Συνεντεύξεις

SepticFlesh

Μετά από αρκετές ακροάσεις, μόνο τιτάνιο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το καινούργιο άλμπουμ των SepticFlesh με τον κατάλληλο τίτλο “Titan”. Το νέο τους άλμπουμ, τους ανέβασε άλλο ένα σκαλοπάτι στο πάνθεον των Metal θεών και γέμισε το μυαλό μου ερωτήσεις που έπρεπε να λάβουν απάντηση. Ο Sotiris Anunnaki V. λοιπόν, με περίσσια ευγένεια, δέχτηκε να δώσει λύση στα δεσμά που με βασάνιζαν κάθε φορά που άκουγα το άλμπουμ και να λύσει μερικές από τις απορίες μου… Και είναι πραγματικά λίγες…

Χαίρεται! Είμαι ο Κώστας από το Greekrebels! Καταρχήν συγχαρητήρια για το “Titan”. Ένα έργο που, κατά την γνώμη μου, ανεβάζει ακόμα παραπάνω τον πήχη της δημιουργικότητας για τους SepticFlesh. Τι είδους ανταπόκριση έχετε δεχτεί ή βλέπεις έως τώρα για το “Titan”;

Ευχαριστώ Κώστα. Γενικά οι αντιδράσεις τόσο του κόσμου όσο και των metal μουσικοκριτικών είναι στην πλειονότητά τους πάρα πολύ καλές.

Ήσασταν και σε περιοδεία σχετικά πρόσφατα, κάτι που σίγουρα θα σας έδωσε καλύτερη εικόνα της ανταπόκρισης που είχε το “Titan” στον κόσμο. Πως πήγε η περιοδεία; Αντιμετωπίσατε και κάποια προβλήματα καθυστέρησης με τον εξοπλισμό από ότι κατάλαβα ελπίζω να μην δημιούργησε μεγάλο πρόβλημα.

Όταν γίνεται κάποια tour είναι στάνταρ ότι θα προκύψουν και απρόβλεπτες καταστάσεις. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, στην Αμερικανική tour που έγινε αυτό το καλοκαίρι με τους Fleshgod Apocalypse, Necronomicon και Black Crown Initiate, λόγω λάθους από την αεροπορική εταιρεία, δεν έφτασε εκεί που έπρεπε ο εξοπλισμός με αποτέλεσμα να ξεκινήσει η tour με βασικό εξοπλισμό που μας παρείχαν τα άλλα συγκροτήματα για να μας βοηθήσουν και χωρίς τα κοστούμια και τa βασικά μας σκηνικά. Όλα όμως πήγαν καλά στη συνέχεια και εξελίχθηκε σε μια πολύ επιτυχημένη tour με έντονη την παρουσία του κόσμου.

Ποιες θα έλεγες ότι είναι οι κύριες διαφορές του “Titan” συγκριτικά με το “The Great Mass” και που οφείλεται αυτό; Έχω την εντύπωση ότι τα ορχηστρικά τμήματα έχουν μειωθεί λίγο. Ή μήπως εντάθηκε η ηλεκτρική πλευρά της σύνθεσης και με ξεγελάει;

Η παρουσία της ηλεκτρικής κιθάρας, ειδικά όσον αφορά riffing είναι πιο έντονη ενώ υπάρχουν και λιγότερα κιθαριστικά κενά που η μουσική στηρίζεται μόνο σε όργανα ορχήστρας. Επίσης κυριαρχεί μια πιο σκοτεινή αρχέγονη επιθετικότητα, ταιριαστή σε ένα άλμπουμ που ονομάζεται “Titan”. Συγκριτικά, το “The Great Mass” ηχεί πιο αισιόδοξο με “φωτεινότερα” από άποψη συναισθημάτων σημεία όπως τα κομμάτια “Rising” και “Therianthropy” για παράδειγμα.

Ακολουθήσατε άλλη διαδικασία αυτή τη φορά, όσον αφορά την ηχογράφηση και την παραγωγή του άλμπουμ; Από ότι είδα αλλάξατε παραγωγό πάλι.

