Heimdall

Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both728x90_Suicidal Angels - 728|91|728x90_Suicidal Angels|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRussian Circles 728×90 - 728|90|Russian Circles 728×90|||both728 x90_rotting christ - 699|87|728 x90_rotting christ|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothRoadHouse Diet_728x90 - 728|90|RoadHouse Diet_728x90||https://www.greekrebels.gr/roadhouse-diet-electric-devilry-mojoholic/|bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||both
20000
110

Η πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή με την μουσική των Ιταλών power metallers Heimdall, ήταν πίσω στο 2004, στα ξεκινήματα του περιοδικού, όταν αυτοί αισίως κυκλοφορούσαν τον τότε τέταρτο δίσκο τους “Hard As Iron”. Μετά από 9 χρόνια απουσίας, η μπάντα επιστρέφει με το “Aeneid”, έναν concept δίσκο αφιερωμένο στην Αινειάδα του Βιργιλίου. Ο κιθαρίστας και ένας εκ των τριών ιδρυτικών μελών, Fabio Calluori, μιλά στο Greek Rebels.

Τι γίνεται Fabio, όλα καλά φίλε μου;

Είμαι καλά σε ευχαριστώ. Αρχικά να σε ευχαριστήσω πολύ για την συνέντευξη και είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτό.

Πάνε 2-3 χρόνια από τότε που μιλήσαμε, όταν και ήταν το πρώτο σας show μετά την επιστροφή σας. Fabio, συγχαρητήρια για την καινούρια & πέμπτη συνολικά κυκλοφορία των Heimdall, “Aeneid”. Αισθάνεστε ανακούφιση τώρα που ο δίσκος κυκλοφορεί επιτέλους;

Ναι ξεκινήσαμε την σύνθεση και τα πάντα για αυτό το άλμπουμ το 2008 μετά το “Hard As Iron”. Κάπου τότε είχαμε ξεκινήσει να έχουμε προβλήματα με τη σύνθεση της μπάντας. Ο Giacomo (Mercaldo) έφυγε από την μπάντα μετά από μουσικές διαφορές που είχαμε. Εγώ είμαι πιο πολύ του να παίζω rock, και κάπως έτσι αποφασίσαμε μαζί να τελειώσουμε την συνεργασία μας. Το 2006 ξεκινήσαμε τις ηχογραφήσεις για αυτό το άλμπουμ στο δικό μου στούντιο, τα Sonic Temple studios, όπου και ηχογραφήσαμε τα τύμπανα, τις κιθάρες, το μπάσο και τα πλήκτρα, αλλά σταματήσαμε όταν ήρθε η ώρα των φωνητικών. Χάσαμε κάποιο χρόνο για να βρούμε τραγουδιστή, αλλά και για άλλους λόγους (δουλειά, οικογένεια) σταματήσαμε κάθε δραστηριότητα με την μπάντα και αποφασίσαμε να κάνουμε ένα διάλειμμα. Σε αυτή τη περίοδο εγώ έπαιζα με άλλα projects. Ξαναξεκίνησα με την πρώτη μου μπάντα, όπου παίζαμε συμφωνικό black metal. Περίπου 2-3 χρόνια πριν ξεκίνησα με τα αδέρφια μου ένα rock project με πολύ ωραία hard rock κομμάτια, σε στυλ Whitesnake και AC/DC. Παίζαμε με τον Gandolfo, οπότε αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε πάλι τους Heimdall. Έτσι κάλεσα τα άλλα μέλη. Ο Carmello, ήταν πολύ χαρούμενος να ξαναμπεί στην μπάντα, αλλά τα αδέρφια Enrico και Gianni Canu ασχολιόντουσαν με άλλα projects. Έτσι ξαναφωνάξαμε τον Umberto και τώρα έχουμε 3 κιθάρες. Όμως, ο Umberto παίζει και κάποια πλήκτρα και άλλα κλασσικά όργανα όπως βιολί, banjo και μαντολίνο και κάνει τις ενορχηστρώσεις. Το τελευταίο μέλος της μπάντας είναι ο καινούριος μπασίστας. Ξεκινήσαμε με αυτήν την σύνθεση στη μπάντα πριν από περίπου 2 χρόνια. Το 2008, ξεκινήσαμε για να τελειώσουμε αυτό που ξεκινήσαμε 8 χρόνια πριν. Όπως διαδραματίζεται στο “Aeneid”, ο Αινείας ξεκινά αμέσως μετά τον πόλεμο της Τροίας την δημιουργία της Ρώμης αλλά και όλης της ιστορία από όπου προέρχονται οι πρόγονοι μας. Έτσι ξεκινά και για εμάς ένας καινούριος κύκλος με το “Aeneid”.

