Poem

Psychotic Waltz_Ath_728x90 - 728|90|Psychotic Waltz_Ath_728x90|||bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|both
20000
110

Έχουν περάσει σχεδόν 3 μήνες από όταν άκουσα για πρώτη φορά το “Skein Syndrome” των Poem. Το μόνο που έχω να πω είναι ότι ακόμη,ο δίσκος παίζει σε καθημερινή βάση και τα συναισθήματα που μου δίνει, είναι ακριβώς τα ίδια με την πρώτη φορά. Οι Poem γέμισαν τη δημιουργική τους φαρέτρα και το “Skein Syndrome”, ήδη έχει κερδίσει μια θέση μέσα στους καλύτερους δίσκους του 2016. Δεν έχασα την ευκαιρία να μιλήσω με όλα τα μέλη των Poem για τα πάντα που αφορούν το συγκρότημα

Καταρχήν, θα πρέπει να σας πω συγχαρητήρια για το “Skein Syndrome”, το οποίο είναι απλά καταπληκτικό και με έχει αναγκάσει σε απανωτές ακροάσεις. Είναι κάποιος καιρός που το album έχει κυκλοφορήσει, οπότε θα ήθελα να μου πείτε ποιές είναι οι γενικές αντιδράσεις που έχετε λάβει από τα media αλλά και από τον κόσμο.

Stavros Rigos: Ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια! Το Skein Syndrome κλείνει αισίως 5 μήνες και είμαστε στην ευχάριστη θέση να παραδεχτούμε ότι ο αντίκτυπός του είναι πολύ θετικός στο κοινό, τόσο εντός, όσο και εκτός Ελλάδας. Έχουμε λάβει άπειρα μηνύματα και σχόλια όχι μόνο αποδοχής, αλλά και αγάπης και τέλος είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τις κριτικές!

Έχετε και αρκετό καιρό που τελειώσατε και την Ευρωπαϊκή σας περιοδεία με τους Amorphis και τους Textures, μια περιοδεία η οποία δεν πέρασε από την Ελλάδα δυστυχώς αλλά είχα την τύχη να σας δω στη Ρουμανία. Πως ήταν αυτή η εμπειρία και τι αποκομίσατε από όλες αυτές τις εμφανίσεις;

Laurence Bergström: Η περιοδεία μας ήταν όπως έχουμε πει αρκετές φορές, μία καταπληκτική εμπειρία με πολλαπλά οφέλη! Η καθημερινή μας τριβή και η καθημερινή εμφάνιση της μπάντας στο stage μας ένωσε όσο τίποτε άλλο! Η εξέλιξή μας ήταν τεράστια μέρα με τη μέρα και το αντιλαμβανόμασταν τόσο εμείς οι ίδιοι, όσο και από τα σχόλια ανθρώπων που μας είχαν δει και παλαιότερα! Επιπλέον, γνωρίσαμε καταπληκτικούς μουσικούς και επαγγελματίες που μας στήριξαν όλο αυτό το διάστημα, καθώς ήρθαμε πολλές φορές αντιμέτωποι με διάφορες καταστάσεις οι οποίες χρειάζονταν λίγη παραπάνω εμπειρία προκειμένου να αντιμετωπιστούν. Ολα πήγαν όμως πολύ καλά!

Θεωρείτε ότι αυτή η περιοδεία σας έδωσε πίσω πράγματα για την μπάντα; Δηλαδή σας έκανε πιο γνωστούς στο κοινό, το merchandise έφυγε; Ήταν θεωρείτε μια σωστή κίνηση;

Giorgos Prokopiou: Ναι, ήταν ξεκάθαρα μία σωστή κίνηση. Κερδίσαμε όλα όσα ανέφερε στην προηγούμενη απάντηση ο Λώρενς, αλλά και ακόμα περισσότερα. Κερδίσαμε σαφέστατα κοινό και τα πράγματα με το merch όσο περνούσαν οι μέρες ήταν όλο και καλύτερα. Προς το τέλος μάλιστα φτάσαμε να πουλάμε περισσότερα κομμάτια από τη δεύτερη μπάντα! Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την απόφασή μας να συμμετάσχουμε σε αυτό το tour και θεωρούμε ότι κάναμε το πρώτο μικρό μας βήμα για να ξεκινήσει να πραγματοποιείται αυτό που θέλουμε να καταφέρουμε στο μέλλον.

