Συνεντεύξεις

Germ

Ο Tim Yatras είναι ένας πολυάσχολος μουσικός, που ασχολείται με αρκετά projects. Η τελευταία του δουλειά με το project των Germ πραγματικά με εντυπωσίασε με την πρωτοτυπία της και την απολαυστική της ακρότητα! Και μόνο από τα λεγόμενα του Tim είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πως πρόκειται για ένα πολύ κατασταλαγμένο άτομο και δε χάνει την ουσία της μουσικής, η οποία έγκειται στην ανεπιτήδευτη προσωπική έκφραση. Είναι αναμφίβολο, λοιπόν, ότι έχει πολλά πράγματα να πει, ιδιαίτερα σχετικά με το ‘Loss’ και το – από πολλές πλευρές – ιδιόμορφό του άκουσμα!

Γεια σου Tim, είμαι η Μαριάνθη Μακροπούλου από το Greekrebels.gr. Μπορείς να συστήσεις στους αναγνώστες μας το project Germ; Πότε και πως προέκυψε η ιδέα για μια τέτοια πειραματική γέννα;

Μου ήρθε η ιδέα για τους Germ σχεδόν πριν από μια δεκαετία τώρα. Ήθελα απλώς να συνδυάσω διάφορα στυλ μουσικής που αγαπώ, και να μην ανησυχώ για το αποτέλεσμα. Ποτέ δεν σκόπευα να κάνω κάτι και καλά «πρωτότυπο», απλά ήθελα να το κάνω για τον εαυτό μου.

Τώρα, σε ότι αφορά την νέα κυκλοφορία σου, σε τι διαφέρει το “Loss” από προηγούμενες κυκλοφορίες σου και δεύτερον, μπορείς να εξηγήσεις στο μη εξοικειωμένο με το project Germ κοινό τι το ιδιαίτερο έχει ο ήχος του;

Το “Loss” ηχογραφήθηκε, ως επί το πλείστον, συγχρόνως με το “Wish” την περίοδο 2009-2011. Υποθέτω πως υπάρχουν διαφορές στον ήχο μεταξύ των δυο, με το “Wish” να είναι περισσότερο απλό, και το “Loss” περισσότερο πειραματικό, ή τουλάχιστον λίγο πιο μακριά από τον παραδοσιακό ήχο. Όσον αφορά τώρα το πώς ο ήχος του Germ διαφέρει από άλλων μπαντών, δεν νομίζω πως υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που να ασχολούνται με οτιδήποτε που να μοιάζει με το Germ. Δεν θέλω να ακουστεί αλαζονικό, αλλά πιστεύω πως το project Germ έχει έναν μοναδικό ήχο, ακόμα περισσότερο το νέο υλικό που έχω γράψει.

Πρέπει να παραδεχτώ πως την πρώτη φορά που άκουσα το “Loss” και τα κάπως σκληρά “death” φωνητικά, σοκαρίστηκα, κυρίως γιατί δεν περιέχουν στίχους, και εκτός αυτού, εκφράζουν αφόρητο πόνο. Έχουν κάποια συγκεκριμένη λειτουργία; Και, δευτερευόντως, ποιες είναι οι αντιδράσεις των ακροατών σε αυτήν την ιδιαιτερότητα;

Βασικά πάντα λέω στίχους. Μπορεί να μην μπορείτε να τους ακούσετε κάποιες φορές, αλλά πάντα λέω κάτι, ποτέ δεν ουρλιάζω απλά τυχαία. Με τις κραυγές αυτές προσπαθώ να εκφράσω πόνο και συναίσθημα, και πιστεύω πως μερικές φορές αυτές λειτουργούν καλύτερα από το να τραγουδάω με καθαρή φωνή. Πιστεύω πως πολλοί ακροατές είναι φιλόξενοι με αυτού του τύπου τα φωνητικά, όπως πιστεύω και πως μεγάλο μέρος των ακροατών του Germ είναι οικείο με δουλειά μου σε άλλες μπάντες, που περιέχουν τέτοιου είδους φωνητικά. Αν στον κόσμο δεν αρέσουν, συγγνώμη που το λέω αλλά θα συνεχίσω να χρησιμοποιώ και στο μέλλον σκληρά φωνητικά στο Germ.