Αυτό είναι ένα συμβολικό άλμπουμ για εσάς. Είναι κάτι σαν αναγέννηση από τις στάχτες για τους Heimdall.

Ναι, ναι. Είναι αρκετά συμβολικό. Το ξεκινήσαμε με το προηγούμενο line up, όταν ξεκινήσαμε με τα τύμπανα που τα έπαιξε ο Enrico, το μπάσο ο Gianni και τα πλήκτρα ο Sergio. Έπειτα με τον Gandolfo και τον Umberto σε κάποια σόλο και ενορχήστρωση προχωρήσαμε με τον παλιό δίσκο της μπάντας. Οπότε, ναι είναι συμβολικός.

Αυτή είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της μπάντας, όπου χρησιμοποιείται 3 κιθάρες στην σκηνή…

Στην αρχή ψάχναμε για καινούριο πληκτρά. Αλλά ο Umberto ήταν φίλος μας και ένας πολύ καλός κιθαρίστας και θέλαμε να παίξουμε μαζί πριν κάποια χρόνια. Αποφασίσαμε να έχουμε 3 κιθάρες στα τραγούδια μας επειδή υπάρχουν πολλά κιθαριστικά μέρη, οπότε στο μέλλον θα δούμε αν θα έχουμε πληκτρά. Τα καινούρια κομμάτια που γράφουμε τώρα είναι αρκετά προσανατολισμένα στην κιθάρα. Είμαστε τρεις τώρα και έχουμε αρκετά μέρη, οπότε οι ζωντανές εμφανίσεις θα είναι αρκετά ίδιες με το δίσκο, όσον αφορά τα κιθαριστικά μέρη. Τώρα χρησιμοποιούμε κάποια προηχογραφημένα πλήκτρα και ορχηστρικά κομμάτια στα lives. Στο μέλλον αν βρούμε το κατάλληλο άτομο, τότε θα έχουμε καινούριο πληκτρά. Για τώρα είμαστε ήδη 6 και προτιμούμε να μείνουμε έτσι. Εφτά είναι πάρα πολύ(γέλια), αλλά θα δούμε.

Υπάρχει περίπτωση να γυρίσει ο Sergio στην μπάντα;

Ναι, ήταν από τις πρώτες μας προσπάθειες, γιατί είναι ένας πολύ καλός κιθαρίστας και πληκτράς, αλλά και καλός φίλος. Αλλά άρχισε να ασχολείται με άλλα μουσικά πράγματα, όπως διασκευές, lives στις pubs, ηλεκτρονική μουσική. Σέβομαι την επιλογή του. Αν χρειαστώ βοήθεια θα τον καλέσω, γιατί είμαστε πολύ καλοί φίλοι. Αλλά τώρα έχουμε τον Umberto που παίζει πολλά όργανα και είναι πολύ καλός με τις ενορχηστρώσεις. Όσο για live, θα δούμε.

