Συνεντεύξεις

Thy Catafalque

Ο Tamás Kátai, ο άνθρωπος πίσω από το project Thy Catafalque, επέστρεψε με την κυκλοφορία του “Naiv”. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό δίσκο που ξεδιπλώνει τον πολύπλευρο χαρακτήρα του καλλιτέχνη, όμως μπορούμε να τον κατανοήσουμε ακόμη καλύτερα μέσω της παρακάτω συνέντευξης του.

Συγχαρητήρια για την κυκλοφορία του νέου σας άλμπουμ, το απόλαυσα με όλη μου την καρδιά. Πρώτα απ ‘όλα, γιατί “Naiv”; Πιστεύεις ότι υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ της μουσικής σου και αυτού του καλλιτεχνικού κινήματος;

Ναι, νομίζω ότι η ομοιότητα είναι το υπόβαθρο και η διάθεση. Ποτέ δεν είχα καμία ιδιαίτερη μουσική εκπαίδευση και βρήκα το δικό μου τρόπο να εκφράσω τον εαυτό μου με έναν πιο παράξενο τρόπο από έναν επαγγελματία. Νομίζω ότι μοιράζομαι μια παρόμοια προσπάθεια με τους καλλιτέχνες του Naive Art. Τόσο απλό.

Εκτίμησα πραγματικά τη χρήση της ουγγρικής γλώσσας, Μπράβο που παρέμεινες σε αυτή. Έχεις σκεφτεί ποτέ, ωστόσο, ότι μπορεί να εμποδίσει τη μουσική σου να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό;

Τα δύο πρώτα μας άλμπουμ ήταν στην αγγλική γλώσσα, αλλά συνειδητοποίησα ότι δεν μπορούσα να εκφραστώ όσο ελεύθερα και άνετα όσο στη μητρική μου γλώσσα και απλώς αισθάνθηκα φυσικότερο να γράφω στίχους στα ουγγρικά. Φυσικά, μας εμποδίζει να είμαστε αρεστοί στον περισσότερο κόσμο, αλλά το όλο θέμα στη τέχνη είναι το να μπορώ να εκφράζομαι. Συνέβη να γεννηθώ Ούγγρος, και έτσι εκφράζομαι.

Τα πρώτα άλμπουμ των Thy Catafalque είχαν ένα αρκετά δυνατό  black metal στοιχείο, το οποίο έχει γίνει πιο ήπιο τώρα. Έχεις αλλάξει τις επιρροές σου ή αισθάνθηκες απλά την ανάγκη να πειραματιστείς περισσότερο με κάθε άλμπουμ;

Προφανώς οι άνθρωποι αλλάζουν, αυτό είναι φυσιολογικό. Θέλω να πω ότι δεν είμαι όπως ήμουν πριν από 20 χρόνια και δεν θα έπρεπε να είμαι. Ο χρόνος κινείται και σημαίνει ότι και εμείς πρέπει να κινούμαστε μαζί του. Ακούω πολλά διαφορετικά πράγματα, αλλά αυτό που πραγματικά μου άρεσε στο black metal ακόμα και στην αρχή ήταν η δημιουργικότητα. Τουλάχιστον για μένα φαίνεται ότι πολλοί μεγάλοι καλλιτέχνες που αργότερα έπαιζαν σε διαφορετικά είδη ερχόταν από τη σκηνή του black metal και αυτό δεν είναι σύμπτωση . Δεν υπάρχει λόγος να περιορίσω τον εαυτό μου ή τη μουσική μου, απλά κάνω ό, τι θέλω και όσο μου αρέσει και αυτό με κάνει να είμαι καλά.

Μιλώντας για τις επιρροές, ποιες ήταν αυτές των νεότερων χρόνων σου, που σε οδήγησαν στο να φτιάξεις μουσική;

Οι πρώτες μουσικές επιρροές που θυμάμαι ήταν κομμάτια παιχνιδιών στον υπολογιστή πρώτα στο ZX Spectrum και στη συνέχεια στο Commodore 64. Έπειτα άκουσα τα πρώτα δύο άλμπουμ του Jean-Michel Jarre και ειδικά το “Die Mensch-Maschine” από Kraftwerk. Αυτό ήταν ένα θαύμα για μένα και εξακολουθεί να είναι.

Πιστεύω ότι οι ήχοι της neofolk είναι αρκετά σημαντικοί στο “Naiv”. Με ποιούς τρόπους η φύση σε εμπνέει σε όλες τις πτυχές της ζωής σου;

Είμαι από μια μικρή πόλη που βρίσκεται στις Μεγάλες Πεδιάδες της Ουγγαρίας. Πέρασα τα 33 χρόνια μου εκεί και στη συνέχεια μετακόμισα στη Σκωτία, όπου έμεινα έκπληκτος από τα Highlands. Όλα αυτά είχαν μεγάλη επίδραση και διαμόρφωσαν την αντίληψή μου για τον κόσμο.

Πώς νιώθεις να δουλεύεις με τόσους πολλούς guests ; Κάποιος θα πίστευε ότι θα μπορούσε εύκολα να επικρατήσει χάος.

