Powerwolf_728x90 - 728|90|Powerwolf_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRussian Circles 728×90 - 728|90|Russian Circles 728×90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||bothRoadHouse Diet_728x90 - 728|90|RoadHouse Diet_728x90||https://www.greekrebels.gr/roadhouse-diet-electric-devilry-mojoholic/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Οι Décembre Noir είναι μια μπάντα που κινείται στο χώρο του μελωδικού doom/death metal και κατάγεται από την Γερμανία. Πρόσφατα σχετικά κυκλοφόρησαν τον τρίτο τους δίσκο με τίτλο “Autumn Kings” και έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσω με τον drummer του συγκροτήματος, Kevin Kleinschmidt, γύρω από την κυκλοφορία τους αυτή.

Γεια σου Kevin. Έχετε κυκλοφορήσει ένα νέο albumμε τίτλο “Autumn Kings” και θα ήθελα να σε ρωτήσω, τι ανταπόκριση υπάρχει μέχρι τώρα από media και οπαδούς;

Μέχρι τώρα, η ανταπόκριση από όλους είναι πολύ θετική. Είτε από τα media, όπως περιοδικά, συντάκτες, promoters και άλλους επαγγελματίες της σκηνής είτε από οπαδούς από όλο τον κόσμο που δείχνουν την εκτίμησή τους από τα social media και τις συναυλίες.

Για κάποιον σαν εμένα, που το “Autumn Kings”  ήταν η πρώτη μου επαφή με τη μουσική σας, ποιες θα έλεγες ότι είναι οι διαφορές με τις προηγούμενες κυκλοφορίες των Décembre Noir;

Αυτό έχει να κάνει με το γούστο του καθενός και η απάντηση αντανακλά την δική μου οπτική γωνία τόσο πίσω από το drum kit, όσο και σαν συνθέτης. Οπότε μπορεί να είναι λίγο υποκειμενική. Αυτό που νομίζω ότι κάποιος μπορεί να ακούσει μέσα από τα albums μας, είναι οι πολλές περιστάσεις και επιρροές που άλλαξαν τους εαυτούς μας και σχημάτισαν τη μπάντα τα προηγούμενα χρόνια. Θα έλεγα ότι βρήκαμε ένα τρόπο να αυξήσουμε την πυκνότητα, την δύναμη, τις λεπτομέρειες και την εκφραστικότητα στη μουσική μας από album σε album. Από τα πρώτα σκληρά μαθήματα που μάθαμε στο studio ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε ένα καλό αποτέλεσμα, προχωρήσαμε στο να κάνουμε πιο σίγουρα βήματα, βρήκαμε το δικό μας ήχο, ξεκινήσαμε να ψάχνουμε βαθύτερα στους εαυτούς μας ώστε να εκφράσουμε αυτό που είμαστε και όχι τι θέλουν οι άλλοι και τελικά καταλήξαμε με το “Autumn Kings” στα χέρια μας, το οποίο είναι σκοτεινό, heavy και είμαστε πραγματικά περήφανοι γι’ αυτό. Σκέψου ότι πριν έξι χρόνια με πέταξαν έξω από το studio λέγοντάς μου “Έλα πίσω μετά από μερικούς μήνες εξάσκησης”. Και γύρισα. Όλοι κάτσαμε κάτω και δουλέψαμε και τώρα είμαστε χαρούμενοι που φτάσαμε να κυκλοφορούμε την τρίτη δουλειά μας. Ελπίζω να μπορέσαμε να πιάσουμε λίγο από το συναίσθημα που είχαμε την περίοδο που γράφαμε το κάθε album.

Ακολουθήσατε καθόλου διαφορετικές διαδικασίες στη σύνθεση και ηχογράφηση του “Autumn Kings”;

Η διαδικασία μεγάλωσε φυσικά μέσα μας και με τις προσωπικές μας καταστάσεις. Πριν μερικά χρόνια ζούσαμε πολύ κοντά και τα τραγούδια μπορούσαν να γίνουν στο προβάδικο καθώς τζαμάραμε και δοκιμάζαμε πράγματα. Αργότερα, ο τραγουδιστής μας μετακόμισε στην Ελβετία για κάποιο καιρό και όταν γύρισε, εγώ έφυγα για το Βέλγιο. Αλλά από την άλλη, σαν ενδιαφερόμενοι και περίεργοι μουσικοί, ανακαλύψαμε νέους τρόπους να συνθέτουμε και να ηχογραφούμε ιδέες στο σπίτι μας ή σε μακρινά προβάδικα. Το “Autumn Kings” δημιουργήθηκε σε αρκετά στάδια. Οι κιθάρες και οι δομές των τραγουδιών έγιναν από τον Sebastian και τον Martin, στο σπίτι του πρώτου στο δάσος της Θουριγγίας (εξαιρετική ατμόσφαιρα). Μετά ανέλαβα τις ενορχηστρώσεις και τα drums στο Βέλγιο. Για τις ηχογραφήσεις, εμπιστευτήκαμε ξανά τα Chameleon Studios στο Αμβούργο, για τα drums και το Chemical Burn Studio στο Bad Kösen για όλα τα υπόλοιπα. Για εμάς αυτή η διαδικασία κατέληξε να είναι επιτυχής και με τους παραγωγούς σε αυτά τα studios, Eike Freese και Alexander Dietz, βρήκαμε δυνατούς συμμάχους που μεταφράζουν το όραμά μας ιδανικά στο σωστό ήχο.

