nano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothPsychotic Waltz 2023 – 468×60 - 468|60|Psychotic Waltz 2023 – 468×60|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||both
20000
60
haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Αισίως στον έκτο τους δίσκο έφτασαν οι Θεσσαλονικείς Emerald Sun με την κυκλοφορία του Kingdom Of Gods. Το album το οποίο σηματοδοτεί και αρκετές αλλαγές, με τον τραγουδιστή της μπάντας Στέλιο “Theo” Τσακιρίδη να ξεδιπλώνει τις λεπτομέρειες.  

Αρχικά να σας συγχαρώ για τον νέο δίσκο των Emerald Sun, θεωρώ πως είναι από τις καλύτερες σας δουλειές μέχρι σήμερα. Πως αισθάνεσαι που ο δίσκος επιτέλους κυκλοφορεί;

Χαίρομαι που το ακούω και σε ευχαριστώ. Χαίρομαι γιατί το ακούω πολύ αυτό και εγώ δυστυχώς δεν έχω την απόσταση που χρειάζεται για να κρίνω αν είναι το καλύτερο ή το χειρότερο. Εν μέρει, μου έχει φύγει ένα βάρος γιατί περιμέναμε δύο χρόνια για να κυκλοφορήσει. Μας έλεγε και η εταιρεία να περιμένουμε λίγο και λόγω Covid-19 και προκειμένου να μπορέσουμε να βγούμε και ζωντανά. Βέβαια κανένας δεν φανταζόταν ότι θα τραβήξει τόσο πολύ η κατάσταση, οπότε μιλήσαμε και με την εταιρεία και συμφωνήσαμε πως εν τέλη έπρεπε να βγει. Ελπίζω βέβαια τα πράγματα να είναι καλά μέσα στο καλοκαίρι όπως δείχνει γιατί έχουμε κλείσει και σε κάποια festival, μία περιοδεία που είχαμε βέβαια για τον Μάρτιο έπρεπε να το ακυρώσουμε αλλά ευτυχώς έχουμε καλούς συνεργάτες, οπότε θα βρεθεί η άκρη.

Το Kingdom Of Gods είναι ένα album αλλαγών για την μπάντα. Ας τα πάρουμε με την σειρά. Αφήνετε την προηγούμενη σας εταιρεία, την Fastball Music και πηγαίνετε στην El Puerto η οποία είναι σχετικά καινούργια εταιρεία στον χώρο. Τι σας οδήγησε σε αυτή την αλλαγή;

Δεν έχει πολλά χρόνια που υπάρχει η El Puerto αλλά απαρτίζεται από  άτομα με χρόνια στον χώρο. Ο ένας εκ των ιδιοκτητών είναι ο κιθαρίστας των Brainstorm, ο Torsten Ihlenfeld. Ο δεύτερος ήταν ο manager των Brainstorm, οπότε είναι και οι ίδιοι μουσικοί και γενικά μέσα στην μουσική και γνωρίζουν κάποια πράγματα, κάτι που και για εμάς ήταν πολύ θετικό. Επίσης, δεν παίρνουν μπάντες τις οποίες και οι ίδιοι δεν τις πιστεύουν. Αν δεν τους αρέσει πραγματικά αυτό που ακούνε και δεν πιστεύουν σε αυτό δεν το υπογράφουν. Παράλληλα ένας από τους συνεργάτες της εταιρείας έτυχε να γνωρίζετε και προσωπικά με τον Andreas από το management μας οπότε ήρθε και έδεσε. Είδαμε γενικά ότι υπάρχει όρεξη, υπάρχει κίνηση, περισσότερο από αυτά που ξέραμε και είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα, οπότε μας έκατσε πολύ καλά. Σαφώς δεν είναι η Nuclear Blast και η κάθε τέτοιου τύπου εταιρεία, αλλά αυτό πλέον δεν λέει τίποτα. Εγώ αυτά τα μεγάλα τα φοβάμαι πλέον έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα, τις πολύ μεγάλες εταιρείες γενικά.

Πιστεύεις πως η αλλαγή εταιρείας πυροδότησε και μια πιο “πίσω στις ρίζες” προσέγγιση για τον δίσκο;

Όχι, στην προσέγγιση του δίσκου δεν νομίζω ότι έπαιξε ρόλο η αλλαγή εταιρείας. Ούτε επιστροφή στις ρίζες θα το έλεγα, έτσι θεωρώ εγώ βέβαια, όσο αντικειμενικός μπορώ να γίνω. Ίσως ένα δύο κομμάτια αλλά συνολικά νομίζω πως είναι πιο επικό, πιο χορωδιακό. Στο  Σε αυτόν τον δίσκο έχουμε περισσότερα κομμάτια που βασίζονται πάνω σε χορωδιακά στοιχεία σε σχέση με παλαιότερα.

