Συνεντεύξεις

The Scalar Process

Οι The Scalar Process είναι μια technical death metal μπάντα από τη Γαλλία που μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ. Το “Coagulative Matter” είναι ένα εξαιρετικό πρώτο δείγμα. Για να μάθουμε περισσότερα για αυτό το ανερχόμενο όνομα συνομιλήσαμε με τους Eloi Nicod (κιθάρα) και Mathieu Lefevre (φωνητικά).

Γεια σας παιδιά! Συγχαρητήρια για το ντεμπούτο σας. Ποια είναι τα σχόλια που έχετε λάβει μέχρι τώρα;

Eloi: Χαίρετε και ευχαριστούμε για την πρόσκληση! Τα πρώτα σχόλια για το άλμπουμ είναι πολύ θετικά, τόσο από τους κριτικούς, όσο και από τους ακροατές μας. Είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτήν την κυκλοφορία και είμαστε πολύ χαρούμενοι!

Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί το άλμπουμ;

Mathieu: Η όλη διαδικασία, από τη δημιουργία έως την ολοκλήρωση, με τη μίξη και το mastering, μας πήρε συνολικά τέσσερα χρόνια – χωρίς να μετράμε το 2020 όταν έφτασε η πανδημία και καθυστέρησε την κυκλοφορία μας.

Το αγαπημένο μου τραγούδι από το άλμπουμ είναι μακράν το “Azimuth”. Τι μπορείτε να μας πείτε για αυτό;

Eloi: Αυτό είναι ένα από τα κεντρικά κομμάτια του άλμπουμ. Μιλά για έναν πρωταγωνιστή που αντιμετωπίζει βασανιστήρια, κατάθλιψη και νοσταλγία. Αυτό το συγκεκριμένο τραγούδι προκαλεί τον αιώνιο πόνο που έχει νιώσει, που απεικονίζεται εδώ ως μια ζωγραφιά παγωμένη στο χρόνο και στο χώρο. Αν και δεν βλέπει τον χρόνο να περνάει, χάνει κάθε αίσθηση αυτού και παγιδεύεται συναισθηματικά στο παρελθόν του. Αν και δεν μπορεί να προβλέψει τι θα του συμβεί, δεν έχει ακόμη αποδεχτεί τι έχει γίνει, γιατί είναι ο μόνος τρόπος για να βγει από αυτήν την άβυσσο. Είναι αρκετά προσωπικό και έχω γράψει αυτό το τραγούδι, σε σύγκριση με διαστημικές ψευδαισθήσεις, όπου το φεγγάρι φαίνεται να τον ξεγελάει.

Πώς επηρέασε το ξέσπασμα της πανδημίας τα σχέδιά σας;

Mathieu: Είναι αλήθεια ότι αυτή η κατάσταση δεν είναι το καλύτερο πλαίσιο για την ανακοίνωση και την κυκλοφορία ενός άλμπουμ, αλλά είναι σημαντικό για εμάς, ανυπομονούμε να παίξουμε αυτό το άλμπουμ στη σκηνή. Εν τω μεταξύ, φτιάχνουμε διαδικτυακό υλικό για να ενημερώνουμε τους πρώτους θαυμαστές μας.

Το άλμπουμ πιστεύω ότι ακούγεται σαν ένα μείγμα Death/Morbid Angel όσον αφορά την τεχνική, με μια ατμόσφαιρα Beyond Creation. Θα συμφωνούσατε; Ποιες είναι οι επιρροές σας ως συγκρότημα;

Mathieu: Προσωπικά, μπορώ να ταυτιστώ. Οι Death και οι Morbid Angel είναι πρωτοπόροι του death metal, ο Chuck Shuldiner έφερε επανάσταση στον καιρό του, στον τρόπο αποτύπωσης της ακραίας μουσικής, καθώς και στα κείμενα του που έφεραν περισσότερα «εγκεφαλικά» θέματα στους στίχους της ακραίας μουσικής. Οι Beyond Creation είναι ένα συγκρότημα που έχουμε ακούσει πολύ και εξακολουθούμε να θαυμάζουμε. Οι άμεσες επιρροές μας, ωστόσο, είναι οι Fallujah και The Zenith Passage. Οι Deicide με επηρέασαν ιδιαίτερα για τα φωνητικά μου.