Ποιες είναι κατά την γνώμη σου οι κύριες διαφορές αυτού του άλμπουμ με το “Hard As Iron”;

Υπάρχουν κάποιες διαφορές, αλλά και κάποια κοινά στοιχεία των Heimdall. Όταν αρχίσαμε ναηχογραφούμε το “Hard As Iron” ήταν μια περίοδος αλλαγών μετά το “The Almighty”, το οποίο είναι ένα πολύ μελωδικό άλμπουμ και μετά από αυτό θέλαμε να παίξουμε περισσότερο κλασσικό heavy metal. Στο “Hard As Iron” η επιρροή των Judas Priest είναι πιο εμφανής. Επίσης οι στίχοι είναι πιο gothic, πιο εσωστρεφείς και επηρεασμένοι από τη μυθολογία και την λογοτεχνία. Στο “Aeneid” υπάρχει πάλι η ισχυρή αίσθηση της μελωδίας. Αν ακούσεις για παράδειγμα το “Save You”,έχει πολλά μοντέρνα riffs που είναι παρόμοια στο thrash. Συνδυάζουμε το heavy metal riffing με μελωδίες και αρκετά μελωδικά σόλο. Πιστεύω στο “Aeneid”, όλα μας τα στοιχεία είναι καλά συνδυασμένα και καλύτερα από το προηγούμενο άλμπουμ. Φυσικά, υπάρχει και η εξέλιξη της μπάντας που προχωράει πιο πολύ σε αυτό το δίσκο. Όλα έχουν κάποιο κανόνα στο άλμπουμ, επειδή είναι concept και όλα πάνε προς την ίδια κατεύθυνση. Είναι το ίδιο πράγμα με τη μουσική. Η μουσική και οι στίχοι είναι ένα, επειδή είναι ένα concept άλμπουμ και είμαι πολύ περήφανος γι’ αυτό. Τα τραγούδια είναι πολύ καλά, μάλλον από τα καλύτερα που έχω γράψει. Έμεινα καθ’ όλη τη διάρκεια της παραγωγής. Ήταν πολύ και δυνατή δουλειά. αν δεις το βιβλιαράκι, μπορείς να βρεις εκτός από τους στίχους, πολλά στοιχεία που περιγράφουν και εξηγούν την ιστορία του “Aeneid”. Όπως καταλαβαίνεις είναι απίθανο να συνοψίσεις το “Aeneid” σε 12 κομμάτια.

Είναι πολύ διαφορετικό. Εκτός αν θέλετε να το κάνετε ένα διπλό άλμπουμ.

Το μιλήσαμε αυτό όταν ξεκίνησα τη σύνθεση, ήταν μια διαδικασία βήμα – βήμα. Σε συγκεκριμένο σημείο είχα όλη την ιστορία στο μυαλό μου, οπότε αποφάσισα να κάνουμε μόνο ένα δίσκο, επειδή ίσως ο διπλός να ήταν αρκετός. Το προτίμησα έτσι.

Βρήκα το άλμπουμ πιο κοντά στο “The Almighty” παρά στο “Hard As Iron”.

Ναι, έχει περισσότερες μελωδίες.

Η μπαλάντα είναι σαν αδερφάκι του “Symit”.

(Γέλια) Δεν ξέρω. Δεν το πρόσεξα οπτέ αυτό. Είναι δύο διαφορετικοί τραγουδιστές, οπότε δεν είναι παρόμοιο. Σε όλους μας τους δίσκους, εκτός από το δεύτερο, είχαμε ένα ακουστικό κομμάτι. Είναι η σφραγίδα της μουσικής μας. Αλήθεια δεν το πρόσεξα. Θα το ξανακοιτάξω. Πάει καιρός από τότε που άκουσα το “Symit”.

Πάει καιρός;

Ναι. Συχνά ακούω τους δίσκους μας, αλλά τα τελευταία τρία χρόνια η μόνη μου προτεραιότητα ήταν μόνο το “Aeneid”.

Μια από τις καλύτερες μπαλάντες που άκουσα το 2010 ήταν το “Cold”. Είναι μια μαγική μπαλάντα.

Θα το πω στον Carmello. Τρώει πίτσα νομίζω τώρα (γέλια). Ναι και εμένα μου αρέσει. Πρέπει να πω ότι τα “Symit”, “Cold” και “Black Tower” είναι πολύ εμπνευσμένα τραγούδια, επειδή τότε που γραφτήκανε ήταν μια πολύ συναισθηματική και δύσκολη περίοδος της ζωής μου. Αγαπώ επίσης την μπαλάντα στο “The Temple of Theil”, “Then the night will fall”.

