nano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_468x60 - 468|60|Greek Rebels Advert Feb 2018_468x60||www.facebook.c|bothvinylmonster468x60 - 468|60|vinylmonster468x60||http://www.vinylmonster.gr/|bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||both
20000
60

The Devil

whale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

 

Το project των ‘The Devil’, απέχει πολύ από ένα συνηθισμένο metal σχήμα. Στοιχείο διαφοροποίησης τους αποτελεί το έντονο ενδιαφέρον τους για κοινωνικά και ιστορικά γεγονότα, που προκύπτει στον βασικό θεματικό άξονα της δουλειάς τους: τις θεωρίες συνωμοσίας. Ένας από τους έξι μασκοφόρους-μέλη της μπάντας, απάντησε στις ερωτήσεις μας σχετικά με το ομώνυμο ντεμπούτο άλμπουμ τους, τον εναλλακτικό τρόπο έκφρασής τους και τα θέματα που πραγματεύονται.

Κατ’ αρχάς είναι δυνατόν να μας κάνεις μια μικρή εισαγωγή στο ντεμπούτο άλμπουμ σας; Είναι βασισμένο σε κάποιο συγκεκριμένο concept ή γενικώς σκοπεύετε να ασχοληθείτε επίσης με κοινωνικά και ιστορικά θέματα και στις επόμενες κυκλοφορίες σας;

Το ομώνυμο άλμπουμ μας, ‘The Devil’, περιλαμβάνει 13 κομμάτια. Το καθένα από αυτά βασίζεται σε διαφορετικά θέματα, τα οποία, όμως, συνδέει ένας ευρύτερος θεματικός άξονας. Όσον αφορά στις μελλοντικές κυκλοφορίες, το ντεμπούτο αυτό αποτελεί απλώς μια γεύση της επερχόμενης δουλειάς μας.

Η εμφάνισή σας είναι και αυτή μέρος του συγκεκριμένου concept; Δηλαδή το να φοράτε μάσκες, να μην αποκαλύπτετε τα ονόματά σας, θα μπορούσε να στοχεύει στο να ‘περάσετε’ στο κοινό ένα τελείως απρόσωπο μήνυμα;

Ποτέ δε σκοπεύαμε να ενσωματώσουμε την εμφάνισή μας στη γενική μας εικόνα, ή κάτι τέτοιο. Η μπάντα ασχολείται με πολύ αμφιλεγόμενα θέματα, οπότε το να φοράμε μάσκες και να μην αποκαλύπτουμε τα ονόματά μας είναι ο μόνος τρόπος ώστε να μπορούμε να εμφανιζόμαστε μπροστά σε κοινό και να παραμένουμε ανώνυμοι. Δε θα βρείτε τίποτα το προσωπικό ή εγωκεντρικό στη μπάντα. Το περιεχόμενο της μουσικής μας εστιάζει εκεί ακριβώς που πρέπει, παρά σε μας τους ίδιους ως άτομα.

Πότε ιδρυθήκατε; Πώς προέκυψε η ιδέα για το συγκεκριμένο project;

Η ιδέα για το project ήρθε μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001. Μετά από κάποιες προφανείς διαπιστώσεις, πέρασα πολύ χρόνο διερευνώντας τα πράγματα… και αυτό με οδήγησε σ’ ένα μονοπάτι που δεν περίμενα και για το οποίο δεν ήμουν προετοιμασμένος. Ενώ βρισκόμουν σε περιοδεία με την προηγούμενη μπάντα μου, άρχισα να γράφω για τους ‘The Devil’, παρακινημένος από τις πληροφορίες στις οποίες εκτέθηκα.

Πως θα χαρακτήριζες το είδος σας; Είναι καθαρά dark ambient; Metal; Περιέχει, επίσης, κάποια άλλα στοιχεία;

Δε μπορώ να κατηγοριοποιήσω το στυλ μας. Η μουσική μας είναι και dark και ambient, όπως λες, και είναι επίσης metal. Υπάρχουν επίσης και άλλα στοιχεία που επηρεάζουν τη διαδικασία της σύνθεσης. Σταμάτησα να ακούω όλες τις αγαπημένες μου metal μπάντες, και γενικότερα metal, για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα, ενώ συνέθετα το υλικό γι αυτό το άλμπουμ. Δεν ήθελα να επηρεαστώ από άλλες μπάντες ή να καταλήξουμε να ακουγόμαστε σαν άλλες μπάντες που ακούω. Ήθελα να δημιουργήσω ένα νέο είδος στο metal.

