RoadHouse Diet_728x90 - 728|90|RoadHouse Diet_728x90||https://www.greekrebels.gr/roadhouse-diet-electric-devilry-mojoholic/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothPowerwolf_728x90 - 728|90|Powerwolf_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||bothRussian Circles 728×90 - 728|90|Russian Circles 728×90|||both728x90_Suicidal Angels - 728|91|728x90_Suicidal Angels|||both
20000
110

Fragments of human decay”, αυτός είναι ο τίτλος του νέου άλμπουμ των Λαρισαίων MindTerrorist οι οποίοι σαν συγκρότημα πλέον και όχι σαν προσωπικό σχήμα κλήθηκαν να δώσουν εξηγήσεις περί της εξέλιξης και της πολυμορφίας του νέου τους δίσκου αλλά και τις κοινωνικές ανησυχίες που εμφανώς… και δικαίως θα έλεγα, τους διακατέχουν και πολύ πετυχημένα προβάλλουν μέσω της μουσικής τους. Μέσω της γνωστής λοιπόν διαδικασίας τα παιδιά δέχτηκαν τα “φιλικά πυρά” και ανταπέδωσαν αναλόγως με αποτέλεσμα μια πολύ καλή συνέντευξη. Απολαύστε…

Χαιρετώ! Καταρχήν να ξεκινήσουμε με τα καθιερωμένα συγχαρητήρια για το νέο άλμπουμ! Μια πολύ δυνατή δουλειά που αφήνει πολύ καλή εντύπωση. Δεύτερη δισκογραφική δουλειά λοιπόν και για αρχή θα ήθελα να με πληροφορήσεις σχετικά με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο συγκρότημα, από το 2012, χρόνο που κυκλοφόρησε το εξίσου καλό ντεμπούτο σας “Once upon heartbeat”.

Γεια σου Κωνσταντίνε! Σε ευχαριστούμε πολύ για τη δυνατότητα που μας δίνεις να ενημερώσουμε τον κόσμο για το μουσικό μας εγχείρημα. Νέα δουλειά, και πλέον μιλάμε για ένα πλήρως ανανεωμένο lineup, καθώς από προσωπικό project του τραγουδιστή της μπάντας, έχει εξελιχθεί σε μια σταθερή σύνθεση πέντε μελών και αυτό είναι κάτι πολύ θετικό, γιατί αποτελούσε από ένα σημείο και έπειτα και το ζητούμενο, που είχε να κάνει με τις ζωντανές εμφανίσεις του γκρουπ. Έτσι λοιπόν, οι Mind Terrorist είναι οι Κώστας (φωνή), Μιχάλης (κιθάρα), Ζαχαρίας (κιθάρα), Γρηγόρης (μπάσο), Ορέστης (τύμπανα).

Στη μουσική και τους στίχους συμμετείχε όλο το συγκρότημα;

Κατά κύριο λόγο στη σύνθεση, στις δομές και στον στίχο συμμετείχαν οι Μιχάλης και Κώστας, στην ουσία ακολουθήσαμε την πετυχημένη συνταγή του «Once upon a heartbeat». Πάντως, όλοι έβαλαν λίγο πολύ το χεράκι τους για να βγει ένα καλό συνολικά αποτέλεσμα.

Ποιές είναι οι κύριες διαφορές που εντοπίζεις όσον αφορά το “Once upon heartbeat” και το “Fragments of human decay”;

Υπάρχουν κάποιες βασικές διαφορές, παρά το γεγονός ότι δε μεσολάβησε αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα από το πρώτο μας album. Αυτή τη φορά είχαμε κατ’ αρχάς περισσότερο χρόνο στη διάθεσή μας για τη σύνθεση των κομματιών. Δουλέψαμε αρκετά πάνω στη σύνθεση, το «Once upon a heartbeat» αποτελούσε ένα mini album, που περιλάμβανε 5 κύρια κομμάτια και ενδιάμεσα κάποια μικρά instrumental. Θέλαμε αυτή τη φορά μια ολοκληρωμένη δουλειά και εστιάσαμε εκεί. Επίσης, το «Fragments of human decay» είναι αρκετά πιο βαρύ, έχει μια αναμφισβήτητη τραχύτητα, χωρίς όμως να χάνει σε μελωδία. Η διαφορά στην επιθετικότητα σε σχέση με το ντεμπούτο μας φαίνεται κυρίως στα τύμπανα και στις φωνές. Επειδή δε, έχουμε το παράδοξο να ξεκινάμε τη σύνθεση και από τα τύμπανα, αυτό παρέσυρε όλο το αποτέλεσμα. Τέλος, στιχουργικά, από το concept album που είχαμε πριν, τώρα το «ανοίξαμε» λιγάκι το πράγμα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Γενικά, θεωρούμε τη νέα μας δουλειά αρκετά σκαλιά πιο ψηλά, χωρίς να θέλουμε σε καμία περίπτωση να υποβαθμίσουμε το «Once upon a heartbeat».

