Τους θεωρώ ένα από τα πιο τίμια σχήματα στο χώρο του συμφωνικού power metal και μια σταθερή αξία στον ήχο εδώ και πάρα πολλά χρόνια, από το ξεκίνημά τους. Γι αυτό, και με αφορμή την κυκλοφορία της συλλογής “The Chronicles Of Eden Part 2” επικοινωνήσαμε με τους Edenbridge και συγκεκριμένα με τον Lanvall (κιθαρες/πλήκτρα) και την Sabine Edelsbacher (φωνητικά) για περαιτέρω λεπτομέρειες.
Καλησπέρα Lanvall, επίτρεψε μου να σε καλωσορίσω στο webzine μας! Πώς είναι εκεί τα πράγματα με την τρελή κατάσταση της πανδημίας;
Lanvall: Όλα καλά εδώ.
Οι Edenbridge υπάρχουν πλέον εδώ και δύο δεκαετίες! Αποφασίσατε να το γιορτάσετε με την κυκλοφορία ενός δεύτερου “The Chronicles Of Eden”! Τρέξατε ένα online poll για τα τραγούδια που θέλατε να συμπεριλάβετε. Τι μπορείτε να μας πείτε γι αυτό;
Lanvall: Ρωτήσαμε ξανά τους οπαδούς μας όπως κάναμε και στην πρώτη συλλογή. Ήταν ενδιαφέρον, καθώς οι επιλογές μας δε θα είχαν πολλές διαφορές από αυτό που αποφάσισαν οι οπαδοί. Τα αποκαλούμενα hit-άκια και τα επικά και μεγάλα σε διάρκεια τραγούδια ήταν πάντα τα αγαπημένα των οπαδών, οπότε μπορούσαμε να επιλέξουμε τέσσερα τραγούδια από κάθε άλμπουμ συν τα bonus tracks από συγκεκριμένα άλμπουμ συν τρεις νέες επανηχογραφήσεις, οι οποίες ήταν ακυκλοφόρητες έως τώρα.
Εάν ως συγκρότημα είχατε επιλέξει τα τραγούδια που θα περιλαμβάνονταν σε αυτήν τη συλλογή, πόσο κοντινές θα ήταν οι επιλογές σας με αυτές που έκαναν οι οπαδοί;
Lanvall: Πιστεύω πως από τα είκοσι τραγούδια, τα δεκαεπτά ή τα δεκαοχτώ θα ήταν τα ίδια. Τα hitάκια πρέπει πάντα να περιλαμβάνονται σε μια συλλογή και τα επικά είναι φυσικά στα αγαπημένα μου.
Πάντως το δεύτερο μέρος δεν είναι μια απλή συλλογή! Περιλάβατε δύο ακουστικές εκδόσεις από δύο γνωστά σας τραγούδια. Γιατί αποφασίσατε να κάνετε ακουστικά αυτά τα τραγούδια;
Lanvall: Για εμάς ήταν προφανές ότι έπρεπε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, καθώς δεν υπήρχαν απομεινάρια παλιών τραγουδιών. Το “Higher” είναι το μεγαλύτερό μας hit, αρά το συγκεκριμένο ήταν ξεκάθαρο. Το “Paramount” κατέληξε να είναι το δεύτερο πιο διάσημο τραγούδι του συγκροτήματος, το οποίο ήταν μια μικρή έκπληξη, οπότε κάναμε και σε αυτό μια ακουστική έκδοση. Το πιάνο ηχογραφήθηκε live και στα δύο τραγούδια. Η ακουστική έκδοση του “Higher” ξεχωρίζει από αυτές καθώς το μεταμορφώσαμε σε μια πιο jazzy εκδοχή, το οποίο είχε πλάκα να κάνουμε, οπότε βασικά δεν αφήσαμε συγχορδία απαράλλακτη (γέλια). Λατρεύω τις αλλαγμένες συγχορδίες, τις 6,7 και 9, επαυξημένες και μειωμένες. Στο rock και στο metal αυτές είναι σπάνιες, αλλά έχουν πολύ ένταση. Έλαβα αντιδράσεις από ανθρώπους που ένιωσαν πως κάθονταν σε ένα bar γεμάτο καπνούς στη Νέα Υόρκη στο 1920 καθώς άκουγαν αυτήν την εκδοχή. Αυτή η αντίδραση με έκανε πραγματικά χαρούμενο.
Υπάρχει επίσης μια εναλλακτική έκδοση του τραγουδιού “Dynamind”. Τι μπορείτε να μας πείτε γι αυτήν την εκδοχή;
Sabine: Το προηγούμενο Πάσχα ένιωσα ότι θα έπρεπε να επανηχογραφήσουμε το τραγούδι “Dynamind”. Γυρίσαμε ένα γρήγορο βίντεο και το τραγούδι μπορεί επίσης να ακουστεί στην έκδοση του CD. Για εμένα, αυτό το τραγούδι αντανακλά τι πραγματικά έχει σημασία τη δεδομένη στιγμή και αυτό το κατάλαβα υπό μια έννοια το 2019 όταν γράφαμε τους στίχους. Θα έπρεπε να συνδυάσουμε την ενέργεια του δυναμίτη με το πνεύμα και το μυαλό και να μεγαλώσουμε μαζί μέσα στην κρίση και να εξελιχθούμε ως ανθρωπότητα αντί να πολεμάμε σε πολέμους. Αυτή τη στιγμή η κατεύθυνσή μας είναι άγνωστη, αλλά παραμένω σίγουρη.
