Συνεντεύξεις

Coronatus

Οι Coronatus στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς κατάφεραν αισίως να κυκλοφορήσουν τον δέκατο δίσκο της καριέρας τους, με τίτλο “Atmosphere”. Ο drummer και ιδρυτικό μέλος των symphonic/folk metallers, Mats Kurth, καλείτε να απαντήσει στις ερωτήσεις μας γύρω από το νέο τους πόνημα.

Γεια σου Mats, ελπίζω είστε καλά. Ποια είναι τα τελευταία νέα από το στρατόπεδο των Coronatus;

Γεια σου Γιώργο, ναι είμαστε όλοι καλά. Μετά την κυκλοφορία του δέκατου δίσκου μας, ετοιμαζόμαστε για να παίξουμε ζωντανά μόλις το επιτρέψει η πανδημία. Βρήκαμε ένα νέο χώρο για πρόβες και είμαστε έτοιμοι να στήσουμε τον τεχνικό εξοπλισμό που χρειαζόμαστε. Στη συνέχεια, θα φτιάξουμε σε ένα νέο live setlist που θα περιλαμβάνει νέα αλλά και παλιά τραγούδια.

Η καινούρια σας δουλειά αποτελείται από ένα σχεδόν ολοκαίνουριο line-up. Τι συμβαίνει και δεν υπάρχουν σταθερά μέλη στο συγκρότημα;

Τα μόνα εναπομείναντα μέλη αυτή τη φορά είναι η Kristina (βιολί) και εγώ, σωστά. Είχαμε πολλές εναλλαγές όλα αυτά τα χρόνια. Ωστόσο, αυτή τη φορά ήταν πραγματικά ιδιαίτερα δύσκολα. Οι λόγοι ήταν διαφορετικοί για κάθε μουσικό φυσικά. Η σοπράνο μας, η Lisa, που τραγούδησε στο τελευταίο album, δέχτηκε μία σημαντική δουλειά σε μια παραγωγή της Carmen και έτσι δε μπορούσε να λάβει μέρος στις ηχογραφήσεις αυτή τη φορά. Στον Jörn (git) δεν άρεσαν οι folk και μεσαιωνικές επιρροές στη μουσική μας, κι έτσι αποχώρησε με δική του απόφαση. Ο Bert (μπάσο) απλά δεν μου απάντησε τίποτα όταν του ζήτησα να συμμετέχει στις νέες ηχογραφήσεις, οπότε δεν έχω ιδέα γιατί δε συνέχισε μαζί μας. Η Mareike (φωνητικά) είχε διαφορετικούς μουσικούς στόχους και έτσι αποφασίσαμε να πάρουμε διαφορετικούς δρόμους. Ο Teddy (φωνητικά) απλά δεν είχε χρόνο όταν ηχογραφήσαμε τον δίσκο, δεδομένου ότι ήταν απασχολημένος με τη δική του μπάντα εκείνο τον καιρό. Έτσι, έπειτα από όλα αυτά που συνέβησαν, η Kristina και εγώ αποφασίσαμε να συνεχίσουμε με νέα μέλη, που ζουν κοντά μας, καθώς και με μέλη που παίζουν για ευχαρίστηση, όχι για χρήματα. Δε θέλουμε πια μουσικούς «μισθοφόρους».

Δέκα ολοκληρωμένες δουλειές κυκλοφόρησαν από το 2007. Πού βρίσκεις την έμπνευση και το θάρρος για να συνεχίσεις να γράφεις μουσική όλα αυτά τα χρόνια;

Το να γράφω μουσική για μένα είναι κάτι που με ικανοποιεί απόλυτα. Δε χρειάζομαι θάρρος και έμπνευση, γιατί υπάρχουν τόσες πολλές ιδέες στο μυαλό μου μόνιμα, σχετικά με τη σύνθεση μουσικής, που θα μπορούσα να γράφω δύο ή περισσότερα albums το χρόνο. Δυστυχώς, οι ανάγκες της ζωής εμποδίζουν κάθε πιθανότητα να γίνει αυτό. Δεν είμαστε αρκετά διάσημοι για να κερδίζουμε χρήματα από τη μουσική μας, έτσι πρέπει να διατηρούμε και τις δουλειές μας. Αν ήταν δυνατόν θα περνούσα όλο το χρόνο μου γράφοντας μουσική!