Η συνεργασία με την OPOS πως προέκυψε; Είναι μια εταιρία η οποία βρίσκεται αρκετά κοντά σας απ’ ότι έχω παρατηρήσει.

Ναι, πράγματι έτσι είναι. Πριν κυκλοφορήσουμε το ντεμπούτο μας απευθυνθήκαμε σε διάφορες δισκογραφικές εταιρείες, αναζητώντας συμβόλαιο. Η OPOS Records ενδιαφέρθηκε πραγματικά για τη δουλειά μας, στους ανθρώπους της άρεσε το όλο concept του album και έτσι η εταιρεία ανέλαβε συνολικά την παραγωγή, από το artwork μέχρι τη διανομή της και από τότε βρίσκεται δίπλα μας, υποστηρίζοντας την μπάντα σε ότι κάνει. Το ίδιο έγινε και στο νέο μας album, χωρίς κανένα δισταγμό από καμία πλευρά, αφού όλοι ήμασταν πολύ ικανοποιημένοι. Και λογικά, σύντομα πάμε και για το επόμενο…

Τι είδους ανταπόκριση έχετε δεχτεί έως τώρα; Ποια είναι τα πρώτα συμπεράσματα.

Θα ήταν αρκετά κλισέ να δηλώσουμε ότι η ανταπόκριση ήταν και είναι πολύ θετική, όμως αυτή είναι η πραγματικότητα. Το θετικό του πράγματος κλιμακώθηκε και εντάθηκε με τη νέα μας κυκλοφορία, που έκανε τους όποιους δύσπιστους υπήρχαν και αναφέρονταν στο πρώτο μας album να αναθεωρήσουν. Οι κριτικές που έχουμε δεχτεί για το «Fragments of human decay» είναι συντριπτικά καλύτερες και είμαστε πολύ χαρούμενοι, γιατί και με τη σειρά μας αναγνωρίζουμε φανερά σημάδια εξέλιξης στον ήχο μας. Το «Once upon a heartbeat» πήγε μέσα σε δύο περίπου χρόνια αρκετά καλά, πλησιάζοντας τα 1.000 αντίτυπα, και η νέα μας δουλειά τα έχει ήδη ξεπεράσει σε ένα τετράμηνο. Θα έλεγα ότι η αναγνωρισιμότητα έρχεται πρώτα και κύρια από το εξωτερικό και έπειτα από τη χώρα μας.

Πες μου λίγα πράγματα για την διαδικασία ηχογράφησης του «Fragments of human decay».

Λένε ότι η ομάδα που κερδίζει, συνεχίζει με τον ίδιο προπονητή, τους ίδιους παίκτες και γενικά την ίδια συνταγή. Έτσι κι εμείς συνεχίσαμε με τη σιγουριά που μας έδινε η διαδικασία που είχαμε ακολουθήσει τρία χρόνια πριν… Υπάρχουν ελληνικά studios που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αντίστοιχα του εξωτερικού. Έτσι, ηχογραφήσαμε στη Λάρισα, στα WarcryStudios (warcry-group.com) και είμαστε για ακόμα μια φορά πολύ ικανοποιημένοι από την παραγωγή. Η διαδικασία ηχογράφησης, μίξης και mastering μας πήρε περίπου τρεις μήνες, από τον περασμένο Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο. Όλα κύλησαν πολύ ομαλά και σύμφωνα με το πλάνο μας, χωρίς εμπόδια.

Στιχουργικά μιλώντας τώρα, ο στίχος είναι έντονα κοινωνικοπολιτικός και έντονα κατακριτέος απέναντι στην γενικότερη απάθεια που διέπει την κοινωνία. Ετσι νιώθω εγώ τουλάχιστον και αν κάνω λάθος με διορθώνεις. Ποιο είναι όμως το κύριο μήνυμα που προσπαθούν να περάσουν οι  Mind Terrorist στο κοινό που έχει την τύχη να τους ακούσει;