Με το 2020 να αποτελεί παρελθόν και επί το πλείστον να μην έχει live shows και το 2021 να φαίνεται κάπως… ομιχλώδες έως τώρα, πιστεύετε ότι αυτή η συλλογή θα λειτουργήσει ως ένας τρόπος να μείνετε σε επαφή με τους οπαδούς σας;
Lanvall: Το ελπίζω, αλλά προφανώς οι live συναυλίες δε μπορούν να αντικατασταθούν από αυτό. Όπως πολλά ακόμα συγκροτήματα, δε μπορούσαμε να προωθήσουμε το τελευταίο μας άλμπουμ “Dynamind”. Στο Κινέζικο tour κάναμε τρία headline shows στις πόλεις Wuxi, Shanghai και Syzhou καθώς και το μεγάλο festival show στη Nanjing μπροστά σε 30.000 ανθρώπους. Θα μπορούσαν να είναι 75.000 αν ο καιρός ήταν καλύτερος. Και μετά τα δυο shows στο 70000 Tons Of Metal festival στην Καραϊβική, αυτό ήταν το τέλος. Οι streaming εμφανίσεις δεν είναι ο δρόμος που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Στην αρχή, οι άνθρωποι ίσως να ήταν χαρούμενοι με αυτό ως μια μικρή “αποζημίωση” των αληθινών συναυλιών, σύντομα όμως βαρέθηκαν καθώς υπήρχε “πλημμύρα” από streaming εμφανίσεις. Απλά δεν είναι το ίδιο με ένα αληθινό γεγονός. Πρέπει να δούμε πώς θα είναι η σκηνή των συναυλιών και πόσοι χώροι συναυλιών θα επιβιώσουν.
Το “Dynamind” κυκλοφόρησε πίσω στο 2019. Δουλεύετε αυτήν τη στιγμή σε νέο υλικό; Θα μπορούσαμε να περιμένουμε ένα νέο Edenbridge άλμπουμ σύντομα;
Lanvall: Ναι, ξεκίνησα να γράφω κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown και από τότε έχω περίπου 40 λεπτά μουσικής έτοιμα για το νέο στούντιο άλμπουμ. Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος με το νέο υλικό. Είναι αρκετά βαρύ σε σημεία και καλύπτει πολλές νέες επιρροές. Δεν υπάρχει κάποιο στιχουργικό concept μέχρι τώρα, αλλά πιστεύω πως σύντομα η Sabine κι εγώ θα το βρούμε. Καθώς σχεδιάζουμε την περιοδεία μας για Απρίλιο/Μάιο του 2022, το άλμπουμ λογικά θα δει τότε το φως της ημέρας.
Στα αυτιά μου, οι Edenbridge ξεχώριζαν πάντα από την πλειοψηφία της συμφωνικής σκηνής έχοντας την κιθάρα μπροστά στον ήχο, αντί για τα πλήκτρα όπως κάνουν πολλοί, και φυσικά λόγω της διακριτής φωνής της Sabine. Ποια είναι η γνώμη σας γι αυτό; Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν για το συγκρότημα να δημιουργήσετε έναν προσωπικό ήχο σε μια κορεσμένη σκηνή;
Lanvall: Σε ευχαριστούμε. Πιστεύω πως πάντα ήμασταν διαφορετικοί από όλα τα άλλα συγκροτήματα σε θέματα μελωδιών, αρμονιών και ειδικότερα σε θέματα συγκρότησης συγχορδιών με τις πολλές διαμορφώσεις που χρησιμοποιούμε. Πιστεύω πως η κιθάρα βγήκε πραγματικά μπροστά όταν άλλαξε σε εφτάχορδες κιθάρες στο άλμπουμ “MyEarthDream” το 2008. Επίσης μου αρέσει να προσθέτω κιθάρες όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος. Όλα έγιναν πιο βαριά και πολύ πιο συμφωνικά. Χάρη στο γεγονός ότι η τραγουδίστρια και ο συνθέτης είναι πάντα οι ίδιοι, είναι φυσικά ευκολότερο να αναπτύξεις έναν προσωπικό ήχο, ο οποίος είναι εύκολα αναγνωρίσιμος. Όπως και να ‘χει είναι σημαντικό να εξελίσσεσαι. Το να έκανα το ίδιο άλμπουμ ξανά και ξανά θα με έκανε να βαρεθώ μέχρι θανάτου σαν συνθέτης.