Πάμε στο δίσκο τώρα, αργήσατε 7 χρόνια και κάπου διάβασα ότι ενώ ο δίσκος ήταν έτοιμος αναγκαστήκατε να τον γράψετε ξανά; Ισχύει κάτι τέτοιο και γιατί υπήρξε αυτή η καθυστέρηση;

Stratos Chaidos: Ισχύει ότι τον ξαναγράψαμε, αλλά ίσως η λέξη «αναγκαστήκαμε», να είναι λίγο βαριά – με τον τρόπο που εκφράζεται εδώ. Είχαμε ολοκληρώσει την παραγωγή (παρέα με τον Γιώργο Αναγνώστου, τον προηγούμενο κιθαρίστα με τον οποίο έγινε και η σύνθεση των κομματιών), αλλά μετά από τη συμμετοχή μας σε ένα φεστιβάλ στο εξωτερικό, λάβαμε εξαιρετικά θετικά σχόλια για το υλικό μας και αποφασίσαμε να δώσουμε μία παραπάνω ευκαιρία στη μπάντα μας, «κυνηγώντας το όνειρο» εκτός συνόρων. Γι΄ αυτόν τον νέο στόχο που θέσαμε, η πρώτη παραγωγή δεν ήταν αρκετή. Συνεπώς αποφασίσαμε να ξαναμπούμε στο στούντιο και να ολοκληρώσουμε τη δουλειά με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο Έκτορας Τσολάκης και ο Steve Lado έκαναν καταπληκτική δουλειά στη μίξη και το mastering.

Υπάρχει τρομερή εξέλιξη στο συνθετικό τομέα της μπάντας από την πρώτη δισκογραφική δουλειά μέχρι το “Skein Syndrome”. Νομίζω ότι οι συνθέσεις είναι πολύ πιο σωστά χτισμένες και οι μελωδίες (ειδικά στα φωνητικά) παίρνουν τον πρώτο ρόλο στα κομμάτια. Συμφωνείτε με αυτή την άποψη και ποιος νομίζετε ότι είναι ο λόγος αυτής της εξέλιξης;

Giorgos Prokopiou: Είναι μία πιο ώριμη δουλειά και εκφράζει την εξέλιξη των μελών της μπάντας, γιατί κατά βάση άλλαξε η σύνθεση. Ως συνέπεια, δεν θα μπορούσε εκ των πραγμάτων να βγει κάτι «ίδιο» με το «great secret show». Ο Σταύρος Ρήγος και ο Στράτος Χάιδος είναι οι υπεύθυνοι για το ρυθμικό κομμάτι του νέου album, έδωσαν ένα διαφορετικό αέρα, υπήρξε μία αλλαγή «νοοτροπίας».

Ποιές ήταν οι εμπνεύσεις για τη δημιουργία του “Skein Syndrome” συνθετικά; Ποια ήταν η κινητήρια δύναμη που σας έκανε να δημιουργήσετε αυτό το δίσκο;

Stavros Rigos: Οι συνθέσεις μας είναι αποτέλεσμα jamming. Μπαίνουμε στο στούντιο, τώρα και τότε και ξεκινάμε και παίζουμε. Είτε από την αρχή, χωρίς να έχουμε καμία βάση, είτε βασιζόμαστε στην ιδέα που θα φέρει κάποιος από εμάς και θα την αναπτύξουμε και θα δούμε πού θα μας βγάλει. Ο καθένας έχει τα δικά του ακούσματα και προτιμήσεις και αυτή η διαφορετικότητα είναι που φέρνει τις συνθέσεις! Είναι πολύ σημαντικό το ότι κανείς μας δεν περιορίζει ή απορρίπτει το προσωπικό χαρακτηριστικό στοιχείο του άλλου. Αντιθέτως, τα δένουμε όλα και τα εξελίσσουμε κάνοντάς τα ένα.

Οι επιρροές των Poem νομίζω ότι είναι ποικίλες. Από Opeth μέχρι Pain Of Salvation και γενικά καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της σκηνής. Θα θέλατε να μας πειτε ποιές είναι οι επιρροές που κάνουν τους Poem να ακούγονται με τον τρόπο που ακούγονται στο “Skein Syndrome”;

Stratos Chaidos: Δεν έχουμε στο μυαλό μας ως στόχο το να «μοιάσουμε» σε κάποιον άλλο! Μουσική είναι και μπορεί κάποιες φορές να θυμίσει κάτι που έχουμε ήδη ακούσει!

Giorgos Prokopiou: Ιδίως για το Skein Syndrome, έχουμε ακούσει τα πάντα! Από τις κλασσικές συγκρίσεις, όπως με Opeth, Pain Of Salvation και Tool, μέχρι και SOAD και Elvis Presley στα φωνητικά!

