Συνεντεύξεις

Star.Gate

Σταθεροί στο ραντεβού τους οι Star.Gate επιστρέφουν για άλλη μια φορά με το πολύ δυνατό The Dream. Χαράς ευαγγέλια για τους οπαδούς του νεοκλασικού και φυσικά δεν μπορούσα να μην έρθω σε επαφή με τον mastermind της μπάντας Κώστα Δομενικιώτη και να μάθω τα νέα από το στρατόπεδο της μπάντας!

Κώστα, να ξεκινήσω δίνοντας σου ένα μεγάλο μπράβο για την νέα σας δουλειά. Βλέπω πως πλέον βγάζετε νέα δουλειά κάθε τρία χρόνια. Γουρλίδικος αριθμός για εσάς ή δουλεύετε με τέτοιο ρυθμό που απαιτεί χρόνο;  

Σ’ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια Μιχάλη μου. Το ότι κυκλοφορούν τα άλμπουμ των Star.Gate ανά τριετία είναι τυχαίο γεγονός. Είμαι αποκλειστικά υπεύθυνος για την σύνθεση των κομματιών των Star.Gate όπως και άλλων τριών projects. Αυτό από μόνο του είναι κάτι που επιβραδύνει την όλη διαδικασία. Εδώ και ένα χρόνο δουλεύω παράλληλα για να βγει το δεύτερο προσωπικό μου album που είναι μπασιστικό instrumental, δουλεύω για το τρίτο album των Uthull (που είναι ένα progressive τρίο) και για το ντουέτο bass & drums σχήμα μου τους D&D.

Πες μας ό,τι μπορείς για την διαδικασία ηχογραφήσεων του album. Πόσο καιρός σας πήρε; Που ηχογραφήθηκε;

Η διαδικασία των ηχογραφήσεων ήταν πολύ γρήγορη και αυτό γιατί συνεργάζομαι με καταπληκτικούς μουσικούς που η λέξη επαγγελματισμός είναι συνώνυμη με αυτούς. Το Πάσχα που μας πέρασε, είχα ετοιμάσει τα demos των κομματιών ενορχηστρωμένα με τη βοήθεια του πολύ καλού μου φίλου (πληκτρά του συγκροτήματος) Σάκη Μπαντή. Αφού πήραν όλοι τα demos, μέσα σε δύο μήνες οι ηχογραφήσεις τελείωσαν. Ο John Jeff Touch ηχογράφησε τις φωνές στο Web Art Studio, ο Στέργιος Κουρού τα τύμπανα στο Valve Studio και εγώ μαζί με τον Άνθιμο Μαντή ηχογραφήσαμε μπάσο και κιθάρες στο studio του. Το mix και το master έγινε στο Infinity Studio από τον Κώστα Σκανδάλη.

Ξέρω πως είσαι υπεύθυνος για την διαδικασία σύνθεσης των κομματιών. Πες μας πως δουλεύεις πάνω στους Star.Gate.

Η όλη διαδικασία της σύνθεσης βασίζεται στις μελωδίες της φωνής. Πάντα όταν αρχίζω να γράφω ένα κομμάτι ξεκινάω από τη φωνή. Μετά συνδυάζω τη μελωδία με τα αντίστοιχα chord progressions και αποφασίζω για το ρυθμικό πλαίσιο (δηλαδή αν είναι μπαλάντα, mid-tempo, γρήγορο κλπ). Πάντα έχω ταυτόχρονα στο μυαλό μου το concept των στίχων και τις περισσότερες φορές ξεκινάω το κάθε κομμάτι από το ρεφρέν του. Πρώτα δηλαδή γράφω τα ρεφρέν και μετά τα κουπλέ.

Δεν είναι και το πιο συνηθισμένο πράγμα στον κόσμο ο μπασίστας να είναι ο κύριος συνθέτης της μουσικής αλήθεια είναι. Πιστεύεις ότι αυτό σας δίνει έναν άλλον αέρα; Κάνει μήπως το υλικό πιο συμπαγές και ρυθμικό; 

Η πλάκα είναι ότι σε πολλές από τις αγαπημένες μου μπάντες ο βασικός συνθέτης είναι μπασίστας. Για παράδειγμα στους Talisman ο Μarcel Jacob, στους Thin Lizzy o Phil Lynott, στους Iron Maiden ο Steve Harris, στους Level 42 ο Μark King κλπ. Σίγουρα όταν συνθέτει ένας μπασίστας δίνει άλλο αέρα στη σύνθεση και αυτό γίνεται εξαιτίας των πολλαπλών ρόλων που έχει το ηλεκτρικό μπάσο στη σύγχρονη μουσική. Δυστυχώς αυτό δεν το γνωρίζουν οι περισσότεροι ακροατές. Το μπάσο είναι ρυθμός, μελωδία και αρμονία.

Το album δημιουργεί όμορφες εικόνες στο μυαλό, χωρίς να είναι παλιομοδίτικο. Για μένα φέρει έναν αέρα 80που το νεοκλασικό ήταν στα ντουζένια του. Έχω δίκιο ή απλά είμαι τρελός;  

Χαίρομαι πολύ που το άκουσμα του album δημιουργεί όμορφες εικόνες. Πιστεύω πως αυτός είναι ο στόχος κάθε δημιουργού. Ένας λοιπόν από τους λόγους που τα κομμάτια βγάζουν αυτό το feeling, είναι γιατί είναι βασισμένα σε μινόρε αρμονίες. Οι κλίμακες που επικρατούν είναι η harmonic minor και η aeolian που είναι ταυτισμένες με τα ακούσματα των 80ς καθώς και με την κλασική μουσική.