Μας αρέσει να πειραματιζόμαστε με τον ήχο μας. Αυτή την φορά θέλαμε να δοκιμάσουμε την αισθητική ενός έμπειρου metal παραγωγού από την Αμερική. Τελικά επιλέξαμε να συνεργαστούμε με τον Logan Mader καθώς μας άρεσε πολύ η δουλειά του. Παρά το γεγονός ότι υπήρχε το πρόσθετο εμπόδιο της διαφοράς ώρας και όλη η επικοινωνία έγινε εξ’ αποστάσεως, ο Logan ήταν δεκτικός στις παρατηρήσεις μας και δούλεψε για μεγάλο χρονικό διάστημα, και σε βάθος όλες τις λεπτομέρειες, μέχρι να βγει το τελικό αποτέλεσμα που ακούτε.

Όσον αφορά την ορχηστρική πλευρά των SepticFlesh. Για άλλη μια φορά συνεργαστήκατε με την φιλαρμονική ορχήστρα και χορωδία της Πράγας. Θα πρέπει να θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της μουσικής των SepticFlesh πλέον; Ένα έξτρα μέλος;

Έχουμε δέσει καλά με την συγκεκριμένη ορχήστρα. Μας αρέσει η ερμηνεία που προσδίδουν στα κομμάτια μας, ενώ  υπάρχει μια φιλική ατμόσφαιρα και άνεση επικοινωνίας μεταξύ μας, παράγοντες σημαντικοί σε μια συνεργασία.

Ακούγοντας την Deluxe Edition του “Titan” κάπως κόλλησα με τα 5 καθαρά ορχηστρικά κομμάτια. Θα ήθελα αν μπορείς να μας πεις μερικά πράγματα για αυτά και επίσης θα ήθελα να ρωτήσω αν θα μπορούσες ποτέ να φανταστείς ένα Septicflesh άλμπουμ καθαρά ορχηστρικό.

Όταν συνθέτουμε ένα άλμπουμ έχουμε σαν βάση την εξωτερίκευση συναισθημάτων και ενός συγκεκριμένου οράματος-θεματολογίας-ατμόσφαιρας. Για να το θέσω με κινηματογραφικούς όρους, φτιάχνουμε ένα μουσικό «σενάριο» και αργότερα, μετά και από αρκετούς πειραματισμούς, αποφασίζουμε ποια όργανα θα είναι οι πρωταγωνιστές σε κάθε συγκεκριμένο σημείο. Ίσως γι αυτό η μουσική μας σε συνδυασμό και με τους στοίχους, δημιουργεί έντονες «εικόνες» στο μυαλό του ακροατή. Με την βοήθεια του Χρήστου καθώς έχει ανώτατες σπουδές στην κλασσική σύνθεση, έχουμε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε μια πολύ μεγάλη γκάμα μουσικών οργάνων προκειμένου να επιτελέσουμε το σκοπό μας. Βέβαια, το γεγονός ότι είμαστε λάτρεις του σκληρού κιθαριστικού metal ήχου και του ρυθμικού καταιγισμού που προκαλεί το μπάσο και τα drums, μας ωθεί να συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε τα παραδοσιακά metal όργανα, σε ισορροπία με τα λοιπά όργανα. Πιστεύω ότι αυτό θα συνεχιστεί και στο μέλλον.

Θα μπορούσαν οι Septicflesh να παίξουν στο Μέγαρο Μουσικής;

Θα το θέλαμε αυτό αν και δεν είναι κάτι το εύκολο, καθώς το ακραίο metal στοιχείο που έχουμε, δημιουργεί αναστολές σε κάποιους. Πάντως ένα πρώτο θετικό βήμα κατάφερε να το κάνει ο Χρήστος, με όχημα την κλασσική μουσική, καθώς φέτος τον Σεπτέμβριο παρουσίασε 2 συνθέσεις του στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Πες μου λίγα πράγματα και για το “Live In Toulouse”; Είναι επίσημη κυκλοφορία φυσικά.. Θα διατεθεί και σε φυσική μορφή ή μόνο σε digital; Θα πρέπει να θεωρείται ως το επίσημο live των SepticFlesh ή να περιμένουμε κάποια μελλοντική ηχογράφηση;

Είναι επίσημο live CD με ηχογράφηση σχετικής συναυλίας που πραγματοποιήθηκε στις 29/10/2011, το οποίο περιλαμβάνεται στην περιορισμένη box-collector edition του “Titan”, από την Season of Mist.

