Συνεντεύξεις

Zaratus

Οι Zaratus είναι μια νέα black metal μπάντα, όμως τα μέλη της έχουν τεράστια εμπειρία στο χώρο αφού αποτελούν νυν μέλη σχημάτων όπως Varathron, Soulskinner, Katavasia, Thou Art Lord κ.α. Πριν λίγους μήνες κυκλοφόρησε το ντεμπούτο άλμπουμ τους, “In The Days Of Whore”. Ο Βασίλης “Bill El” Ζόμπολας κλήθηκε να μας μιλήσει για την κυκλοφορία αυτή.

Γεια σου Βασίλη, καλωσόρισες στο Greekrebels. Καταρχάς συγχαρητήρια για την πολύ ωραία νέα σας κυκλοφορία. Ας ξεκινήσουμε πρώτα, μιλώντας για την ιστορία των Zaratus. Πώς προέκυψε αυτή σας η συνεργασία;

Η ιδέα για τη δημιουργία του project μας ήρθε κάποια στιγμή πριν μερικά χρόνια, όταν είχαμε παίξει Soulskinner με Varathron σε ένα live στη Λάρισα. Εγώ είχα έτοιμο κάποιο υλικό, το συζητήσαμε με το Στέφανο εκεί που καθόμασταν στο ξενοδοχείο μετά το live, και προέκυψε η ιδέα να τραγουδήσει πάνω στα κομμάτια που είχα γράψει. Άλλωστε γνωριζόμαστε από τη δεκαετία του ‘90 και υπήρχε ούτως ή άλλως αλληλοεκτίμηση και αλληλοσεβασμός, καθώς μας ενώνει η αγάπη μου έχουμε για το underground ως οπαδοί. Έτσι ξεκίνησε και η συνεργασία μας.

Έχει περάσει κάποιο διάστημα από την κυκλοφορία του άλμπουμ. Τι feedback έχετε λάβει ως τώρα;

Είναι πραγματικά εξαιρετικό. Δεν περιμέναμε μια τέτοια θετική ανταπόκριση. Το άλμπουμ έχει λάβει πολύ καλές κριτικές και υπάρχει μεγάλη αποδοχή από τον κόσμο. Είμαστε μια νέα μπάντα, και έχοντας κυκλοφορήσει μόνο ένα MLP στο παρελθόν, δεν περιμέναμε τόσο θετικά πράγματα. Η αλήθεια είναι ότι όταν κάνουμε μουσική, το κάνουμε πρώτα απ ‘όλα γιατί μας ευχαριστεί και μας αρέσει, χωρίς να ενδιαφερόμαστε ιδιαίτερα για κάθε κριτική που ακούμε, αλλά από την άλλη πλευρά όταν βλέπουμε ότι αυτό που κυκλοφορούμε έχει τέτοια αποδοχή , δεν μπορούμε να μην είμαστε ευχαριστημένοι.

Γιατί ονομάστηκε ο δίσκος “In The Days Of Whore” και τι διαπραγματεύεται στους στίχους του;

Ο τίτλος του άλμπουμ μας πηγαίνει πολύ πίσω στους αρχαίους σκοτεινούς χρόνους των θυσιών προς τους υποχθόνιους και σκοτεινούς θεούς. Το άλμπουμ έχει ως γενική ιδέα “Whore of Babylon. Η πόρνη της Βαβυλώνας σχετίζεται με το ίδιο θηρίο στο βιβλίο της Αποκάλυψης. Η Manaka Sajyou είναι ο κύριος του θηρίου και το θηρίο θεωρεί ότι η Manaka είναι η μητέρα του, που ταιριάζει στην περιγραφή της πόρνης της Βαβυλώνας: «η μητέρα των πόρνων και των βδελυγμάτων της γης», με το θηρίο να είναι το κακό. Η θεωρία λοιπόν είναι ότι η Manaka είναι η πόρνη της Βαβυλώνας. Η μητέρα του θηρίου!