Το κύριο μήνυμα έχει να κάνει με την ανάδειξη της γενικότερης αξιακής κρίσης και της έκπτωσης αρχών στον σύγχρονο κόσμο. Έχει να κάνει με το ότι σήμερα ο Άνθρωπος έχει χάσει το νόημα της ζωής και ως άπληστο ον, καταστρέφει τον ίδιο του τον εαυτό, το περιβάλλον, εκμεταλλεύεται αλόγιστα το κάθε τι γύρω του, με αυτοσκοπό το κέρδος, χωρίς να υπολογίζει  τίποτα παρά μόνο το υλιστικό κομμάτι. Οι στίχοι μας κινούνται γύρω από ένα γενικό μοτίβο, που έχει να κάνει με την παρακμή του ανθρωπίνου είδους. Για να πάμε στο νέο μας album: Το “Zero One” αναφέρεται στην εξελικτική πορεία του ανθρώπου από τη στιγμή της γέννησης ως το θάνατό του. To “Awakening”, είναι μια έκκληση αφύπνισης και ταυτόχρονα συνειδητοποίησης του κακού που έχει κάνει ο άνθρωπος στη φύση. Το “Blind at Heart” έχει ως κεντρικό θέμα του τις ανθρώπινες σχέσεις και την κρίση που περνούν στις μέρες μας, ενώ το “Withstand the Fall” την προσπάθεια που κάνει κάποιος να ξεπεράσει τον εαυτό του και τις προσωπικές του αδυναμίες και να σταθεί όρθιος στα πόδια του. Πάμε στο “In Finem Veritas”, το οποίο αναφέρεται στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της πολιτικής στις ζωές μας, και έπειτα στο “Stop the Abuse” και στην εκμετάλλευση και κακοποίηση των ζώων. Το “Rising Star” αποτελεί μια ιστορία αγάπης και κουράγιου μιας σχέσης, ενός δύσκολου δρόμου αποχωρισμού και επανένωσης ενός ζευγαριού. Και κλείνοντας, “One Last Chance” και μια τελευταία ευκαιρία για όλους μας να συναισθανθούμε ότι το μέλλον μας πρέπει να το χτίσουμε πάνω στον αγώνα για την καταστροφή του Κράτους. Θεωρώ πως είναι σημαντικό ένας μουσικός να έχει σαφή τοποθέτηση για όσα συμβαίνουν γύρω του και να την καταθέτει με τόλμη, από μόνη της η μουσική σαφώς είναι μια έκφραση, όμως ο στίχος την συμπληρώνει και της δίνει μια μοναδική ταυτότητα. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ τη μουσική μας πλαισιωμένη από στίχους για μυθολογίες, ηρωικές καταστάσεις, όνειρα και διάφορες φαντασιακές, ιδεατές και μη απτές καταστάσεις. Ζούμε το σήμερα, πονάμε μαζί με τους συνανθρώπους μας, και τα βιώματά μας είναι τόσο δυνατά, που θέλουμε να καταγραφούν και να μπουν στο μυαλό και στις καρδιές όσων μας ακούν. Και πίστεψέ με, αν κάτι ξεχωρίζει τους Mind Terrorist και αρέσει πολύ σε όσους έρχονται σε επαφή με τη μουσική μας, είναι η στιχουργική μας προσέγγιση.

Στο “Heritage”, κατά την γνώμη μου ακούγεστε λίγο σαν το intro του “Civil War” των γνωστών Guns and Roses. Ήταν εσκεμμένο κάτι τέτοιο; Καθώς και το ίδιο το “Civil War” στιχουργικά περνάει και αυτό ένα σημαντικό μήνυμα.

Βασικά έβαλα το “Civil War” να παίξει τώρα που το επισήμανες για να το θυμηθώ! Σαφώς και δεν είναι εσκεμμένο κάτι τέτοιο, αναγνωρίζω πάντως την ομοιότητα, ειλικρινά δεν ήταν στις προθέσεις μας. Θα συμφωνήσω επίσης με το ότι υπάρχει μια ομοιότητα και στο στιχουργικό του πράγματος με το συγκεκριμένο τραγούδι, το οποίο παρεμπιπτόντως μου αρέσει πολύ.

Αμέσως μετά το “Heritage” υπάρχει και ένα hidden track. Γιατί δεν το βάλατε ως έξτρα κομμάτι; είναι και αυτό μήπως μέρος του “Heritage” ή λειτουργεί ως προπομπός του επόμενου άλμπουμ και της κατεύθυνσης που θέλετε να κρατήσετε;

Το κομμάτι «Dictatorship of stars and stripes», στο οποίο αναφέρεσαι, αποτελεί παλαιότερη ηχογράφηση της μπάντας, που δεν είχε χρησιμοποιηθεί σε κάποια επίσημη κυκλοφορία μέχρι τώρα, αλλά θέλαμε με κάποιον τρόπο να καταγραφεί. Όμως, επειδή ο ήχος και το ύφος του συγκεκριμένου κομματιού έχουν κάποιες διαφοροποιήσεις από τον υπόλοιπο δίσκο, ίσως δε θα κολλούσε σαν ένα ανάμεσα στα υπόλοιπα τραγούδια στο CD και έτσι επιλέξαμε να το δώσουμε σαν hidden track.