Μιας και αλλάζετε μέλη τόσο συχνά, πώς ελπίζεις ότι θα εξελιχθούν τα πράγματα με τη νέα σας σύνθεση;

Προηγουμένως σας εξήγησα γιατί τα πρώην μέλη μας έφυγαν από το συγκρότημα. Αντίστοιχα υπήρξαν λόγοι και για τις υπόλοιπες αποχωρίσεις. Σχεδόν κάθε ένας από τους περισσότερους από 25 μουσικούς που ήταν μέλη του συγκροτήματος, είχε και έναν άλλο λόγο για τον οποίο έφυγε από τους Coronatus. Υπάρχουν πολύ λίγες περιπτώσεις που κάποιος αποχώρησε από το συγκρότημα παρά τη θέλησή του. Οι περισσότεροι λόγοι οφείλονται σε μουσικές διαφορές ή προβλήματα χρόνου/ εργασίας.

Οι ελπίδες μου σχετικά με τη νέα σύνθεση είναι πολύ μεγάλες φυσικά! Το γεγονός, ότι όλοι ζούμε σε ακτίνα μικρότερη των 100 χιλιομέτρων εξασφαλίζει ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε πρόβες πιο συχνά και πιο εντατικά. Όλοι μας έχουμε δουλειές, οπότε δεν εξαρτόμαστε από το να κερδίζουμε χρήματα με τη μουσική. Έτσι διασφαλίζεται ότι μόνο τα μουσικά και κοινωνικά κίνητρα είναι σημαντικά για να είναι κάποιος μέλος του συγκροτήματος. Αυτά τα δύο σημεία υπήρξαν πρόβλημα στο παρελθόν, αλλά ελπίζουμε πως δε θα είναι πια.

Υπάρχει κάποια θεματική ιδέα πίσω από το “Atmosphere”;

Ναι, φυσικά. Η ατμόσφαιρα και τα φαινόμενα της ως μέρος της φύσης και του κλίματος από τη μία πλευρά, καθώς και η έννοια της «ατμόσφαιρας» μεταξύ των ανθρώπων που περιγράφει τις διαθέσεις και τα συναισθήματα από την άλλη πλευρά, είναι στοιχεία που δείχνουν τη σημασία αυτών των πραγμάτων στην καθημερινή ζωή. Ωστόσο, είναι μια ιδέα με πολύ ευρεία έννοια φυσικά.

Έχετε λάβει θετικές κριτικές για τον νέο δίσκο; Είσαι ικανοποιημένος με αυτές;

Όπως πάντα, οι κριτικές ήταν και πάλι αντιφατικές. Ωστόσο, η τάση που παρατηρούμε είναι ότι η σημερινή μουσική μας δεν πολώνει τόσο πολύ όσο παλιότερα. Ο αριθμός των εξαιρετικά κακών κριτικών μειώθηκε σημαντικά. Έτσι, μπορώ να πω ότι είμαι ικανοποιημένος, ναι. Αλλά υπάρχει κάτι που θέλω να καταστήσω σαφές σχετικά με τις κριτικές και τους αναθεωρητές: Δε συμφωνώ, με κανέναν τρόπο, ότι η καινούρια μουσική πρέπει πάντα να παραδίδει κάτι εντελώς νέο στη σκηνή. Εξάλλου, δεν πιστεύω ότι αυτό είναι δυνατό, ούτε και επιθυμητό. Στην πραγματικότητα, είναι τις περισσότερες φορές μόνο ένα νέο μείγμα γνωστών και καθιερωμένων μουσικών συστατικών που μας κάνει να πιστεύουμε ότι είναι κάτι «νέο». Επιπλέον, νομίζω ότι δεν είναι κακό να συνθέτει κάποιος μουσική σε ένα τυπικό ύφος μιας συγκεκριμένης σκηνής, και στην περίπτωσή μας τη συμφωνική metal σκηνή. Αν μου αρέσει ένα τραγούδι του συγκροτήματος «Α», γιατί να μην ακούσω ένα άλλο τραγούδι του συγκροτήματος «Β» που αποτελείται από το ίδιο μουσικό στυλ;

Μπορείτε να μας δώσετε κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με τις ηχογραφήσεις και την παραγωγή; Πήγαν όλα όπως τα είχες σχεδιάσει;

