Συνεντεύξεις

Echidna

Οι Echidna επέστρεψαν μετά από μια δεκαετία με ένα καινούργιο άλμπουμ. Αυτό από μόνο του είναι νέο! Επέστρεψαν όμως και με ένα πολύ δυνατό άλμπουμ! Δεν υπήρχε λοιπόν περίπτωση να μην μιλήσω μαζί τους δια μέσω Θεόδωρου Δεληγιαννίδη και να μάθω τα του Escape From Civilization.

Καλωσορίσατε παιδιά στο περιοδικό μας, πείτε μου πως νοιώθετε με νέο δίσκο στα χέρια μετά από τόσα χρόνια;

Χαρήκαμε πολύ, η διαδικασία σύνθεσης και ηχογράφησης έγινε σε διαφορετικούς χρόνους και τόπους πράγμα το οποίο δημιούργησε αβεβαιότητα για το αποτέλεσμα αλλά και έδωσε την ευκαιρία για πολλή ζύμωση. Τουλάχιστον μπορεί να βοήθησε να κάτσει καλά ο συνδυασμός όλων των ιδεών!

Γιατί λοιπόν σας πήρε δέκα χρόνια για τον διάδοχο του “Manifests Of Human Existence”;

Μεσολάβησαν πολλά από το “Manifests Of Human Existence”. Μετανάστευση δύο μελών, δουλειά, στρατός, οικογένεια και λοιπές υποχρεώσεις. Η απόσταση δυσκόλεψε την σύνθεση, τις ηχογραφήσεις ακόμα και την συνεννόηση σε απλά πράγματα.

Θα γίνω λίγο δικηγόρος του διαβόλου και θα σας ρωτήσω: πόσο “φρέσκο” είναι το υλικό του άλμπουμ; δουλέψατε και πάνω σε παλιότερες ιδέες; Πότε ξεκίνησε η διαδικασία σύνθεσης του υλικού;

Η αλήθεια είναι ότι κάποιες από τις πρώτες ιδέες γεννήθηκαν από την κεκτημένη ταχύτητα του “Manifests Of Human Existence” αλλά το περισσότερο υλικό γράφτηκε μεταξύ 2014-2016. Εκτός από τους στίχους που ήρθαν στο τέλος, οπότε και το κάθε τραγούδι μαζί με τις τελικές μουσικές πινελιές πήρε την οριστική του μορφή ή άλλαξε στην πάροδο του χρόνου.

Πάμε λίγο στις ηχογραφήσεις. Πόσο καιρό σας πήρε σαν ηχογράφηση το άλμπουμ και που γράψατε;

Οι ηχογραφήσεις κράτησαν περίπου τέσσερα χρόνια για τους προαναφερθέντες λόγους. Ηχογραφήσαμε τύμπανα με τον Κώστα Καλαμπόκα στο Infinite Loop Studio στα Γιάννενα το 2016 αλλά μας πήρε πολύ καιρό να βρούμε χρόνο για τις κιθάρες, το μπάσο και τα φωνητικά. Ευτυχώς ο Κώστας που έκανε και την μίξη και το mastering τα συνδύασε όλα υπέροχα, πράγμα που δικαίωσε την υπομονή που χρειάστηκε για να βγει αυτό το άλμπουμ.

Τεχνικό death; Progressive thrash; Οι στάμπες είναι κακές αλλά κάποιες φορές είναι απαραίτητες. Πως θα περιγράφατε τον ήχο σας με λόγια;

Μέσα στα χρόνια η στάμπα που έμεινε περισσότερο ήταν τεχνικό death ή progressive death. Οι επιρροές μας είναι στην βάση τους από το death metal αλλά φυσικά και με περάσματα από thrash.

Η απορία μου κάθε φορά που ακούω υλικό τόσο πολύπλοκο είναι η ίδια: πως ξέρετε πότε να σταματήσετε; Δηλαδή να πείτε «αυτή η σύνθεση είναι κομπλέ»…

Πέφτουν πολλές ιδέες σε κάθε κομμάτι είναι  αλήθεια. Με την επανάληψη όμως μπορείς σχετικά γρήγορα να ανακαλύψεις αν κάθε ιδέα όντως “λειτουργεί”. Δεν είναι ότι κρατάμε ότι μας κατέβει στα τραγούδια. Αν κάτι όντως δεν κάθεται ωραία, το πετάμε ή το αλλάζουμε. Στην τελική κάθε κομμάτι πρέπει να λέει μια ιστορία, συνθετικά, στιχουργικά και ηχητικά. Να χτίζει ένταση και ύστερα να φέρνει τη λύτρωση ή τη μη-λύτρωση. Τότε είναι κομπλέ.

Δουλεύετε σαν ομάδα κατά την διαδικασία της σύνθεσης ή ο καθένας φέρνει τις ιδέες του;

Είχαμε συνηθίσει να γράφουμε τα κομμάτια μας στο στούντιο, όλοι μαζί. Επειδή αυτό δεν ήταν πλέον εφικτό, το Escape From Civilization το συνθέσαμε γράφοντας κάτω ιδέες και ανταλλάσσοντας τις ιντερνετικά οπότε και τις δουλέψαμε ο καθένας μόνος του ή με όποιον μπορούσε να βρεθεί. Γι’ αυτό άλλωστε καθυστερούσαμε να “κλείσουμε” τα κομμάτια. Στο στούντιο δοκιμάζαμε απευθείας τις ιδέες, ιντερνετικά έπρεπε πρώτα να τις καταγράψεις και να τις δουν οι άλλοι ετεροχρονισμένα.

