whale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothPsychotic Waltz 2023 – 468×60 - 468|60|Psychotic Waltz 2023 – 468×60|||both
20000
60
Negură Bunget – Zău (Lupus Lounge)
70%Overall Score
Russian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Η επίδραση που είχαν οι Negură Bunget τόσο στη black metal σκηνή της Ρουμανίας όσο και στη παγκόσμια, είναι αδιαμφισβήτητη. Όπως αδιαμφισβήτητο ήταν και το ταλέντο του Negru (κατά κόσμο Gabriel Mafa), του ιθύνοντα νου του συγκροτήματος που μας χάρισε άλμπουμ σαν το “Măiastru Sfetnic”, το “Vîrstele Pămîntului” και το φοβερό Om. Το 2015 οι Ρουμάνοι κυκλοφόρησαν το πρώτο άλμπουμ της τριλογίας Transylvanian Trilogy, η οποία όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, αφού μετά το δεύτερο άλμπουμ ο Negru πέθανε από ανακοπή καρδιάς.

Η κυκλοφορία του τρίτου άλμπουμ έμοιαζε αδύνατη, καθώς τα υπόλοιπα μέλη είχαν ασχοληθεί με άλλα projects, όπως η δημιουργία του συγκροτήματος Sur Austru. Όμως ξαφνικά ανακοινώθηκε ότι η τριλογία θα ολοκληρωνόταν, μιας και ο Negru είχε ήδη ηχογραφήσει τα τύμπανα πριν πεθάνει, οπότε τα υπόλοιπα μέλη θα έχτιζαν τις συνθέσεις γύρω από τα τύμπανα. Έτσι το τρίτο μέρος του Transylvanian Trilogy είναι πλέον γεγονός και ονομάζεται Zău.

Το Zău, όπως και τα δύο προηγούμενα άλμπουμ, συνδυάζει το folk με το black metal, με το δεύτερο να έχει χτιστεί γύρω από τα ηχογραφημένα μέρη του Negru. Από ‘κει και πέρα η μπάντα συνέθεσε όλο το folk μέρος, με τον Petrică Ionuţescu να χειρίζεται το kaval (φλάουτο που παίζεται στα Βαλκάνια), το nai (ρουμάνικη σύριγγα ή αλλιώς αυλός του Πάνα), το tulnic (ρουμάνικη κόρνα) και το duduk (είδος φλάουτου από την Αρμενία).

Όπως παρατηρείται και στο Zi, τα τραγούδια είναι μεγάλα σε διάρκεια, με το μικρότερο να διαρκεί εφτά λεπτά και με το μεγαλύτερο να διαρκεί σχεδόν δεκαέξι. Οι συνθέσεις ακολουθούν ένα παρόμοιο μοτίβο ξεκινώντας με folk μελωδίες, οι οποίες ακολουθούνται από black metal περάσματα, για να τελειώσουν μετά ξανά με folk. Μόνη εξαίρεση αποτελεί το Iarba Fiarelor, το οποίο δεν αλλάζει πίσω σε folk αλλά τελειώνει με black metal μελωδίες.

Οι Ρουμάνοι έχουν κάνει πραγματικά πολύ ωραία δουλειά στο folk μέρος, το οποίο κατακλύζεται από πολύ όμορφες μελωδίες που δημιουργούνται από τα παραδοσιακά όργανα που παίζει ο Ionuţescu και που συνοδεύονται από ήχους, όπως κελαϊδίσματα πουλιών. Όλα αυτά φτιάχνουν μια πολύ ωραία ταξιδιάρικη μουσική που σε κάνει να νιώθεις ότι ταξιδεύεις πάνω από απέραντες δασικές εκτάσεις της Τρανσυλβανίας. Και μάλιστα εκτάσεις που είναι συννεφιασμένες και ομιχλώδεις, εντύπωση που δημιουργείται κυρίως από την παραγωγή, η οποία κάπως μουντή και πνιγηρή.

Όσον αφορά το πιο παραδοσιακό metal κομμάτι, πέρα από το black metal που ήδη ανέφερα, η μουσική έχει και στοιχεία death αλλά και doom. Υπάρχουν, κλασικά, γρήγορα ξεσπάσματα με blast beats και γρήγορες παγωμένες κιθάρες αλλά και περάσματα που είναι πιο βαριά και πιο δυναμικά. Όμως, έντονο είναι και το στοιχείο της μελωδίας, δίνοντας έτσι ένα τόνο ατμοσφαιρικού black metal στις συνθέσεις  που ταιριάζει με το folk χαρακτήρα των τραγουδιών.

Αν θα έπρεπε να αναφέρω κάποια αρνητικά στοιχεία του δίσκου, αυτά θα ήταν ο θολός ήχος και η ενίοτε μεγάλη διάρκεια των folk περασμάτων. Είναι αλήθεια πως η θολούρα που έχει δώσει η παραγωγή στο γενικότερο ήχο του άλμπουμ μπορεί να κάνει το αποτέλεσμα να ακούγεται πνιγηρό και συγκεχυμένο και καταλαβαίνω πως αυτό μπορεί να ενοχλεί κάποιους. Εμένα προσωπικά δεν με ενόχλησε και δεν με εμπόδισε να απολαύσω τη μουσική. Και είναι επίσης αλήθεια πως σε ορισμένα κομμάτια, όπως στο Brad, το folk μέρος δείχνει να τραβάει αρκετά, χωρίς να έχει μια συγκεκριμένη πορεία. Βέβαια, πιστεύω πως αυτό έχει να κάνει με το γούστο του καθενός και κατά πόσο μπορεί να απολαύσει τις folk μελωδίες χωρίς να ανυπομονεί για το πότε η μουσική θα αλλάξει σε black metal.

Γενικά το Zău είναι ένας δίσκος που έχει ωραίες συνθέσεις με πάρα πολύ όμορφες μελωδίες τόσο στο black όσο και στο folk μέρος του. Σίγουρα δεν πρόκειται για κομμάτια που θα αφήσουν τον ακροατή με το στόμα ανοιχτό, όμως αυτό δεν σημαίνει πως αυτός δεν θα απολαύσει τις μελωδίες και δεν θα ταξιδέψει μαζί τους. Και αν δεν τον ενοχλούν τα «αρνητικά» στοιχεία που ανέφερα, είναι βέβαιο πως θα απολαύσει το δίσκο ακόμα περισσότερο, καθώς οι Ρουμάνοι κατάφεραν να ολοκληρώσουν την ιστορία του συγκροτήματος με μία αξιοπρεπή κυκλοφορία που τιμά το όνομα των Negura Bunget.

7/10
Μίνως Ντοκόπουλος
[email protected]

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X