Συνεντεύξεις

Ocean Chief

Οι Ocean Chief κυκλοφόρησαν το “Den Tredje Dagen” και η συντακτική μας ομάδα έσπευσε να έρθει σε επαφή με το συγκρότημα. Παρακάτω ακολουθεί η αρκετά ενδιαφέρουσα συζήτηση που έγινε με τον Björn Andersson, τραγουδιστή και κιθαρίστα του σχήματος.

Συγχαρητήρια για το εκπληκτικό νέο album σας “Den Tredje Dagen”. Είστε ευχαριστημένοι με τα αποτελέσματα και τα σχόλια;

Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Είμαστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, αν και πάντα βρίσκουμε ελαττώματα και πράγματα που θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά. Ήταν μια αρκετά απλή ηχογράφηση, χωρίς πολλή επεξεργασία αλλά έτσι έχουμε δουλέψει και στο παρελθόν. Ο ήχος ταιριάζει πολύ στα τραγούδια και στο εικαστικό κομμάτι. Ανυπομονώ να γράψω νέα τραγούδια, γιατί είμαι σίγουρος ότι μπορούμε πολύ καλύτερα από αυτό. Αυτό το βλέπω ως τον πιο σκοτεινό μας δίσκο μέχρι στιγμής και θα ήθελα να εξελιχθούμε με βάση αυτό το μονοπάτι. Λόγω της κατάστασης, τα σχόλια και οι κριτικές ήταν διαφορετικά από ό,τι συνήθως. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ο κόσμος μας υποστηρίζει κατεβάζοντας το υλικό από τη σελίδα μας στο Bandcamp και αγοράζοντας το album από την Argonauta Records, οι οποίοι περνάνε μια πολύ δύσκολη περίοδο με όλα αυτά που γίνονται στην Ιταλία. Οι κριτικές μέχρι στιγμής διαφέρουν. Θετικές από ορισμένους και όχι τόσο καλές από άλλους. Σίγουρα καταλαβαίνω ότι αυτό το album δεν είναι για όλους, λόγω των αργών ρυθμών και της επανάληψης. Είχαμε κλείσει πολλές συναυλίες για αυτήν την άνοιξη και το καλοκαίρι, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια αλλά προφανώς ακυρώθηκαν.

Θα θέλατε να κάνετε μια εισαγωγή για το συγκρότημα στους αναγνώστες μας, με τα δικά σας λόγια;

Εγώ και ο Tobias Larsson (τύμπανα/φωνητικά) ξεκινήσαμε το συγκρότημα το 2001. Βρήκαμε ως κοινό την αγάπη μας για τους Black Sabbath και επηρεαστήκαμε πολύ από το album των Electric Wizard Dopethrone. Μετά από αρκετό καιρό προστέθηκε στη σύνθεση και ο Jocke Pettersson στο μπάσο. Από το 2013, γίναμε πεντάδα με τους Christian Sandberg στη δεύτερη κιθάρα και τον Johan Pettersson στα πλήκτρα. Λίγα χρόνια αργότερα οι Jocke και Johan έφυγαν από το συγκρότημα και ήμασταν ξανά τριάδα. Ο Magnus Linhardt μπήκε στο μπάσο το 2018. Το στυλ μας ήταν λίγο πολύ το ίδιο όλα αυτά τα χρόνια αλλά με ένα πιο stoner/doom στυλ στην αρχή, ειδικά το ντεμπούτο album μας The Oden Sessions(2004).

Ο τίτλος σημαίνει “Η Τρίτη Ημέρα” και έχει πολλούς συμβολισμούς. Στις χώρες της νότιας Ευρώπης (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας) θεωρείται άτυχη ημέρα ενώ σε διάφορες θρησκείες όπως ο χριστιανισμός θεωρείται καλή μέρα, επειδή υποτίθεται ότι είναι η ημέρα που ο Ιησούς αναστήθηκε. Τι σας ενέπνευσε να ονομάσετε το album σας έτσι, αντιμετωπίσατε κάποιο είδος μετάβασης κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων; Όσον αφορά τη σύνθεση ή τη μουσική κατεύθυνση, που σας θύμισε ανάσταση;

Η αναφορά στη θρησκεία είναι καθαρά τυχαία. Το Den Tredje Dagen είναι ένας στίχος που περιγράφει ένα όνειρο που είχε ο Tobias, στο οποίο πεθαίνει με μια ατελείωτη αγωνία, η τρίτη ημέρα είναι η τελευταία και παντοτινή μέρα.

