nano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreek Rebels Advert Feb 2018_468x60 - 468|60|Greek Rebels Advert Feb 2018_468x60||www.facebook.c|bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothvinylmonster468x60 - 468|60|vinylmonster468x60||http://www.vinylmonster.gr/|both
20000
60
RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothRussian Circles 2021 728×90 - 728|90|Russian Circles 2021 728×90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Μετά από πέντε ολόκληρα χρόνια απουσίας οι Incinerate επιστρέφουν με καινούργιο άλμπουμ. Με αφορμή την κυκλοφορία του Sacrilegivm μου δόθηκε η ευκαιρία να συνομιλήσω με τον κιθαρίστα και τραγουδιστή της μπάντας, Jesse Watson. Ιδού τι επακολούθησε.

Συγχαρητήρια για το “Sacrilegivm”. Ξεκινώντας, ας πιάσουμε λίγο το θέμα του ονόματος της μπάντας. Πως νιώθετε για το γεγονός του ότι υπάρχουν ακόμα δυο μπάντες με το ίδιο όνομα;

Είναι αυτό που είναι νομίζω. Όταν ξεκινήσαμε, δεν υπήρχε internet για να κάνουμε έλεγχο στο τι υπάρχει και τι όχι όσον αφορά τα ονόματα από μπάντες και λοιπά. Ψάξαμε μέχρι εκεί που μπορούσαμε και δεν καταφέραμε να βρούμε κάτι. Εμείς ξεκινήσαμε το 1998 και από όσο γνωρίζω όλες οι άλλες μπάντες με το όνομα Incinerate ξεκίνησαν μετά από εμάς. Νομίζω υπήρχε μια thrash μπάντα από τα ‘80s, αλλά για τις υπόλοιπες δεν νομίζω ότι υπάρχουν και πολλά που μπορούμε να κάνουμε.

Το προηγούμενο σας άλμπουμ, το “Eradicating Terrestrial Species”, κυκλοφόρησε το 2015. Πέντε χρόνια αργότερα επιστρέψατε με νέα δουλειά. Τι και γιατί σας πήρε τόσο χρόνο;

Μόλις κυκλοφόρησε το προηγούμενο άλμπουμ, βγήκαμε απευθείας σε περιοδεία και κάναμε πολλές εμφανίσεις στα πλαίσια της προώθησης του. Κάναμε κάποιες συζητήσεις και αποφασίσαμε πως θέλαμε να κινηθούμε διαφορετικά στον νέο δίσκο. Για την ακρίβεια βγάλαμε ένα σχέδιο “μάχης” προκειμένου να κάνουμε έναν δίσκο που να ακούγεται σαν κλασικό death metal του 2000. Μιλήσαμε με τον Jared (σ.σ.: Deaver; Κιθάρα) και ξεκινήσαμε αμέσως να του μαθαίνουμε το παλιό μας υλικό και κάναμε και μερικά live μαζί του προκειμένου να σιγουρευτούμε πως ταιριάζει τόσο με την μπάντα όσο και μεταξύ μας. Από εκεί και έπειτα η συνθετική φάση κύλησε αρκετά γρήγορα. Ο Jared είχε έτοιμα κάποια κομμάτια, οπότε πήγαμε από το σπίτι του για περίπου μία εβδομάδα όπου δεν κάναμε τίποτα άλλο πέρα από το να γράφουμε υλικό και να δουλεύουμε πάνω σε ενορχηστρώσεις που είχε κάνει ο ίδιος με τον Sasha. Από εκεί και μετά, ο Covid-19, οι  πορείες και η καταστροφή που συνέβη εδώ στην Μινεσότα καθυστέρησε τον δίσκο τέσσερις με πέντε μήνες. Έχουμε ήδη πάντως τρία κομμάτια έτοιμα, οπότε δεν θα μας πάρει εξίσου πολύ για τον επόμενο.

Αποτελεί πρόκληση η διαδικασία σύνθεσης ή η εύρεση έμπνευσης για εσάς; Ο λόγος που ρωτάει είναι επειδή αυτά τα σαράντα λεπτά περίπου της διάρκειας του δίσκου, στα δικά μου αυτιά τουλάχιστον, ακούστηκαν πολύ συγκροτημένα σε θέμα δομής και ροής.

Γίνεται όλο και πιο δύσκολο από δίσκο σε δίσκο από στιχουργική άποψη. Σε αυτόν τον δίσκο θέλαμε να πούμε μια σπουδαία ιστορία. Οπότε έκανε το όλο θέμα τις ροής τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά, το να μπορεί να αποτελεί το κάθε κομμάτι ξεχωριστό κεφάλαιο της ιστορίας, γενικά δύσκολο στην διαχείρηση. Νομίζω πως στον επόμενο θα επιστρέψουμε στο να είναι το κάθε κομμάτι αυτοτελές παρά μέρος κάποιας ιστορίας. Το προσπάθησα με το “Eradicating Terrestrial Species” και νιώθω πως δεν εκπλήρωσα αυτό που αρχικά ήθελα τελικά. Με αυτό το άλμπουμ είμαστε ιδιαίτερα καλυμμένοι με το αποτέλεσμα. Μουσικά, έχουμε αποφασίσει το επόμενο μας άλμπουμ να είναι και το πιο γρήγορο. Θα είναι σίγουρα ένα βήμα πάνω τόσο σε ταχύτητα όσο και σε επιθετικότητα.

