Ouijabeard

RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both728 x90_rotting christ - 699|87|728 x90_rotting christ|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both728x90_Suicidal Angels - 728|91|728x90_Suicidal Angels|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRussian Circles 728×90 - 728|90|Russian Circles 728×90|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||bothPowerwolf_728x90 - 728|90|Powerwolf_728x90|||both
20000
110

Μια από τις δισκάρες της χρονιάς και μάλιστα από το πουθενά, μας ήρθε από την Σουηδία και συγκεκριμένα, κάτω από το μυστήριο όνομα Ouijabeard! Ο άνθρωπος πίσω από αυτό το project, είναι ο κύριος Andreas Sandberg ή αλλιώς Dr.Ape (φωνή των thrashers Dr.Living Dead)! Αφού του αποθεώσαμε το πόνημα του, τον αρχίσαμε στις ερωτήσεις…

Πρώτα από όλα, θα ήθελα να σε ρωτήσω για το όνομα του project, Ouijabeard, από που προκύπτει;

Ξέρεις τι είναι το “Ouijaboard”; Είναι αυτό το επίπεδο χαρτόνι με τους αριθμούς και τα γράμματα που χρησιμοποιείται για να μιλήσεις σε πνεύματα, “ναι”, “γεια”, “όχι”, κτλ.. Είναι το ίδιο πράμα, απλά του έβαλα μούσι (“beard”) αντί για αριθμούς και γράμματα. Όχι πλάκα κάνω! (σ.σ. καμένο τρολλάρισμα ο μάστορας!) Βασικά είναι απλά αυτές οι 2 λέξεις συνδυασμένες μαζί. Ακουγόταν cool και το χρησιμοποιούσα σαν όνομα ενός death metal project που τελικά εξελίχτηκε σε αυτό (!). Κράτησα το όνομα γιατί φαινόταν καλό σε ότι γραμματοσειρά είναι τα γράμματα. Άκουγα ένα τραγούδι μια φορά που το έλεγαν “Weird Beard” πριν μερικά χρόνια και η λέξη ξεπετάχτηκε από το κεφάλι μου, Ouijabeard!

Πως προέκυψε το album αυτό; Σχεδίαζες καιρό να ηχογραφήσεις κάτι τέτοιο ή απλά συνέβη πολύ γρήγορα;

Είχα κάνει 2 ή 3 demo τραγούδια, έτσι για πλάκα, και τα έστειλα σε μερικές εταιρίες. Η High Roller ήθελε έναν ολοκληρωμένο δίσκο και έτσι έγραψα μερικά ακόμα τραγούδια και στο τέλος είχαμε 33.33 λεπτά μουσικής. Δεν το σχεδίαζα για τόσο μεγάλη διάρκεια. Νομίζω ήθελα να κρατήσω το feeling από τις πρώτες ιδέες.

Ποια είναι η ανταπόκριση από τον τύπο και τα webzines μέχρι τώρα;

 Μέχρι τώρα είναι 50-50 νομίζω. Δεν τις έχω διαβάζει όλες αλλά έτσι πιστεύω. Οι μισές, αυτές που είναι καλές, είναι από ανθρώπους που τους αρέσει αυτός ο old school heavy metal/hard rock ήχος του album. Καταλαβαίνουν και μπορούν να ακούσουν τις επιρροές μου. Οι άλλοι μισοί το κατηγορούν ότι είναι ξεπερασμένο. Δεν ξέρω, αλλά αυτή ήταν και η βασική ιδέα του δίσκου! Δεν ήθελα να ακούγεται ψηφιακά φρέσκο και καινούριο.

Λοιπόν, μπορούμε να πούμε πως έχουμε έναν concept δίσκο εδώ με θέμα τον Grigorij Rasputin; Δώσε μας μερικές πληροφορίες για τους στίχους και για αυτόν τον μυστηριώδη Ρώσο που σε ενέπνευσε.

Είχα ένα σχετικό βιβλίο και με επηρέασε. Αυτή η μυστηριώδης ζωή που έκανε… Γεννήθηκε φτωχός σε ένα μικρό χωριό στην Ρωσία και αργότερα τον προσέλαβε ο Τσάρος εξαιτίας των υπερφυσικών του δυνάμεων. Βρίσκω τους μύθους γύρω από το όνομα του, συναρπαστικούς! Έγραψα ένα τραγούδι σχετικά, το “Eyes in the Night” όπου είναι μια μικρή ιστορία από την ζωή του, που προσπαθούσε να ρίξει μια νεαρή γυναίκα στην αγκαλιά του. Στην ουσία λέει αυτή την ιστορία αλλά με πιο αφηρημένο τρόπο. Οι μισές ιστορίες που έχω διαβάσει σχετικά με αυτόν είναι σενάρια φαντασίας, οπότε πρόσθεσα και μερική φαντασία παραπάνω! Δεν είναι δίσκος που θα μάθει ιστορία και γεγονότα στον κόσμο. Είναι πάνω στην ιστορία αλλά το 90% είναι φαντασία, δεν αναφέρω καν το όνομα Rasputin στους στίχους.

Το album έχει έναν πολύ ιδιαίτερο ήχο… Ποιος ήταν υπεύθυνος για τα καθήκοντα στο studio;

Έκανα την μίξη μόνος μου στο studio που έχω σπίτι μου. Τα τύμπανα τα έγραψα σε διαφορετικό μέρος, όπως και τις κιθάρες. Όλες τις ρυθμικές κιθάρες, μπάσο και τύμπανα είναι παιγμένα από εμένα. Τα υπόλοιπα, όπως τα solos γράφτηκαν αλλού. Το mastering έκανε ο Frank Guldstrand των Undergang.