Βλέπω πως το project Germ είναι μπάντα του ενός ατόμου. Επωμίζεσαι την επίδοση όλων των οργάνων και των φωνητικών ή συνεργάζεσαι με άλλους μουσικούς; Ποια όργανα παίζεις εσύ;

Κάνω όλα τα φωνητικά και παίζω σχεδόν όλα τα όργανα μόνος μου. Στην πραγματικότητα όντως παίζω όλα τα όργανα μόνος μου, ωστόσο έχω κάποιους συνεργάτες που προσθέτουν κάποια έξτρα στοιχεία όπως σόλο κιθάρας, επιπρόσθετα πλήκτρα κλπ.

Όπως σχολίασες, οι Germ δημιουργήθηκαν εξαιτίας της ανάγκης σου να δημιουργήσεις κάτι που να περιέχει τα αγαπημένα σου είδη (που παρεμπιπτόντως φαίνεται να είναι κάπως αταίριαστα), όπως black metal, pop και κλασσική μουσική. Πόσο εύκολο ήταν να συνδυάσεις αυτά τα είδη; Υπήρχε ο κίνδυνος να συνθέσεις κάτι ασύνδετο, κι αν ναι, πώς κάποιος παίρνει κάτι μέσα από αυτό;

Μου ήταν πολύ εύκολο να το κάνω. Πιστεύω πως ο βασικός παράγοντας που έκανε τα πράγματα τόσο εύκολα, και να απαντήσω και στο δεύτερο μέρος της ερώτησής σου, ήταν ότι πραγματικά δεν με ενδιέφερε καθόλου για το αν οι άλλοι πίστευαν πως ήταν ηλίθιο ή άσχετο ή οτιδήποτε άλλο. Όταν έρχεται η στιγμή, παίζω μουσική για μένα, μουσική που βγαίνει από μέσα μου. Είναι κάτι που πρέπει να εξωτερικεύσω, κι αν αρέσει και σε άλλους ανθρώπους είναι απίστευτο, αλλά δεν γράφω μουσική για να τηρήσω κάτι ή να ευχαριστήσω κάποιον.

Έχω διαβάσει πως, παρότι το project Germ ιδρύθηκε πολλά χρόνια πριν, πρόσφατα τέθηκε σε εφαρμογή, λόγω άλλων υποχρεώσεών σου. Σε ποια άλλα projects συμμετέχεις; Υπάρχουν άλλες κυκλοφορίες σου;

Ναι, το Germ project βρισκόταν στο πίσω μέρος του μυαλού μου για αρκετό διάστημα ενώ συμμετείχα σε άλλα projects. Πιστεύω πως το πιο αξιοσημείωτο από αυτά για όσους ενδιαφέρονται για το Germ θα είναι με τον Austere, με τον οποίον κάναμε δυο πλήρους μήκους άλμπουμ και δυο EPs πριν χωριστούμε. Ο Grey Waters,ο οποίος κυκλοφόρησε το EP πριν χωριστούμε, και Nazxul και Woods από Desolation, με τους οποίους ηχογράφησα τα άλμπουμ ‘Iconoclast’ και ‘Torn Beyond Reason’ αντίστοιχα.