Το καινούριο άλμπουμ της μπάντας είναι ένας φόρος τιμής στο μεγάλο έπος του Βιργίλιου, την Αινειάδα. Ποιος είχε την ιδέα και πόσο δύσκολο ήταν να μετατρέψετε το ποίημα σε δίσκο; Απ’ όσο ξέρω το συγκεκριμένο concept δημιουργήθηκε το 2005… Σου έστειλα πριν και εκείνο το promo να κατεβάσεις που το ‘χες για χαμένο.

Εννοείς μετά το promo. Το αποτέλεσμα είναι λίγο καλύτερο, ο ήχος είναι πιο επιθετικός. Μετά το 2005 αυτό το promo ηχογραφήθηκε σπίτι μου, οπότε δεν υπάρχει καμία σύγκριση για την ποιότητα του ήχου. Μετά από αυτό κυκλοφόρησε το “Hard As Iron”, το 2005. Την ίδια περίοδο ξεκινήσαμε και την σύνθεση του “Aeneid”, και όπως προανέφερα σταματήσαμε στο στάδιο των φωνητικών, επειδή έφυγε ο Giacommo. Έπειτα βρήκαμε τραγουδιστή, έναν φίλο μας που συμφώνησε να τραγουδήσει στο άλμπουμ. Και στην πραγματικότητα έχω και άλλη μια εκδοχή με έναν άλλο τραγουδιστή. Είναι φίλος μου. Έπειτα από αυτό ο Gandolfo μπήκε στην μπάντα και αποφασίσαμε να ξαναγράψουμε το δίσκο. Δεν βγάζει κανένα νόημα να ηχογραφήσεις το άλμπουμ με έναν τραγουδιστή και να βγαίνεις ζωντανά με άλλον. Θέλαμε τον ίδιο τραγουδιστή και στις δυο περιπτώσεις.

Δούλεψες μόνος σου στο δίσκο ή ο Carmello και τα άλλα μέλη βοήθησαν;

Όλες οι κιθάρες έγιναν από τον Carmello και εμένα και ο Umberto έπαιξε μόνο ένα σόλο αυτή την φορά, αλλά αφοσιώθηκε στην ενορχήστρωση. Η μπάντα δεν είναι τόσο σημαντική όσο το γεγονός να είναι ο ίδιος τραγουδιστής και στο στούντιο και ζωντανά.

Ο δίσκος ηχογραφήθηκε στο στούντιο σου, Sonic Temple. Είναι ανακούφιση που μπορείτε να δουλέψετε στο δικό σας στούντιο από το να νοικιάσετε ένα, το οποίο σημαίνει αρκετά λεφτά και λιγότερος χρόνος;

Ναι, έχω ένα πολύ καλό στούντιο και το αγαπώ να ακολουθώ όλη την παραγωγή του δίσκου, τις ηχογραφήσεις, το προτιμώ. Βέβαια, χρησιμοποίησα λεφτά για να το κάνω αυτό(γέλια). Έχεις περισσότερο χρόνο να κάνεις τα πάντα με τον καλύτερο τρόπο, αλλά μερικές φορές το να δουλεύεις στο ίδιο σου το στούντιο σημαίνει να χάνεις χρόνο, και αυτό ήταν μια εμπειρία για μας σε αυτό το δίσκο. Συνέχεια προσπαθείς να δοκιμάσεις το ένα και το άλλο, οπότε θες ένα πρόγραμμα. Έχεις πολλά υπέρ, μπορείς να διαλέξεις τους ήχους που σου αρέσουν κτλ. Όλα έγιναν στο στούντιο μου εκτός από το mastering. Το στείλαμε στον Achim Koehler, ο οποίος έχει συνεργαστεί με Primal Fear κτλ. Αποφασίσαμε να τα στείλουμε σε διαφορετικό στούντιο για mastering, όχι μόνο για το όνομα, αλλά και μια διαφορετική άποψη στα κομμάτια μας, διαφορετικό εξοπλισμό, γνώμη, κάποιος άλλος να κρίνει και να βελτιώσει τη δουλειά σου.