Σε σχέση με το προηγούμενο σας album, πλέον έχετε παραμείνει τρεις εκ των έξι βασικών μελών στην μπάντα. Τέσσερις ίσως μαζί με τον Θεόφιλο ο οποίος ήταν στα πρώτα χρόνια της μπάντας, έφυγε και ξαναγύρισε. Τι μεσολάβησε με τα υπόλοιπα μέλη και έφυγαν και πόσο εύκολα βρήκατε τα νέα;

Κοίτα, ο Γιάννης (σ.σ.: Αθανασιάδης; Κιθάρα) έφυγε αμέσως μετά τις ηχογραφήσεις του δίσκου. Είχε κάποια προσωπικά θέματα και από όσο είπε δεν ήθελε να συνεχίσει να κάνει μουσική γενικά. Ο Βασίλης (σ.σ.: Σταυριανίδης; Τύμπανα) έφυγε πριν περίπου έξι μήνες γιατί είχε μια άλλη πολύ καλή πρόταση πιο κοντά στο ύφος και το στυλ του και θέλησε να την πάρει. Στεναχωρήθηκε γιατί ήθελε να μείνει και στις δύο μπάντες αλλά υπήρχαν δεσμεύσεις και περιορισμοί στην πρόταση. Κάτι πολύ λογικό βέβαια, γιατί όταν σου δίνεται η ευκαιρία να κάνεις κάτι μεγάλο και στο ύφος που γουστάρεις είναι πολύ φυσικό να δεχτείς και όλα καλά με αυτό. Ο Σέφης (σ.σ.: Γιολδάσης; Πλήκτρα) έφυγε και αυτός για προσωπικούς λόγους, είχαμε και κάποιες μουσικές διαφορές οπότε χωρίσαμε δρόμους φιλικά. Σε αυτή την θέση βέβαια αποφασίσαμε να μην βρούμε μόνιμο αντικαταστάτη και να μείνουμε πεντάδα. Είναι από πολλές πλευρές ευκολότερο και βολικότερο. Ο Θεόφιλος επέστρεψε γιατί τα θέματα που τον είχαν αναγκάσει να φύγει πριν δέκα χρόνια, οικογένεια, παιδιά, τώρα ήταν διαχειρίσιμα, οπότε όταν έμαθε ότι έφυγε ο Γιάννης μας είπε ότι αν θέλαμε και εμείς, από πλευράς του ήταν μέσα. Είναι αλλιώς όταν ξέρεις το άτομο με το οποίο θα συνεργαστείς. Είχε κατά νού και κάποιον όταν προέκυψε το θέμα του drummer και έτσι βρήκαμε και τον Νίκο (σ.σ.: Κακλάνη). Ο οποίος είναι πολύ καλός drummer και πολύ καλό παιδί επίσης. Κάπως έτσι καταλήξαμε στην τωρινή σύνθεση της μπάντας.

Συνθετικά ο καινούργιος δίσκος είναι μια συλλογική δουλειά;

Τους στίχους και τις μελωδικές γραμμές της φωνής κατά ενενήντα τις εκατό τα γράφω εγώ. Και αυτό όχι από κανέναν εγωισμό, τα παιδιά το αφήνουν πάνω μου και πάντα τους λέω πως αν έχουν κάποια ιδέα είμαι πάντα ανοιχτός σε προτάσεις. Η μουσική είναι συλλογική δουλειά σε μεγάλο βαθμό, έγραψε και ο Γιάννης αρκετά κομμάτια, ο Παύλος συμμετείχε σε αυτά, Ο Φώτης έγραψε άλλα δύο-τρία κομμάτια. Μέχρι και ο Βασίλης έγραψε ένα ολόκληρο κομμάτι, το The Hunter”. Είναι συλλογική δουλειά, ξεκινάει από ιδέες και σιγά σιγά στήνεται όλο.

Που ηχογραφήθηκε ο δίσκος; Το κάνατε όλο σε ένα μέρος ή μοιράστηκε μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας;

Όλη η μουσική ηχογραφήθηκε στην Θεσσαλονίκη, υπό την επίβλεψη αυτή την φορά του Marcos που ήταν παρών και στις ηχογραφήσεις αυτή την φορά. Ήταν από την αρχή μέσα σε όλη την διαδικασία αυτή την φορά. Τα φωνητικά γράφτηκαν εδώ στην Γερμανία.

Τα πλήκτρα ποιος τα έπαιξε στον δίσκο;

Τα πλήκτρα τα έπαιξε ο ξάδερφος, ο Δημήτρης Τσακιρίδης, που είναι και πρώην μέλος της μπάντας.. Του ζητήσαμε αν μπορούσε να κάνει τα πλήκτρα και αυτή την φορά.