Βλέπω ότι το ‘Divinorum’ επιλέχθηκε από τον σκηνοθέτη James Colmer ως soundtrack για την επερχόμενη ταινία του, The Fury’ και το ‘Extinction Level: Event’, για την ταινία ‘E.S.P.’. Πως προέκυψε και πως νιώθετε γι αυτό; Ήταν στις προθέσεις σας το να συνθέσετε μουσική για σινεμά;

Η εμπορική αντιπροσωπεία μας έχει διασυνδέσεις παγκοσμίως, και έτσι παρείχε αυτές τις δυνατότητες στην μπάντα. Ποτέ δεν ξεκινήσαμε με την ιδέα να δημιουργήσουμε μουσική για σινεμά, επομένως είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που μας δόθηκαν ευκαιρίες για soundtracks.

Είναι γεγονός πως δεν έχετε στίχους, αλλά αποκλειστικά ανάλυση των θεμάτων τα οποία πραγματεύεστε, καθώς και πολλά ιστορικά ηχητικά ντοκουμέντα, πράγμα αρκετά ασυνήθιστο. Πως το αποφασίσατε αυτό;

Θα μπορούσαμε απλά να προσλάβουμε έναν τραγουδιστή για να τραγουδήσει σχετικά με τα θέματα αυτά, αλλά ο στόχος μας ήταν να κάνουμε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει στο χώρο της metal. Επομένως το να χρησιμοποιήσουμε τα ντοκουμέντα πραγματικών γεγονότων μας φάνηκε ένας πολύ πιο αποτελεσματικός τρόπος να μεταβιβάσουμε τις πληροφορίες που επιθυμούσαμε.

Υπάρχουν παράμετροι που λαμβάνετε υπόψιν όταν συλλέγετε τα ιστορικά θέματα που πρόκειται να αναλύσετε; Κάποιο κοινό σημείο μεταξύ τους ίσως;

Όλα συνδέονται μεταξύ τους. Δημιουργούμε αυτήν τη μουσική ώστε να βάλουμε τον κόσμο σε σκέψεις σχετικά με τη συνολική εικόνα των πραγμάτων, με την ελπίδα ότι αυτό που κάνουμε θα βοηθήσει τους άλλους να ‘ενώσουν τα κομμάτια’, ή τουλάχιστον να αναρωτηθούν.

Στην εποχή μας πολυάριθμες θεωρίες συνωμοσίας κάνουν συνεχώς την εμφάνισή τους, προσπαθώντας να πείσουν τον κόσμο για την εγκυρότητά τους. Πολλές από αυτές, ωστόσο, φαίνονται υπερβολικές. Τι είναι αυτό, κατά τη γνώμη σου, που μπορεί να βοηθήσει κάποιον στο να ξεχωρίσει την αλήθεια από τη φαντασία (η οποία, παρεμπιπτόντως, μπορεί να στοχεύει στον αποπροσανατολισμό του);

Έχεις δίκιο. Υπάρχει πολλή παραπληροφόρηση εκεί έξω, που στερεί σε πολλές θεωρίες συνωμοσίας την αξιοπιστία τους και αποκρύπτει την αλήθεια, ενώ μπορεί να βρίσκεται σε κοινή θέα. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που βοηθούν στο να ξεχωρίσει κανείς την αλήθεια από τη φαντασία. Πάρε για παράδειγμα τα επιμέρους γεγονότα που αφορούν την 11η Σεπτεμβρίου.

Αυτό είναι το πρώτο άλμπουμ σας ως μπάντα. Έχετε, όμως, ήδη εμπειρία (ο καθένας ξεχωριστά) της μουσικής σκηνής μέσα από άλλα projects; Αν ναι, τι είδους projects ήταν αυτά;

Ναι, όλοι μας συμμετείχαμε σε άλλα μουσικά projects προηγουμένως. Συγνώμη, δε μπορώ να αναφέρω ονόματα συγκροτημάτων, αλλά όλοι προερχόμαστε από metal backrounds.