Παραπάνω μιλήσαμε για την περιοδεία σας και live.  Κάποια συναυλία στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί;

Εννοείται! Απλά προέκυψαν κάποιες καλές ευκαιρίες για «επίθεση» στην Αμερική και έτσι ξεκινήσαμε από εκεί το τουρ. Τώρα είναι σε εξέλιξη αμερικανική περιοδεία με τους Deicide.

Έχουν περάσει 20 χρόνια από την κυκλοφορία του “Mystic Places Of Dawn”. Τι έχει αλλάξει από τότε μέχρι σήμερα και τι έχει παραμείνει ίδιο; Και τί θυμάσαι με νοσταλγία από εκείνες τις ημέρες που μαζί με τους Rotting Christ και τους Nightfall, διαμορφώσατε ουσιαστικά, την ελληνική extreme σκηνή του σήμερα;

Υπήρχε ένας έντονος ενθουσιασμός, ενώ ζήσαμε πρωτόγνωρες εμπειρίες. Βέβαια υπήρχαν και αρνητικές καταστάσεις όπως η έλλειψη υποδομών και αμέτρητα εμπόδια που έπρεπε να αντιμετωπιστούν. Πάντως είμαι χαρούμενος που έζησα εκ των έσω αυτή την περίοδο της underground τότε Ελληνικής metal σκηνής. Τώρα, τα πράγματα είναι πιο επαγγελματικά και υπάρχουν αρκετά αξιόλογα στούντιο καθώς και παραγωγοί που μπορούν να αναλάβουν ένα metal άλμπουμ.  Αυτό που παραμένει ως σταθερό στοιχείο είναι το ταλέντο και το πάθος. Υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι metal μουσικοί στην Ελλάδα.

Ας ξαναγυρίσουμε λίγο στο “Titan”. Στιχουργικά αν και δεν είναι ένα concept άλμπουμ, παρόλα αυτά δίνει μια αίσθηση συνέχειας. Κάνω λάθος;

Έχεις δίκιο. Παρά το γεγονός ότι κάθε κομμάτι μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα, έχω κάνει και κάποιους νοηματικούς-συμβολικούς συσχετισμούς μεταξύ κομματιών που δημιουργούν αυτή την αίσθηση της συνέχειας. Είναι σαν να ανοίγεις έναν κουτί και να βρίσκεις μέσα μεταξύ των άλλων “αντικειμένων” και κάποιον άλλο μικρότερο κουτί. Όνειρα, μέσα σε όνειρα…

Επίσης για άλλη μια φορά δώσατε μεγάλο βάρος στο image με κουστούμια κτλ, κάτι που πάντα υπήρχε βέβαια στους SepticFlesh. Αν οι SepticFlesh έβγαζαν τα κουστούμια κάποια στιγμή, θα ήταν το ίδιο συγκρότημα; Ή είναι πλέον τα κουστούμια ένα ακλόνητο κομμάτι του συγκροτήματος;

Τα κοστούμια προσδίδουν μια θεατρικότητα και “δένουν” με την ατμόσφαιρα που δημιουργούν τα κομμάτια μας. Από την άλλη έχουμε υπάρξει σαν μπάντα και με πιο απλά ρούχα. Επομένως, πρόκειται για κάποιο συνοδευτικό στοιχείο και όχι το κυρίαρχο στοιχείο μας, που παραμένει πάντα η μουσική.

Θα ετοιμάσετε μήπως και κάποιο βιντεοκλίπ για το “Titan”;

Ναι. Απλά καθώς θέλουμε κάποιο χρόνο να το οργανώσουμε ώστε να βγει ένα καλό αποτέλεσμα και όχι κάτι πρόχειρο, θα το ξεκινήσουμε στις αρχές τις επόμενης χρονιάς και όχι φέτος που το πρόγραμμά μας είναι γεμάτο.

Είναι νωρίς μάλλον, αλλά υπάρχουν σκέψεις για το επόμενο άλμπουμ; Θα κρατήσετε το ίδιο μοτίβο; Ή θα “γυρίσετε” σε κάτι πιο παραδοσιακό, άνευ ορχήστρας;

Είναι νωρίς. Πρέπει να περάσει ένα ικανό διάστημα, ώστε να καθαρίσει το μυαλό μας από το Titan και να ξεκινήσουμε μια καινούργια δημιουργική διαδικασία.