Πίσω στα της παραγωγής. Ο Marcos Rodriguez (exRage) έκανε και την μίξη και το mastering; Ακόμα, ποιος επιμελήθηκε το εξώφυλλο και γενικά τα γραφιστικά;

Ναι, η παραγωγή έγινε όλη από τον Marcos. Στο εξώφυλλο του δίσκου με βοήθησε πολύ μπορώ να πω ο Δημήτρης Λιαπάκης γιατί μου σύστησε το παλικάρι που το έκανε. Είναι το πρώτο του εξώφυλλο και ήταν είκοσι-είκοσι ενός χρονών όταν το έφτιαξε. Είναι όλο στο χέρι φτιαγμένο και έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Το όνομα του είναι Michael Gladigau. Σταθήκαμε πολύ τυχεροί και σε αυτό, με λίγη βοήθεια όπως είπα από τον Λιαπάκη.

Το πρώτο σας single για την προώθηση του δίσκου ήταν το “Hellbound. Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο κομμάτι και που έγιναν τα γυρίσματα;

Τα γυρίσματα έγιναν στην Θεσσαλονίκη στον χώρο ενός φίλου. Το συγκεκριμένο κομμάτι επιλέχθηκε βάση θεματολογίας. Αυτό το κομμάτι μιλάει από μόνο του λοιπόν, θηλυκά vampire και ούτω κάθε έξης. Το θεωρήσαμε πολύ σωστό για video γιατί το να κάνεις παραδείγματος χάρη το Kingdom Of Godsείναι λίγο δύσκολο να γίνει ως προς την θεματική. Θέλει πολλά λεφτά κάτι τέτοιο. Συν της άλλης, το Hellboundείναι και πιασάρικο σαν κομμάτι, συνδυάζει και πολλά από τα στοιχεία που έχει όλος ο δίσκος. Έτσι επιλέξαμε αυτό.

Όπως ανέφερες, το album είναι ουσιαστικά δύο ετών, παρόλο που κυκλοφόρησε τώρα.

Έχετε αρχίσει ήδη να δουλεύετε πάνω σε νέο υλικό;

Εννοείται. Ιδέες πάντα υπάρχουν, στέλνουμε υλικό ο ένας στον άλλον συνέχεια. Δεν έχουμε μπει σε διαδικασία βέβαια να μπούμε studio αλλά υπάρχει κινητικότητα.

Ποια τα άμεσα πλάνα της μπάντας;

Τα άμεσα πλάνα είναι αρχικά να τελειώνει όλο αυτό το θέμα που περνάμε όλοι και που έχει αγανακτήσει ειδικά την μουσική σκηνή, είναι απίστευτο το τι έχει τραβήξει από όλη αυτή την κατάσταση. Είναι πάρα πολύ δύσκολο όλο αυτό για της μεσαίου μεγέθους μπάντες που βιοπορίζονται από αυτό αλλά δεν έχουν το μέγεθος των λοιπών τεράτων που ίσως και να είχαν την οικονομική άνεση να αντέξουν αυτά τα δύο χρόνια. Μικρότερες μπάντες όπως οι Rage για παράδειγμα ή οι Primal Fear, που μέσα σε αυτές είναι και η ομάδα όλη, οι φωτιστές, οι τεχνικοί, οι ηχολήπτες, άνεργοι για δύο χρόνια, είναι πολύ μεγάλο χτύπημα.

Υπάρχουν σχέδια και για επόμενο video clip;

Γίνονται συζητήσεις για να κάνουμε ακόμα ένα κάποια στιγμή τους επόμενους μήνες αλλά ακόμα είμαστε στις συζητήσεις. Ανάλογα και με το πρόγραμμα και το τι θα γίνει και με τις περιοδείες και τις εμφανίσεις.

Ποιες οι δικές σου προσωπικές προσδοκίες ως προς τους Emerald Sun;

Να σου πω την αλήθεια, προσδοκίες δεν έχω ποτέ. Είμαι πολύ χαρούμενος και περήφανος με τις αντιδράσεις του κόσμου και με τις κριτικές για την μπάντα και τον καινούργιο δίσκο. Το χαίρομαι πολύ. Οι μόνες προσδοκίες είναι να τελειώσει όλο αυτό όπως είπα και να μπορέσουμε να βγούμε και πάλι να κάνουμε εμφανίσεις.

Συνέντευξη: Νίκος Σιγλίδης
Κείμενο: Κωνσταντίνος Μάρης

Official Website
Facebook
Spotify

Band Members
Στέλιος “Theo” Τσακιρίδης – Φωνητικά
Παύλος Γεωργιάδης – Κιθάρες
Teo Savage – Κιθάρες
Φώτης Τουμανίδης – Μπάσο
Νίκος Κακλάνης – Τύμπανα

Discography
The Story Begins, 2005
Escape From Twilight, 2007
Regeneration, 2011
Metal Dome, 2015
Under The Curse Of Silence, 2018
Kingdom Of Gods, 2022

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X