Προσωπικά με καλύπτει ο όρος τεχνικό brutal death metal για τον ήχο σας. Εσείς πως θα τον ορίζατε;

Πιστεύω πως προσπαθούμε να γράφουμε μουσική η οποία να αποτελεί και πρόκληση για εμάς παικτικά, παράλληλα όμως να είναι δυνατή και  να διατηρείτε και η επιθετικότητα. Πολύ από το tech death κίνημα έχει κάτι το χαρούμενο στον ήχο του. Προσπαθούμε να επικεντρωνόμαστε περισσότερο στο αίσθημα του θυμού και σε βαθύτερες νότες και τόνους. Στα live μας δεν χρησιμοποιούμε προ-ηχογραφημένα μέρη ή τέτοιου τύπου βελτιώσεις. Θέλουμε οι οπαδοί μας να βιώνουν και να νιώθουν την μπάντα και το πως πραγματικά ακουγόμαστε.

Στιχουργικά είστε ακόμα μια μπάντα, θετικά πάντοτε, που ασχολείται με το θέμα της θρησκείας. Ποια πιστεύετε πως είναι τα στοιχεία που σας ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους;

Όταν ξεκινήσαμε οι αγαπημένες μας μπάντες ήταν οι Cannibal Corpse και οι Deicide. Υπάρχει ξεκάθαρα νομίζω διαχωρισμός στην στιχουργική τους θεματολογία. Κλίνεις είτε προς το πιο gore του θέματος, είτε προς την αθεοσύνη. Εμείς είπαμε, γιατί όχι και τα δύο; Ήμουν νέος και γενικά εκτός ορίων στις χαζομάρες. Πολλοί από αυτούς τους στίχους γράφτηκαν βιαστικά και γενικά δεν είχα ιδέα του τι έκανα ή στο πως να γράφω στίχους.

Από αντλούσες έμπνευση για αυτά τα θέματα;

Με το Anatomizeθέλαμε να αλλάξουμε λίγο ρότα και τότε ερευνούσα αρκετά το θέμα των κατά συρροή δολοφόνων, οπότε το πήγαμε κατά εκεί. Στο “Eradicating Terrestrial Species”, ο πατέρας μου ήταν στο νοσοκομείο εκείνη την περίοδο και δεν ήξερα αν θα τα καταφέρει. Ήταν πάντα πολύ φίλος της επιστημονικής φαντασίας, οπότε έγραψα σε αυτό το άλμπουμ μια ιστορία βασισμένη σε κάποια από τα βιβλία που του άρεσαν και πήγαμε προς αυτήν την κατεύθυνση. Στα πιο πρόσφατα, πήγαμε λίγο πίσω, στις αντιθρησκευτικές μας ρίζες τρόπος του λέγειν, καταλήγοντας με μια ιστορία, ελαφρός βασισμένη στην αποκάλυψη και την άνοδο του Εωσφόρου. Δεν ξέρω προς τα που θα κινηθεί ο επόμενος δίσκος ακόμα.

Ποιες μπάντες σας επηρέασαν και καθόρισαν την μουσική σας ταυτότητα;

Όπως προανέφερα, αρχικά ήταν οι Cannibal Corpse και οι Deicide. Αλλά σίγουρα και οι Immolation, Sinister, Brutality, Malevolent Creation, Nile υπήρξαν από τις πρώτες μας επιρροές. Όταν αρχίσαμε να παίζουμε live και να βλέπουμε και άλλες μπάντες, οι φίλοι μας από τους  Lust Of Decay, Brodequin, Guttural Secrete μας βοήθησαν υπερβολικά. Αργότερα προσπαθήσαμε να βασίσουμε το νέο άλμπουμ στο line-up της Unique Leader Records, όπου ανάμεσα σε άλλους υπάρχουν οι Deeds Of Flesh, οι Disgorge, οι Severed Savior, οι Pyemia…  Αυτά όλα υπήρξαν μεγάλες επιρροές. Ιδιαίτερα από την στιγμή που ο Jared ήταν στους Deeds Of Flesh και στους Severed Savior.

