Συνεντεύξεις

Saxon

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Εικοστός τρίτος δίσκος για τους θρύλους Saxon. Για το καινούργιο τους πόνημα που τιτλοφορείται “Carpe Diem” μας μίλησε ο drummer της μπάντας, Nigel Glockler, θέτοντας τον εαυτό του σε μια ιδιαίτερα ευχάριστη διάθεση.  

Χαιρετισμούς από Ελλάδα, είναι τιμή να μιλάω μαζί σου. Είναι ωραία να σας έχουμε και πάλι μαζί μας και σας ευχαριστώ που βρήκατε τον χρόνο για αυτή την συνέντευξη. Αρχικά, συγχαρητήρια για τον νέο σας δίσκο “Carpe Diem”, είναι ακριβώς ότι περίμενα και δεν έχω σταματήσει να τον ακούω.  Μπορείς λίγο να μας διαφωτίσεις ως προς το πότε γράφτηκε ο δίσκος;

Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Χαίρομαι που σου άρεσε ο δίσκος, τέλεια. Έγραψα τα τύμπανα λίγο πριν ξεκινήσει η πανδημία και αργότερα αλλάξαμε κάποια πράγματα οπότε χρειάστηκε να προσθέσω πράγματα. Ο αρχικός σκοπός ήταν να τελειώσουμε τον δίσκο και αυτός να κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά και στην συνέχεια φυσικά θα περιοδεύαμε. Αυτός είναι και λόγος που περιοδεύεις, για έναν δίσκο. Η εταιρεία όμως δεν ήθελε να κυκλοφορήσει τον δίσκο γιατί δεν θα μπορούσαμε να βγούμε σε περιοδεία λόγο των συνθηκών, οπότε μας πρότειναν να κάνουμε έναν δίσκο με διασκευές προκειμένου να εκμεταλλευτούμε τον χρόνο που είχαμε. Οπότε και κάναμε το Inspirations. Η εταιρεία το κυκλοφόρησε και  αυτό μας έδωσε περισσότερο χρόνο να δουλέψουμε και να ολοκληρώσουμε το “Carpe Diem”.

Υποθέτω πως για μία μπάντα όπως οι Saxon, που έχει σταθερή παρουσία ως προς τις κυκλοφορίες και τις περιοδείες της, το να έχετε τόσο ελεύθερο χρόνο στα χέρια σας, πρέπει να ήταν κάτι πρωτόγνωρο. Ήταν αυτό το «διάλειμμα» κάτι που είχατε όλοι σας ανάγκη ή λειτούργησε αντίστροφα; 

Προσωπικά καθαρά, νομίζω πως ήταν τέλεια. Όλοι αγαπάμε να περιοδεύουμε αλλά ταυτόχρονα αγαπάμε να είμαστε και στο σπίτι. Τον περασμένο χρόνο κάναμε μόλις δύο εμφανίσεις, πράγμα τρελό. Κάναμε μία στο Bloodstock πέρσι το καλοκαίρι και μετά ένα φεστιβάλ στην Γερμανία τον περασμένο Νοέμβριο. Όπως είπα, είναι ωραίο να έχεις χρόνο στο σπίτι σου αλλά τώρα θέλουμε να βγούμε στον δρόμο και πάλι και να παίξουμε. Προσωπικά, αυτό το διάστημα έκανα κάποιες δουλειές για τρίτους οπότε συνέχισα να παίζω, κάτι που ήταν καλό γιατί γενικά με ευχαριστεί να είμαι στο στούντιο. Το δυσκολότερο όμως κατά την γνώμη μου ήταν το ότι δεν μπορούσα να βγω έξω και να δω φίλους λόγο του lockdown. Δεν μπορούσες να πας πουθενά και παρότι σε κάποιο σημείο ξανά άνοιξαν όλα, έπρεπε να είσαι πολύ προσεκτικός. Οπότε συνοπτικά, για εμένα το ότι ήμουν σπίτι ήταν πολύ ωραίο αλλά ταυτόχρονα άσχημο για τους παραπάνω λόγους.

