Οι Γερμανοί Qntal επέστρεψαν στη δράση με το “ Qntal VIII: Nachtblume ”. Από το 1992 που δραστηριοποιούνται έχουν επιλέξει ένα περίεργο ήχο, που συνεχίζουν μέχρι και σήμερα, και μάλιστα αναφέρονται ως οι πρωτοπόροι αυτού του ήχου.
Ο δίσκος ξεκινά με μία γυναικεία, αρκετά αιθέρια φωνή, σε μεσαιωνικές μελωδίες, για να καταλήξει σε μία electro έκδοση. Αυτός είναι ο ήχος του γερμανικού τρίτου: μεσαιωνικές μελωδίες και στιχουργικές θεματικές (π.χ. ποίηση του Λόρδου Byron) με ηλεκτρονική μουσική, ενίοτε λίγο πιο gothic. Οι στίχοι τους είναι γραμμένοι τόσο στα Γερμανικά, όσο και στα Αγγλικά. Αρκετά μελωδικό και σχεδόν καθόλου ηλεκτρονικό, αν και με μία δόση avant-garde, είναι το “Music On The Waters” και ειδικά το “Before The World Was Made”, ενώ σε παρόμοιο ρυθμό κινείται και το “Echo”, με ένα αρκετά πιασάρικο και εμπορικό ρεφραίν. Αρκετά από τα τραγούδια τους κινούνται σε έναν αργό ρυθμό, με εξαίρεση το πιο χορευτικό “Chint”, που για κάποιο λόγο είναι αρκετά ευκολομνημόνευτο.
Για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και ελάχιστα με τον Μεσαίωνα, ο δίσκος αυτός θα μπορούσε να είναι κάλλιστα μία διασκευή μεσαιωνικών τραγουδιών, και μάλιστα μία διασκευή σε στυλ club remix. Στην πραγματικότητα, αυτό φαίνεται να κάνουν οι Γερμανοί ακόμα και με κλασικά κομμάτια, όπως είναι το “O Fortuna” από την “Carmina Burana” του Carl Orff. Ανεξάρτητα από το αν το μουσικό τους στυλ αρέσει, με τη μείξη folk μεσαιωνικών μελωδικών με electro-goth ήχο να μην είναι καθόλου παράλογη αλλά αντίθετα αρκετά επιτυχημένη, οφείλει κάποιος να αναγνωρίσει την πρωτοτυπία και την καινοτομία τους. Ο βαθμός αντανακλά περισσότερο αυτό ακριβώς το στοιχείο: το στοιχείο της καλλιτεχνικής δημιουργικότητας των Γερμανών.
7/10
Αλίκη Μαξούτογλου
[email protected]