Μίλησέ μας για την παραγωγή. Ποιος την ανέλαβε;

Την παραγωγή του άλμπουμ την αναλάβαμε εξ ολοκλήρου εμείς. Συνθέσαμε και ηχογραφήσαμε γι αυτό το άλμπουμ σε 6 διαφορετικά studios. Μετά έφυγα για να κάνω εγώ τη μίξη στο δικό μου studio. Είχα χρόνια εμπειρίας στο να ηχογραφώ albums σε πολλά παγκοσμίου φήμης studios με αναγνωρισμένους παραγωγούς και τεχνικούς, αλλά ποτέ δεν έμεινα τελείως ικανοποιημένος με τις παραγωγές αυτές. Το να έχω πλήρη έλεγχο του σχεδιασμού του ήχου, της ηχογράφησης, της επεξεργασίας και της μίξης, μου έδωσε τα δυνατότητα να διαμορφώσω τον ήχο με τον τρόπο που θεωρούσα πως ταιριάζει σε μια metal παραγωγή.

Θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις τη μουσική σας ως ‘προγραμματική’; Δηλαδή, συνθέτεται τη μουσική αφού γράφετε, αντλώντας έμπνευση από τα σχετικά θέματα;

Συνήθως υπάρχει ένα θέμα που επηρεάζει τη διαδικασία της σύνθεσης, και η μουσική προσαρμόζεται στην ατμόσφαιρα του θέματος αυτού. Στη συνέχεια, όταν η μουσική είναι έτοιμη, ξεκινάει η σύνθετη διαδικασία της συλλογής των σωστών ντοκουμέντων, ώστε να διηγηθούμε την ιστορία. Στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο δύσκολο απ’ ότι δείχνει το να δουλεύουμε με ηχητικά ντοκουμέντα. Είναι σαν να προσπαθείς να λύσεις ένα δύσκολο πάζλ και πολλές φορές τα κομμάτια να μην ταιριάζουν μεταξύ τους, όσο και να θέλεις να τα συνδέσεις.

Αν και τα θέματα κοινωνικού και ιστορικού περιεχομένου έχουν να κάνουν με το κάθε άτομο ξεχωριστά, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται πραγματικά, ενώ θα έπρεπε, και καταλήγουν να ζουν αδιάφορα τη ζωή τους και να επαναλαμβάνουν λάθη ξανά και ξανά μέσα στην ιστορία, εξαιτίας στην έλλειψη ουσιαστικής γνώσης. Τι πιστεύεις ότι ευθύνεται γι αυτό, και, δευτερευόντως, θεωρείς πως υπάρχει τρόπος να ευαισθητοποιηθούν;

Συμφωνώ μαζί σου. Υπάρχουν πολλές αιτίες γι αυτό. Ο κόσμος είναι γεμάτος με περισπασμούς, σχεδιασμένους για να μας αποκλείουν από το να αξιοποιήσουμε πλήρως το δυναμικό μας και να μας κρατήσουν υποδουλωμένους. Πολλοί άνθρωποι, ωστόσο, επιλέγουν να αντικρίσουν την αλήθεια.

Εν τέλει, γιατί θα προέτρεπες τους αναγνώστες μας να ακούσουν τους ‘The Devil’;

Η μουσική των ‘The Devil’ δεν είναι για όλους. Έχω δει ανθρώπους να ενδιαφέρονται πολύ για τα θέματα αυτά αν τους τα εκθέσεις. Υπάρχουν, βέβαια, άλλοι που σοκάρονται ή καταθλίβονται στη συνειδητοποίηση τους. Έχω δει, επίσης, ορισμένους που δεν ξέρουν πώς να εκλάβουν τις θεωρίες συνωμοσίας και αρκούνται στο να απολαύσουν την ιδιαίτερη metal μουσική μας.

Μαριάνθη Μακροπούλου

http://www.thedevil.org/

Δισκογραφία:

The Devil, 2012

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X