Συνεντεύξεις

Revolting

Οι Σουηδοί death metallers Revolting κυκλοφόρησαν πρόσφατα τον έβδομο ολοκληρωμένο τους δίσκο The Shadow At The Worlds End και βρήκα την ευκαιρία να συνομιλήσω με τον πολυάσχολο τραγουδιστή και κιθαρίστα Rogga.

Γεια σου Rogga, συγχαρητήρια για το νέο σας δίσκο. Ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις που ήρθαν σχετικά με το “The Shadow At The World’s End”;

Πρέπει να σου πω πως δεν ξέρω βασικά. Είναι πολύ νωρίς, δεν έχω λάβει κάποιο σχόλιο ακόμα εγώ προσωπικά οπότε αναμένω να δω πως θα γίνει αποδεκτό.

Ποιες θα έλεγες πως είναι οι μεγαλύτερες επιρροές σας;

Για τους Revolting ή γενικότερα; Νομίζω πως το death και το heavy metal είναι αρκετά δυνατά εδώ, οι Iron Maiden είναι η αγαπημένη μου μπάντα όλων των εποχών, αλλά όταν έρχεται στο death metal είμαι περισσότερο προς τον Σουηδικό ήχο νομίζω, αλλά πιο πολύ παράξενες μπάντες παρά τα μεγάλα ονόματα. Πάντα προτιμώ τους Edge Of Sanity και τους Hypocrisy από τους Entombed ή τους Dismember για παράδειγμα. Παρόλα αυτά οι Revolting έχουν μία κλήση προς τους Dismember ίσως με τις πιο διακριτές μελωδίες και τον γρηγορότερο ρυθμό.

Ποιον δίσκο από την Σουηδική death metal σκηνή μεταξύ 1995 και 2005 θα πρότεινες;

Νομίζω βγήκε το 1994 αλλά είναι αρκετά κοντά σωστά; Θα πρότεινα ιδιαίτερα ένα από τα αγαπημένα μου άλμπουμ, το The Autumn Yearsαπό Furbowl. Είναι αριστούργημα αν ρωτάς την γνώμη μου, όπως και το ντεμπούτο τους αλλά σε αυτό άνθισαν όπως οι Entombed στο Wolverine Blues”, απλά οι Furbowl πρόσθεσαν πολλά παραπάνω πέρα από απλά rock groove στο death metal τους. Υπάρχουν τόσα εκεί μέσα, από punk σε goth και όλα τυλιγμένα στο death metal στήσιμο.

Ποιο είναι το πιο δραματικό πράγμα που μπορείς να θυμηθείς από το παρελθόν σου;

Το να γεννηθώ; Δεν θυμάμαι πολλά όμως (γέλια). Λοιπόν, σαν έφηβος και μερικά χρόνια αργότερα ήμουν δύσκολο άτομο και κάποιοι καβγάδες και διάφορα άλλα ήταν αρκετά άσχημα. Δεν τα σκέφτομαι αυτά πλέον με θετικά συναισθήματα, κάποια συμβάντα ήταν πραγματικά άσχημα και αυτά μένουν μαζί σου για πάντα, με έναν όχι και τόσο καλό τρόπο. Αλλά ταυτόχρονα σε κάνουν και αυτόν που είσαι υποθέτω, οπότε όπως λένε ίσως να μην ήμουν εδώ σήμερα με αυτή την εκδοχή αν δεν είχαν προηγηθεί αυτά ακριβώς τα πράγματα στο παρελθόν.

Μένει καθόλου χρόνος για ζωντανές εμφανίσεις, μετά από όλη την δουλειά που κάνεις με τα υπόλοιπα project σου καθώς και τις συνεργασίες;

Ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα για εμένα καθόλου, δουλεύω πολύ γρήγορα και δεν περνάω τόσο χρόνο στην μουσική όσο πιστεύει ο κόσμος. Δεν μου αρέσει το όλο θέμα με τον κόσμο βέβαια, προτιμώ να περιορίζομαι στον εαυτό μου, την οικογένεια μου και μερικούς στενούς φίλους, για αυτό και σπανίως κάνω live μέσα στα χρόνια. Είναι περισσότερο θέμα προσωπικής απόφασης παρά χρόνου στην ουσία.

Ποια κατάσταση ή άτομο έφερε την ηλεκτρική κιθάρα στα χέρια σου;

Καθαρή αναγκαιότητα θα έλεγα. Αρχικά έκανα μόνο φωνητικά, στους Terminal Grip τότε και μετά αλλάξαμε όνομα σε Paganizer στις αρχές των ‘90. Μετά από λίγο όμως κουράστηκα να μουρμουρίζω τις ιδέες μου για riffs σε κιθαρίστες και δανείστηκα την κιθάρα ενός φίλου και άρχισα να παίζω και να γράφω.

Κατά την γνώμη σου, ποιά είναι η διαφορά ανάμεσα σε death και black metal; Αν υπάρχει κάποια.

