Συνεντεύξεις

Leprous

Με το εμπνευσμένο “Bilateral” στις αποσκευές τους , οι ταλαντούχοι Νορβηγοί Leprous διά στόματος Einar Solberg μιλάνε στο Greekrebels για το νέο τους άλμπουμ, τους Mars Volta, τον Ihsahn, το επερχόμενο live τους στην Ελλάδα με τους Amorphis αλλά και πολλά ακόμα.

Γεια σας είμαι ο Γιώργος από το Greekrebels.gr. Καταρχάς συγχαρητήρια για το “Bilateral”. Μιας και είναι η πρώτη φορά που μιλάμε μέσω του site μας, θέλεις να δώσεις στους οπαδούς μερικές πληροφορίες για την μπάντα?

 

Οι Leprous ξεκίνησαν το 2001 σαν μια τυπική νεανική μπάντα και σταδιακά εξελίχθηκαν σε αυτό που είναι σήμερα. Ηχογραφήσαμε το 1ο μας demo το 2004, το πρώτο full length album “Aeolia” (το οποίο ποτέ δεν κυκλοφόρησε επίσημα), το πρώτο μας άλμπουμ “Tall poppy Syndrome” το 2009 και το 2011 ηχογραφήθηκε και κυκλοφόρησε το “Bilateral”. Τον τελευταίο χρόνο ήμασταν αρκετά ενεργοί περιοδεύοντας και παίζοντας πολλές συναυλίες. Δουλεύουμε πολύ σκληρά και είμαστε φιλόδοξοι, έχοντας ένα συγκεκριμένο όραμα για το που οδηγείται η μπάντα.

Μπορείς να διακρίνεις τις διαφορές ανάμεσα στο “Bilateral” και το “Tall poppy Syndrome”;

Η κύρια διαφορά είναι πως το “Bilateral” είναι πιο δομημένο και καλύτερο εκτελεστικά. Είναι πιο πιασάρικο αλλά και ταυτόχρονα πιο πολύπλοκο. Υπάρχουν πιο πολλά επίπεδα και τα πάντα είναι ενορχηστρωμένα όπως πρέπει συγκριτικά με το “Tall Poppy Syndrome”. Επίσης ο ήχος είναι πολύ καλύτερος.

Προσωπικά θεωρώ πως κάλλιστα μπορείτε να χαρακτηριστείτε σαν prog rock/metal. Διέκρινα επίσης πολλά Κorn και Mars Volta στοιχεία. Συμφωνείς μ’ αυτό; Ποιες είναι οι επιρροές σας γενικότερα;

Δεν είχα σκεφτεί τους Korn σαν μια από αυτές, αλλά όλοι μας είμαστε επηρεασμένοι από τους Mars Volta. Αυτή την εποχή το Μέταλ δεν είναι στα ακούσματα μας αλλά πιο πολύ άλλοι καινοτόμοι καλλιτέχνες όπως οι James Blake, Radiohead, Porcupine Tree κτλ. Φυσικά το ότι επηρεαζόμαστε από αυτούς δε σημαίνει πως ηχούμε κιόλας σαν και αυτούς. Το είδος σαν έννοια δεν είναι τόσο σημαντικό για μας και ενδιαφερόμαστε για καλλιτέχνες που ξεπερνούν τα καθιερωμένα και φτιάχνουν μουσική έξω από τα σύνορα των ειδών μουσικής.

Το εξώφυλλο είναι φανταστικό. Πως προέκυψε η συνεργασία με τον Jeff Jordan (Mars Volta);

Ευχαριστούμε πολύ. Είπαμε στον παλιό μας φίλο και σχεδιαστή Ritxi Ostàris τι θέλαμε και μας είπε πως ήταν έξω από το πεδίο ειδικότητας του. Ύστερα επικοινώνησε με τον Jeff Jordan, ο οποίος ήταν περισσότερο από θετικός στο να δουλέψει μαζί μας. Έτσι ο Jeff έκανε το εξώφυλλο και ο Ritxi σχεδίασε το booklet.

Ποια είναι η σχέση που έχετε με τον Ihsahn; Τραγουδάει απλά σαν guest συμμετοχή;

Όπως ίσως να γνωρίζεις, είμαστε η live μπάντα του Ihsahn. Είμαστε από την ίδια μικρή πόλη και γνωριζόμαστε πολύ καλά. Ηχογράφησε το “Bilateral” και κατά τη διάρκεια που ηχογραφούσαμε τα φωνητικά, αποφασίσαμε πως θα ταν καλή ιδέα να συμμετάσχει σαν guest στο “Thorn”.

Μου δείχνετε σαν μπάντα πως δίνετε την κατάλληλη σημασία στους στίχους. Μπορείς να μου δώσεις μερικές πληροφορίες για αυτούς;

Οι στίχοι δεν έχουν κάποια κοινή θεματολογία μιας και γραφτήκαναπό τον καθένα από μας ξεχωριστά. Όμως έχουν μια ροπή στο να περιγράφουν θέματα καταθλιπτικής φύσεως, είτε σαρκαστικά, είτε ευθέως. Το καλύτερο πράγμα για περισσότερη ἐμπνευση είναι απλώς να γράφω από την εκάστοτε διάθεση και απ’ ὀ,τι έχω στο μυαλό μου εκείνη την ώρα, άσχετα από το πότε και το πού βρίσκομαι! Οι στίχοι που γράφονται κατά κάποιο τρόπο από μόνοι τους είναι και οι πιο ειλικρινείς.