Τo “Carpe Diem” στην πλειοψηφία του προσωπικά, μου βγάζει μία επιστροφή στον παλαιότερο, πιο κλασικό σας ήχο και αισθητική. Το ομότιτλο κομμάτι ή το “The Pilgrimage” για παράδειγμα έχουν έναν αέρα από την περίοδο σας στα ’90s, ίσως και ακόμα πιο πίσω. Συμφωνείτε με αυτό και αν ναι, ήταν κάτι επιτηδευμένο αυτό;

Νομίζω βγήκε φυσικά. Είμαστε πέντε άνθρωποι, οι οποίοι όταν δουλεύουν μαζί βγαίνει αυτός ο ήχος που λέγεται Saxon. Σε κάθε μπάντα, αν αλλάξεις κάποιο μέλος ή μέλη, ο ήχος εν τέλη αλλάζει. Παρότι γράφεις τα ίδια πράγματα, ο ήχος αλλάζει. Με εμάς νομίζω πως, επειδή ακριβώς είναι οι ίδιοι πέντε άνθρωποι ο ήχος είναι αρκετά σταθερός και έχει συνοχή. Ακόμα, κάποιες φορές όταν φτιάχνεις έναν δίσκος, υπάρχουν κομμάτια που μένουν απέξω, ίσως γιατί έχεις γράψει περισσότερα από όσα χρειάστηκαν. Τα ηχογραφείς κανονικά και μετά βλέπεις ποια ταιριάζουν περισσότερο μεταξύ τους και σαν σύνολο. Οπότε παρότι μπορεί να έχεις ένα τραγούδι που σου αρέσει πολύ, ίσως αυτό δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα τόσο, οπότε το βάζεις στην άκρη για κάποια ίσως μελλοντική χρήση.

Οδηγήστε με παρακαλώ στην διαδικασία μιας σύνθεσης στον κόσμο των Saxon. Είναι κάτι που κάνει ο καθένας ξεχωριστά και στην συνέχεια ανταλλάζετε σημειώσεις ή είναι μια συλλογική διαδικασία;

Διαφέρει ανάλογα την περίσταση. Κάποιοι γράφουν πιο μακροσκελή κομμάτια, σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να ξεκινήσει κάτι από ένα κιθαριστικό riff, διαφέρει εντελώς από περίπτωση σε περίπτωση. Κάποιες φορές βγαίνουν πράγματα όταν «τζαμάρουμε» στο στούντιο και βγαίνει κάτι καλό οπότε το αναπτύσσουμε. Δεν υπάρχει κάποιος σταθερός τρόπος. Πρέπει να ξεκινήσεις με κάτι πάντως, δεν μπορείς να πεις “ένα, δύο, τρία, παίζουμε”, θα ήταν απόλυτο χάος.

Μου είναι δύσκολο να αντιληφθώ, τόσο σαν οπαδός όσο και σαν μουσικός, το πως καταφέρνετε να παρουσιάζετε τόσο φοβερά riff και μελωδίες μετά από τόσα χρόνια καριέρας και ποσότητας δίσκων. Δείχνει ή μάλλον ακούγεται τόσο εύκολο, τόσο φυσικό και πηγαίο παράλληλα όμως είναι και πάρα πολύ δύσκολο για πολλούς που έχουν ίσως και τα μισά χρόνια σας στην μουσική. Από που αντλείται έμπνευση;

