Συνεντεύξεις

In Cauda Venenum

Οι ιδιαίτεροι black metallers In Cauda Venenum παρουσίασαν πρόσφατα το δεύτερο τους άλμπουμ G.O.H.EMία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση πραγματοποιήθηκε με τους Ictus (κιθάρα, φωνητικά) & N.K.L.S. (τύμπανα) για λογαριασμό της μπάντας για το θέμα του δίσκου, τον James Ellroy και τον τρόπο με τον οποίο συνθέτουν.    

Καλώς ήρθατε και συγχαρητήρια για την κυκλοφορία του  “G.O.H.E”. Ποιες είναι οι μέχρι τώρα αντιδράσεις;

N.K.L.S.: Γεια, ευχαριστούμε για την πρόσκληση. Οι αντιδράσεις είναι πολύ θετικές παγκόσμια. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε το  G.O.H.E σε διάφορες λίστες με τα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς.

Πείτε μας μερικές γενικές πληροφορίες για τις ηχογραφήσεις του δίσκου και την διαδικασία γραψίματος του.

Ictus: Το πρώτο που πρέπει να αναφέρω είναι το ότι με τον N.K.L.S δεν μένουμε κοντά, οπότε δουλεύουμε αποκλειστικά από απόσταση, από το σπίτι ο καθένας κάτι που έχει μεγάλη επίδραση στην ροή της δουλειάς. Νιώθουμε άνετα να πάρει ο καθένας τον χρόνο του και να δοκιμάσει διάφορα πράγματα πριν τα μοιραστούμε με τον άλλο και τα ξεδιαλύνουμε. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που νιώθουμε άνετα να γράψουμε μεγάλα μουσικά κομμάτια. Είναι σαν να γράφεις μια ιστορία, απαιτεί χρόνο. Δουλεύουμε με περίπλοκες και κάποιες φορές μακροσκελείς επαναλήψεις της ακολουθίας: δημιουργία, ηχογράφηση, αποστολή, ακρόαση, ακρόαση ξανά και ούτω καθεξής. Κάθε φορά δουλεύουμε με αυτόν τον τρόπο και μετά κρατάμε αποστάσεις προσπαθώντας να διατηρήσουμε μία κάποια ουδέτερη και αποστασιοποιημένη οπτική προκειμένου να κάνουμε προσαρμογές, δραστικές ίσως αλλαγές ή ακόμα και εντελώς καινούργιους πειραματισμούς. Είναι σαν μία ατελείωτη λούπα που μας οδηγεί σε διάφορα μονοπάτια και μερικές φορές το να διαλέξεις έναν δρόμο αντί για κάποιον άλλο  μπορεί να αποδειχθεί πολύπλοκο.

Ο δίσκος είναι φόρος τιμής στην μητέρα του συγγραφέα James Ellroy, η οποία δολοφονήθηκε όταν αυτός ήταν δέκα χρονών. Τι σημαίνει ο τίτλος του δίσκου και γιατί επιλέξατε αυτή την ιστορία για το πρώτο σας θεματικό άλμπουμ;

N.K.L.S.: Ο τίτλος του δίσκου  G.O.H.E είναι ουσιαστικά τα αρχικά ή η συντομογραφία αν θες του ονόματος της μητέρας του James Ellroy, το οποίο είναι Geneva Odelia Hilliker Ellroy. Είμαι μεγάλος οπαδός της δουλειάς του James Ellroy. Οι νουβέλες του είναι μαγευτικές και σπανίως βρίσκω τόσο εκλεπτυσμένες δουλειές σε αυτόν τον χώρο. Όλα άρχισαν από το The Black Dahlia Murder, έπειτα ολόκληρη η τετραλογία του L.A με έκανε να καταλάβω πως υπήρχε μία άλλη, μεγαλύτερη διάσταση πίσω από όλα. Όλα είχαν να κάνουν με την δική του μοναδική πολυπλοκότητα σαν άνθρωπος. Αυτό προκάλεσε την περιέργεια μου καθώς και την συμπάθεια μου για την ζωή του και αφότου διάβασα τις δύο αυτοβιογραφίες του κατάλαβα το πόσο υπέφερε από την τραγωδία που κουβαλούσε για πάντα μαζί του, η οποία ήταν συνδεδεμένη με την μητέρα του. Όλα άρχισαν με ένα ξόρκι που έκανε στην μητέρα του όταν ο ίδιος ήταν δέκα χρονών. Αυτό προκάλεσε τον θάνατο της, από δολοφονία, καταδικάζοντας τον ίδιο με εμμονή ως προς τα εγκλήματα, το σεξ και το χάος. Σήμερα, μετά από πενήντα χρόνια, η υπόθεση παραμένη άλυτη. Από τα δέκατα του γενέθλια και για μισό σχεδόν αιώνα ακόμα, έπρεπε να κουβαλάει αυτό το φριχτό φορτίο και να ζει μια κόλαση μέχρι που βρήκε την σωτηρία στην συγγραφή. Ο James Ellroy είναι τώρα ένας από τους γνωστότερους Αμερικανούς συγγραφείς  αστυνομικού μυθιστορήματος. Επιπλέον, είναι ακόμα εν ζωή, οπότε αποφάσισα να επικεντρωθώ στην Geneva και να δώσω σε αυτό το άλμπουμ τόσο το όνομα όσο και το πρόσωπο της. Με αυτόν τον δίσκο εξερευνήσαμε την παθιασμένη, σκληρή και μυστικιστική ιστορία του James Ellroy. Είναι αφιερωμένος στην λύτρωση του, στην αιώνια, ρομαντική, εμμονική, τόσο στην παθολογική όσο και κυριολεκτική του κάθαρση.

