Το ότι οι Epica ανήκουν στην αφρόκρεμα του συμφωνικού metal (σ.σ.: αρνούμαι κατηγορηματικά πλέον τον όρο female fronted) είναι δεδομένο. Για την ακρίβεια παίζει να είναι και το νούμερο ένα συγκρότημα πια, μιας και οι κατά τα άλλα αγαπημένοι μου Nightwish έχουν επιλέξει εξερευνήσεις που τους έχουν πάει σε μονοπάτια μακριά από το metal (σ.σ.: κάτι απόλυτα σεβαστό). Φέτος είχαμε και την χαρά να τους δούμε στο Release.
Το “Live At Paradiso” είναι η δεύτερη live δουλειά τους σχήματος για το 2022 μετά το “Omega Live”. Το συγκεκριμένο live όμως είναι λίγο διαφορετικό. Ηχογραφήθηκε πίσω στο 2006 στο club με το ίδιο όνομα όμως δεν κυκλοφόρησε πότε από την τότε δισκογραφική τους, την Transmission Records. Πλέον τα δικαιώματα γύρισαν στο σχήμα και το υλικό βλέπει το φως της μέρας.
Το διπλό CD και Blue Ray έχει διάρκεια κάτι λιγότερο από δύο ώρες. Για το Blue Ray δεν μπορώ να σας πω κάτι μιας και σαν «πλεμπαίος» έλαβα μόνο τα mp3 (…). Δεκαεννέα συνθέσεις περιλαμβάνονται με μια από αυτές να είναι η διασκευή στο “Crystal Mountain” των Death. Το υλικό έχει σίγουρα και εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον, μιας και πίσω στο 2006 οι Epica είχαν αρχίσει να κάνουν έναν ντόρο γύρω από το όνομα τους, όμως σε καμία περίπτωση δεν είχαν το σημερινό status.
Στα τις μουσικής όμως. Όπως είναι λογικό στο άλμπουμ θα ακούσουμε το υλικό των δύο πρώτων δίσκων (σ.σ.: το “The Divine Conspiracy” βγήκε το 2007). Άρα να και μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε τα πρώτα βήματα του σχήματος ζωντανά μάλιστα. Προφανώς η απόδοση είναι αρτιότατη. Υπάρχει αρκετή εναλλαγή ανάμεσα σε μελωδία και καφρίλα που ακόμα και εγώ που δεν είμαι και μεγάλος οπαδός του ήχου δεν βαρέθηκε.
Για την φωνή της Simone δεν έχω να πω τίποτα. Η ιστορία έχει μιλήσει για αυτό. σε αυτό το live σε κάποια σημεία μοιράζεται το μικρόφωνο με δυνατά ονόματα. Πρώτο και πιο εντυπωσιακό αυτό του Roy Khan στο ντουέτο του “Trois Vierges” (σ.σ.: αχ Roy). Ακολουθούν οι Amanda Somerville και Linda Van Summeren στο “Solitary Ground” ενώ στα ακραία φωνητικά βοήθεια έχει ο Mark Jansen για τον πολύ Jan–Chris De Koeijer (Gorefest).
Προσωπικά δεν είμαι ο μεγαλύτερος οπαδός των ζωντανών ηχογραφήσεων. Παρόλα αυτά, αυτή εδώ αξίζει για διάφορους λόγους μιας και μπορούμε να ακούσουμε και να δούμε ένα συγκρότημα τέτοιου μεγέθους στα πρώτα του βήματα. Προφανώς είναι μια must αγορά για τους οπαδούς τους αλλά και όσους θέλουν να ακούσουν ζωντανά το πρώιμο υλικό τους.
8,5/10
Μιχάλης Νταλάκος
mdalakosreports@gmail.com