AlbumsΚριτικές

Various Artists – Obscure NWOBHM Vol. 3 (Obscure NWOBHM Releases)

Ο τίτλος της συλλογής είναι εντελώς επεξηγηματικός. Η δισκογραφική εταιρία μαζεύει demos της εποχής, στο συγκεκριμένο ήχο, από συγκροτήματα που έμειναν μόνο στα demos και δεν κυκλοφόρησαν κάτι παραπάνω και τα βγάζει σε περιορισμένη έκδοση δίνοντάς τους μια δεύτερη ευκαιρία, η οποία όμως απευθύνεται περισσότερο στους φανατικούς οπαδούς του ήχου και τους συλλέκτες. Κι αυτό γιατί ο συγκεκριμένος ήχος δεν εξελίχθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα να αποκτάει πολύ ελάχιστους καινούριους οπαδούς ανά τα χρόνια, με συνέπεια αυτοί που είναι πιστοί στον ήχο, το πιθανότερο είναι πως γνωρίζουν ήδη τα συγκεκριμένα demos μιας και πάρα πολύ σπάνια βρίσκουν κάτι καινούριο και καταφεύγουν σε τυμβωρυχίες.

Πριν μπούμε σε λεπτομέρειες για την ανάλυση των συγκροτημάτων που περιέχονται στο δίσκο, να ξεκαθαρίσω ότι δε πρόκειται να κάνω καμία σύγκριση ως προς το ποιος μοιάζει με ποιον. Πρόκειται για demos τα οποία όλα ηχογραφήθηκαν μεταξύ 1979 και 1981. Έτσι κι αλλιώς ηχητικά πολύ δύσκολα βρίσκει κάποιος αποκλίσεις σε αυτόν τον ήχο, αφού σχεδόν όλα τα συγκροτήματα χρησιμοποιούσαν την ίδια ηχητική μανιέρα.

Ξεκινάμε με τους Savage από το Βόρειο Λονδίνο, οι οποίοι έβγαλαν ένα demo το 1979 και μετά εξαφανίστηκαν. Προσωπικά πιστεύω ότι τα τρία κομμάτια που περιλαμβάνονται στο demo είναι και τα καλύτερα της συλλογής και δείχνουν ένα συγκρότημα που είχε δυνατότητες, όχι απαραίτητα να γίνει μεγαθήριο, αλλά να βγάλει δυο-τρεις αξιόλογους δίσκους και να βρίσκεται στο επίπεδο των Tygers Of Pan Tang. Έχουν τον καλύτερο ήχο αλλά και τις καλύτερες συνθέσεις από τα άλλα δύο συγκροτήματα της συλλογής. Προφανώς σαν demo έχει και τα ελαττώματά του αλλά ειδικά για την εποχή αυτό ήταν φυσιολογικό. Ίσως η πιο αδικοχαμένη περίπτωση της συλλογής.

Περνάμε στους επίσης Άγγλους Axe Victims οι οποίοι κυκλοφόρησαν ένα demo το 1979, διαλύθηκαν και κάποια από τα μέλη τους στη συνέχεια δημιούργησαν τους Dealer, με τους οποίους κατάφεραν να κυκλοφορήσουν δυο δίσκους, οπότε αυτοί δεν κατέληξαν τόσο αδικοχαμένοι. Βέβαια, στο demo των τριών κομματιών δε μπόρεσαν να ξεδιπλώσουν όλο το ταλέντο τους, μοιάζουν κάπως ψαρωμένοι και άπειροι. Οι συνθέσεις είναι κάπως κοινότυπες, με ελάχιστες εκλάμψεις, ενώ το κομμάτι τους Hindenburg” κάπου προς τη μέση χρησιμοποιεί το βασικό riffing του Paranoid” (τι θα πει ποιων;). Γενικώς, δεν έδειχναν έτοιμοι γι’ αυτό που τελικά κατάφεραν αρκετά αργότερα.

Τέλος, οι Zenith προέρχονται από τη Βόρεια Ιρλανδία, κυκλοφόρησαν το 1982 ένα demo πέντε κομματιών το οποίο περιλαμβάνεται ολόκληρο στη συλλογή και μετά εξαφανίστηκαν. Κι αυτό το demo ίσως είναι το πιο άχρωμο και άγευστο της συλλογής σε συνθετικό ήχο. Δείχνει με έμπρακτο τρόπο το πόσο είχε βαλτώσει ήδη ο ήχος του NWOBHM εκείνη την εποχή και το πόσο προσπαθούσαν τα συγκροτήματα να πάρουν ένα κομμάτι από την πίτα στηριζόμενοι μονάχα στην αντιγραφή. Έχει τις στιγμές του βέβαια αλλά δεν είναι αρκετές. Από τη στιγμή μάλιστα που βρίσκεται σε μια τέτοια συλλογή φαίνεται εύκολα το πόσο επιτηδευμένο είναι σε σχέση με τα άλλα demos που ήταν αρκετά πιο αυθόρμητα.

Όπως είπαμε και στην αρχή, αυτή η συλλογή απευθύνεται αποκλειστικά στους φανατικούς και τους συλλέκτες του ήχου. Αν κάποιος θέλει να ανακαλύψει τώρα τον ήχο, αυτό ξεκάθαρα δεν είναι το μέρος για να αρχίσει. Η συλλογή περιέχει ακριβώς αυτό που λέει ο τίτλος και απευθύνεται ακριβώς εκεί που αναφέρεται. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

6/10
Σταύρος Πισσάνος
[email protected]

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X