Πάμε λίγο στο εξώφυλλο του άλμπουμ που μου άρεσε πολύ. Ποιος είναι υπεύθυνος για αυτό; Σχεδόν όλοι πλέον προτιμούν μια ψηφιακή προσέγγιση στα εξώφυλλα τους, πως και επιλέξατε μια δουλειά φτιαγμένη στο χέρι, αν δεν κάνω λάθος, έτσι;

Για το artwork συνεργαστήκαμε με τον κομίστα Στάθη Τσεμπερλίδη (@decadencecomics). Το στυλ και η θεματολογία των κόμικς του Στάθη ταιριάζουν πολύ καλά σε αυτή του άλμπουμ και στην ιστορία που αυτό θέλει να πει, ενός μεταμοντέρνου δυστοπικού κόσμου. Το γεγονός ότι είναι φτιαγμένο στο χέρι το κάνει πολύ ιδιαίτερο αισθητικά. Είναι old-school αλλά συνάμα και πολύ σύγχρονο.

Σκέφτεστε να γυρίσετε κάποιο βίντεο για το άλμπουμ; Αν θα κάνατε κάτι τέτοιο για πιο κομμάτι θα ήταν; Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό του άλμπουμ κατά την άποψη σας;

Δεν έχουμε κάποιο τέτοιο πλάνο προς το παρόν αλλά θα μπορούσε μιας και οι ιδέες υπάρχουν. Το κομμάτι Escape From Civilization προέκυψε τελικά εμβληματικό για τον δίσκο, κάτι που δεν το είδαμε να έρχεται. Μάλλον αυτό θα επιλέγαμε για βίντεο κλιπ.

Ποιανού ιδέα ήταν η χρήση Ποντιακής Λύρας στο Escape From Civilization;

Πάντα μας άρεζε η ιδέα να εμφανίζονται στη μουσική μας όργανα ξένα στην μουσική φόρμα του metal. Όχι όμως ως φολκλόρ αλλά για να σπρώξουμε την αφήγηση του κομματιού παραπέρα με έναν ασυνήθιστο τρόπο. Αν είχες παρατηρήσει, στο “Manifests Of Human Existence” εμφανίζεται τζουράς. Το Escape From Civilization είναι εμπνευσμένο ρυθμικά από την ποντιακή παράδοση (τρεις από εμάς έχουν ποντιακή καταγωγή) οπότε η λύρα ήταν η προφανής επιλογή. Ο Μιχάλης Καλλιοντζίδης δέχτηκε να παίξει και έκανε εξαιρετική δουλειά!

Τι γλώσσα ακούμε στην αρχή του “Yet No One Notices”; Μπορείτε να μας πείτε περίπου τι λέει ο διάλογος;

Είναι στα Δανέζικα. Ο νεαρός εξηγεί πως είδε ένα όραμα. Στο όραμα αυτό νόμιζε πως γνώριζε τα πάντα αλλά τελικά δε γνώριζε τίποτα. Μια κραυγή απλώνεται πάνω από το βασίλειο. Τα πάντα καταρρέουν, αλλά κανένας δε φαίνεται να το παρατηρεί.

Όταν με το καλό περάσει η όλη πανδημία θα σας δούμε ζωντανά;

Θα το θέλαμε πολύ. Το γεγονός ότι έχουμε σκορπίσει γεωγραφικά το κάνει δύσκολο. Σα να μην έφτανε αυτό ήρθε και η πανδημία, οπότε έχουμε αναβάλλει τον όποιο προγραμματισμό. Θα δείξει.

Από πού μπορεί κάποιος να προμηθευτεί την νέα σας δουλειά;

Στο Bandcamp μπορεί κάποιος να προμηθευτεί το άλμπουμ σε CD ή σε ψηφιακή μορφή. Για CD μπορείτε επίσης να επικοινωνήστε μαζί μας και άμεσα στο Facebook ή μέσω email. Επίσης μπορείτε να μας βρείτε και στο Spotify, στο Amazon και στα περισσότερα γνωστά streaming services.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας. Κλείστε αυτή την συνέντευξη με ένα μήνυμα στους αναγνώστες του περιοδικού μας!

Το Escape From Civilization προσπαθεί να πει ιστορίες για την ανάγκη απόδρασης από την πραγματικότητα, για την φυγή προς τα εμπρός, ως άσκηση φαντασίας και προς την αναζήτηση της ομορφιάς ως έννοια πολιτική, κοινωνική, ανθρώπινη. Να προσέχετε ο ένας τον άλλο με κατανόηση και ενσυναίσθηση.

Μιχάλης Νταλάκος

Facebook
Official Site
Bandcamp

Band Members
Γιάννης Χιωνίδης – Τύμπανα
Νίκος Παραστατίδης – Κιθάρες
Πάνος Μπούκλης – Κιθάρες
Θεόδωρος Δεληγιαννίδης  – Φωνή
Αντώνης Ροδίτης – Μπάσο

Discography
Manifests Of Human Existence, 2011
Escape From Civilization, 2020

Russian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X