Συνεντεύξεις

Scar Symmetry

Σίγουρα κάθε φορά που βγαίνει ένα νέο album από τους φίλτατους Σουηδούς Scar Symmetry, ο πολύ καλός φίλος μου, Henrik Ohlsson, είναι διαθέσιμος να μιλήσει για το νέο του δισκογραφικό πόνημα. Για να δούμε τι έχει να μας πει για το “The Unseen Empire

Γεια σου Henrik, συγχαρητήρια για το νέο άλμπουμ των Scar Symmetry “The Unseen Empire”. Πως νιώθεις τώρα που το άλμπουμ κυκλοφόρησε;

Νιώθω καλά, το άλμπουμ είναι πολύ δυνατό και έχω αρκετή αυτοπεποίθηση. Νομίζω πως καταφέραμε να φτιάξουμε ένα άλμπουμ διαφορετικό, που διαθέτει όμως τα βασικά συστατικά που αποτελούν τον χαρακτηριστικό μας ήχο. Υπάρχει μια καλή ισορροπία μεταξύ βαρύτητας/μελωδίας και πολυπλοκότητας/απλότητας, με μια in your face παραγωγή. Μ’ αρέσουν πολύ τα τραγούδια και η γενική απόδοση μας όπως επίσης και το πώς ακούγονται τα drums.

Είσαι ικανοποιημένος από το τελικό αποτέλεσμα ή θα ήθελες ίσως να αλλάξεις κάτι;

Δε ξέρω, πάντα υπάρχουν πράγματα που θα άλλαζες εκ των υστέρων, αλλά πάντα ένα άλμπουμ αντικατοπτρίζει την κατάσταση που βρίσκεσαι στο χρονικό σημείο της δημιουργίας ενός άλμπουμ, οπότε μάλλον δε θα άλλαζα κάτι ακόμα και αν μπορούσα. Είχαμε μόνο 9 τραγούδια γι αυτό το άλμπουμ και γενικά έχουμε περισσότερα στα υπόλοιπα. Είχαμε όμως μια μάχη με το θέμα της διορίας επειδή αντί να ηχογραφήσουμε, βγήκαμε για περιοδεία στις Η.Π.Α (γέλια). Είχαμε περισσότερα τραγούδια αλλά όχι και το χρόνο για να τα ηχογραφήσουμε και προσωπικά θα ήθελα να προσθέσω άλλο ένα αν μπορούσα. Όμως λόγω του περιορισμένου χρόνου που είχαμε για ηχογραφήσεις το “The Unseen Empire” βγήκε πολύ αυθόρμητο και αυτό είναι καλό. Δεν είχαμε χρόνο για να υπεραναλύσουμε το οτιδήποτε και αυτό οδήγησε σε μια «πάμε να τα σπάσουμε» αντιμετώπιση που γουστάρω.

Τι απόηχο έχετε λάβει μέχρι τώρα από τον τύπο και τους οπαδούς;

Έχω την αίσθηση πως ο κόσμος γουστάρει πιο πολύ αυτό το άλμπουμ από το προηγούμενο “Dark Matter Dimensions”. Ο απόηχος είναι πολύ θετικός και μέχρι τώρα έχουμε πάρει μόνο καλές κριτικές. Ακόμα και στο Close-Up Magazine στη Σουηδία που συνήθως μισεί ότι κάνουμε, άρεσε και αυτό είναι υπέροχο. Επίσης νιώθω πως οι οπαδοί αρχίζουν να αποδέχονται το νέο line up και δεν υπάρχουν τόσοι πολέμιοι των Lars και Roberth όσοι υπήρχαν (γέλια).

Προσωπικά ποιες νομίζεις πως είναι οι βασικές διαφορές μεταξύ του νέου άλμπουμ και του προηγούμενου; Εγώ νομίζω πως το καινούριο ακούγεται πιο ώριμο από οτιδήποτε έχετε κυκλοφορήσει στο παρελθόν.

