Συνεντεύξεις

Helgast

Οι Helgast, το oneman project του Μέμου Βλάχου, γνωστός ως Typhonas (Arcane Dread, Sulferon, exImpalement, exMoloch), επιστρέφουν δισκογραφικά με την τέταρτη ολοκληρωμένη δουλειά τους με τίτλο “The Caverns Of Kalte”, η οποία πραγματικά με έκανε κάτι παραπάνω από χαρούμενο. Ο Ναουσαίος μουσικός απαντά στις ερωτήσεις μου.

Γεια σου Μέμο και συγχαρητήρια για την τελευταία σου δουλειά, “The Caverns Of Kalte”, πραγματικά με εντυπωσίασε. Πριν μιλήσουμε όμως για τον δίσκο, θα ήθελα να μου δώσεις ένα σύντομο βιογραφικό για το συγκρότημα σου, τους Helgast. Πως και πότε ξεκίνησε και από πού προήλθε το όνομα;

Οι Helgast δημιουργήθηκαν μαζί με τους Sulferon, όταν αποφάσισα να διαλύσω τους Impalement με τους οποίους έπιαζα death/black. Οπότε οι Helgast και ανέλαβαν τις όποιες death ανησυχίες που είχα και ήθελα να εκφράσω. Αρχικά με το όνομα Moloch για το πρώτο demo και από το 2003 ως Helgast. Το όνομα είναι από θεματολογία “LoneWolf”. Είναι δαίμονες που τρέφονται με ψυχές, στα βιβλία που διάβαζα μικρός, αν και με μια μικρή αλλαγή στο πως γράφεται.

Πώς και επέλεξες όλα αυτά τα χρόνια να είσαι μόνος σου; Υπήρξαν άλλα μέλη στο συγκρότημα;

Ουσιαστικά, μόνο τραγουδιστές είχα ενίοτε, καθώς ανέκαθεν έκανα όλα τα υπόλοιπα μόνος. Εννοείται ότι θα ήθελα να έχω κανονική μπάντα αλλά δεν υπάρχουν άτομα εδώ που ζω. Οπότε είτε θα σταματούσα να ασχολούμαι, ή θα έκανα τα πάντα μόνος. Και τελευταία αποφάσισα να κάνω και τα φωνητικά, γιατί ελέγχω καλύτερα τις φωνητικές γραμμές απ’ ότι με κάποια συνεργασία μέσω διαδικτύου.

Από το 2004 όπου και κυκλοφόρησες το EP με το τίτλο “The Maggot Tide”, υπήρξε μια στασιμότητα δεκατριών ετών, μέχρι το 2017 όπου κυκλοφόρησες την επόμενη δουλειά σου. Πού οφειλόταν αυτή η αποχή;

Να πω πρώτα πως το “The Maggot Tide” ήταν κανονικό άλμπουμ και όχι EP. Δεν ξέρω πως κυκλοφόρησε αυτή η φήμη. Η στασιμότητα… οφειλόταν στο ότι είχα απελπιστεί. Δεν έβρισκα άτομα να συνεργαστώ. Έψαχνα άτομα που να ζούνε και να αναπνέουν για αυτό. Αφοσιωμένα. Και επειδή έχασα ένα καλό συμβόλαιο, θεώρησα ότι δεν έχω κάτι άλλο να δώσω. Οπότε, ένα πρωί, απλά σταμάτησα. Πούλησα ή έδωσα τα πάντα από εξοπλισμό και για εννιά χρόνια δεν άγγιξα έγχορδο. Ξαναξεκίνησα να παίζω και να συνθέτω το 2015 και έκτοτε έχω σταθερή έμπνευση.

