Οι Αθηναίοι SadDoLLs σχηματίστηκαν το 2006 και έκτοτε έχουν αναπτυχθεί πλήρως σαν μπάντα. Διατηρώντας το στιχουργικό τους άξονα γύρω από το τρίπτυχο “αγάπη-σκοτάδι-θάνατος” και ανεβάζοντας την ηχητική τους ποιότητα σε standards υψηλού επιπέδου, κυκλοφορούν τη δεύτερή τους δουλειά, με τον άκρως κωμικοτραγικό τίτλο “Happy Deathday”. Είχα ακούσει ένα μικρό μέρος του πριν λίγους μήνες στη support εμφάνισή τους για τους Moonspell. Υπήρχε συναίσθημα και όρεξη, αλλά δυστυχώς οι live συνθήκες δε μου επέτρεψαν να παρατηρήσω κάτι παραπάνω. Στο “Happy Deathday” είχα την άνεση να απολαύσω όπως πρέπει υπέροχα κομμάτια όπως τα “Killing Sorrow”, “Bloodred”, “Let There Be Darkness” και “Criminal Of Love”. Οι SadDoLLs έχουν ξεκαθαρίσει πια πως θέλουν να ακούγεται ο ήχος τους, βάζοντας τα gothic συμφωνικά μέρη στην πρώτη γραμμή μάχης. Ο George Downloved απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί μία “Ville Valo κόπια”, καθώς ναι μεν έχει παρόμοια χροιά, αλλά το ερμηνευτικό του στυλ είναι πιο μελωδικό από το Φινλανδό μορφονιό. Ο δίσκος θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως “δουλειά συνεργασίας”, αφού το “Happy Deathday” περιέχει πολλές συμμετοχές από ενδιαφέροντα ονόματα του εξωτερικού, όπως Roberth Karlsson (Scar Symmetry), Juska Salminen (ex-HIM, To/Die/For), χώρια τις εγχώριες guest εμφανίσεις από μέλη των W.E.B. και Dark Nova. Με μία πιο γενική ματιά, θα πρότεινα να μην ξεγελαστείτε από το όλο gothic concept των SadDoLLs. Τουλάχιστον μουσικά, παρουσιάζεται μία κλίση προς το πιο ατμοσφαιρικό heavy rock. Με λίγα λόγια, το “Happy Deathday” δεν είναι μόνο ένα album πιασάρικων και ερωτικών keyboards (ομορφότερο παράδειγμα είναι το “Embrace The Dark”) που θα κάνει τα κοριτσάκια να λιώνουν ακούγοντάς το, καθώς υπάρχουν και συνθέσεις που δε δεσμεύονται σε αυτή τη μουσική κατηγορία. Κάπου ανάμεσα σε αυτή τη γοτθική ατμόσφαιρα και τη heavy metal μελωδικότητα, ισορροπούν οι SadDoLLs που με αυτόν τον υπέροχο δίσκο μας υπόσχονται τα καλύτερα για το μέλλον.
8.5/10
Χάρης Μπελαδάκης