Ήμασταν σε μια περίεργη πνευματικά κατάσταση όταν γράφαμε και ηχογραφούσαμε το “Dark Matter Dimensions” λόγω του καινούριου line up και των νέων καταστάσεων που προέκυψαν από αυτό. Για να είμαι ειλικρινής όλοι ήμασταν λίγο ανασφαλεις όσον αφορά το μέλλον της μπάντας γιατί δεν είχαμε την εμπειρία μιας κρίσης στο παρελθόν και υπήρχε μια σύγχυση αλλά και πάθος για να αντιστρέψουμε τα πράματα και να δείξουμε στον κόσμο πως οι Scar Symmetry είναι ακόμη εδώ. Όλα αυτά νομίζω έκαναν το “Dark Matter Dimensions” λίγο πιο σκλήρό και πειραματικό από οτιδήποτε άλλο έχουμε κυκλοφορήσει. Στο “The Unseen Empire” ακούς μια πιο χαλαρή μπάντα και είναι πολύ σπουδαίο να νιώθουμε πάλι ασφαλείς για το που είμαστε και το τι μπορούμε να κάνουμε. Τα τελευταία δυόμιση χρόνια έχουμε δεθεί με τους Lars και Roberth τόσο σε μουσικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο και όλοι μας γνωρίζουμε τους στόχους της μπάντας. Το “Dark Matter Dimensions” όμως ήταν σημαντικό άλμπουμ, ήταν ο τρόπος μας να αντιδράσουμε από αυτό το είδος της κρίσης που αντιμετωπίσαμε, αλλά και ένα σημαντικό βήμα για τη μουσική μας εξέλιξη.

Όσον αφορά το στιχουργικό μέρος του άλμπουμ, με τι θέματα ασχολείστε αυτή τη φορά Henrik;

Το concept του άλμπουμ, στο μεγαλύτερο μέρος του τουλάχιστον, εξερευνεί τις θεωρίες σχετικά με τους Illuminati και τη νέα τάξη πραγμάτων. Το βασικό θέμα του ασχολείται με τις ορατές αυτοκρατορίες που φαίνονται να κυριαρχούν στον κόσμο αλλά και τις αόρατες που πραγματικά αποφασίζουν. Η χειραγώγηση είναι εδώ από την αρχή με σκοπό να μας διαμορφώσουν συγκεκριμένο τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς ώστε να βοηθήσει την αόρατη αυτοκρατορία να ολοκληρώσει την ατζέντα της για παγκόσμια κυριαρχία.

Για τη μουσική για άλλη μια φορά υπεύθυνοι είναι οι Jonas & Per όπως και για τις φωνητικές μελωδίες;

Ναι ο Jonas & ο Per γράψανε όλη τη μουσική και συνεργαστήκανε λίγο περισσότερο αυτή τη φορά από ότι σε προηγούμενα άλμπουμ. Συνήθως καθόταν ο καθένας μόνος του και έγραφε, όμως στο “The Unseen Empire” κάτσανε μαζί και γράψανε μερικά τραγούδια, πράγμα που σπανίως συνέβαινε στο παρελθόν. Άλλα τραγούδια πάλι γραφτήκανε ατομικά, μερικές φορές είναι ευκολότερο να δουλέψεις κατά αυτό τον τρόπο. Εξαρτάται από το κάθε τραγούδι που γράφεις, μερικές φορές είναι δύσκολο να σου ρθουν ιδέες όταν συνεργάζεσαι με κάποιον άλλον. Αλλά ναι, γράψανε και τη μουσική και τις φωνητικές μελωδίες. Ο Per κυρίως έγραψε τα ¨καθαρά¨ φωνητικά και ο Jonas επικεντρώθηκε στις death γραμμές χωρίς όμως να κολλάνε σε αυτή τη φόρμουλα, πάντα εξαρτάται από το τραγούδι.