Η ηχογράφηση ήταν καλά σχεδιασμένη, αλλά φυσικά πιστεύω ότι αποδείχθηκε πως έγινε και πάλι περίπλοκη. Αυτό οφειλόταν κυρίως στις ηχογραφήσεις σοπράνο, που θα έπρεπε να είχε κάνει η Lisa. Αλλά όπως ανέφερα προηγουμένως, βρήκε μία καλά αμειβόμενη δουλειά σε μία παραγωγή όπερας και έτσι δε μπορούσε να λάβει μέρος στην προγραμματισμένη ηχογράφηση. Η δεύτερη προσπάθειά μας να βρούμε κάποιους για να κάνουμε τη δουλειά αυτή απέτυχε επίσης, καθώς η τραγουδίστρια ήρθε σε επαφή με ένα άτομο θετικό στον κορονοϊό και έπρεπε να μπει σε καραντίνα. Ευτυχώς, η Leni που είχε τραγουδήσει σε συναυλίες μαζί μας πριν από μερικά χρόνια, έσωσε τελικά την παραγωγή. Έκανε απίστευτη δουλειά! Ωστόσο, αυτά τα προβλήματα προκάλεσαν σημαντική καθυστέρηση στο πλάνο της παραγωγής μας. Αλλά στο τέλος, μπορέσαμε να το διορθώσουμε.

Ποιος έγραψε τη μουσική του “Atmosphere”; Συνέβαλαν τα νέα μέλη σε αυτό;

Αυτός ήμουν πάλι εγώ, και οι ορχηστρικές διασκευές έχουν επεξεργαστεί ξανά από τον Dennis Schwachhofer. Τα νέα μέλη δε συνέβαλαν στη συνολική σύνθεση, αλλά φυσικά δημιούργησαν και ερμήνευσαν τα δικά τους μέρη σε αυτές τις συνθέσεις.

Δημιουργήσατε το συγκρότημα το 1999 και κυκλοφόρησε το ντεμπούτο album σας το 2007. Πού αποδίδεις αυτό το τόσο μεγάλο κενό;

Ναι, το συγκρότημα δημιουργήθηκε από τον Γιώργο Γρηγοριάδη, έναν καλό μου φίλο, και εμένα το 1999. Ηχογραφήσαμε το πρώτο single που ονομάζεται Von Engeln Nur χωρίς να έχουμε κανένα συμβόλαιο το 2000/ 2001, αν θυμάμαι καλά. Δυστυχώς, ο Γιώργος δεν ήθελε να συνεχίσει αυτό το project και το άφησε αμέσως μετά. Τα επόμενα χρόνια οι Coronatus έπαιξαν μια εντελώς διαφορετική μουσική, η οποία δεν ήταν πολύ επιτυχημένη, λόγω των κακών μουσικών ικανοτήτων ορισμένων μελών εκείνη την εποχή. Η πραγματική «γέννηση» των Coronatus ήταν το 2004/ 2005, όταν δύο τραγουδίστριες εντάχθηκαν στο συγκρότημα ταυτόχρονα. Ήταν μία rock φωνή, η Verena και μία κλασική σοπράνο, η Carmen. Αυτές οι δύο διαφορετικές φωνές έγιναν έτσι το «σήμα κατατεθέν» των Coronatus μέχρι σήμερα.

Πώς επηρέασε η πανδημία τα σχέδια του συγκροτήματος;

Φυσικά με το γεγονός ότι δε μπορούσαμε να παίξουμε σε καμία συναυλία. Όταν μια μπάντα δε μπορεί να παίξει ζωντανά, απλά δεν είναι μια «ολοκληρωμένη» μπάντα. Υπάρχει κάτι που λείπει, και είναι απογοητευτικό φυσικά.

Τι θα θέλατε να δείτε μετά την πανδημία;

Νέες συναυλίες, ίσως και μία θέση για να παίξουμε ως support για κάποια μπάντα με παρόμοιο ήχο. Επίσης νέα τραγούδια και βίντεο. Στην πραγματικότητα σχεδιάζουμε και την κυκλοφορία ενός EP.

Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου και για αυτή τη συνέντευξη. Τα τελευταία λόγια είναι δικά σου.

Μείνετε υγιείς και μη χάνετε την ελπίδα σας!

Συνέντευξη: Γιώργος Αθανασίου
Μετάφραση: Βίκυ Αθανασοπούλου

Official Website
Facebook
Spotify
Instagram

Band Members
Mats Kurth – Τύμπανα
Kristina Jülich – Βιολί
Mark Knaus – Μπάσο
Axel Grill – Κιθάρες
Leni Eitrich – Φωνητικά
Moni Francis – Φωνητικά

Discography
Lux Noctis, 2007
Porta Obscura, 2008
Fabula Magna, 2009
Terra Incognita, 2011
Recreatio Carminis, 2013
Cantus Lucidus, 2014
Raben im Herz, 2015
Secrets Of Nature, 2017
The Eminence of Nature, 2019
Atmosphere, 2021

whale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X