Από το “Den Förste”, οι στίχοι της μπάντας είναι στα σουηδικά. Τραγουδώντας στη γλώσσα σας είναι ένας πιο άμεσος τρόπος για να μεταδώσετε το όραμα και τα συναισθήματά σας ως καλλιτέχνες;

Οι στίχοι στα σουηδικά ήταν απλά η σωστή κίνηση. Τα σουηδικά είναι σίγουρα μια γλώσσα που ταιριάζει πολύ στo doom. Επίσης, δεν υπάρχουν πολλά συγκροτήματα που χρησιμοποιούν την μητρική τους γλώσσα (εκτός από την αγγλόφωνη φυσικά), έτσι υπάρχει και η εξωτική πλευρά του θέματος. Έχω ακούσει πολλές φορές από ανθρώπους σε όλο τον κόσμο ότι τα σουηδικά είναι μια «τραγουδιστή» γλώσσα αλλά ίσως ακούγονται άσχημα σε εκείνους που δεν την καταλαβαίνουν. Εκτιμώ πραγματικά μπάντες που τραγουδούν στα ισπανικά, ρωσικά, τούρκικα και πολλές άλλες γλώσσες, φέρνουν έναν εξωτικό παλμό.

Αν και το μήκος των τραγουδιών είναι μεγαλύτερο από το σύνηθες, είναι πραγματικά καθηλωτικά. Τι πιστεύετε ότι είναι το μυστικό συστατικό της μπάντας που προσελκύει τον ακροατή;

Νομίζω ότι είναι τα riffs αλλά και ο μονότονος και σταθερός ρυθμός. Βλέπω τη μονοτονία ως κάτι καλό, στη μουσική τουλάχιστον. Ένα μεγάλο μέρος των riffs μας είναι πως δεν είναι απλώς τρεις-τέσσερις συγχορδίες αλλά και διαφορετικές αιφνίδιες εναλλαγές. Τα τραγούδια είναι μια πρόκληση για να παιχτούν και μια πρόκληση για να ακουστούν. Το album “Sten (2013) είναι το πιο δύσκολο album μας λόγω της πολυπλοκότητας των τραγουδιών. Συχνά αισθάνομαι εξαντλημένος αφού παίξω ένα τραγούδι αλλά και μια κάθαρση ταυτόχρονα. Νομίζω ότι ο ακροατής μπορεί να νιώσει την ίδια αίσθηση.

Εντυπωσιάστηκα ιδιαίτερα από το “Hyllningen”. Μπορείτε να μου πείτε περισσότερα για αυτό το τραγούδι;

Το Hyllningen είναι το αγαπημένο μου τραγούδι από το album. Έχει μια βαθιά θλίψη. Θα ήθελα στο μέλλον να εξερευνήσω περισσότερο αυτό το ύφος. Έχει επίσης μια ψυχεδέλεια που εκτιμούσα πάντα στη μουσική. Δεν ξέρω τι άλλο να πω αλλά ας δούμε αν μπορούμε να εξελιχθούμε περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση στο μέλλον.

Αυτό είναι το πρώτο σας album που κυκλοφόρησε από την Argonauta Records. Πώς είναι η συνεργασία σας μέχρι στιγμής;

Έως τώρα καλά, περιμένουμε να φτάσει το album στη Σουηδία. Η εταιρία δυσκολεύεται πραγματικά με την κατάσταση του ιού, ελπίζω ότι θα είναι εντάξει μετά από όλα αυτά. Είναι μια εταιρία που βάζει την ψυχή και την καρδιά της, βγάζοντας τα προς το ζην αποκλειστικά κυκλοφορώντας underground μουσική. Εμείς είμαστε απλώς μια μπάντα, από μια μικρή πόλη στη Σουηδία, που απολαμβάνουμε να παίζουμε μουσική μαζί. Η ποιότητα ζωής μας δεν επηρεάζεται.

