nano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothRussian Circles 2022_7468x60 - 468|60|Russian Circles 2022_7468x60|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
60
Sedate Illusion – UnGod Me (Self-Financed)
65%Overall Score
Reader Rating: (1 Vote)
1%
whale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothMoonspell – Green Carnation 728×90 - 728|90|Moonspell – Green Carnation 728×90|||bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||both
20000
110

Οι Sedate Illussion μας έρχονται από το νησί των Φαιάκων και υπάρχουν από το 2004, με το UnGod Meνα είναι η έκτη δισκογραφική δουλειά τους. Το σχήμα ξεκίνησε από τον πληκτρά και τραγουδιστή Βαγγέλη Κακαρούγκα, πρώην μέλος των συγκροτημάτων Kinetic και Equal Vector. Οι Κερκυραίοι παίζουν prog metal με έντονες αναφορές στους Symphony X, Dream Theater και Pink Floyd.

Ο δίσκος περιέχει οκτώ τραγούδια εκ των οποίων έχουμε τα έξι είναι καινούριες συνθέσεις. Υπάρχει ακόμα μια επανεκτέλεση του Withered Roses από το προηγούμενο album “0545” του 2010 και μια διασκευή στο Forever των Rage. Δεν υπήρχαν σαφείς πληροφορίες στο Δελτίο Τύπου που συνόδευε το album ή αλλού για το ζήτημα, αλλά φαίνεται ο δίσκος να κινείται σε έναν ενιαίο θεματικό άξονα που πραγματεύεται τις θρησκείες και τα δεινά που αυτές προκαλούν διαχρονικά στην ανθρωπότητα.

Μετά το σύντομο intro με την ταιριαστή σε αυτό το concept αναφορά στοMr. Robot, ο δίσκος ανοίγει πρακτικά με το Perspectiveτο οποίο είναι αντιπροσωπευτικό τόσο των δυνατοτήτων του σχήματος, όσο και των σημείων που επιδέχεται βελτίωσης. Βασικό πλεονέκτημά του είναι η καλοστημένη δομή που περιλαμβάνει ένα ωραίο refrain, ένα ενδιαφέρον ακουστικό πέρασμα στην μέση του τραγουδιού, το οποίο συνοδεύεται από ένα κιθαριστικό solo παλιάς σχολής, σωστή τοποθέτηση πλήκτρων και δυνατά δεύτερα φωνητικά. Από την άλλη, η παραγωγή και η μίξη ήχου είναι τα δύο ζητήματα που θα συγκέντρωναν τις κύριες ενστάσεις ενός υποψήφιου ακροατή.

Κάποια πράγματα ακούγονται πιο μπροστά από όσο πρέπει και κάποια άλλα, πιο πίσω. Τα φωνητικά είναι ένα αμφιλεγόμενο στοιχείο, επίσης. Ενώ η προφορά και οι ερμηνείες δεν διαθέτουν πάντοτε την επιθυμητή αποτελεσματικότητα, ο τραγουδιστής και ιδρυτής του σχήματος έχει την θεατρικότητα που χρειάζεται για να υποστηρίξει δύσκολα στην ερμηνεία τους κομμάτια. Από τις δύο ιδιότητες του, είναι εκείνη πίσω από τα πλήκτρα και όχι πίσω από το μικρόφωνο, που αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις. Δεν μιλάμε για κακές ερμηνείες, αλλά για πολύ απαιτητικές συνθέσεις που αποζητούν συγκεκριμένο ισοδύναμο στα φωνητικά για να λειτουργήσουν. Για του λόγου το αληθές, έχουμε μια σύμπραξη του Echoes των Pink Floyd με τους Fates Warning στο Ellipsism,  αναφορές στους Shadow Gallery του Room Vστο Reach The Sun, που αποτελεί την καλύτερη στιγμή του δίσκου, μια ενδιαφέρουσα μίξη Nevermore εποχής Dreaming Neon Blackμε πιο πειραματικές, σχεδόν jazzy εκλάμψεις στο φινάλε “Withered Roses και περισσότερο παραδοσιακό power στη λιγότερο δυνατή στιγμή τους συνολικά, το Descending”. 

Το UnGod Meείναι μια δουλειά που θέτει δύσκολα στάνταρ για τον εαυτό της. Δίκοπό μαχαίρι, καθώς δεν μπορείς να μη αναγνωρίσεις ότι τέτοιες επιρροές απαιτούν υψηλή αισθητική και ανεπτυγμένα μουσικά αντανακλαστικά για να ενσαρκωθούν ομαλά, γεγονός που επιτυγχάνεται σε ικανοποιητικό βαθμό. Αλλά ταυτόχρονα, βάζουν τον ακροατή σε μια διαδικασία σύγκρισης του υλικού σου που είναι δύσκολο να την κερδίσεις, λόγω των μεγαθηρίων που έχουν προηγηθεί και δράσει σε αυτά τα λημέρια. Αν τα ζητήματα παραγωγής και φωνητικών δουλευτούν κατάλληλα στο μέλλον, θα ξεκινήσουμε να μιλάμε με άλλους όρους. Σε κάθε περίπτωση, είναι μια αξιόλογη προσπάθεια, που αξίζει την προσοχή των φίλων του είδους.

6,5/10
Χρύσα Γιουρμετάκη
chrysag.nioti@gmail.com

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X