Από την επιστροφή σου το 2017 και έπειτα σε βλέπω πολύ φορμαρισμένο, μιας και έχεις κυκλοφορήσει ήδη πέντε δίσκους οι οποίοι είναι προσεγμένοι και εξαιρετικοί τόσο μουσικά όσο και στο τομέα των στίχων. Ακόμη και τα εξώφυλλα είναι εντυπωσιακά. Από που αντλείς όλη αυτή την μουσική έμπνευση;

Υποθέτω από τα χρόνια που ακούω μουσική ως οπαδός και από την πολλή αγάπη που έχω για το death και το black. Επίσης τα βιβλία βοηθούν πολύ στο θέμα στίχων και επιλογής θεματολογικής κατεύθυνσης. Κάπως έπρεπε να εξέφραζα όλα όσα μελετούσα και άκουγα όλη μου τη ζωή.

Ποια είναι η θεματολογία των στίχων σε όλες τις κυκλοφορίες σου; Θέλεις να περάσεις κάποιο μήνυμα μέσα από αυτούς ή απλά εκφράζεις κάτι;

Εξαρτάται το project. Στους Helgast η θεματολογία είναι κυρίως Cthulhu Mythos αλλά και Lonewolf. Στους Sulferon οι στίχοι είναι αντιθρησκευτικοί και μισανθρωπικοί. Μερικές φορές νιώθω ανάγκη να εκφράσω κάτι μέσω των στίχων… Να ξορκίσω δαίμονες. Υπάρχουν τραγούδια μου που το κάνω. Πέρα από αυτά, θέλω να κάνω το δικό μου tribute σε θεματολογίες και βιβλία/ταινίες.

Η ηχογράφηση και η δημιουργία των δίσκων σου γίνονται αποκλειστικά από εσένα ή υπάρχουν κάποιοι που βοηθούν και στηρίζουν αυτή την προσπάθεια από πίσω;

Πέρα από κάποια περιορισμένη ηθική υποστήριξη και ίσως κάποιες σκόρπιες συμβουλές, δεν έχω έμπρακτη βοήθεια από κανέναν. Προσπαθώ να ξεκλέβω χρόνο και χρήμα για να οργανώσω τα πάντα. Από εξοπλισμό μέχρι σύνθεση και ηχογράφηση, μίξη και mastering, όλα τα κάνω εγώ. Όπως και στίχους και εξώφυλλα.

Τι σε έκανε να ασχοληθείς με το συγκεκριμένο είδος μουσικής και ποια συγκροτήματα σε εμπνέουν όλα αυτά τα χρόνια;

Νομίζω η πορεία μου είναι η “default” πορεία μεταλά. Από heavy πέρασα σε thrash και μετά σε death και black όπου και έμεινα ,επειδή ταίριαξαν και ο χαρακτήρας μου και τα υπόλοιπα ενδιαφέροντα μου. Από μπάντες πρωτίστως οι Bathory είναι η μεγαλύτερη μου αγάπη,και μετά από death Bolt Thrower, Deicide, Malevolent Creation, Immolation, Morbid Angel, Nile, Death, Sinister, Abysmal Dawn, Dismember, Entombed, και εκατοντάδες άλλοι.

Θεωρώ αδικία να υπάρχουν συγκροτήματα που ούτε καν αξίζει να κυκλοφορούν δίσκο και εσύ να είσαι δίχως εταιρεία και να το παλεύεις μόνος σου. Πώς και δεν έχεις υπογράψει κάποιο συμβόλαιο;

Πιστεύω πως όσο έχω ικανότητα στο να συνθέτω και να ολοκληρώνω κάτι, τόσο άχρηστος είμαι στο θεμα promotion. Λίγο το ότι είμαι σε μικρή επαρχιακή πόλη μακριά από όλους, λίγο το ότι απείχα σχεδόν μια δεκαετία από τη σκηνή και δεν έχω γνωριμίες και λίγο, όπως είπα, ότι δεν κατέχω καθόλου το θέμα promotion είναι οι αιτίες. Κάνω κάποιες απόπειρες αλλά δεν έχω μέχρι στιγμής κάποια απάντηση και ομολογώ ότι ίσως δεν το ψάχνω όσο και όπως θα έπρεπε.