Μπα, κανένα χάος. Δουλεύω ένα τραγούδι τη φορά και είναι πολύ πιο εύκολο να συνεργαστείς με αυτόν τον τρόπο. Ανεβαίνει στο διαδίκτυο, παίρνω τα κομμάτια και από εκείνο το σημείο εξαρτάται από μένα τι κάνω και πώς τα χρησιμοποιώ. Μου αρέσει να δουλεύω με άλλους μουσικούς, συμβάλλουν πολύ στη μουσική, με εμπνέουν και βελτιώνουν τον ήχο, διατηρώντας τον φρέσκο για τους ακροατές και για μένα

Το εξώφυλλο είναι πολύ χαριτωμένο. Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια γι’ αυτό;

Ευχαριστώ. Βασίζεται σε ένα παραδοσιακό ουγγρικό κουτί διακοσμημένο με τουλίπες. Η γιαγιά μου έχει ένα και μία μέρα παρατήρησα ότι θα μπορούσε να γίνει συναρπαστικό με αλλά χρώματα και μερικά διαφορετικά μοτίβα συνδυασμένα μαζί. Έτσι η κοπέλα μου το αναπαρήγαγε σε μια ζωγραφιά από ακρυλικά αλλά χρησιμοποιήσαμε το κλασικό χρωματικό σχέδιο του Khokhloma, το παραδοσιακό ρωσικό στυλ αντί για το αρχικό ουγγρικό και ενσωματώσαμε τα στοιχεία του διαστήματος και της επιστήμης που συμβολίζουν την οργανική ενότητα της γης και του διαστήματος .

Υπάρχει κάποιο τραγούδι στο “Naiv” που ξεχωρίζει για εσένα;

Μου αρέσει το “Tsitsushka” γιατί είναι τολμηρό και funky και το “Embersólyom”, είναι πολύ ωραίο και είναι διασκευή ενός παλιού τραγουδιού από τους Kaláka, έχω πολύ καλές αναμνήσεις από το γνήσιο κομμάτι.

Παίζεις μόνος σου τα μουσικά όργανα ή τα φτιάχνεις στον υπολογιστή;

Είναι μια ανάμιξη. Ορισμένα πλήκτρα είναι αληθινά, τα περισσότερα προγραμματισμένα, όλες οι κιθάρες είναι αληθινές, τα μπάσα μισά-μισά, τα τύμπανα είναι προγραμματισμένα αλλά μερικά κρουστά είναι αληθινά. Δεν έχει σημασία για μένα τι δημιουργείται με ποιο τρόπο. Αυτό που έχει σημασία είναι το συναίσθημα που δημιουργεί η μουσική. Δεν είμαι πραγματικός μουσικός, δεν είμαι υπερήφανος πως παίζω ένα όργανο, ούτε είμαι καλός σε αυτό. Συνθέτω μουσική.

Το project σου Neolunar είναι σαφώς πιο ηλεκτρονικό. Ο πειραματισμός με τέτοιους ήχους στους Thy Catafalque σας έκανε να αισθανθείτε πιο άνετα στο να φτιάξετε τέτοια μουσική, ξεκινώντας έτσι κάτι εντελώς καινούριο ή ήταν το αντίστροφο;

Θα ήταν το επόμενο άλμπουμ Thy Catafalque, αλλά ήθελα γυναίκεια φωνητικά για ένα τραγούδι. Ωστόσο, η κοπέλα με την οποία μιλούσα ήταν από την Ολλανδία, οπότε θα μπορούσα να γίνει μόνο στα αγγλικά. Επίσης, η μουσική ήταν πολύ ηλεκτρονική και είχα άλλα τραγούδια που ήταν πολύ metal και απλώς δεν ένιωσα να πηγαίνουν στο ίδιο άλμπουμ, έτσι αποφάσισα να χωρίσω τους δύο κόσμους και το ηλεκτρονικό έγινε το Neolunar και το metal ήταν το “Meta” και τα δύο βγήκαν το 2016. Fun fact: Έγραφα ένα τρίτο άλμπουμ εκείνη τη χρονιά, το “Slower Structures” με το δικό μου όνομα και ήταν μουσική δωματίου με πιάνο.

Τι πιστεύεις για τον χαρακτηρισμό “πρωτοποριακό” του Thy Catafalque;

Δεν νομίζω προσωπικά ότι αυτό που κάνω είναι πρωτοποριακό. Δεν είναι κάτι ριζικά νέο. Είναι αριστερό σίγουρα, αλλά δεν με πειράζει να είναι μοναδικό. Απλά κάνω ό, τι μου αρέσει χωρίς να με ενδιαφέρει.

Υπάρχει κάποιο είδος μουσικής με το οποίο θα ήθελες να πειραματιστείς περισσότερο στο μέλλον;

Δεν μπορώ να το πω αυτό. Αυτή τη στιγμή δεν έχω νέα τραγούδια ή ιδέες. Αυτός ο ιός είναι οτιδήποτε άλλο παρά έμπνευση για μένα . Παρόλο που είμαι κλειδωμένος στο διαμέρισμα, όπως οι περισσότεροι από εμάς και τα όργανα είναι γύρω μου, δεν έχω διάθεση να παίξω μουσική αλλά αυτή είναι η ζωή. Δεν χρειάζεται να παίζεις πάντα. Υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα γύρω μας, ειδικά αυτή την εποχή.

Σε ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σου! Τα τελευταία λόγια της συνέντευξης ανήκουν σε εσένα.

Σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σας. Προσέξτε, και μείνετε ασφαλείς.

Τζούλια Τσαγκάρη
Μετάφραση: Σοφία Βαλεντίνη Καλαιτζίδη

https://www.facebook.com/thycatafalque/
https://thycatafalque.bandcamp.com/

https://twitter.com/thycatafalque

https://www.youtube.com/user/kataitamas

Band Members
Tamás Kátai

Discography
Sublunary Tragedies, 1999
Microcosmos, 2001
Tűnő Idő Tárlat, 2004
Róka Hasa Rádió, 2009
Rengeteg, 2011
Sgùrr, 2015
Meta, 2016
Geometria, 2018
Naiv, 2020

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X