Ποιοι καλλιτέχνες και μουσικοί, metal και μη, σας έχουν εμπνεύσει όλα αυτά τα χρόνια;

Οι Black Sabbath, οι Electric Wizard και οι Saint Vitus αλλά και της doom σκηνής από τη δεκαετία του 2000, όπως Warhorse, Pantheist, Eternal Elysium για να αναφέρουμε μερικούς. Υπάρχουν πάρα πολλοί ανά τα χρόνια αλλά μερικοί καλλιτέχνες που με επηρέασαν πρόσφατα ήταν οι Kauan και ο Johan Johannsson. Είμαι μια ανήσυχη ψυχή και πάντα ψάχνω για νέα μουσική. Αλλά καλύτερα ας πάμε σε μερικές πιο πρόσφατες προτάσεις μου για album. Ξεκινάμε με τους Officium Triste και τοThe Death Of Gaia” (doom / death), Altin Gun με το Gece(εξωτικό groovy rock bonanza), Forndom με το Fabir (σκανδιναβικό dark folk) , τα πάντα από  Obliteration, Profetus με το The Sadness Of Time Passing (funeral doom), Chevalier με το Destiny Calls(heavy / speed metal). Για όσους ενδιαφέρονται υπάρχει μια λίστα αναπαραγωγής στο Spotify που ονομάζεται Ocean Chief picks, μερικές από τις προσωπικές μας προτάσεις, συμπεριλαμβανομένων πολλών από αυτές που αναφέρονται παραπάνω.

Η μουσική σας ακούγεται εξαιρετικά εσωστρεφής και συναισθηματική. Πώς παρουσιάζετε αυτά τα στοιχεία στις ζωντανές εμφανίσεις σας;

Προσωπικά νιώθω πολύ αφοσιωμένος στη στιγμή όταν παίζω ζωντανά αλλά δεν νιώθω πολύ άνετα να είμαι μπροστά στη σκηνή. Προτιμώ να παίζω τύμπανα, κρυμμένος πίσω. Μετά από μια εμφάνιση δεν θυμάμαι τι συνέβη, ούτε πώς ανταποκρίθηκε ο κόσμος. Είμαι εξαντλημένος και συχνά θέλω να μείνω μόνος μου. Δεν ποζάρουμε με κανέναν τρόπο, προσπαθώντας να είμαστε κάτι που δεν είμαστε. Είμαστε αυτοί που είμαστε και κάνουμε αυτό που κάνουμε.

Το doom metal φαίνεται να αποτελεί μέρος της σουηδικής παράδοσης. Τι συμβαίνει στη χώρα σας και εμπνέει τη δημιουργία τέτοιας ζοφερής μουσικής;

Νομίζω ότι είναι οι μεγάλες σκοτεινές περίοδοι. Επίσης, ο σουηδικός λαός τείνει συχνά να έχει την ανάγκη να αποσύρεται, να είναι αυτάρκης, μόνος του κατά μια έννοια, μπορεί να έχει σχέση και με αυτό.

Το μέρος που εμφανίζεται στο βίντεο του “Hyllningen” βρίσκεται στην πόλη σας;

Το video γυρίστηκε σε διαφορετικά σημεία έξω από τη Στοκχόλμη όπου και ζω. Γύρισα επίσης μερικά ακόμα πλάνα, όταν επισκέφτηκα την πόλη μας Mjölby. Είναι το πρώτο βίντεο που κάναμε ποτέ και είναι πολύ βασικό αλλά ταιριάζει στη μουσική και τα συναισθήματα που το συνοδεύουν, οπότε νομίζω πως λειτουργεί. Φυσικά θα μπορούσε να έχει γίνει πολύ πιο προσεγμένη δουλειά, αλλά μας κάνει.