Πέρα από τους Helgast, έχεις τους Sulferon και Arcane Dread. Πες μας λίγα λόγια για τα συγκεκριμένα συγκροτήματα, τι σε ώθησε στη δημιουργία τους και τι διαφορετικό θα ακούσουμε εκεί;

Έχω τους Sulferon και τους Helgast ως κύρια black και death project αντίστοιχα. Επειδή όμως ένιωθα ότι ήθελα να εκφραστώ και κάπως διαφορετικά σε ακόμα πιο old school και ίσως και πιο σουηδικής σκηνής death, έκανα και τους Arcane Dread. Το ύφος εδώ είναι λιγότερο τεχνικό και πιο αργό από τους Helgast, καθώς και πιο “ευκολοάκουστο” χωρίς φυσικά να μαλακώνει και να ξεφεύγει από το death metal. Πέρα από τους Arcane Dread έχω και τους Miasma που είναι ένα black project, διαφορετικό στα ίδια περίπου σημεία από τους Sulferon.

Πώς βλέπεις την εξέλιξη της μουσικής σκηνής στην Ελλάδα; Την παρακολουθείς, έχεις ξεχωρίσει κάποια συγκεκριμένα ονόματα;

Νομίζω ότι παρακολουθώ, αν και δεν είμαι στο επίκεντρο εξελίξεων. Βλέπω ότι υπάρχουν μπαντάρες στο underground και μια εξαιρετικά κινητική σκηνή του ακραίου και μη χώρου αλλά ελλιπής ως ανύπαρκτη υποστήριξη από οπαδούς και ειδικό “τύπο”, πέρα από τις γνωστές μεγάλες μπάντες. Υπάρχουν μεγάλες έχθρες και μεγάλες αδικίες καθώς και κλίκες που δηλητηριάζουν τη σκηνή εκ των έσω. Εξαιτίας των άνω, έχω αποφασίσει να ακολουθήσω τον δικό μου δρόμο, αποστασιοποιημένος από τη “σκηνή” και με καλούς φίλους μόνο δίπλα.

Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον;

Κυκλοφόρησα το δεύτερο άλμπουμ των Miasma από το distro μου, το Shub-Niggurath Productions το Φεβρουάριο και ηχογραφώ ήδη τον διάδοχο του “The Caverns Of Kalte” καθώς και ψάχνομαι για το artwork του εξωφύλλου. Ενδέχεται να είναι από εγχώριο καλλιτέχνη που εκτιμώ πολύ. Λογικά μέσα στο 2020 θα ολοκληρωθεί. Επίσης ,παράλληλα μαζεύω ιδέες για τον επόμενο Sulferon δίσκο. Δεν ξέρω αν θα ξαναβγάλω κάτι με τους Arcane Dread.

Θέλω να σε ευχαριστήσω για το χρόνο σου και σου εύχομαι να συνεχίσεις να έχεις αστείρευτη έμπνευση για ακόμα περισσότερους δίσκους στο άμεσο μέλλον. Κλείσε αυτή τη συνέντευξη όπως θες εσύ!

Να πω με τη σειρά μου ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη συνέντευξη και την υποστήριξη. Επίσης, ένα ευχαριστώ σε όλους όσους βοηθάνε, είτε παίρνοντας άλμπουμ ,είτε λέγοντας μια καλή κουβέντα. Και ένα τελευταίο ευχαριστώ στους haters που μου δίνουν ακόμη περισσότερη δύναμη και συνεχίσω να τους μπαίνω στη μύτη.

Νίκος Λίλλης

https://www.facebook.com/helgastconstellation/
https://helgast.bandcamp.com/

Discography
The Maggot Tide, 2004
It Came from Beyond the Observable, 2017
The Nameless Void, 2018
Constellation, 2018
The Caverns Of Kalte, 2019

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X