Το ευχαριστιόμαστε πραγματικά, αυτή είναι η αλήθεια και πραγματικά εκτιμούμε το γεγονός ότι και οι φίλοι μας το ευχαριστιούνται το ίδιο. Θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ όσο ο κόσμος θέλει και ευχαριστιέται να μας βλέπει. Ευχαριστιόμαστε να είμαστε σε μια μπάντα με τον κάθε ένα μας ξεχωριστά. Τώρα για την έμπνευση, μπορεί να ακούσεις κάτι, κάπου και να εμπνευστείς ή κάποιες φορές ο Biff λέει πως θα ήθελε να γράψουμε ένα κομμάτι για το τάδε θέμα οπότε πορευόμαστε. Όπως είπα, δεν υπάρχει στάνταρ τρόπος ή μέθοδος. Μπορεί να είναι ακόμα και κάτι που προέκυψε στο soundcheck της κιθάρας του Doug για παράδειγμα. Και αρχίζω και εγώ και «τζαμάρω» μαζί του, ή κάτι που ήρθε στον Paul, το οτιδήποτε. Απλά απολαμβάνουμε ο ένας την παρέα του άλλου και αυτή είναι η μισή «μάχη» νομίζω.

Γιατί ο τίτλος “Carpe Diem” και γιατί τώρα; Αυτό που θέλω να πω είναι, υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για να «αδράξουμε την ημέρα» τώρα ή είναι απλά ένας τίτλος και τίποτα παραπάνω;

Είναι απλά ένας τίτλος που άρεσε στον Biff και ήθελε να κάνουμε ένα κομμάτι για το Ρωμαϊκό τείχος του Αδριανού και με αυτό έχει να κάνει και το κομμάτι. Έτσι προέκυψε ο τίτλο και ήταν και ωραία ιδέα για κομμάτι αλλά και για εξώφυλλο αλλά και το γενικό νόημα της φράσεις. Ζήσε για την μέρα, στο σήμερα, μην ζεις στο παρελθόν.

Το δεύτερο σας video ήταν για το κομμάτι “Remember The Fallen” το οποίο, από όσο γνωρίζω, είναι αφιερωμένο σε όσους έχασαν την ζωή τους τόσο από τον Covid-19 και κατά την διάρκεια της πανδημίας. Είχατε κάποια προσωπική εμπειρία ή είναι απλά κάποιος τρόπος να προτείνετε φόρο τιμής σε μία πρωτόγνωρη και απίστευτη τραγωδία που έζησε και εξακολουθεί να ζει η ανθρωπότητα;

Ήταν ένας τρόπος να εκφράσουμε την στεναχώρια μας στον χαμό τόσων ανθρώπων. Ήταν φρικτό για όλους σε όλο τον κόσμο, απλά απίστευτο. Νομίζω πως όλοι επηρεάστηκαν σε κάποιο βαθμό, ίσως με χαμό φίλων ή κάτι. Το σίγουρο είναι πως μας επηρέασε όλους. Είναι ένα κομμάτι που δηλώνει το τι έγινε και πρέπει να προσπαθήσουμε κάτι τέτοιο να μην ξανά επαναληφθεί. Το ελπίζω δηλαδή, ελπίζω πως θα βρουν ένα τρόπο να το νικήσουν εντελώς και σωστά.

Ο καινούργιος δίσκος είναι ο εικοστός τρίτος της απίστευτης καριέρας σας. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό θα έλεγα, ιδιαίτερα αν αναλογιστείς την ποιότητα που υπάρχει μέσα σε αυτή την ποσότητα. Ο ουρανός είναι το ταβάνι ή σκεφτήκατε ποτέ σοβαρά κάποια στιγμή να αποσυρθείτε;

Είμαστε πολύ επιλεκτικοί ως προς το τι κυκλοφορούμε. Δεν βγάζουμε ότι τύχει, οπότε φροντίζουμε να έχουμε κάποιου τύπου «ποιοτικό έλεγχο» στις κυκλοφορίες μας. Πάντα προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Έτσι το διαχειριζόμαστε.