Δεν έχουν όλες οι μπάντες τοπικές ή θρησκευτικές διαφορές, οπότε θα σου δώσω την βασική ιδέα όσον αφορά την μουσική στο τι πιστεύω. Για μένα το black είναι πιο βρώμικο και ψυχρό σαν το υλικό των Darkthrone ή τα μεταγενέστερα πιο κλασικά πράγματα με τις σαρωτικές μελωδίες και τα συνεχόμενα blastbeats. Το death metal τείνει να είναι σκοτεινότερο και πιο λαρυγγώδες και απλούστερο ίσως παικτικά.

Υπάρχει κάποιο κεντρικό θέμα στην τελευταία κυκλοφορία σου, και αν ναι ποιο είναι αυτό;

Όχι δεν θα το έλεγα. Κάποιες φορές και τελευταία πιο συχνά κάνω θεματικά άλμπουμ. Αλλά αυτή την φορά όχι, είναι απλά μια συλλογή κομματιών ατόφιων Revolting. Διασκεδαστικό horror death metal όπως θα έπρεπε να είναι κατά την γνώμη μου.

Γράφεις και τους στίχους στους Revolting;

Ναι, όντως.

Ποιο είναι το κίνητρο σου που σε ωθεί να βγάλεις την τέχνη σου στον κόσμο;

Δεν ξέρω φίλε, έχω απλά την ανάγκη να γράψω μουσική και μετά είναι ωραίο το ότι κάποια εταιρεία θέλει να το κυκλοφορήσει. Το βασικό υποθέτω είναι το ότι θέλω να κυκλοφορεί η μουσική μου και μετά μπορώ να νιώσω πως αυτό τελείωσε και να πάρω και εγώ με την σειρά μου το άλμπουμ και να πάω παρακάτω κάνοντας κάτι άλλο. Αλλά ακόμα και αν καμία εταιρεία δεν τα κυκλοφορούσε πάλι θα το έκανα, με την μόνη διαφορά ότι θα το έκανα μόνος μου και μάλλον φθηνότερα,  τύπου τύπωμα 10 κασέτες για κάθε άλμπουμ καθαρά για την συλλογή και για να νιώσω πως ολοκλήρωσα με κάποιο υλικό.

Τι κλίμακες χρησιμοποιείς συνήθως όταν αυτοσχεδιάζεις για τους Revolting;

Δεν νομίζω πως καταλαβαίνω την ερώτηση (γέλια) και αν έχει να κάνει με μουσική θεωρία δεν μπορώ να απαντήσω. Δεν ξέρω σχεδόν τίποτα για μουσικές κλίμακες και τέτοια θέματα, έμαθα απλά να παίζω riffs και μέχρι εκεί. Δεν μπορώ να παίξω μεγάλα ακόρντα ή να σολάρω καλά. Απλά παίζω riffs.

Έχεις μιλήσει ποτέ με οπαδούς των Revolting από την Ελλάδα;

Είμαι βέβαιος πως ναι, αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ κάποια συγκεκριμένη φορά. Δεν με ενδιαφέρει από που είναι οι ακροατές, από την στιγμή που απολαμβάνουν την μουσική μας με κάνει χαρούμενο. Έχω έρθει στην Ελλάδα όμως, μια φορά πριν δεκαετίες, στην περιοχή της Χαλκιδικής νομίζω σε μία πόλη ονόματι Νέος Μαρμαράς. Όμορφο μέρος.

Τι αντιπροσωπεύει για εσένα το “The Shadow At The World’s End” στην πραγματική ζωή;

Καλή ερώτηση. Δεν νομίζω ότι το σκέφτηκα πολύ περισσότερο πέρα από το ότι είναι ένας καλός τίτλος και ότι μπορεί να αντιπροσωπεύει πολλά πράγματα αλλά τίποτα καλό υποθέτω (γέλια). Για μένα είναι ένας τέλειος τίτλος για death metal άλμπουμ και από μόνος του σου δίνει μια καλή ιδέα του τι να περιμένεις μουσικά.

Έχεις ήδη κάποιες ιδέες σχετικά με το επόμενο Revolting άλμπουμ ή κάποια περιοδεία;

Βασικά όχι, ήμουν πολύ απασχολημένος τελευταία με άλλα πράγματα, οπότε δεν έχω γράψει κάτι για Revolting καθώς δεν θα χρειαστεί για αρκετό καιρό. Τώρα όσον αφορά ζωντανές εμφανίσεις ή περιοδεία, δεν έχω κάτι σχεδιασμένο.

Αυτά ήταν από εμένα, ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου. Τα τελευταία λόγια είναι δικά σου.

Σε ευχαριστώ για την πολύ καλή συνέντευξη.

Συνέντευξη: Σπύρος Γρηγορίου
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Facebook
Bandcamp
Spotify
Instagram

Band Members
Revolting Rogga – Φωνητικά, Κιθάρες
Grotesque Tobias – Μπάσο
Mutated Martin – Τύμπανα

Discography
Dreadful Pleasures, 2009
The Terror Threshold, 2010
In Grisly Rapture, 2011
Hymns Of Ghastly Horror, 2012
Visages Of The Unspeakable, 2015
Monolith Of Madness, 2018
The Shadow At The World’s End, 2020

nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X