Ποιος είναι υπεύθυνος για τα εικαστικά του album και πώς συνδέεται με τη μουσική;

Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τη Maria Eriksson σε μια από τις πεζοπορίες της στο Βορρά, ένα πολύ ιδιαίτερο άτομο με απίστευτο μάτι στις λεπτομέρειες και τα συναισθήματα. Ταιριάζει τέλεια στη μουσική, δίνει αυτό το ζοφερό αλλά ελπιδοφόρο αίσθημα μοναξιάς. Έφτιαξα τα υπόλοιπα μόνος μου, ήταν η πρώτη φορά που ασχολούμουν και είμαι αρκετά ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα, παρόλο που δεν είχα ακόμα το τελικό προϊόν στα χέρια μου. Μου άρεσε που το έκανα και μας έσωσε κάποια χρήματα, θα ήθελα πολύ να το ξανά κάνω.

Μελλοντικά σχέδια που θα θέλατε να αναφέρετε;

Θα συνεχίσουμε να φτιάχνουμε μουσική, να κάνουμε πρόβες και όταν τα πράγματα επιστρέψουν κάπως στην κανονικότητα, θα κάνουμε τις εμφανίσεις που είχαμε προγραμματίσει, πριν τρελαθούν όλοι και όλα. Θα ήθελα να ηχογραφήσουμε νέα τραγούδια σε λίγα χρόνια, υπάρχουν πολλά να ανακαλύψουμε για τον εαυτό μας, περισσότερα συναισθήματα να εξερευνήσουμε. Είμαι βέβαιος ότι οι Ocean Chief θα συνεχίσουν για πολλά χρόνια ακόμα. Του χρόνου έχουμε την εικοστή επέτειο μας, οπότε θα ήταν ωραίο να κάνουμε κάτι ξεχωριστό για αυτό. Έχουμε μερικές ιδέες για το πώς θα προσεγγίσουμε την επόμενη ηχογράφηση και κυκλοφορία μας. Πλέον τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά σε σύγκριση με 10-15 χρόνια πριν. Το διαδίκτυο είναι η καλύτερη και χειρότερη εφεύρεση της ανθρωπότητας, μέχρι τώρα.

Παρακολούθησα το ντοκιμαντέρ της μπάντας και θυμάμαι έναν από σας να λέει ότι ψάχνετε πάντα για το απόλυτο riff, αλλά ποτέ δεν το βρίσκετε. Ισχύει ακόμα;

Ναι.

Σας ευχαριστώ πολύ που απαντήσατε στις ερωτήσεις μας και καλή επιτυχία με όλα τα μελλοντικά σχέδια σας. Μπορείτε να κλείσετε όπως θέλετε.

Χαιρετούμε τους Έλληνες ακροατές μας (καλά, όχι μόνο τους Έλληνες) και ελπίζουμε διαβάζοντας τη συνέντευξη, ότι θα μπείτε και θα νιώσετε τον κόσμο μας καλύτερα. Φροντίστε ο ένας τον άλλον και θυμηθείτε ότι η μουσική είναι ένας φίλος που δεν σας απογοητεύει ποτέ, είναι μαζί σας όπου κι αν βρίσκεστε στη ζωή. Ευχαριστώ.

Χρύσα Γιουρμετάκη
Μετάφραση: Σοφία Καλαιτζίδη

https://www.facebook.com/oceanchief.official/
https://oceanchief.bandcamp.com/Bandcamp
https://open.spotify.com/artist/1jcDYCfk5n0pBb9IdGbbdiSpotify

Band Members
Tobias Larsson – τύμπανα, φωνητικά
Björn Andersson – κιθάρες, φωνητικά
Christian Sandberg – κιθάρες
Magnus Linhardt – μπάσο

Discography
Tor, 2004
Den Förste, 2009
Sten, 2013
Universums Härd, 2014
Den Tredje Dagen, 2020

RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X