Μουσικά, από πού αντλήσατε επιρροές και πώς θα λέγατε ότι η μουσική των Zaratus διαφοροποιείται από τα άλλα συγκροτήματά σας;

Ο κύριος λόγος που αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τους Zaratus, είναι ότι θέλαμε να εκφράσουμε κάτι καινούργιο και διαφορετικό, αλλά πάντα βασισμένο στις black metal ρίζες μας. Επειδή είμαι ο υπεύθυνος για τη μουσική, είναι φυσικό ότι κάθε επιρροή μου είναι σε αυτό που ακούτε. Από τις περιόδους του black metal, σίγουρα επηρεάζομαι από την πρώτη και τη δεύτερη περίοδο, δηλαδή από τη δεκαετία μεταξύ 1985 και 1995. Έχω μεγαλώσει με τέτοιους ήχους και σίγουρα έχουν στιγματίσει τον τρόπο που ακούω και γράφω μουσική. Επίσης, η θεατρικότητα παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στη μουσική μας. Υπάρχει πολλή ατμόσφαιρα και αδιάσπαστη σχέση μεταξύ στίχων και μουσικής. Προσπαθώ να μεταφέρω την ατμόσφαιρα των στίχων μέσω της μουσικής, πάντα μέσω του πρίσματος της θεατρικότητας, της δημιουργίας μουσικών τοπίων και με μια μόνιμη βάση στο black metal υπόβαθρο μας

Το τελευταίο κομμάτι του δίσκου, το “Zoroastrian Priests”, έχει μέσα μελωδίες που παραπέμπουν στο ρεμπέτικο. Πώς και αποφασίσατε να χρησιμοποιήσετε τέτοιες μελωδίες;

Έχει ανατολίτικα στοιχεία όχι όμως ρεμπέτικο. Είναι μια ιδέα που είχα, να γράψω ελληνικούς ρυθμούς με ανατολίτικα όργανα και να τους παντρέψω με metal. Έτσι έγραψα σε ένα τέμπο 3/4 ενός παραδοσιακού συρτού ρυθμού και χρησιμοποίησα κανονάκι, σιτάρ, φλάουτο και κάποια περσικά κρουστά και το αποτέλεσμα ήταν το “Zoroastrian Priests”. Στη συνέχεια, το κομμάτι εξελίσσεται φυσικά, καθώς μετατρέπεται σε ένα κλασικό black metal με κιθάρες, μπάσο, τύμπανα και στο τέλος όλα παντρεύονται με το αρχικό μέρος που συνδέεται με την metal εξέλιξη του κομματιού. Πιστεύω ότι είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι που δείχνει ταυτόχρονα ότι η μουσική δεν έχει όρια και μπορεί να σε ταξιδέψει σε έναν εντελώς διαφορετικό χρόνο και τόπο μέσα από ένα τραγούδι λίγων λεπτών.

Τώρα που ανέφερα τις μελωδίες στο “Zoroastrian Priests”, τι άλλη μουσική ακούτε πέρα από metal; Και όταν ακούτε μια άλλη μουσική, σκέφτεστε έστω και υποσυνείδητα πως θα μπορούσε να ταιριάξει με το black metal;

Το τελευταίο που ρωτάς είναι η αρρώστια μου. Οτιδήποτε ακούω, ασυναίσθητα σκέφτομαι πως θα ακουγόταν σε μια metal εκδοχή του. Αυτό γίνεται αυτοματοποιημένα και δε μπορώ να επέμβω να το αλλάξω. Όσον αφορά στο πρώτο μέρος της ερώτησης, όταν θα καθίσουμε στο σπίτι να βάλουμε μουσική να ακούσουμε 99,9% είναι μόνο metal απ’ όλο το φάσμα. Άλλωστε αυτό μας αρέσει, αυτό ακούμε από παιδιά και αυτό παίζουμε. Από κει και πέρα η καλή μουσική είναι πάντα ευπρόσδεκτη. Κλασσική μουσική καθώς και μουσικές που δημιουργούν σκοτεινές ατμόσφαιρες ή «κινηματογραφικά» τοπία, είναι στις αγαπημένες μας εξαιρέσεις πέραν του metal.