Σα συγκρότημα οι Edenbridge έχουν πετύχει πολλούς στόχους. Υπάρχουν ακόμα όνειρα και περιπέτειες που θέλετε να εξερευνήσετε;
Lanvall: Αν δεν έχεις όνειρα και στόχους καλύτερα να τα παρατήσεις. Το να μεγαλώνεις σα μουσικός και συνθέτης και να κάνεις πάντα το επόμενο βήμα είναι σίγουρα το πιο σημαντικό πράγμα. Το πώς θα είναι οι περιοδείες στο μέλλον μένει να το δούμε, αλλά σίγουρα θα είναι υπέροχο να επιστρέψουμε στις σκηνές του κόσμου.
Ως καθιερωμένη μουσικός μπορείς να μας πεις τη γνώμη σου σχετικά με την κατεύθυνση της μουσικής βιομηχανίας αυτήν την περίοδο της πανδημίας και τι θα φέρει το μέλλον; Πιστεύετε πως αυτή η πανδημία θα αλλάξει πράγματα προς το καλύτερο ή το χειρότερο;
Sabine: Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ιδέα. Ελπίζω πως ο πολιτισμός γενικότερα θα αποκτήσει ξανά μεγαλύτερη προτεραιότητα σε σχέση με σήμερα. Έχει αποδειχτεί πως τα πράγματα που μας προσφέρουν απόλαυση κάνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα πιο σταθερό, ενώ αντίθετα ο φόβος και η διχόνοια κάνουν το αντίθετο. Θα είναι θετικό όταν εμείς οι άνθρωποι εστιάσουμε ξανά σε ότι είναι πραγματικά σημαντικό στην καρδιά μας. Θα ήμουν χαρούμενη αν οι άνθρωποι άκουγαν ξανά μουσική αντί να την καταναλώνουν. Όταν γεμίσουμε τους εαυτούς μας με εσωτερική τροφή, θα χρειαζόμαστε λιγότερη κατανάλωση. Αυτή θα είναι μια θετική εξέλιξη για εμάς και τη φύση. Αλλά αυτό θα έπρεπε να εξελιχθεί φυσικά και να μην το αναγκάσουμε.
Το βινύλιο είναι ξανά της μόδας στη μουσική βιομηχανία. Οπότε… υπάρχουν καθόλου σκέψεις στο να κυκλοφορήσετε τις προηγούμενες δουλειές σας σε βινύλιο για όλους τους τρελούς συλλέκτες βινυλίου;
Lanvall: Αυτήν τη στιγμή μιλάω με τη BMG, η οποία έχει τα δικαιώματά μας για τα πρώτα έξι άλμπουμ ώστε να κυκλοφορήσουν σε βινύλιο. Τρία από τα άλμπουμ,τα “Sunrise In Eden”, “Shine” και “The Grand Design”, δεν κυκλοφόρησαν ποτέ σε βινύλιο. Επίσης πήρα πίσω τα δικαιώματα για τα “MyEarthDream” και “Solitaire”, τα οποία επίσης δεν έχουν κυκλοφορήσει σε βινύλιο. Οπότε ελπίζουμε να έχουμε σύντομα νέα σχετικά με αυτό σύντομα. Προσωπικά, πούλησα τη συλλογή με περίπου 2000 δίσκους βινυλίων πριν 20 χρόνια, καθώς είμαι εντελώςCD freak, λόγω του γεγονότος ότι το αγαπημένο μου μέρος για να ακούω μουσική είναι το αυτοκίνητο. Στο σπίτι είμαι πάντα απασχολημένος με τη δικιά μου μουσική, οπότε σπάνια ακούω άλλα πράγματα.
Αν είχατε την ευκαιρία να οργανώσετε μια περιοδεία με άλλα συγκροτήματα που θα μπορούσατε να προσκαλέσετε να παίξουν μαζί σας ποιά θα ήταν αυτά και γιατί;
Lanvall: Δύσκολη ερώτηση. Προσωπικά, θα ήθελα να παίξω με συγκροτήματα που προσωπικά αγαπώ. Αυτό ίσως να ήταν ένα περίεργο πακέτο για τους οπαδούς. Αλλά για να κάνεις το συγκρότημα πιο γνωστό πρέπει να σκεφτείς να παίξεις με τα μεγαλύτερα ονόματα του female fronted metal φυσικά.
Κλείστε τη συνέντευξη με ένα μήνυμα σε όλους τους φίλους σας στην Ελλάδα!
Lanvall: Πολλά χαιρετίσματα σε όλους σας. Θα ήταν υπέροχο να παίζαμε στην Ελλάδα μια μέρα. Πάντα λατρεύω να κάνω διακοπές στην όμορφη χώρα σας! Ευχαριστούμε για τη συνέντευξη Μιχάλη.
Συνέντευξη: Μιχάλης Νταλάκος
Μετάφραση: Σταύρος Πισσάνος
Official Website
Facebook
Instagram
Spotify
Band Members
Sabine Edelsbacher – Φωνητικά
Lanvall – Κιθάρες, πλήκτρα
Dominik Sebastian – Κιθάρες
Johannes Jungreithmeier – Ντραμς
Steven Hall – Μπάσο
Discography
Sunrise In Eden, 2000
Arcana, 2001
Aphelion, 2003
Shine, 2004
The Grand Design, 2006
MyEarthDream, 2008
Solitaire, 2010
The Bonding, 2013
The Great Momentum, 2017
Dynamind, 2019