Όσο αφορά το εξώφυλλο, ποιος το έφτιαξε;

Έγινε από μια γραφιστική εταιρεία που δουλεύει με την Scarlet. Τους έδωσα κάποια στοιχεία που ήθελα, το χρώμα που θυμίζει το βιβλίο, το σταυρό μέσα και κατά την γνώμη μου έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Μου άρεσε πολύ το χρώμα όταν το πρωτοείδα, ήταν τέλειο και αν δεις το βιβλιαράκι και τις εικόνες, τα πάντα είναι σαν βιβλίο, είναι τέλειο. Όπως προανέφερα η μουσική, οι στίχοι, οι εικόνες, το χρώμα είναι ένα με το concept του δίσκου και είμαι πολύ περήφανος για αυτό. Ήταν μεγάλη δουλειά αλλά είναι ένα ωραίο άλμπουμ και λατρεύω το εξώφυλλο με τον κύκλο και τον σταυρό. Μπορεί να ερμηνευτεί διαφορετικά από τον καθένα. Το καλύτερο πράγμα του εξωφύλλου είναι ότι μπορεί ο καθένας να δώσει τη δικιά του ιδέα.

Είναι πολύ δύσκολο για έναν οπαδό όπως εγώ να βρει και να αγοράσει τα πρώτα σας 2 άλμπουμ (“Lord of the Sky” and “The Temple of Theil”), τα οποία κυκλοφόρησαν με την Elevate records. Υπάρχει πιθανότητα στο μέλλον να τα επανακυκλοφορήσετε;

Ναι, είναι μια ιδέα. Θέλω να ηχογραφήσω 2 ή 3 τραγούδια με το τωρινό line – up. Έχουμε μια ιδέα να ηχογραφήσουμε 2 ή 3 κομμάτια, όχι μόνο από τα πρώτα δύο, αλλά απ’ όλα αλλά με το τωρινό line – up και καλύτερη παραγωγή. Σαν best – of. Το πρώτο άλμπουμ δεν είχε καλή παραγωγή, αλλά είναι το πιο αναγνωρισμένο και best seller μας μέχρι τώρα. Τον επόμενο μήνα θα το συζητήσουμε με την εταιρεία(Scarlett), αλλά δεν ξέρω αν θα προλάβουμε να κάνουμε ένα καινούριο έκτο άλμπουμ πριν από το best – of. Θα ήταν ένα πολύ καλό δώρο σε αυτούς που μας ακολουθούν.

Αρά θα τα επαναηχογραφήσετε (να το το λαβράκι). Ας σκεφτούμε ποια κομμάτια πρέπει οπωσδήποτε να μπουν. Από το “The Almighty” τα “Godhall” και “Last Journey” και από το “Ηard As Iron” τα “Hard as Iron” και “Moon-Red Light”.

Συμφωνώ για το “Hard as Iron” . Στο “The Almighty”, μάλλον το “The Calling”, και είμαστε ανάμεσα στα “Godhall” και “Beyond”. Το σκεφτόμαστε.

Είμαι πολύ περίεργος να ακούσω αυτά τα τραγούδια και ειδικά το “Godhall” με τον Gandalfo.

Δεν ξέρω για το “Beyond”. Αλλά το “Godhall” το παίζουμε ζωντανά μαζί με το “The Calling”. Τώρα το πιο σημαντικό είναι να προμοτάρουμε το “Aeneid” και βλέπουμε.

Αν έπρεπε να διαλέξεις το αγαπημένο σου δίσκο και τραγούδι των Heimdall, ποιο θα ήταν;

Αγαπημένος δίσκος μάλλον το “Aeneid” , αλλά αγαπώ επίσης το “The Temple of Theil”, το οποίο έχει κάποια καλά κομμάτια όπως το ομώνυμο, το “Follow the Signs”. Δεν είναι το αγαπημένο μου, αλλά σίγουρα ένα σπουδαίο. Επίσης το “Hard As Iron”, όταν το παίζουμε ζωντανά είναι πολύ καλό και εκπληκτικό, είναι αρκετά metal . Αν έπρεπε να διαλέξω μόνο ένα κομμάτι αυτό θα ήταν το “The Temple of Theil”, το οποίο είναι ένα κομμάτι που έχει μέσα όλα τα στοιχεία από εμάς και την μουσική μας και πιστεύω ότι είναι ένα από τα καλύτερα που έχουμε ηχογραφήσει μέχρι τώρα.