Πώς προέκυψε η συνεργασία με την Ván Records; Πώς και δεν συνεργαστήκατε με μία εταιρία με την οποία συνεργάζεστε ήδη με μια από τις άλλες μπάντες σας;

Μετά την κυκλοφορία του EP “The Descent”, δεν χάσαμε χρόνο και προχωρήσαμε στην ηχογράφηση του νέου άλμπουμ, χωρίς να έχουμε συμφωνήσει με καμία εταιρεία να το κυκλοφορήσει. Όταν τελείωσα με τη μίξη, το έστειλα στον Αχιλλέα Καλαντζή (Suncord Audiolab), ο οποίος ανέλαβε επίσης το mastering, καθώς είχε προηγουμένως αναλάβει την ηχογράφηση των φωνητικών του Stefan. Όταν τελείωσε ολόκληρη η διαδικασία παραγωγής, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε ποια εταιρεία θα ήταν κατάλληλη να την κυκλοφορήσει, καθώς υπήρχαν κάποια αδιαπραγμάτευτα standards από την πλευρά μας, που αφορούσαν την ποιότητα και την αισθητική. Θεωρήσαμε ότι η Van Records ήταν η πιο κατάλληλη, όπως γνωρίζαμε όλες οι κυκλοφορίες της είχαν εξαιρετική αισθητική και επίσης, όλες οι μπάντες της εταιρείας είναι μοναδικές σε αυτό που κάνουν, θα έλεγα ότι είναι πιο προοδευτικές και λιγότερο συμβατικές με την επικρατούσα μόδα. Έτσι, μέσω του Αχιλλέα ήρθαμε σε επαφή, και όταν άκουσαν το υλικό μας, απάντησαν αμέσως θετικά, καθώς τους άρεσε πάρα πολύ. Θεωρώ ότι είναι μια πολύ επαγγελματική εταιρεία που μας έχει δείξει απόλυτη εμπιστοσύνη, έχει ικανοποιήσει κάθε απαίτησή μας, προσέφερε το κατάλληλο πακέτο ποιότητας για να ακουστεί η μουσική μας (εξώφυλλα, ποιότητα βινυλίου και CD, μπλουζάκια κ.λπ.) και έχουμε μια τέλεια συνεργασία.

Το εξώφυλλο είναι παρμένο από έναν πίνακα του Henryk Siemiradzki. Γιατί διαλέξατε αυτόν τον πίνακα και γιατί δεν προτιμήθηκε ένα πρωτότυπο σχέδιο για εξώφυλλο;

Ο δημιουργός αυτής της καταπληκτικού πίνακα είναι ο Πολωνός ζωγράφος, Henryk Siemiradzki. Δημιούργησε αυτό το έργο το 1987 και το ονόμασε “Christian Dirce”. Το “Christian Dirce” είναι μια σύνθεση μεγάλου μεγέθους, που δείχνει μια σκηνή σε ένα ρωμαϊκό αμφιθέατρο, όπου ο αυτοκράτορας Νέρωνας, οι αυλικοί του του, και οι θεατές, βλέπουν το πτώμα ενός βασανισμένου κοριτσιού, σε ένα θέαμα που μόλις τελείωσε. Το έργο “Christian Dirce” πληροί και υπερβαίνει την απαίτηση που είχαμε στην οπτικοποίηση του άλμπουμ μας, καθώς στην παρουσίαση του για το μαρτύριο των πρώτων χριστιανών που θυσιάζουν τη ζωή τους για την πίστη τους, δεν αναφέρεται μόνο στην ιστορία της αρχαίας Ρώμης τον 1ο αιώνα μ.Χ., αλλά και μέσω του τίτλου του , αναφέρεται στην ελληνική μυθολογία: Η Δίρκυ (σ.σ.: Dirce), δεύτερη σύζυγος του Λύκου, βασιλιά της Θήβας, δέθηκε στα κέρατα του ταύρου από τους γιους της Αντιόπης, της πρώτης γυναίκας του βασιλιά, σε μια εκδίκηση για την κακομεταχείριση της μητέρας τους.

Υπάρχει περίπτωση να μεγαλώσετε στο μέλλον τους Zaratus με την προσθήκη άλλων μουσικών;

Κατηγορηματικά όχι! Έχουμε πει εξ’ αρχής ότι ο σκοπός μας είναι να παράγουμε μουσική και αν είμαστε τυχεροί να κυκλοφορεί αυτή η μουσική μας σε φυσικό προϊόν, δηλαδή CD, βινύλιο, κασέτα. Δεν έχουμε βλέψεις για ζωντανές εμφανίσεις, ούτε θέλουμε να υπάρξει μια τρίτη συνισταμένη μέσα στους Zaratus. Μπορεί να έχουμε κάποιες συμμετοχές καλεσμένων φίλων, όμως πάντα στους Zaratus η μουσική θα είναι δική μου και οι στίχοι του Στέφανου. Αυτό είναι ξεκάθαρο και δεν θα αλλάξει!