Όπως ανέφερες, σου αρέσει επίσης και η pop μουσική. Είναι γεγονός πως οι περισσότεροι οπαδοί της metal είναι προκατειλημμένοι με το είδος αυτό. Έχεις συνθέσει ποτέ ένα καθαρά pop κομμάτι; Έχεις κανέναν αγαπημένο μουσικό της pop;

Βασικά τα τελευταία δυο χρόνια έχω συνθέσει πάνω από 60 pop τραγούδια. Αυτά έχουν δοθεί σε άλλες μπάντες/δίσκους/παραγωγούς να τα χρησιμοποιήσουν, καθώς δεν έχω καμία πρόθεση να δημιουργήσω μια καθαρά «pop» μπάντα μόνος μου. Έχω πολλές επιρροές που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ευθέως pop μουσικοί, αλλά δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για το ποιοι είναι! Είμαι σίγουρος πως κάποιοι μπορούν να καταλάβουν μερικούς ακούγοντας το Germ. Χαχα!

Τώρα πες μας περί τίνος πρόκειται το ‘Loss’, όσον αφορά τους στίχους. Κι η μουσική είναι κάπως καταθλιπτική. Με τι θέματα ασχολείται το ‘Loss’; Υπήρξαν κάποια γεγονότα κατά την διάρκεια που συνέθετες που σε επηρέασαν;

Πάντα γράφω για γεγονότα της ζωής μου και πιστεύω επίσης πως η μουσική που συνθέτω είναι συχνά αντανάκλαση τέτοιων γεγονότων. Όσον αφορά τώρα τους στίχους του ‘Loss’, τα θέματα που θίγω περιλαμβάνουν την κατάθλιψη, τον εθισμό, την ψυχική ασθένεια, την θλίψη και φυσικά την απώλεια, μεταξύ άλλων.

Αυτό που με εξέπληξε περισσότερο ακούγοντας το ‘Loss’ ήταν το τελευταίο ομώνυμο κομμάτι, το οποίο είχε καθαρά κλασσικό, και πιο συγκεκριμένα, ρομαντικό προσανατολισμό. Έχεις σπουδάσει κλασσική μουσική; Αν ναι, ποιος είναι ο αγαπημένος σου συνθέτης;

Ποτέ δεν σπούδασα επίσημα κλασσική μουσική, όμως έχω έναν βαθύ θαυμασμό γι’ αυτήν εδώ και πολλά χρόνια. Όσον αφορά τώρα τον αγαπημένο μου συνθέτη, θαυμάζω θερμά την δουλειά του Gorecki, και συγκεκριμένα η Συμφωνία του Νο3, η οποία, κατά την γνώμη μου, είναι το μεγαλύτερο έργο όλων των εποχών.

Πες μας σχετικά με την παραγωγή… Ποιος την ανέλαβε;

Όσον αφορά την παραγωγή, την ανέλαβε ένας τύπος με το όνομα Lord Tim, μαζί με μένα. Υπήρξαν δυο ακόμα που βοήθησαν σε κάποια σημεία αλλά κατά βάση η δουλειά έγινε από εμάς τους δυο.

Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον του project; Θα ήθελες να προσλάβεις άλλα μέλη ή να κάνεις live;

Αυτό το σκεφτόμουν πράγματι τον τελευταίο καιρό και έχω ξεκινήσει να συγκεντρώνω κάποιους μουσικούς. Πιστεύω πως θα πρέπει να περάσει κάποιο χρονικό διάστημα πριν πω με ασφάλεια πως μπορούμε να παίξουμε live, είναι όμως κάτι που με ενδιαφέρει να κάνω. Εκτός από αυτό, θα ξεκινήσω στο πολύ κοντινό μέλλον να ηχογραφώ το καινούργιο πλήρους μήκους άλμπουμ του project Germ. Σε αυτό το στάδιο, θα ήθελα να πιστεύω πως τα τέλη του 2013 θα ήταν μια πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας, μα φυσικά τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν.

Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου, Tim. Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να προσθέσεις; Ευχαριστώ για την συνέντευξη, και σε αυτούς που την διαβάζουν.

Παρακαλώ έχετε το νου σας στο facebook.com/germofficial για νέα και ενημερώσεις. Cheers!

Μαριάνθη Μακροπούλου

Discography

Wish 2012

Loss EP 2012

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X