Ποιες είναι οι βασικές επιρροές σου σαν μουσικός; Σε ποιους χρωστάμε σαν πηγή έμπνευσης ότι ακούμε στο συγκρότημα;

Οι επιρροές μου δεν περιορίζονται μόνο στη metal μουσική. Λατρεύω και μελετάω την jazz, την fusion, την κλασική και την ελληνική μουσική. Η καλή μουσική είναι πάντα πηγή έμπνευσης. Δε μ’ ενδιαφέρουν ταμπέλες, γι’ αυτό και δεν είμαι κολλημένος σ’ ένα μόνο μουσικό στυλ. Λατρεύω τους Rainbow, τους Magnum, τους Uriah Heep, τους Level 42, τους ABBA, τους Lucifers Friend, τον Χατζηδάκι, τον Κουγιουμτζή, τον Θεοδωράκη, τον J. S. Bach, τον Niccolo Paganini, τους Return To Forever κ.α.

Εδώ και αρκετά χρόνια στην μουσική μας φαίνεται να επικρατούν πιο ακραία ακούσματα. Χωρίς να είναι κάτι το κακό αυτό, πόσο χώρος υπάρχει για να αναπνεύσει ένα σχήμα σαν τους Star.Gate;

Από την πρώτη κιόλας στιγμή που ξεκίνησα να συνθέτω γι’ αυτή την μπάντα ήξερα ότι τα πράγματα δε θα είναι εύκολα. Μπορεί τη δεκαετία του 80 το συγκεκριμένο μουσικό στυλ να θεωρούνταν εμπορικό, όμως σήμερα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Αυτή την περίοδο stoner, metalcore, deathcore, djent, είναι μουσικές που κυριαρχούν στα metal ραδιόφωνα και περιοδικά. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει ένας πυρήνας ακροατών που ενδιαφέρεται ακόμα για τη μελωδία και τον λυρισμό. Όσο και να φαίνεται παράδοξο αυτό που θα σου πω, χαίρομαι που η μουσική των Star.Gate δεν είναι mainstream. Xαίρομαι γιατί ξέρω ότι σ’ αυτόν που θα φτάσει στ’ αυτιά του η μουσική μας θα είναι αποτέλεσμα του δικού του ψαξίματος και όχι μιας πλύσης εγκεφάλου.

Έχετε ήδη ένα lyric video για το “Shameless War”. Σκοπεύετε να γυρίσετε και κάποιο άλλο; 

Ναι έχουμε ήδη ετοιμάσει lyric videos για το “Best Night Of My Life”, “Part Of The Rainbow” και “Miracle”.

Παίζει να δούμε ζωντανά τους Star.Gate εδώ στην Αθήνα; Ελάτε, έχουμε και εδώ καλό φαγητό!

Το ξέρω πως και στην Αθήνα έχετε καλό φαγητό. Αυτό είναι και ο λόγος που θέλω τόσο πολύ να έρθουμε για live (γέλια). Πέρα από την πλάκα, είναι κάτι που το έχουμε στα άμεσα σχέδια μας και πιστεύω μέσα σ’ αυτή τη σεζόν θα το πετύχουμε.

Σαν μουσικός είσαι πολλά χρόνια ενεργό μέλος της Ελληνικής μουσικής σκηνής. Τι έχει αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια; Είναι τα πράγματα καλύτερα; Υπάρχει χώρος για βελτίωση; 

Αυτό που έχει αλλάξει προς το καλύτερο είναι ότι η νέα γενιά έχει στο δυναμικό της αρκετά ποιοτικούς μουσικούς που είναι περισσότερο ενημερωμένοι από τις παλιότερες γενιές. Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και αυτό είναι θετικό γι’ αυτούς που θέλουν να εξελιχθούν. Όσο περνάνε τα χρόνια έχουμε και καλύτερες μπάντες στην Ελλάδα. Αυτό δε θα σταματήσει ποτέ. Πιστεύω πολύ στους νέους μουσικούς που αφιερώνονται στον στόχο τους και παθιάζονται γι’ αυτόν.

Μιας και το album έχει καλή διάρκεια, παίζει να το δούμε και σε βινύλιο εμείς οι ρομαντικοί; 

Μακάρι, το θέλω πολύ κι εγώ. Αυτό θα εξαρτηθεί από τις πωλήσεις του CD και από το ενδιαφέρον του κόσμου.

Κλείσε αυτή την σύντομη συνέντευξη με ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας!

Ευχαριστώ πολύ το Greek Rebels και σένα Μιχάλη για το βήμα που μου δώσατε έτσι ώστε να πω κάποιες πληροφορίες για τους Star.Gate. Προτρέπω απλά τους αναγνώστες να ψάξουν τη μουσική μας, να ακούσουν το The Dream καθώς και τα προηγούμενα τρία albums μας. Υπάρχουν αρκετά videos στο Youtube όπως επίσης και η σελίδας μας στο Facebook. Ευχαριστώ πολύ!

Μιχάλης Νταλάκος

Band Members
Kostas Domenikiotis – Μπάσο
Stelios Soulas – Τύμπανα
Sotos Gogos – Κιθάρες
Sakis Bandis – Πλήκτρα
John Jeff Touch – Φωνή

Discography
Star.Gate – 2004
Reborn – 2013
Longing For Light – 2015
The Dream – 2019

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X