Stratos Chaidos: Ακριβώς! Μακάρι σε λίγα χρόνια να λένε σε κάποιες άλλες μπάντες ότι ακούγονται σαν τους POEM! Για εμάς σημασία έχουν οι διαφορετικές επιρροές του καθενός, όπως ανέφερε ο Σταύρος λίγο πριν. Παραδείγματος χάρη, ο Αναγνώστου ακούει Ηπειρώτικα, ο Σταύρος είναι πιο progressive, ο Γιώργος πιο grunge και εγώ πιο metal. Όλα αυτά μπλέκονται και βγάινει το αποτέλεσμα!

Έχω την εντύπωση ότι σε αυτό το δίσκο – το είπα και παραπάνω – τα φωνητικά παίρνουν τον πρώτο ρόλο και χαρακτηρίζουν τα κομμάτια του δίσκου. Συμφωνείτε με αυτή την άποψη; Αν ναι, για ποιο λόγο κινηθήκατε σε αυτό το δρόμο;

Giorgos Prokopiou: Δεν κινηθήκαμε σε αυτόν το δρόμο έχοντας ως στόχο να κάνουμε αυτό! Θεωρούμε ότι υπάρχει ισορροπία και μεγάλα περιθώρια έκφρασης τόσο στα φωνητικά, όσο και στις μελωδίες και στο ρυθμικό μέρος των κομματιών.

Ποια είναι τα θέματα με τα οποία καταπιάνονται οι Poem στιχουργικά στο “Skein Syndrome”. Αν δεν κάνω λάθος, παρατηρώ μια πεσιμιστική χροιά στους στίχους των κομματιών;

Stavros Rigos: Το γενικότερο θέμα του άλμπουμ, το οποίο εκφράζεται σαν μία ιστορία μέσα από το ύφος των κομματιών, τους στίχους, αλλά και το artwork, έχει να κάνει με τη ματαιοδοξία και τη στροφή των ανθρώπων μακριά από τη φύση και την απλότητα. Η έμπνευση έρχεται μέσα από τις συνθήκες τις καθημερινότητας και ο ίδιος ο εαυτός μας, μας κάνει να ψάχνουμε να τρόπους για να εξωτερικέυσουμε τα συναισθήματα μας. Όντως, υπάρχει μία πεσιμιστική χροιά, αλλά ο μόνος τρόπος να αλλάξουν τα πράγματα προς το καλύτερο είναι εάν κατανοήσουμε πρωτίστως ότι δεν πάνε και πολύ καλά!

Ωραίο αλλά και παράξενο (ίσως και αλληγορικό) εξώφυλλο του δίσκου. Τι ακριβώς θέλετε να δείξετε με αυτό το εξώφυλλο;

Stavros Rigos: Το artwork είναι βασισμένο στην παραπάνω ιδέα. Παρουσιάζει έναν άνθρωπο κοντά στα 60 που είναι δεμένος με ένα σκοινί και προσπαθεί να διαχειριστεί την κατάστασή του.

Πιστεύετε ότι οι Poem έχουν πλέον μια σταθερή και δυνατή σύνθεση για να συνεχίσουν στο μέλλον;

Laurence Bergström: Ναι, το πιστεύουμε. Όσο έχουμε κοινούς στόχους, δεν βλέπω κανάναν λόγο να μη συνεχίσουμε να δουλεύουμε όλοι μαζί.

Ο δίσκος είναι καταπληκτικός, το λέω άλλη μια φορά. Έχετε άγχος μήπως η επόμενη προσπάθεια δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει το επίπεδο που έχετε πλέον βάλει με το “Skein Syndrome”;

Laurence Bergström: Κανένα τέτοιο άγχος! Για εμας η δημιουργία είναι αποτέλεσμα ελεύθερης έκφρασης, συνεπώς δεν μπορούμε να αγχωθούμε σε καμία περίπτωση για έναν τέτοιο λόγο!

Δεν θα σας κουράσω άλλο. Θα σας πω άλλη μια φορά συγχαρητήρια για το “Skein Syndrome”, προσωπικά θα είναι στη λίστα μου με τους κορυφαίους δίσκους του 2016, αν όχι ο κορυφαίος. Κλείστε όπως θέλετε αυτή τη συνέντευξη και εύχομαι τα καλύτερα για τους Poem.

Και πάλι ευχαριστούμε πάρα πολύ! Χαιρόμαστε που η δουλειά μας αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο!

Links:
Website
Facebook
Twitter
Google +
SoundCloud
YouTube
Instagram 

Μέλη Μπάντας:
Giorgos Prokopiou – Φωνητικά, Κιθάρες
Laurence Bergström – Κιθάρες
Stratos Chaidos – Μπάσο
Stavros Rigos – Τύμπανα

Δισκογραφία:
The Great Secret Show
– 2009
Skein Syndrome – 2016

Συνέντευξη: Δημήτρης Σταύρος
[email protected]

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.