Σκοπεύετε να κάνετε κάποια shows η τουρνέ για να προωθήσετε το “Aeneid”;

Μέχρι στιγμής έχουμε κάποια lives στη Ιταλία και πρέπει να περιμένουμε μέχρι να κυκλοφορήσει επίσημα το άλμπουμ στο τέλος Φεβρουαρίου για να δούμε αν έχουμε την ευκαιρία για μεγάλη τουρνέ. Για τώρα έχουμε 3-4 συναυλίες στην Νότια Ιταλία και κάνουμε κάποιες επαφές για να παίξουμε το καλοκαίρι σε κάποια φεστιβάλ. Οπότε θα δούμε για μεγάλη τουρνέ ανάλογα με τις αντιδράσεις, το ενδιαφέρον. Υπήρχαν κάποια χρόνια που λείπαμε. Για κάποια πράγματα πρέπει να ξαναξεκινήσουμε και να προχωρήσουμε βήμα – βήμα. Αν έχουμε επιτυχία και αποδοχή και βρούμε μια μεγάλη ευκαιρία για τουρνέ, θα πάμε.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια των Heimdall;

Απλό. Προωθούμε το άλμπουμ με συνεντεύξεις αρχικά (ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον) και αυτή είναι η τρίτη. Τον Μάρτιο έχουμε μια παρουσίαση του δίσκου στο Salerno. Πρέπει να αναρρώσουμε από 8 χρόνια αποχής, είμαστε πολύ χαρούμενοι που ξαναξεκινάμε και με την μουσική αλλά και με τις επαφές με τους οπαδούς και εσάς που υποστηρίζετε την μουσική μας. Φυσικά, σκεφτόμαστε ήδη το μέλλον μουσικά. Έχουμε δύο κομμάτια έτοιμα και κάποιες ιδέες για 2-3 καινούρια. Δεν θέλουμε να περιμένουμε άλλο.

Άλλα 8 χρόνια…

Ναι! Δεν θέλουμε να περιμένουμε γιατί κλείνω και τα 38(γέλια) σκεφτόμαστε για το best – of, θα δούμε. Σίγουρα θα ηχογραφήσουμε το επόμενο μας άλμπουμ σε 1, 2 χρόνια το πολύ. Θα αρχίσουμε τις ηχογραφήσεις στα τέλη της χρονιάς ή τις αρχές της επόμενης, και το σχέδιο είναι να κυκλοφορήσουμε το επόμενο το 2014.

Σε ευχαριστώ πολύ.

Η ευχαρίστηση ήταν όλη δικιά μου. Θέλω και εγώ να σε ευχαριστήσω για την συνέντευξη. Είμαι πολύ χαρούμενος που αρχίζω και μιλάω ξανά για τους Heimdall, το heavy metal. Αγαπώ αυτήν την μουσική και αυτήν την μπάντα. Είμαι πολύ χαρούμενος που το ξαναρχίσαμε.

Νίκος Σιγλίδης

Απομαγνητοφώνηση: Τένια Λάρδα

http://www.heimdallband.com/

http://www.facebook.com/heimdallofficial

http://twitter.com/heimdall_band 

http://www.youtube.com/user/heimdallband

Band Members:

Fabio Calluori – Κιθάρα

Nicolas Calluori – Τύμπανα

Carmelo Claps – Κιθάρα

Umberto Parisi – Κιθάρα, Πλήκτρα

Gandolfo Ferro – Φωνή

Daniele Pastore – Μπάσο

Discography

Lord Of The Sky, 1998

Temple Of Theil, 2000

The Almighty, 2002

Hard As Iron, 2004

Aeneid, 2013

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.