Ποιο είναι το μυστικό πίσω από τη μακροχρόνια πορεία σας ως μουσικοί; Τι είναι αυτό που σας ωθεί ακόμα να δημιουργείτε μουσική;

Δεν υπάρχει μυστικό πίσω από τη μακροχρόνια ενασχόληση κάποιου με τη μουσική, πέραν της αληθινής αγάπης γι αυτό που κάνει. Όταν υπάρχει αγνή αγάπη για κάτι, το κάνεις επειδή σε γεμίζει, το έχεις ανάγκη για να νιώθεις πλήρης και δεν υπολογίζεις τίποτα άλλο. Αυτό ισχύει και για όσους παίζουν μουσική. Εμείς όπως και χιλιάδες άλλοι μουσικοί σε όλο τον κόσμο, παίζουμε αυτό που αγαπάμε, επειδή μας γεμίζει την ψυχή και μας κάνει να νιώθουμε πληρότητα. Υπάρχει ακόμα η λαχταρά που είχαμε και ως έφηβοι, όταν γράφουμε ένα νέο κομμάτι, όταν ηχογραφούμε ή όταν πιάνουμε στα χέρια μας ένα νέο μας άλμπουμ. Όσοι ανά καιρούς πέρασαν από τη σκηνή, με άλλα κίνητρα, λίγο καιρό μετά την εμφάνιση τους εξαφανίστηκαν. Αν θέλεις να φτιάξεις μια μπάντα για να βγάλεις χρήματα ή να γίνεις αναγνωρίσιμος, μπορεί να το καταφέρεις ίσως, όμως δε θα έχει διάρκεια η ύπαρξη σου ως μπάντα, γιατί το κίνητρο είναι εφήμερο και δεν έχει ουσία.

Σε όλη αυτή την εντυπωσιακή καριέρα σας, ποιο θα λέγατε ότι είναι ένα γεγονός που στιγμάτισε την πορεία σας ως μουσικοί;

Θα σου απαντήσω μόνο για εμένα καθώς δεν έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε τον Στέφανο μαζί μας. Θεωρώ ότι αυτό που στιγμάτισε την πορεία μου και το γεγονός ότι συνεχίζω να παίζω μουσική, χωρίς αυτό να το έχω ως πηγή εσόδων ή να ζω από αυτό, είναι η τύχη που είχα να βρεθώ με άτομα που αγαπούσαν τη μουσική και το να παίζουν μουσική. Ο ένας είναι ο Gothmog που από την αρχή των Soulskinner μέχρι πρόσφατα ήμασταν συνοδοιπόροι, τόσο στους Soulskinner όσο και στους Thou Art Lord, και ο άλλος ο μακαρίτης ο Baron Blood, που ήμασταν μαζί στα τρία πρώτα άλμπουμ Terra Tenebrae/Souskinner. Είχα την τύχη να συνεργάζομαι με αυτά τα άτομα, που ποτέ δε σκέφτηκαν να κάνουμε κάτι για να βγάλουμε χρήματα ή να κερδίσουμε φήμη, και συνεχώς ενδιαφερόμασταν για να παίζουμε ,να βελτιωνόμαστε και να γινόμαστε καλύτεροι. Όλο αυτό ως στάση ζωής στιγμάτισε το ότι υπάρχει πορεία ακόμα, αλλιώς θα έπρεπε να τα είχα παρατήσει από το πρώτο άλμπουμ.

Πόσο σημαντική είναι για εσάς η επαφή με τους οπαδούς σας;