Ψάχνοντας βαθύτερα τη μουσική του νέου album, βρήκα φυσικά ότι είναι αγνό doom/death metal. Ποιες είναι οι μουσικές επιρροές που είχατε κατά την σύνθεσή του;

Για να είμαι ειλικρινής, δεν έχουμε συγκεκριμένες επιρροές που να έρχονται στο μυαλό μας όταν γράφουμε μουσική. Όλα είναι μία μίξη του πώς νιώθουμε και τι μας αρέσει εκείνη την περίοδο αλλά και τι ακούσαμε και μας άρεσε τα προηγούμενα χρόνια. Το περίεργο είναι ότι δεν γνωρίζουμε τόσο καλά την μουσική των Paradise Lost, αν και αυτό αναφέρεται σχεδόν σε κάθε κριτική. Αλλά οι My Dying Bride, οι παλιοί Katatonia και οι Swallow The Sun είναι μπάντες που θα βρεις στις δισκοθήκες μας. Επιπρόσθετα, ο καθένας μας έχει τα δικά του γούστα και είδωλα, τα οποία αυτόματα επηρεάζουν αυτό που κάνουμε μουσικά. Τα δικά μου για παράδειγμα, είναι η δουλειά των Mario Duplantier (Gojira), Inferno (Behemoth), Dirk Verbeuren (Megadeth, ex-Soilwork), Ryan Van Poederooyen (ex-The Devin Townsend Project) και πολλά άλλα.

Υπάρχουν μερικά ξεσπάσματα στη μουσική, με blastbeats και ανεβασμένους ρυθμούς. Πώς ενσωματώνετε αυτά τα στοιχεία στο doom υπόβαθρό σας;

Η μουσική διάσταση στη οποία περιπλανιόμαστε δεν είναι πραγματικά ένας περιορισμός για εμάς. Καθορίζει το επίπεδο στο οποίο κινούμαστε, αλλά μας αρέσει να έχουμε ελευθερία στη μουσική μας ώστε να μπορούμε να βάζουμε οτιδήποτε νιώθουμε εκείνη τη στιγμή. Αν το δεις από την προοπτική ενός ατόμου που περιγράφουμε σε ένα τραγούδι, είναι απόλυτα φυσικό να φρικάρεις σε ένα συγκεκριμένο σημείο, επειδή κουράστηκες από το να είσαι θλιμμένος και προσπαθείς να καταστρέψεις τον καθρέπτη στον οποίο έχεις εγκλωβιστεί. Μουσικά, οι δυναμικές και οι αντιθέσεις το κρατάνε ενδιαφέρον, τόσο για τον ακροατή όσο και για εμάς που παίζουμε τα τραγούδια. Εδώ και αιώνες, η θρησκεία μας λέει ότι δεν υπάρχει διασκέδαση στο doom, αλλά νομίζουμε ότι αυτή είναι μία λάθος προσέγγιση.

Υπάρχει επίσης το τραγούδι “Dress.Code.Black”, το οποίο θα έλεγα ότι μου θυμίζει περισσότερο melodic death metal στα χνάρια των Dark Tranquillity και Insomnium παρά doom/death metal. Είναι αυτή η κατεύθυνση ένας πειραματισμός για το συγκρότημα και υπάρχει περίπτωση να ακούσουμε περισσότερα σαν αυτό στο μέλλον;

Ειλικρινά, δεν πειραματιζόμαστε από πρόθεση. Παίζουμε κάτι και αμέσως ξέρουμε τι χρειάζεται, οπότε το εφαρμόζουμε. Αλλά, πέρα από το ότι μας αρέσει αυτό το στυλ μουσικής, δεν θα γίνουμε μία melodic death metal μπάντα, τουλάχιστον όχι από πρόθεση. Αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε που μπορεί να μας πάει το ταξίδι μας.