Ποια διαδικασία σύνθεσης ακολουθείτε; Πώς καταφέρνετε να συνδυάζετε τόσα πολλά διαφορετικά είδη και να έχετε τόσο προσωπικό ήχο;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία. Συνήθως εγώ, ή ένας από τους κιθαρίστες έχει ένα πλάνο στο σπίτι του και αργότερα όταν βρισκόμαστε για πρόβα γράφουμε τραγούδι μέσω αυτού του πλάνου. Οι στίχοι γράφονται μετά από τη μουσική. Κάποια τραγούδια είναι αποτέλεσμα τζαμαρίσματος στο στούντιο, ενώ άλλα γράφονται στο σπίτι. Οπότε δεν υπάρχει κάποια διαδικασία. Το ότι έχουμε προσωπικό ήχο μάλλον έγκειται στο γεγονός πως όταν γράφουμε μουσική δεν σκεφτόμαστε με συγκεκριμένα είδη μουσικής. Οι ταμπέλες είναι κάτι που δημιούργησαν οι άνθρωποι και το να τις ακολουθείς αυστηρά θα ‘’σκότωνε’’ τη δημιουργικότητα μας.

Πέρυσι αν δεν απατώμαι, σας είδα ζωντανά στην Ελλάδα μαζί με τους Therion. Τι αναμνήσεις έχετε από εκείνο το live;

Cool! Παίξαμε και σε Αθήνα και σε Θεσσαλονίκη. Το show στην Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να πάει καλύτερα για μας, αλλά αυτό της Αθήνας ήταν σπουδαίο. Σε ποιο live μας είδες; Θα σε δούμε ξανά το Νοέμβρη;

To πιο πιθανό, ναι. Έρχεστε λοιπόν ξανά μαζί με τους Amorphis αυτή τη φορά. Και αυτοί όπως και οι Therion παίζουν εντελώς διαφορετικά από εσάς. Είναι δύσκολο για σας να παίζετε με μπάντες που έχουν διαφορετικό ήχο; Πώς σας υποδέχονται οι οπαδοί από αυτές τις μπάντες;

Παίζοντας με μπάντες που δεν είναι ηχητικά κοντά σε μας, μας δίνει την ευκαιρία να ακουστούμε σε κοινό που διαφορετικά δεν θα είχαμε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε. Δεν μας είναι καθόλου δύσκολο. Δεν είναι όλοι οι οπαδοί στενόμυαλοι και πιστεύω πως θα αρέσουμε στους οπαδούς των Amorphis. Απλά πρέπει να εστιάσουμε στο να δώσουμε ένα φανταστικό show με ενέργεια και μουσικότητα.

Τι γνώμη έχεις για τη σημερινή progressive σκηνή; Ξεχωρίζεις κάποια μπάντα;

Για να είμαι ειλικρινής, θεωρώ πως οι περισσότερες μπάντες σήμερα που αποκαλούνται progressive, δεν αξίζουν τον τίτλο. Δεν υπάρχει τίποτα το προοδευτικό στο να γίνεσαι μια κακή αντιγραφή των Dream Theater κτλ. Μη με παρεξηγείς, οι Dream Theater δημιούργησαν προοδευτικό metal κσα σίγουρα αξίζουν τον τίτλο. Για να χαρακτηριστείς progressive, χρειάζεσαι κάτι παραπάνω από μερικά περίεργα μέτρα και κάποια γρήγορα solos. Οι πραγματικά προοδευτικές μπάντες είναι αυτές που τολμούν να υπερβούν τα καθιερωμένα. Άριστα παραδείγματα είναι οι King Crimson, Porcupine Tree, Dillinger Ecape Plan, Mike Patton, The Mars Volta, Devin Townsend, Opeth, Shining.

Τι είδη μουσικής προτιμάς να ακούς;

Μπορώ να μιλήσω για μένα και αυτόν τον καιρό ακούω αρκετά James Blake, Radiohead, Devin Townsend, Michael Jackson, Prince, Massive Attack, Bon Iver and Shining.

Πώς είναι τα πράγματα στη Νορβηγία μετά το τραγικό συμβάν;

Σε ευχαριστώ που ρωτάς! Πλέον όλα αρχίζουν να επανέρχονται σε φυσιολογικούς ρυθμούς. Ωστόσο νομίζω πως έχει ενδυναμωθεί η ενότητα μεταξύ διαφορετικών κουλτουρών και ανθρώπων. Ο κόσμος διαπίστωσε πως ούτε η Νορβηγία είναι εξασφαλισμένη απέναντι σε τρομοκρατικές επιθέσεις και ας είναι μικρή και ειρηνική χώρα.

Αυτού του είδους ο φονταμενταλισμός μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη λογική;

Εξαρτάται από το πώς ορίζεις τη λογική. Πάντα θα υπάρχουν εξτρεμιστές σε μια κοινωνία, αλλά πολύ λίγοι από αυτούς είναι ικανοί για μια τέτοια πράξη. Δεν υπάρχει τρόπος να εξασφαλιστείς από τέτοια πράγματα χωρίς να γίνει η Νορβηγία μια μη δημοκρατική κοινωνία.

Οκ παιδιά ευχαριστώ για την συνέντευξη. Κλείστε όπως θέλετε.

Ανυπομονούμε να σας δούμε όλους στην Ελλάδα το Νοέμβρη.

Γιώργος Τσινάνης

www.leprous.net

www.facebook.com/leprousband

www.myspace.com/leprousband

Band

Einar Solberg – Φωνή, synth

Tor Oddmund Suhrke – Κιθάρα

Øystein Landsverk – Κιθάρα

Rein Blomquist – Μπάσο

Tobias Ørnes Andersen – Τύμπανα

Discography

Aeolia, 2006

Tall Poppy Syndrome, 2009

Bilateral, 2011

RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X