Είναι αρκετά κοινό πλέον, συγκροτήματα που ανήκουν σε χώρες του Βορρά ως επί το πλείστον, να τραγουδούν στην μητρική τους γλώσσα. Έχετε σκεφτεί ποτέ ως συγκρότημα να χρησιμοποιήσετε την Ελληνική γλώσσα σε ένα ολόκληρο άλμπουμ;

Έχουμε χρησιμοποιήσει αυτούσιες Ελληνικές λέξεις σε κομμάτια, αλλά δεν το έχουμε προχωρήσει παραπέρα το θέμα. Γενικά είναι κάτι το οποίο αν προκύψει κάποτε, θα προκύψει από μόνο του κατόπιν έμπνευσης και όχι προγραμματισμένα.

Πως και αποφασίσατε να επανακυκλοφορήσετε τα παλαιότερα άλμπουμ σας; Ήταν δική σας απόφαση ή της εταιρείας;

Ήταν κάτι που θέλαμε πολύ και οι δύο. Δεν ήμασταν καθόλου χαρούμενοι σαν συγκρότημα, που ένα μεγάλο μέρος της μουσικής μας ιστορίας ήταν αδύνατο να βρεθεί. Επί της ουσίας ένα μεγάλο μέρος του κοινού μας, μας ήξερε κυρίως για την μετά “Sumerian Daemons” εποχή, καθώς η προηγούμενη εταιρεία μας δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να διατηρήσει ανοιχτή την διαθεσιμότητα των παλαιότερων άλμπουμ.

Έχεις μήπως κάποιο αγαπημένο κομμάτι από το “Titan”;

Μου αρέσει να το αντιμετωπίζω ως μία ενιαία μουσική σύνθεση.  Κάθε κομμάτι αποτελεί ένα ουσιώδες μέρος του ευρύτερου πάζλ, συνεισφέροντας κάτι ιδιαίτερο στο όλο σύνολο.

Θεωρείς ότι η κρίση στην Ελλάδα έχει επηρεάσει τους metal μουσικούς στον δημιουργικό τομέα; Και αν ναι, θεωρείς πως είναι περισσότερο αρνητικό ή θετικό το αντίκτυπο της στην ελληνική σκηνή;

Σίγουρα όμως ο δημιουργικός τομέας επηρεάζεται από συναισθήματα και σκέψεις και η κρίση συνεισφέρει στην δημιουργία έντονων συναισθημάτων καθώς και προβληματισμών. Το αρνητικό αντίκτυπο είναι φυσικά το οικονομικό και η γενικότερη πτώση του βιοτικού επιπέδου.

Μετά από τόσα χρόνια στην σκηνή, τι μήνυμα θα ήθελες να δώσεις στα νέα παιδιά που σήμερα ξεκινάνε μια μπάντα;

Να κυνηγήσουν τα όνειρά τους και να μην περιμένουν τα πράγματα να εξελιχθούν από μόνα τους. Τα εμπόδια είναι πολλά, αυτό είναι δεδομένο και κάποιος πρέπει να το αποδεχθεί εξ’ αρχής. Το θέμα είναι να μη σε σταματούν αλλά να σε πεισμώνουν και να βρίσκεις τρόπο να τα υπερνικήσεις. Επίσης, υπάρχουν χιλιάδες εξωγενείς παράγοντες που μπορούν να σου αποσπάσουν την προσοχή και να σε αποσυντονίσουν από μουσικούς – δημιουργικούς στόχους. Πέρα από το ταλέντο, χρειάζεται υπομονή, επιμονή και αυτοκριτική.

Σε ευχαριστώ πολύ. Μπορείς να κλείσεις την συνέντευξη όπως επιθυμείς.

Ευχαριστώ για την υποστήριξη.

Κωνσταντίνος Καραγεώργος

https://www.facebook.com/septicfleshband
http://www.septicflesh.com

Band Members:
Seth Siro Anton – Μπάσο, Φωνητικά
Christos Antoniou – Κιθάρες, Ορχηστρικά
Sotiris Anunnaki V. – Κιθάρες, Καθαρά Φωνητικά
Fotis Benardo – Τύμπανα, Κρουστά

Discography:

Mystic Places of Dawn (1994)
Esoptron (1995)
The Ophidian Wheel (1997)
A Fallen Temple (1998)
Revolution DNA (1999)
Sumerian Daemons (2003)
Communion (2008)
The Great Mass (2011)
Titan (2014)

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothDeafHeaven 728×90 - 728|90|DeafHeaven 728×90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X