Παρεμπιπτόντως, λάτρεψα το εξώφυλλο το οποίο υποθέτω πως συμβολίζει την μητέρα του James Ellroy. Αν υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, θα ήθελα πολύ να τις μάθω.

N.K.L.S.: Τόσο το εξώφυλλο όσο και το πορτρέτο του James Ellroy τα έκανε ο Jeff Grimal, ο οποίος είναι καλός φίλος. Δούλεψε και στα προηγούμενα άλμπουμ μας και πλέον είναι μέρος της οπτικής μας ταυτότητας. Αντιλαμβάνεται την καλλιτεχνική διαδικασία της καρδιάς των In Cauda Venenum. Παραδείγματος χάριν, πριν ξεκινήσει να δουλεύει σε αυτούς τους πίνακες διάβασε την αυτοβιογραφία του James Ellroy, My Dark Place, προκειμένου να καταλάβει καλύτερα το θέμα του δίσκου και την ιστορία που θέλαμε να πούμε. Μετά ζωγράφισε τα δύο αυτά πορτρέτα. Το εξώφυλλο δείχνει το πρόσωπο της Geneva, το μισό ακόμα καθαρό και το άλλο μισό αφηρημένο. Αντιπροσωπεύει το πρόσωπο μιας μητέρας της οποίας ο ίδιος της ο γιός δεν γνώριζε όσο αυτή ήταν ακόμα εν ζωή. Έμενε μαζί της, οι γονείς του ήταν χωρισμένοι, αλλά ο James είχε πάντα πρόβλημα να “συνδεθεί” μαζί της. Είχε χαρακτηριστεί αλκοολική από τον πατέρα του και ο ίδιος είχε πολύ συγκεκριμένη σχέση μαζί της. Ποτέ δεν την αγάπησε και ήταν χαρούμενος όταν εν τέλει δολοφονήθηκε, αφότου την είχε καταραστεί. Αλλά πενήντα χρόνια αργότερα, όταν και άρχισε να επανεξετάζει την υπόθεση και να ερευνά μόνος του, ανακάλυψε μία γυναίκα την οποία δεν είχε ποτέ του φανταστεί. Σε μία από τις αυτοβιογραφίες του, περιγράφει πως αυτή η έρευνα στην ζωή της και η αποκάλυψη τόσο του παρελθόντος της όσο και των μυστικών της τον έκανε να ερωτευτεί και να αντιληφθεί την αλήθεια καθώς και το τεράστιο χρέος που ο ίδιος είχε απέναντι της. Ο πίνακας είναι εμπνευσμένος από την ιδέα ενός πραγματικού, καθαρού προσώπου που αναδύεται μέσα από το χάος, τον θυμό, την ταλαιπωρία και τις τύψεις. Αυτός ήταν ένας πολύ ενδιαφέρον άξονας για να αναπτύξεις με έναν οπτικό τρόπο. Ο καθένας μπορεί να δώσει την δική του ερμηνεία. Ήθελα κάτι μοντέρνο και διαφορετικό από τις υπόλοιπες μπάντες του ύφους μας και ο Jeff έχει παραπλήσια σκεπτική. Ο Jeff Grimal έχει αναμειχθεί σε όλες μας τις δουλειές και θα συνεχίσει να μας κάνει τα εξώφυλλα και στο μέλλον. Είναι σημαντικό για εμάς να διατηρήσουμε μία δυνατή οπτική ταυτότητα για την μπάντα.