Έχοντας στη μπάντα 2 καταπληκτικούς τραγουδιστές, τον Robban & Lars, πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να επιλέγεις ποιος από τους 2 θα τραγουδήσει το κάθε μέρος;

Είναι θέμα έμπνευσης και feeling. Αν ο Jonas ή ο Per γράφουνε ένα τραγούδι, έχουν τη βασική ιδέα των φωνητικών στο μυαλό τους όταν γράφουνε τη μουσική. Οπότε είναι μια φυσική διαδικασία και εξαρτάται από το τι απαιτεί το τραγούδι. Μερικά τραγούδια έχουν πιο πολλά death metal φωνητικά, άλλα πιο πολλά καθαρά και άλλα είναι μοιρασμένα. Είναι πάντα σχετικό με το τι συναίσθημα θες να δημιουργήσεις. Η διαδικασία της δημιουργίας των φωνητικών μελωδιών γίνεται εύκολα και δεν έχουμε συναντήσει πρόβλημα με αυτό.

Η παραγωγή για άλλη μια φορά έγινε από τον Jonas. Οι υπόλοιποι συμμετείχατε στη διαδικασία;

Ο Jonas κάνει τα πάντα γύρω από την παραγωγή χωρίς καμιά βοήθεια από μας, εκτός του Per. O Per είναι ο μόνος που ασχολείται με όλα γύρω από την ηχογράφηση εκτός φυσικά του κάθε οργάνου ατομικά. Έτσι ο Per γενικά βοηθάει τον Jonas σε όλη τη διαδικασία. Οι υπόλοιποι απλά περιμένουμε να το τελειώσει το όλο πράγμα από τη στιγμή που ηχογραφήσουμε ο όργανο μας. Εγώ μπαίνω νωρίς στην διαδικασία, λόγω drums φυσικά, αλλά και αργότερα όταν πρέπει να έχω τους στίχους έτοιμους για τους τραγουδιστές. Γενικά δουλεύω τους στίχους παράλληλα με την ηχογράφηση των φωνητικών και πολλές ιδέες τις έχω ήδη έτοιμες.

Ποιος είναι υπεύθυνος για το εξώφυλλο αυτή τη φορά; Υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα γύρω από αυτό;

Είναι ο ίδιος τύπος που έφτιαξε το εξώφυλλο για το “Dark Matter Dimensions”, αλλά δυστυχώς δε μπορώ να θυμηθώ το όνομα του. Το artwork πάει παράλληλα με το concept του άλμπουμ. Μπορείς να δεις τους Illuminati κάνουν κάποιου είδους τελετουργικού μέσα σε μια κρύπτη. Επίσης υπάρχουν πολλά σύμβολα στο artwork. Αν ξεφυλλίσεις το βιβλιαράκι θα δεις πολλά σύμβολα συνδεδεμένα με τους Illuminati. Ο αετός για παράδειγμα, είναι ένα παγκόσμιο σύμβολο που αντιπροσωπεύει τον ήλιο, τη νίκη και τη κυριαρχία. Ο δικέφαλος αετός όμως που χρησιμοποιήσαμε είναι ένα μασονικό σύμβολο που πάνω κάτω αντιπροσωπεύει τα ίδια πράγματα αλλά έχει κάποιες λεπτομέρειες που διαφέρουν. Όπως το τρίγωνο, που υποτίθεται πως περιέχει τον αριθμό 33, τον μασονικό βαθμό και το ¨σπαθί της δικαιοσύνης¨. Εμείς αφαιρέσαμε τον αριθμό και κάναμε το τρίγωνο όλο μαύρο επειδή θέλαμε να συμβολίζει την πυραμίδα των Illuminati αντί να εστιάζει σους Μασόνους.