Τι είδους επιπτώσεις θεωρείς ότι είχε η κρίση στην Ελλάδα όσων αφορά τους metal μουσικούς και κατά πόσο τους έχει επηρεάσει δημιουργικά; Τόσο θετικά όσο και αρνητικά.

Αναμφίβολα η οικονομική κρίση επηρέασε σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο την πλειοψηφία των μουσικών και τα metal συγκροτήματα, αφού ελάχιστοι ασχολούνται με τη metal μουσική βιοποριστικά, οι περισσότεροι metal μουσικοί έχουν μια κύρια επαγγελματική ενασχόληση, από την οποία αμείβονται και μετά πληρώνουν για να επιβιώνουν τα συγκροτήματά τους. Όταν εκτινάχθηκε η ανεργία, χάθηκαν δουλειές και σε κάποιες περιπτώσεις χάθηκαν και συγκροτήματα χρόνων, καθώς δεν είναι δεδομένο το ότι υπάρχουν πάντα διαθέσιμα 20 ευρώ για πρόβες ή ακόμα μεγαλύτερα ποσά για ηχογραφήσεις… Παράλληλα, δεν μπορεί κανείς να παραγνωρίσει το γεγονός ότι ο λεγόμενος «ελεύθερος χρόνος» μειώθηκε αισθητά στην προσπάθεια για επιβίωση μέσω επιπρόσθετης εργασίας. Όμως παρά το αρνητικό του πράγματος, που σίγουρα δεν είναι μόνο αυτό που προανέφερα (όμως δε θα ήθελα να μιζεριάσω και να μείνω μόνο σε αυτό), πάντα πρέπει να κοιτάζουμε και τη θετική πλευρά, όποια και αν είναι αυτή. Αυτό λοιπόν που ξεχωρίζω είναι ότι η κρίση αποτέλεσε για κάποιους όχι πρόβλημα, αλλά μια πρόκληση, έτσι ώστε να βγουν από την «ζώνη άνεσής» τους και να σκεφτούν γρήγορα και αποτελεσματικά τα επόμενα βήματα. Επίσης, τουλάχιστον σε στιχουργικό επίπεδο, υπήρξε πηγή έμπνευσης και ανέδειξε συγκροτήματα με ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις που εστίαζαν σε μια αντικαπιταλιστική και αντιπαγκοσμιοποιητική οπτική, που προσωπικά μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα.

Γιατί τόσες καλές δουλειές γενικά από την ελληνική σκηνή; Τι θεωρείς ότι έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια ώστε να δημιουργηθεί αυτή η άνθηση; Τόσο στον ακραίο χώρο όσο και σε πιο παραδοσιακά metal ακούσματα.

Πράγματι, συνεχώς ξεπηδούν νέα σχήματα από την Ελλάδα και αυτό έχει να κάνει τόσο με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των συγκροτημάτων, όσο και με την αμεσότητα πρόσβασης στην πληροφορία  γενικότερα. Πλέον όλο το πράγμα στη χώρα μας είναι στημένο καλύτερα, υπάρχουν studios που μπορούν να υποστηρίξουν σε θέμα τεχνογνωσίας και αποτελέσματος τις μπάντες (πολλά μάλιστα είναι και homestudios, που σημαίνει ότι αυτή η τεχνογνωσία δεν είναι θέμα σχολής όπως παλιότερα, αλλά μπορεί να αποκτηθεί ως ένα βαθμό εμπειρικά και με τη βοήθεια του διαδικτύου), αρκετά σχήματα ξέρουν ακριβώς αυτό που θέλουν να βγάλουν προς τα έξω, και με τη δεδομένη κρίση που περνάει το CD, το internet λειτουργεί καταλυτικά στην προώθηση ενός σχήματος. Στην ουσία πάντοτε η Ελλάδα έβγαζε πολύ καλές μπάντες, το θέμα ήταν ότι δεν είχαν όλες τη δυνατότητα να ακουστούν παραπέρα. Με το διαδίκτυο και τα socialmedia όλα έγιναν πιο απλά, ανοίγουν οι ορίζοντες και οι ακροατές και μουσικοί έχουν πιο εύκολα κάποια σημεία αναφοράς.