Έχουμε επίσης εδώ και τον Blaze Bayley, σαν special guest, να κάνει μια αφήγηση. Πως και προέκυψε κάτι τέτοιο;

 Είχα κάνει το artwork για το “The King of Metal” δίσκο του. Έψαχνα ένα άτομο να κάνει την φωνή ενός ανθρώπου που πεθαίνει και συγκεκριμένα ήθελα ένα άτομο με βρετανική προφορά ή κινηματογραφική αίσθηση και έτσι μου ήρθε η ιδέα, ο Blaze! Τον ρώτησα αμέσως και του άρεσε η ιδέα.

Ακούγοντας τον δίσκο, όπως έγραψα και στο αντίστοιχο review, ήταν σαν να ακούω το “Music from the Elders” των Kiss αλλά με πολύ Iron Maiden και Angel Witch μέσα του! Προφανώς είσαι μεγάλος οπαδός αυτού του πρώιμου 80’s heavy metal;

Είμαι τεράστιος οπαδός του metal και κυρίως των παλιών πραγμάτων που έβγαιναν. Λατρεύω αυτό που έκαναν οι Kiss στα 70’s αλλά νομίζω τα καλύτερα πράγματα που έκαναν ποτέ, ήταν αυτά αρχές της δεκαετίας του ’80. Τo “Music from the Elders” δεν είναι 100% σπουδαίο album αλλά κάθε φορά που ακούω το “The Oath” νομίζω ότι είναι μέσα στα 10 καλύτερα τραγούδια τους. Το ίδιο ισχύει και για το “Danger” από το “Creatures of the Night” . Κρίμα πραγματικά που δεν συνέχισαν σε αυτό το ύφος. Το “Music from the Elders” δεν είναι τόσο κακό όσο λένε πολλοί. Δεν είναι το κλασσικό rock όπως άλλες δουλειές τους αλλά πάντα μου άρεσε αυτό το συναίσθημα που βγάζει ο δίσκος αυτός. Λατρεύω το πόσο “αφελής” είναι.

Σπουδαία είναι και η αίσθηση που σου βγάζουν τα πλήκτρα που υπάρχουν σε αρκετά σημεία, δίνοντας περισσότερη ατμόσφαιρα στο album, ίσως μια Hawkwind αίσθηση. Έπαιξες εσύ και τα πλήκτρα;

Ναι, έπαιξα και τα πλήκτρα. Αγαπάω πολύ τα παλιά synthesizers. Είμαι μεγάλος οπαδός των Pink Floyd, Alan Parsons Project και πάντα μου άρεσαν οι τελευταίες δουλειές των Black Sabbath με τον Ozzy, παρά οι πρώτες τους. Σε αυτό έχει παίξει μεγάλο ρόλο ο τρόπος που συνδύασαν τα synthesizers με την μουσική τους σε αυτά τα albums.

Το “Die And Let Live” έχει μερικά καταπληκτικά τραγούδια όπως τα “Keep the Streets Empty for Me” (το αγαπημένο μου), “The End”, “Moon Empire” αλλά και το “Alexandra” το οποίο είναι πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Έχει μια αίσθηση των western ταινιών του ’60!

To “Keep the Streets Empty for Me” είναι διασκευή σε Fever Ray (σ.σ. με κούφανε!), όπου το αυθεντικό έχει αρκετά πλήκτρα μιας και μιλάγαμε για αυτά. Όσον αφορά το “Alexandra”, ναι είναι εμπνευσμένο από τέτοιες western ταινίες ακριβώς. Ο Ennio Morricone είναι ιδιοφυΐα απλά.

Είναι πολύ δύσκολο να βρεις συγκροτήματα που να βγάζουν τέτοιο feeling, όπως στο “Die And Let Live”. Εσύ, έχεις να μας προτείνεις μπάντες που συνδυάζουν τέτοιον retro ήχο και μουσική ποιότητα;

Δεν ξέρω πολλές νέες μπάντες στην ουσία. Μου αρέσουν τα παλιά πράγματα περισσότερο και αν είχα να αναφέρω κάποιο νέο συγκρότημα αυτό θα ήταν οι In Solitude. Είναι φοβεροί!

Εάν πάει καλά το album από πωλήσεις, σκέφτεσαι να αρπάξεις μερικούς μουσικούς και να κάνεις συναυλίες σαν Ouijabeard;

Στην ουσία αυτή την στιγμή που μιλάμε, οργανώνω μια live μπάντα… Keep your fingers crossed!

Ποιες είναι οι σκέψεις σου για τους Ouijabeard; Επιθυμείς να συνεχίσεις ή ήταν απλά μοναδικό το δισκογραφικό αυτό χτύπημα;

Έχω ήδη γράψει 2, 3 νέα τραγούδια οπότε ποιος ξέρει! Αυτή την φορά δεν θα υπάρχει Rasputin.

Andreas σε ευχαριστώ για αυτή την συζήτηση, μπορείς να κλείσεις όπως επιθυμείς!

Up the Irons!!!

Παναγιώτης Αποστολόπουλος

http://www.facebook.com/ouijabeard

http://soundcloud.com/ouijabeard_official

Band Members:

Andreas Sandberg – Φωνή, ρυθμικές κιθάρες, μπάσο, πλήκτρα, τύμπανα

Discography:

Die And Let Live, 2012

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.