Εδώ υπάρχει ένα θέμα οπτικής. Τι σημαίνει οπαδός; Σημαίνει αυτός που δέχεται τις ιδέες ή τις απόψεις κάποιου και ενεργεί σύμφωνα με αυτές. Θεωρώ ότι ένας ακροατής μιας μουσικής όπως είναι το black metal, το death metal και γενικά ο ακραίος ήχος, ο οποίος έχει κρίση και σκέψη και επιλέγει να ακούει αυτή τη μουσική, δε μπορεί να ενεργεί ως ακόλουθος μιας άποψης. Εξ’ ορισμού το metal που μάθαμε εμείς ήταν επανάσταση. Ήταν μπουνιά στο κατεστημένο, άρα είχε ελεύθερα πνεύματα ως ακροατές που ενεργούσαν όπως γούσταραν , και πάντα με σεβασμό σε οτιδήποτε διαφορετικό. Υπό αυτό το πρίσμα εμείς θεωρούμε ότι ανήκουμε σε μια ομάδα με άλλους ανθρώπους με κοινή αγάπη για το black metal. Όσοι από αυτούς γουστάρουν τη μουσική που παράγουμε, αλλά και όσοι δεν τη γουστάρουν και επικοινωνούν μαζί μας για να μας το πουν, είναι για εμάς συνοδοιπόροι στο metal δρόμο. Και φυσικά είναι πολύ σημαντικό και μας δίνει χαρά το να γνωρίζουμε τη γνώμη τους για τη μουσική μας.

Τον τελευταίο χρόνο της πανδημίας καταπιαστήκατε με καινούργια πράγματα, που ίσως δεν είχατε το χρόνο να κάνετε πριν;

Σίγουρα τον τελευταίο χρόνο παγκοσμίως έχουν έρθει τα πάνω κάτω. Όλοι ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις και κανένας δε γνωρίζει πραγματικά τι έχει συμβεί και τι θα συμβεί. Εμείς και οι δύο λόγω των επαγγελματικών μας δραστηριοτήτων, δεν καθίσαμε στο σπίτι, ή όταν έγινε αυτό έγινε για πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Επομένως δεν μπορέσαμε να καταπιαστούμε με κάτι καινούργιο, αφού ο χρόνος δε μας το επέτρεπε. Αυτό όμως δεν παίζει κανένα ρόλο για τη μπάντα, αφού τόσα χρόνια και με τις βασικές μας μπάντες έχουμε μάθει να λειτουργούμε υπό συνθήκες καθημερινής πίεσης και προγραμματισμού, αλλιώς δε θα μπορούσαμε να έχουμε αποτέλεσμα.

Όταν το θέμα της πανδημίας τελειώσει, και επιστρέψουμε σε μια καινούργια καθημερινότητα, σε ποια από τα συγκροτήματα σας θα δοθεί προτεραιότητα, όσον αφορά κυρίως συναυλίες και φεστιβάλ; Θα κυνηγήσετε μια προώθηση του “In The Days Of Whore”;

Σίγουρα και οι Varathron και οι Soulskinner θα αρχίσουν να είναι πάλι δραστήριοι συναυλιακά. Βέβαια δε γνωρίζουμε πως θα διαμορφωθεί η νέα συναυλιακή κατάσταση όμως, όπως και να έχει το πράγμα, θα προσαρμοστούμε. Όπως σου είπα και πριν ως Zaratus δεν έχουμε βλέψεις για ζωντανές εμφανίσεις, άρα δεν θα υπάρχει ούτε θέμα ιεραρχίας προτεραιοτήτων, ούτε άγχος. Σκοπός πλέον είναι η επόμενη δισκογραφική δουλειά, που θέλουμε να είναι για άλλη μια φορά το 100% του εαυτού μας.

Ποια είναι η κατάσταση με τα υπόλοιπα project σας; Γράφετε καινούργια μουσική;

Φυσικά! Η δημιουργία δε σταματά ποτέ. Συνεχώς γράφουμε νέα μουσική. Με τους Soulskinner έχουμε σχεδόν καταλήξει στο υλικό του επόμενου άλμπουμ, και σε λίγο καιρό θα αρχίσουμε να το προβάρουμε και να ετοιμαζόμαστε για ηχογραφήσεις. Απ όσο γνωρίζω και οι Varathron συνθέτουν νέο υλικό και πίστεψε με θα είναι έπος!

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτήν τη συνέντευξη και καλή επιτυχία με το δίσκο. Τα τελευταία λόγια είναι δικά σας.

Σας ευχαριστώ πολύ για αυτήν την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση και για τα ευγενικά σας λόγια. Ελπίζω σε αυτό το ταξίδι με τους Zaratus να έχουμε κι άλλους συνοδοιπόρους, και να προσφέρουμε μια νέα ανάσα στη μουσική που αγαπάμε!

Συνέντευξη: Μίνως Ντοκόπουλος

Facebook
Bandcamp

Band Members
Bill El – Όλα τα όργανα
Stefan Necroabyssious – Φωνητικά

Discography
In The Days Of Whore, 2021

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X