Ένα πράγμα το οποίο δε με άφησε να απολαύσω πλήρως το album, ήταν οι μεγάλες διάρκειες των τραγουδιών. Αρκετές φορές, με έκανε να σκέφτομαι ότι οι υπέροχες κιθαριστικές μελωδίες χάνονταν σε μία θάλασσα ιδεών. Νομίζεις ότι οι μεγάλες διάρκειες είναι κάτι απαραίτητο για μία doom metal μπάντα;

Μπορείς να φανταστείς πώς είναι να δημιουργείς ένα τετράλεπτο teaser μέσα από τα εβδομήντα λεπτά που διαρκεί το album, όπως κάναμε εμείς; Πέρα από την πλάκα όμως, για εμάς δεν υπάρχουν “πρέπει”. Όλα τα τραγούδια και οι δομές τους γράφονται με τον τρόπο που νιώθουμε ότι είναι σωστός. Προσωπικά, ΜΙΣΩ τα τρίλεπτα τραγούδια. Ακόμα και τα τετράλεπτα των Katatonia με στεναχωρούν (πέρα από την πρόθεσή τους να τα κάνουν έτσι), επειδή η πιθανότητα να εισάγεις το τραγούδι για δύο λεπτά, να παρεκκλίνεις από το θέμα για άλλα δύο και να φτιάξεις ένα τρίλεπτο κρεσέντο στο τέλος έχει χαθεί. Εντάξει, το είπα λίγο ειρωνικά, αλλά στην τελική έχει να κάνει με το γούστο.

Ο τίτλος του album σχεδόν δίνεται από ένα τραγούδι σε αυτό. Γιατί αυτή η διαφοροποίηση;

Έχεις δίκιο. Το “Autumn Kings” έχει μόνο έναν Autumn Kingμέσα. Αλλά ποιοι είναι οι άλλοι βασιλιάδες; Η μοίρα περιγράφεται στα άλλα τραγούδια; Θα αφήσουμε την αναζήτηση για τους άλλους βασιλιάδες στην φαντασία των ακροατών.

Πώς μπορεί κάποιος να συνδέσει το εξώφυλλο με τα φθινοπωρινά φύλλα με τον τίτλο του album και τους στίχους του;

Αυτή είναι η ομορφιά της φαντασίας. Για εμάς, ήταν ξεκάθαρο όταν είδαμε αυτή την εικόνα για πρώτη φορά ότι έπρεπε να είναι το εξώφυλλο. Μία άγνωστη ξύλινη οντότητα που κοιτάζει ένα πεσμένο φύλλο δημιουργεί έναν τέλειο κύκλο από ερωτήματα για το τι συμβαίνει γύρω μας. Επειδή αυτό που συμβαίνει γύρω μας θα συμβεί και σε εμάς, τώρα ή αργότερα. Πιθανώς, το στιχουργικό περιεχόμενο του album, του κάθε album που έχουμε κάνει, είναι η προσπάθειά μας να εκφράσουμε τι συμβαίνει αν αγνοήσεις τον εαυτό σου για τόσο καιρό ενώ ακούς και πιστεύεις αυτά που λένε οι άλλοι.

Οπότε, ποια είναι τα σχέδια των Décembre Noir για τον επόμενο χρόνο; Έχετε ανακοινώσει μερικές συναυλίες στη σελίδα σας στο Facebook, σχεδιάζετε όμως περιοδείες με μεγάλα ονόματα;

Βήμα-βήμα θα εδραιώσουμε νέες επαφές και θα έχουμε ένα ανοιχτό μάτι σε πιθανότητες. Μία περιοδεία είναι σίγουρα ένα από τα επόμενα βήματα για εμάς. Υπάρχουν ήδη κάποιες ιδέες για τον επόμενο χρόνο. Κάθε επιβεβαιωμένη συναυλία θα αναρτάται.

Υπάρχει πιθανότητα να σας δούμε στην Ελλάδα;

Φυσικά, δεν θα παραλείψουμε την Ελλάδα, αν βρεθούμε στην ευρύτερη περιοχή. Υπάρχουν στα σχέδια διάφορες πορείες και όταν επιβεβαιωθεί κάτι, θα ήταν μεγάλη χαρά να παίξουμε στη χώρα σας.

Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που αφιέρωσες σε αυτές τις ερωτήσεις. Άφησε σε παρακαλώ ένα τελευταίο μήνυμα στους οπαδούς σας στην Ελλάδα.

Ευχαριστούμε πολύ για την στήριξη και όλη τη θετική ανταπόκριση που δίνετε. Μείνετε δυνατοί για τη δημοκρατία και τους εαυτούς σας. Μην πιστεύετε τις μαλακίες που γίνονται στον κόσμο. Στηρίξτε ό,τι σας στηρίζει. Κρατήστε την εκτίμηση στον πολιτισμό. Να έχετε την φιλικότητα και την ανοιχτόμυαλη επικοινωνία σαν δεδομένα, ακόμα και αν δεν είναι για πολλούς ανθρώπους εκεί έξω. Να είστε διαφορετικοί. Να είστε καλοί. Να είστε metal.

Δημήτρης Σταύρος
Μετάφραση: Γιώργος Τερζάκης

https://decembre-noir.de/
https://www.facebook.com/DecembreNoir

Band Members
Lars Dotzauer – Φωνητικά
Martin Ortlepp – Κιθάρες
Sebastian Görlach – Κιθάρες
Mike Schubert: – Μπάσο
Kevin Kleinschmidt – Τύμπανα

Discography
A Discouraged Believer, 2014
Forsaken Earth, 2016
Autumn Kings, 2018

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.