Το  “G.O.H.E” αποτελείται από δύο κομμάτια, το ίδιο και ο πρώτος σας, ομώνυμος δίσκος. Υπάρχει λόγος που ακολουθείται αυτή την τακτική;

Ictus: Πάντα απολαμβάναμε να ακούμε μεγάλης διάρκειας κομμάτια και το να συνθέτουμε με τον ίδιο τρόπο είναι κάτι που μας βγαίνει φυσικά. Όταν προσαρμόσαμε την ιστορία και κάναμε την δική μας εκδοχή, συνειδητοποιήσαμε πως αυτό το δίπτυχο έβγαζε νόημα όσον αφορά την ιστορία. Όσο για το πρώτο άλμπουμ, προσπαθήσαμε να χτίσουμε ένα ταξίδι χρονολογικά, το οποίο χωριζόταν σε δύο βασικά μέρη. Αυτά τα μέρη σε αυτόν τον δίσκο αποτελούνται από πολλά κεφάλαια και μας μεταφέρουν σε αυτό το μελαγχολικό και μανιώδες ταξίδι στην ζωή του Ellroy. Δεν μας τρομάζουν τα μεγάλα κομμάτια και για την αλήθεια μας ευχαριστεί το να βρίσκουμε λύσεις προκειμένου να τα κάνουμε όσο το δυνατόν πιο εύπεπτα για να αποφύγουμε την μονοτονία. Τονώνει την δημιουργικότητά μας και μας κάνει να μην θεωρούμε ποτέ την θέση μας δεδομένη. Καταφέρνουμε να διευθετήσουμε ατμόσφαιρες και να αναπτύξουμε μουσικά θέματα μέχρι την κορύφωση. Είναι σαν ένα μεγάλο τρενάκι του Λούνα Παρκ, έχουμε μία ας το πούμε κινηματογραφική προσέγγιση. Σχεδόν σκεφτόμαστε τους δίσκους μας σαν soundtrack για να θέσουν στο βάθρο την ιστορία και τα συναισθήματα που θέλουμε δώσουμε.

In Cauda Venenum ή αλλιώς “το δηλητήριο είναι στην ουρά”. Τι σημαίνει αυτό για εσάς;

Ictus: Το “In Cauda Venenum” είναι μια Λατινική φράση. Η έκφραση “το δηλητήριο είναι στην ουρά” είναι μία παραπομπή στον σκορπιό, ο οποίος αποσπά την προσοχή του θύματος του με τις δαγκάνες του. Σε αυτές εστιάζεις αλλά το θανατηφόρο χτύπημα έρχεται από το κεντρί. Χρησιμοποιήθηκε αρχικά από Έλληνες λόγιους για να περιγράψει ένα κείμενο ή μία ομιλία που ξεκινάει ωραία για να κάνει το ακροατήριο ή τον αντίπαλο να νιώσει άνετα και ξαφνικά τελειώνει με αιχμηρό και άσχημο τόνο. Για εμάς, αυτό μπορεί να περιγράψει και την ίδια την ζωή. Είναι εύκολο να αποσπαστεί η προσοχή σου και να αγνοήσεις την κοινή μας μοίρα, γεννηθήκαμε για να πεθάνουμε. Νομίζω πως μπορούμε να το δούμε και με μία θετική πλευρά βέβαια, με το να καταλάβουμε πως ο θάνατος υπάρχει παντού. Όταν προκύπτει, είναι πλέον αργά. Για αυτό σας παρακαλώ, σκεφτείτε το, χτίστε πάνω στις ζωές σας και απολαύστε τις παρούσες στιγμές και τους ανθρώπους που αγαπάτε καθώς τόσο αυτοί όσο και εσείς μπορεί  να πεθάνετε αύριο. Ήταν το κεντρικό θέμα του πρώτου μας δίσκου, η εξερεύνηση της μοιρολατρίας, της ελπίδας, της ουτοπίας, της κληρονομιάς και της ανεκτικότητας. Αυτά τα θέματα είναι πολύ προσωπικά και συνδεδεμένα με την ζωή μου. Είναι ένας τρόπος να υπερβώ τα ταμπού και τον τρόμο του θανάτου τόσο σε εμένα όσο και στους ανθρώπους που με συντροφεύουν.

