκαν στην διαδικασία να διαβάσουν όλα όσα είπα. Να είμαστε καλά και η κάθε κακοτυχία να μας κάνει πιο δυνατούς.

Μιχάλης Νταλάκος

https://marialena.bandcamp.com/album/vanity
https://www.facebook.com/people/MarialenaTrikoglou/100001646180178

Discography
Vanity, 2020

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X