nano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRussian Circles 2022_7468x60 - 468|60|Russian Circles 2022_7468x60|||bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|both
20000
60
Existenz – Meltdown (Heptown)
65%Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0%
whale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothΟΜ 2022_728x90 - 728|90|ΟΜ 2022_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Τούτοι εδώ οι παππούδες του σκανδιναβικού råpunk ξεκίνησαν στις αρχές των 80s, ως αντιπρόσωποι της τοπικής σκηνής, παρέα με μπάντες όπως οι The Bristles, Moderat Likvidation και Noncens. Ήταν ιδιαίτερα ενεργοί το πρώτο μισό της χρυσής δεκαετίας του είδους με δύο κυκλοφορίες, το Listen (1983) και το Lets Get Drunk Before Its Too Late(1984). Επαναδραστηριοποιήθηκαν το 2016 με την αρχική σύνθεσή τους και το φετινό Meltdown αποτελεί τον πρώτο καρπό αυτής  της επανένωσης. Είχε προηγηθεί ένα περσινό splitμε τους Ιρλανδούς The Nilz.

Τι έχουν να πουν εν έτει 2020 λοιπόν οι Σουηδοί punk γερόλυκοι; Η παραγωγή είναι καλογυαλισμένη, τα γκάζια είναι τσίτα και το ευχάριστο συναίσθημα μιας παλιοπαρέας που ξανασυναντήθηκε μετά από χρόνια είναι παρόν. Θα καταλήξει πιωμένη σε κάποιο αστυνομικό τμήμα το επόμενο πρωινό, χωρίς να θυμάται κανείς από που ξεκίνησαν όλα; Τα δύο καλύτερα τραγούδια του δίσκου, Street Rock και Dogsδίνουν μάλλον καταφατική απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να αποδοθεί στα φωνητικά του Jyrki “τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα” Siikaluoma, του οποίου το ιδιαίτερο γρέζι και η ολόσωστη προφορά αποτελούν τον κρυφό άσσο στο μανίκι των δέκα τραγουδιών του δίσκου. Ο ήχος διαθέτει έναν περισσότερο heavy προσανατολισμό από τη μέση μπάντα του είδους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορούν να ξεφύγουν από το αναπόφευκτα πολύ συγκεκριμένο κοινό στο οποίο απευθύνονται, μουσικά και αισθητικά.

Οι Existenz δεν είναι η μπάντα που θα κάνει καινούριες μοϊκάνες να σηκωθούν στα κεφάλια πιτσιρικάδων που ήταν αγέννητοι την εποχή που μεσουρανούσε η κουλτούρα της αμφισβήτησης. Όπως έκαναν δηλαδή οι Βρετανοί The Distillers της Broody Dale και οι Αμερικάνοι Streetlight Manifesto, που αμφότεροι έδωσαν στα μέσα του 2000, ένα ξαφνικό φιλί ζωής σε ένα μουσικό είδος που ήταν μέχρι τότε περιορισμένο στα ντουλάπια του underground. Είναι όμως μια τίμια μπάντα σε αυτό που υπηρετεί, που θα μπορούσε να είναι ένα ευχάριστο δώρο σε εκείνο τον ορκισμένο punk φίλο που έχεις, που αρνείται να βάλει μυαλό παρότι έκλεισε φέτος τα 50. Για αυτό τον κάνεις και παρέα άλλωστε.

Χρύσα Γιουρμετάκη
6,5/10
chrysag.nioti@gmail.com

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X