Εάν δεν κάνω λάθος, το “Carpe Diem” είναι το τέταρτο album στο οποίο ο Andy Sneap έχει αναλάβει την παραγωγή. Είναι μια περίπτωση τύπου «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει»; Έχετε βρει στο πρόσωπο του κάποιον που αντιλαμβάνεται ακριβώς το ποιοι είναι  οι Saxon ως προς τον ήχο ή είναι κάτι άλλο;

Είναι πολύ ενδιαφέρον αυτό που λες, γιατί ετοιμαζόμουν να πω ακριβώς αυτό. Έτσι ακριβώς, ο Andy Sneap αντιλαμβάνεται και καταλαβαίνει ολοκληρωτικά τους Saxon. Μας καταλαβαίνει ζωντανά, μας καταλαβαίνει στο στούντιο. Ξέρεις, είχαμε και άλλου παραγωγούς στο παρελθόν που έκαναν τρομερούς δίσκους αλλά, είναι εντελώς διαφορετικοί με το πως είμαστε ζωντανά. Νομίζω πως ο Andy μας «πιάνει», αν καταλαβαίνεις τι εννοώ, απόλυτα και είναι φοβερά να δουλεύεις μαζί του. Λατρεύω το να δουλεύω μαζί του προσωπικά, είναι ευφυέστατος. Όταν για παράδειγμα γράφουμε τύμπανα, θα τα ηχογραφήσουμε και στην συνέχεια θα μου τα στείλει ρωτώντας την γνώμη μου και το τι θα ήθελα ως προς τον ήχο, κάτι που επαναλαμβάνεται μερικές φορές και πορευόμαστε μαζί. Είναι φοβερά, απολαμβάνω να δουλεύω μαζί του. Και όπως είπα και στην αρχή, έχει πλάκα, είναι ωραία. Σκληρή δουλειά μεν, αλλά έχει πλάκα.

Πως βλέπετε τον κόσμο της μουσικής στην μετά Covid-19 εποχή; Η επίδραση που είχε τόσο στην μουσική βιομηχανία όσο και στους ιδίους τους μουσικούς και τις μπάντες άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο «παίζετε το παιχνίδι» ή ίσως άνοιξε μια πόρτα ώστε η μουσική να επανέλθει στις παλαιότερες δόξες της;

Ελπίζω πως τα πράγματα θα επιστρέψουν στον τρόπο που ήταν. Πολλές μπάντες έπαψαν να υφίσταται λόγο του ότι δεν μπορούσαν να περιοδέψουν και να βγάλουν τα «προς το ζην». Κάτι που είναι τρομερό κρίμα. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ελπίζουμε πως τα πράγματα θα επιστρέψουν στην όποια φυσιολογικότητα ας πούμε. Μόλις οι περιοδείες επιτραπούν σωστά παντού, τότε νομίζω πως θα ξεχυθούν όλοι σε περιοδείες. Θα είναι τρελό αλλά ας κρατήσουμε «σταυρωμένα» τα δάχτυλά μας ελπίζοντας. Αλλά όπως είπα, είναι κρίμα για πολλές μπάντες δεν υπάρχουν γιατί δεν μπορούσαν να συνεχίσουν οικονομικά από όλο αυτό.

Πως διαμορφώνεται το άμεσο πρόγραμμα του Nigel Glockler; Ακούς καθόλου μουσική, τι υπάρχει στην playlist σου;