Σχεδιάζετε να γυρίσετε videoclip;

Ναι αυτή τη στιγμή δουλεύουμε πάνω σ αυτό. Έχουμε αρκετές ιδέες και πλέον απλά χρειάζεται να επιλέξουμε κάποια από αυτές. Αυτή τη στιγμή το συζητάμε με το management το οποίο μας βοηθάει να σχεδιάσουμε το όλο πράγμα. Θέλουμε αυτή τη φορά να κάνουμε ένα επαγγελματικό video αντί να κάνουμε 3 που να ναι έτσι και έτσι, όπως έγινε στο προηγούμενο άλμπουμ.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να «τρέχετε» μια μπάντα όπως οι Scar Symmetry από τη στιγμή που όλα τα μέλη παίζουν και σε άλλες μπάντες;

Αυτό είναι εύκολο γιατί οι Scar Symmetry είναι η προτεραιότητα για όλα τα μέλη. Αν οποιοσδήποτε από μας δε μπορεί για κάποιο λόγο να παίξει σε ένα show, χρησιμοποιούμε προσωρινούς αντικαταστάτες. Αν οι Scar Symmetry έχουν κλεισμένη μια περιοδεία στο ίδιο χρονικό σημείο με κάποιο από τα project μας, οι Scar Symmetry έχουν την προτεραιότητα. Αν όμως έχουμε κάποιο μεμονωμένο live και το project έχει μια περιοδεία τότε χρησιμοποιούμε αντικαταστάτες, δεν υπάρχει λόγος να καταστρέψουμε μια περιοδεία πχ των Facebreaker για ένα και μόνο live των Scar Symmetry. Πάνω κάτω έτσι λειτουργούμε.

Μιλώντας για projects, πώς πάνε τα πράγματα με τους Clairvoyant Seed; Έχουν τελειώσει οι ηχογραφήσεις;

Οι Clairvoyant Seed είναι το προσωπικό μου project με συμμετέχοντες τους Simon Johansson (BibleBlack, Memory Garden etc), Johan Murmester (Nattas), Anders Hedlund (ex. Altered Aeon, Theory In Practice (R.I.P) και Kjell Andersson (ex. Azotic Reign, Altered Aeon). Πέρυσι ξεκινήσαμε να ηχογραφούμε ένα demo και έχειο μείνει μόνο το mixing και το mastering. Συναντήσαμε πολλά προβλήματα στην διαδικασία, αλλά πλέον έχουμε σχεδόν τελειώσει το “Pulse of the Inevitable”-demo. Δυστυχώς είχαμε πολλά εσωτερικά προβλήματα, για παράδειγμα κάποιος δε μπορούσε να συνεργαστεί με κάποιον άλλον, τέτοιου είδους προβλήματα. Θα κυκλοφορήσουμε το demo, όμως μετά από αυτό δε βλέπω να συνεχίζουν οι Clairvoyant Seed. Απλά υπάρχουν πολλά προβλήματα, επαγγελματικά αλλά και προσωπικά. Αυτή τη στιγμή είμαι λίγο αρρωστημένος με όλη αυτή τη κατάσταση. Δεν αντέχω όλες αυτές τις διαφωνίες και δεν είναι αυτός ο λόγος που παίζω μουσική. Θέλω να διασκεδάζω για όνομα του Θεού!

Πότε θα κυκλοφορήσει; Μη ξεχνάς πως θέλω μια κόπια ε!

 

Όπως είπα είναι σχεδόν έτοιμο και αυτή τη στιγμή νομίζω ο Simon έχει αναλάβει τη μίξη. Θα κυκλοφορήσει κάπου πριν ή ενδιάμεσα στο καλοκαίρι.

Έχετε κάποια σχέδια για καλοκαιρινά festival;

Έχουμε κλείσει κάποια festival και διάφορα events για το καλοκαίρι και θα τελειώσουμε με αυτά πριν βγούμε για κανονική περιοδεία. Ξεκινάμε το καλοκαίρι με το release party που θα λάβει χώρα εδώ στη Σουηδία στις 30 Απριλίου. Τότε θα είναι και το πρώτο live και θα δοκιμάσουμε κάποια από τα τραγούδια του νέου άλμπουμ. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα προσθέσουμε και άλλα τραγούδια. Ακολουθεί μια περιοδεία στην Αυστραλία και θα πάμε και στη Νότια Αμερική πριν το τέλος του χρόνου. Έχουμε κάποιες προσφορές για Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, όμως ακόμα το συζητάμε.