Αυτή η χρονιά με το όλο θέμα της πανδημίας, είναι καλή ή κακή χρονιά για εσάς; Σαν πήγε πίσω ή σας βοήθησε στο να δουλέψετε περισσότερο υλικό;

Το σίγουρο είναι πως γενικά το έκανε δυσκολότερο. Κατέληξε να καθυστερήσει και την κυκλοφορία του δίσκου. Επίσης, ήταν πρόκληση το να καταφέρουμε να μπούμε διανοητικά σε διαδικασία δουλειάς για τον δίσκο. Στο τέλος της ημέρας όμως, μας έδωσε περισσότερο χρόνο στο να δουλέψουμε τον δίσκο και να τον κάνουμε καλύτερο. Είναι σπαστικό βέβαια το ότι δεν μπορούμε να περιοδέψουμε και να παίξουμε ζωντανά για την προώθηση του.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Από την στιγμή που δεν μπορούμε να περιοδέψουμε και να παίξουμε ζωντανά απλά δουλεύουμε πάνω σε καινούριο υλικό. Θα γούσταρα πολύ του χρόνου τέτοιο καιρό να ηχογραφώ το επόμενο μας άλμπουμ.

Το να μετράς είκοσι δύο χρόνια σαν μπάντα δεν είναι και λίγο. Να αναμένουμε κάτι σχετικό με  επετειακή κυκλοφορία ή κάποιο άλμπουμ με επιλογές;

Ναι, ήταν μια τρελή κούρσα με πολλές δυσκολίες για να υπερπηδήσουμε. Τα δικαιώματα από τα πρώτα δύο άλμπουμ έχουν πουληθεί στην Rising Nemesis Records και δεν έχουμε γενικά επαφές μαζί τους. Θα μου άρεσε να επανατυπώσουμε αυτά τα άλμπουμ και να τα βγάλουμε και σε ψηφιακές πλατφόρμες. Θα θέλαμε επίσης να κάνουμε ένα re-mix/re-master στο “Eradicating Terrestrial Species”. Πιστεύω πως θα μπορούσαμε να κάνουμε αυτό το άλμπουμ να ακούγεται πολύ καλύτερα. Είναι στεγνά το πιο τεχνικό και δύσκολο παικτικά υλικό μας μέχρι τώρα.

Ποιά από τις τόσες ζωντανές εμφανίσεις σας θα ξεχώριζες;

Στα είκοσι δύο μας χρόνια έχουμε κάνει αρκετές. Mountains of Death, SWR, Maryland DeathFest, Las Vegas DeathFest, Central Illinois Metalfest, Deathfeast στην Γερμανία, Chicago Domination Festival, Neurotic DeathFest… Για να μην πιάσω και τις περιοδείες στις Ηνωμένες Πολιτείες και τα show στην Ευρώπη. Παίξαμε σε ένα τεράστιο φεστιβάλ στην Ινδονησία, στο Hellprint United Day. Νομίζω πως ο συνολικός αριθμός προσέλευσης ήταν κάπου στα 20.000 άτομα. Ήταν πραγματικά παρανοϊκό.

Αυτόν τον καιρό τα διαδικτυακά live δείχνουν να γίνονται μόδα και τάση. Είναι κάτι το οποίο σκέφτεστε να κάνετε και εσείς;

Λογιστικά για εμάς αυτό είναι κάτι πολύ δύσκολο για να γίνει. Ο Sasha και ο Ted ζουν σε διαφορετικές χώρες και ο Jared είναι στην άλλη άκρη της Αμερικής. Οπότε το να βρεθούμε στο ίδιο δωμάτιο προκειμένου να κάνουμε κάτι τέτοιο δεν είναι και πολύ εφικτό δυστυχώς.

Υπάρχει κάποια αστεία ιστορία ή συμβάν το οποίο θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;

Αυτό το παραπάνω είναι αστεία ιστορία από μόνη της. Λειτουργούμε σαν μπάντα από το 2006 ενώ κανένας δεν μένει ούτε κατά διάνοια κοντά στον άλλον. Κάνουμε τα πάντα σχεδόν μέσω e-mail ή Skype. Για τα live, πετάμε ο καθένας ξεχωριστά στο εκάστοτε μέρος μια μέρα πριν και έχουμε αυτόν τον λίγο χρόνο για να προετοιμαστούμε και να προβάρουμε σαν μπάντα. Οι περισσότερες μπάντες προετοιμάζονται για εβδομάδες προβάροντας. Εμείς έχουμε μόνο μερικές ώρες στην διάθεση μας.

Κάπου εδώ θα πρέπει να κλείσουμε την συνέντευξή μας. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σου. Τα τελευταία λόγια είναι δικά σου.

Σε ευχαριστώ και εγώ πολύ για τον χρόνο σου και για την συνέντευξη. Το εκτιμούμε ιδιαίτερα. Cheers.

Συνέντευξη: Γιάννης Χατζηιωαννίδης
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Facebook
Instagram
Spotify

Band Members
Jesse Watson – Φωνητικά, Κιθάρα
Ted Isac – Κιθάρα
Sasha Wilczynski – Μπάσο
Jared Deaver – Κιθάρα

Discography
Dissecting the Angels, 2002
Anatomize, 2008
Eradicating Terrestrial Species, 2015
Sacrilegivm, 2020

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X