Γιατί επιλέξατε να τραγουδήσετε τους στίχους στα Γαλλικά;

Ictus: Η Γαλλική γλώσσα είναι κομμάτι της ταυτότητας μας. Δεν μπορούμε να βρούμε τόσο δυνατές και ακριβείς λέξεις και προτάσεις για να εκφραστούμε στην Αγγλική γλώσσα. Επιπλέον, πολλές φορές συμπεριλαμβάνουμε κάποιες διπλές έννοιες. Βρίσκουμε θέματα και ιστορίες, οι οποίες όμως είναι απλά ένα πρόσχημα για να ενσωματώσουμε τα δικά μας συναισθήματα και λέξεις σε αυτά και όλα αυτά έρχονται στην μητρική μας γλώσσα. Αλλά όπως μπορείς να δεις, πάντα συμπεριλαμβάνουμε δείγματα στα Αγγλικά προκειμένου να γίνουν τόσο η ατμόσφαιρα όσο και τα συναισθήματα κατανοητά από όλους. Αυτή είναι μία ισορροπία που βρήκαμε για να μπορούμε να μεταφέρουμε την ιστορία σε όλους.

Πιστεύω πως η Γαλλική metal σκηνή έχει μερικά από τα πιο ξεχωριστά χαρακτηριστικά και ιδιαίτερα σχήματα, ειδικά στον χώρο του black metal. Πως νιώθετε να είστε μέρος της; Σαν ωθεί περαπέρα;

N.K.L.S.: Έχεις δίκιο, η Γαλλική σκηνή είναι γεμάτη με σπουδαίες μπάντες. Ήμουν αναμεμειγμένος με την Les Acteurs de lOmbre Productions για επτά χρόνια αναπτύσσοντας σχέσεις με μερικούς σπουδαίους μουσικούς. Σήμερα κάθε φίλος του black metal γνωρίζει τους Regarde Les Hommes Tomber ή τους The Great Old Ones. Αλλά σαν μουσικοί, δεν έχει κάποια επίδραση στην μουσική μας. Κάνουμε ότι μας αρέσει από μεριάς μας. Επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στην διαδικασία της δημιουργίας και της παραγωγής. Κατά κάποιο τρόπο, δεν αντιλαμβανόμαστε καν πως ίσως να είμαστε μέρος της φήμης που έχει η Γαλλική σκηνή στο εξωτερικό.

Έχει ακούσει ο Ellroy τον δίσκο σας; Του τον στείλατε;

Ictus: Προτιμώ να μην τον ενημερώσω από μέρους μου. Ο πρώτος λόγος είναι το ότι είναι ιδιαίτερα συντηρητικός ως προς την μουσική. Είναι παθιασμένος με την κλασική μουσική, με τον Beethoven συγκεκριμένα, και σύμφωνα με κάποιες συνεντεύξεις, μισεί την μοντέρνα rock μουσική. Έτσι, προτιμώ να δω αν θα καταφέρει να φτάσει από μόνο του σε αυτόν. Είχαμε μια ευχάριστη εμπειρία με το προηγούμενο κομμάτι μας σχετικά με το Twin Peaks”. Το έχουν μοιραστεί πολλές ιστοσελίδες καθώς και σελίδες στο Facebook που είναι αφιερωμένες στο Twin Peaksχωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια προώθησης του με αυτό τον τρόπο.

Παρότι μόλις κυκλοφορήσατε το νέο σας άλμπουμ, τι σκοπεύετε να κάνετε στην συνέχεια;

N.K.L.S.: Έχουμε αρκετό υλικό για να συνθέσουμε το τρίτο άλμπουμ, παράλληλα όμως έχουμε και ένα εντελώς διαφορετικό project, κάτι πιο ευθύ και «βρόμικο» από μουσικής και θεματικής πλευράς. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό στην παρούσα για να το αναπτύξουμε, κάτι που είχα κατά νου καιρό τώρα. Έχουμε περίπου τέσσερα με πέντε κομμάτια σε demo μορφή τα οποία αποτελούν βάση πάνω στην οποία θα δουλέψουμε. Θα σας πούμε τα πάντα εν καιρό.

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας και για τις απαντήσεις. Οι τελευταίες λέξεις της συνέντευξης είναι δικές σας.

Ictus: Ευχαριστούμε Τζούλια για το ενδιαφέρον και την στήριξη.

Συνέντευξη: Τζούλια Τσαγκάρη
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Facebook
Youtube
Bandcamp
Soundcloud

Band Members
Ictus – Φωνητικά, Κιθάρες, Μπάσο
N.K.L.S – Τύμπανα
Raphael Verguin – Τσέλο

Discography
In Cauda Venenum, 2015
G.O.H.E, 2020

Greekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X