Έχουμε πρόβα αύριο γιατί έχουμε δύο εμφανίσεις στο τέλος της εβδομάδας, παίζουμε το Λονδίνο και στο Μάντσεστερ. Μετά θα κάνουμε ένα διάλειμμα γιατί ακολουθεί η περίοδος των φεστιβάλ. Οπότε ελπίζω ότι θα γίνουν τα φεστιβάλ γιατί όπως φαίνεται θα είμαστε πραγματικά απασχολημένοι φέτος. Μετά στήνουμε ήδη μια Αγγλική και ευρωπαϊκή περιοδεία για το φθινόπωρο, ανυπομονώ για αυτό. Πέρα από αυτά, παίζω στο σπίτι και γράφω μουσική, κρατιέμαι ζεστός. Από μουσική ακούω τα πάντα, το μόνο που δεν ακούω είναι rap. Τώρα στο στην λίστα μου, ω θεέ μου, είναι πολύ αστείο γιατί έχει πολλά παλιά πράγματα μέσα τα οποία και άκουγα όταν πήγαινα ακόμα σχολείο. Είμαι μεγάλος φίλος των Aphrodites Child, το “666” είναι φαινομενικός δίσκος, όπως και τα υπόλοιπα. Αγαπώ την μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου και ο drummer τους, το όνομα του οποίου μου διαφεύγει είναι τρομερός (σ.σ.: αναφέρεται στον τεράστιο, Λουκά Σιδερά). Και ο Ντέμης Ρούσσος στο μπάσο εκπληκτικός.   Μου αρέσει να ακούω soundtrack, εξαρτάται από την διάθεση, θα βρεις τα πάντα στην λίστα μου. Η αγαπημένη μου μπάντα να σκεφτείς είναι οι Genesis και η δεύτερη είναι οι Ιταλοί PFM, τους οποίους μελετούσα πολύ πριν γίνω επαγγελματίας. Ακούω fusion πράγματα, Chick Corea, metal, τα πάντα.

Έχω ζήσει μερικές από τις πιο απίστευτες και αξέχαστες στιγμές, όταν μιλάμε για συναυλίες, σε εμφανίσεις των Saxon στην πόλη μου την Θεσσαλονίκη επί το πλείστον. Υπάρχουν σκέψεις να επιστρέψετε στην Ελλάδα με το “Carpe Diem”;

Ελπίζω να παίξουμε στην Ελλάδα, ελπίζω να είναι στην περιοδεία το φθινόπωρο. Θα ήταν τρομερά. Περνάμε τέλεια όποτε ερχόμαστε στην Ελλάδα.

Ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο, ήταν πραγματικά τιμή. Σας παρακαλώ να προσέχετε τους εαυτούς σας και ελπίζω να σας δούμε σύντομα. Η αγάπη του Ελληνικού κοινού για τους Saxon είναι γνωστή, οπότε έχετε κάποια τελευταία λόγια για αυτούς;   

Ευχαριστώ πολύ που με καλέσατε. Αν όλα πάνε καλά θα έρθουμε να σας δούμε το φθινόπωρο. Λατρεύουμε να παίζουμε εκεί και οι φίλοι μας στην Ελλάδα είναι φοβεροί, σας εκτιμούμε πολύ. Εύχομαι σε όλους να είστε ασφαλείς με όλη αυτή την παλιό πανδημία και θα τα πούμε σύντομα.

Συνέντευξη: Κωνσταντίνος Μάρης 

Official Website
Facebook
Instagram
Twitter
YouTube        

Band Members
Biff Byford – Φωνητικά
Paul Quinn – Κιθάρες
Nigel Glockler – Τύμπανα
Doug Scarratt – Κιθάρες
Nibbs Carter – Μπάσο

Discography
Saxon, 1979
Wheels Of Steel, 1980
Strong Arm Of The Law, 1980
Denim And Leather, 1981
Power And The Glory, 1983
Crusader, 1984
Innocence Is No Excuse, 1985
Rock The Nations, 1986
Destiny, 1988
Solid Ball Of Rock, 1990
Forever Free, 1992
Dogs Of War, 1995
Unleash The Beast, 1997
Metalhead, 1999
Killing Ground, 2001
Heavy Metal Thunder, 2002
Lionheart, 2004
The Inner Sanctum, 2007
Into The Labyrinth, 2009
Call To Arms, 2011
Sacrifice, 2013
Battering Ram, 2015
Thunderbolt, 2018
Inspirations, 2021
Carpe Diem, 2022

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X