Τι αναμνήσεις έχετε από τη συναυλία της Αθήνας;

Περάσαμε υπέροχα στην Αθήνα. Για παράδειγμα χάρηκα πολύ που σε συνάντησα. Είδαμε και το καταπληκτικό live των Pain of Salvation που ήταν οι headliners. Μεθύσαμε λίγο όμως τη πρώτη νύχτα μας στην Αθήνα και την επόμενη μέρα εγώ προσωπικά κοιμήθηκα αρκετά. Έχασα και όλα τα τουριστικά πράγματα, μπουχου! Ήταν ωραία κιόλας που πήγα στο live των Rotting Christ όταν τελικά ξύπνησα, χαχα!

Θα δω τα αξιοθέατα την επόμενη φορά που θα έρθουμε.

Θα σκεφτείτε κάποια στιγμή να ξανάρθετε;

Σίγουρα! Το μέρος που παίξαμε ήταν σπουδαίο (fuzz) και είχαμε πολλή καλή ανταπόκριση από το κοινό. Σίγουρα όταν θα έχουμε την ευκαιρία θα ξαναπαίξουμε εκεί. Επίσης όπως σου είπα πρέπει να δω και τα αξιοθέατα, χεχε.

Ποιες είναι οι μελλοντικές προσδοκίες σας για τη μπάντα;

Να γίνουμε η μεγαλύτερη μπάντα στον κόσμο και να γίνουμε πλούσιοι παίζοντας rock’n’roll, τι νόμιζες; Χα! Μπα, δε ξέρω, κοιτάμε κάθε χρόνο ξεχωριστά και προσπαθούμε να διασκεδάζουμε με όλες τις εμπειρίες που αποκτούμε. Ελπίζουμε να μεγαλώσουμε σαν μπάντα, τόσο όσο σε δημοτικότητα όσο και σε μουσικότητα. Παίζουμε μουσική επειδή γουστάρουμε να το κάνουμε και ότι επιπλέον έρχεται από τη μουσική το βλέπουμε σαν μπόνους, ΑΛΛΑ… τι μπόνους είναι να ταξιδεύεις σε όλο τον κόσμο και να σε εκτιμάνε σε όλες αυτές τις χώρες! Είναι σπουδαίο να βλέπεις πως έχεις κάποιο αντίκτυπο στους ανθρώπους, το εκτιμώ πάρα πολύ, όπως και το να παίζω δημιουργική μουσική. Αλλά και πάλι, ο λόγος που παίζω μουσική ΔΕΝ είναι ούτε το θετικό feedback που λαμβάνουμε ούτε η κάποιου είδους δημοσιότητα, όσο και αν τα εκτιμώ όλα αυτά. Γουστάρω να παίζω επειδή είναι ένα κίνητρο να είμαι δημιουργικός με τρόπο που το διασκεδάζω.

Σε ευχαριστώ Henrik! Εύχομαι σε σένα προσωπικά και στη μπάντα τα καλύτερα.

Κλείσε τη συνέντευξη στέλνοντας ένα μήνυμα στους Έλληνες οπαδούς σας!

Σας ευχαριστούμε πολύ για την υποστήριξη, το εκτιμούμε δεόντως! Ελπίζω να σας αρέσει το νέο άλμπουμ και συνεχίστε να τσεκάρετε τις σελίδες μας στο Facebook και το Myspace για τις τελευταίες εξελίξεις!

Νίκος Σιγλίδης

http://www.scarsymmetry.com
http://www.myspace.com/scarsymmetry
http://www.facebook.com/scarsymmetry

Band

Roberth Karlsson – Growl φωνητικά
Lars Palmqvist –
Καθαρά φωνητικά
Jonas Kjellgren –
Κιθάρες
Kenneth Seil –
Μπάσο
Henrik Ohlsson –
Τύμπανα
Per Nilsson –
Κιθάρες

 

Discography

Symmetric In Design 2005

Pitch Black Progress 2006

Holographic Universe 2008

Dark Matter Dimensions 2009

The Unseen Empire 2011

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X