Ποιες μπάντες είναι αυτές που έχουν επηρεάσει πιο πολύ τους Mind Terrorist;

Συγκροτήματα από όλο το φάσμα της metal, έχουμε επιρροές από κλασικά ακούσματα όπως Iron Maiden μέχρι crossover πράγματα, thrash και Slayer, The Haunted, metalcore και As I Lay Dying ή σουηδικές μελωδικές heavy/death μπάντες όπως πχ. InFlames. Διαφορετικά ακούσματα για τα μέλη της μπάντας, ο καθένας έχει το δικό του input στη σύνθεση, οπότε προκύπτει ένα ενδιαφέρον πείραμα στο τέλος.

Νομίζετε ότι ο όρος «metalcore» αντιπροσωπεύει την μπάντα;

Πιστεύουμε πως το metalcore υπάρχει απλά σαν ένα στοιχείο, διακριτό μεν, αλλά σίγουρα δεν είναι το βασικό συστατικό της μουσικής μας. Αποτελεί πάντως ένα είδος που εμπλουτίζει σημαντικά τον ήχο μας και ισορροπεί το μελωδικό heavy στοιχείο που προκύπτει κυρίως από τις κιθάρες. Έτσι εξισορροπείται το συνολικό αποτέλεσμα. Κομμάτια σαν τα «Awakening» και «Withstand the Fall» έχουν τέτοιες εμφανείς επιρροές.

Από συναυλίες ετοιμάζετε τίποτα; Ας μιλήσουμε για Ελλάδα πρώτα και μετά περνάμε στην Ευρώπη και εύχομαι και Αμερική.

Οι συναυλίες είναι σαφώς στα πλάνα μας. Έχουμε μια πρώτη στην Ιταλία στα τέλη του μήνα και καλώς εχόντων των πραγμάτων μέχρι τα τέλη του έτους θα εμφανιστούμε και στη Γερμανία. Είμαστε γενικά ανοικτοί σε προτάσεις και προσκλήσεις, τόσο σε ότι αφορά τη χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό. Η Αμερική είναι πραγματικά ένα όνειρο! Ας κάνουμε όμως κατ’ αρχήν μικρά, πραγματοποιήσιμα βήματα, και ότι είναι να γίνει, θα γίνει.

Τώρα που, ας πούμε, τελείωσε και το άλμπουμ είναι πλέον στην αγορά και γενικά έχει δεχτεί τις κριτικές του, είτε αυτές είναι θετικές ή αρνητικές… Θα άλλαζες τίποτα σε αυτό;

Χμ, είναι τόσο φρέσκο, είναι μόλις 3-4 μήνες που κυκλοφόρησε, οπότε ακόμα νιώθω υπέροχα με όλα σε αυτό… Δεν ξέρω, ίσως θα ήταν καλό να είχαμε ακόμα 1-2 τραγούδια, να είχε δηλαδή λίγο μεγαλύτερη διάρκεια σαν album. Μόνο αυτό.

Θα θέλατε μήπως να προσθέσετε κάτι που ίσως ξέχασα να ρωτήσω;

Ναι! Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για εμάς μέσα από τις ιστοσελίδες μας http://www.mindterrorist.gr και http://www.facebook.com/onceuponaheartbeat. Επίσης, για όσους φίλους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τη δουλειά μας, μπορούν να το κάνουν μέσω του email μας [email protected]hotmail.gr.

Για το τέλος ένα μήνυμα προς τους φίλους της μπάντας και τους αναγνώστες του περιοδικού.

Να είσαι καλά Κωνσταντίνε, σε ευχαριστούμε και πάλι για το ενδιαφέρον και για τη δίκαιη κριτική στο album μας. Συνεχίστε την καλή δουλειά με την ιστοσελίδα σας. Για τους φίλους της μπάντας να ευχηθώ καλές ακροάσεις, καθώς σύντομα θα ξαναμπούμε στο studio και για τους αναγνώστες του περιοδικού να το στηρίζουν όσο μπορούν. Εις το επανιδείν!

Ευχαριστώ πολύ.

Κωνσταντίνος Καραγεώργος

www.mindterrorist.gr

www.facebook.com/onceuponaheartbeat

BandMembers:

Κώστας (φωνή)

Μιχάλης (κιθάρα)

Ζαχαρίας (κιθάρα)

Γρηγόρης (μπάσο)

Ορέστης (τύμπανα)

Discography:

Once Upon A Heartbeat (2012)

Fragments of Human Decay (2014)

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.