Eloi: Χωρίς να μιλάω για άμεσες επιρροές μας όπως Fallujah ή The Zenith Passage, όπως είπε ο Mathieu, εγώ θα πω τους Inanimate Existence, Rivers of Nihil και το jazz fusion ήταν ένα μεγάλο μέρος του πώς έμαθα μουσική και ακούω Allan Holdsworth, Tribal Tech, αρκετό ambient (Boards of Canada, Preghost) και κάποια synthwave (Perturbator, Blade Runner). Γι’ αυτό έκανα την επιλογή να προσθέσω synths σε αυτό το δίσκο.

Υπάρχει ένα στερεότυπο στο τεχνικό death metal ότι όλες οι μπάντες πρέπει να είναι τρομερά τεχνικές. Αυτό σας κάνει να νιώθετε άγχος; Πιστεύετε ότι πρέπει να εξελίσσεσθε ως παίκτες και μουσικοί όλη την ώρα;

Eloi: Πιστεύουμε ότι η δημιουργική και η τεχνική έρευνα στη μουσική είναι σημαντική. Δεν λατρεύουμε τη μουσική που είναι μόνο τεχνική, αλλά το να μην βασιζόμαστε μόνο στις γνώσεις μας είναι μια θεμελιώδης βάση της δημιουργικότητας. Η τεχνική, όπως ο πειραματισμός, είναι ένα εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιηθεί με ακρίβεια, είναι μια ισορροπία που πρέπει να βρεθεί.

Πείτε μας λίγα λόγια για το εξώφυλλο του άλμπουμ. Τι αντιπροσωπεύει;

Mathieu: Η ιδέα του εξωφύλλου προέρχεται από τον Eloi, αλλά για μένα, είναι μια συμβολική αναπαράσταση διαφόρων πτυχών, όπως η αστρονομία, η οικολογία, η ψυχολογία, η πίστη, τα μεγάλα υπαρξιακά ερωτήματα που εμείς, οι άνθρωποι, ρωτάμε. Αυτές οι ερωτήσεις, των οποίων οι απαντήσεις είναι συχνά συγκεκριμένες για τον καθένα μας, με βαρύτητα ή ελαφρότητα, μας δείχνουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα.

Eloi: Για το εξώφυλλο του άλμπουμ, ήρθα σε επαφή με τον Bastien Jez, ο οποίος ήδη έκανε εξώφυλλα για άλλα συγκροτήματα όπως οι Exocrine ή οι Promethean. Έκανε μια εκπληκτική δουλειά γύρω από την ιστορία που ήθελα να περιγράψω, με τον περιορισμό της απεικόνισης ολόκληρου του θέματος του δίσκου σε μια μόνο εικόνα. Στόχος μας ήταν η αναπαράσταση των σχετικών θεμάτων με ειδικές μεταφορές, παίζοντας με την απόσταση μεταξύ αντικειμένων και συναισθημάτων. Ήθελα να περιλαμβάνει επίσης μια βιβλική αναφορά – το Απαγορευμένο Φρούτο – για να ενισχύσω αυτήν την ιδέα της αντιπαράθεσης, της παραισθήσεως και της αμφιβολίας.

Θα θέλατε να περιγράψετε τη διαδικασία σύνθεσης τραγουδιών;

Eloi: Βασικά η διαδικασία σύνταξης τραγουδιών μου είναι ένα είδος «Ροής Συνείδησης». Παίρνω την κιθάρα μου και προσπαθώ να γράψω μερικά riffs που ηχογραφώ λίγο μετά στον υπολογιστή. Στη συνέχεια, προσπαθώ να επεξεργαστώ μια δομή για το κομμάτι όσο το δυνατόν γρηγορότερα, γιατί επικεντρώνομαι κυρίως σε αυτό. Στη συνέχεια, επεξεργάζομαι τα riffs που βρήκα, προσθέτοντας μεταβάσεις, τύμπανα, μπάσο και παραλλαγές στις επαναλήψεις. Τότε γράφω τους στίχους και τους ηχογραφώ με τον Mathieu, δοκιμάζοντας διαφορετικές φωνητικές γραμμές. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, αλλά είμαι περήφανος για το αποτέλεσμα!

Νομίζω ότι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε είναι το γεγονός ότι διατηρείτε τη μουσική ως μουσική παίζοντας σε πολύ τεχνικό επίπεδο. Συμφωνείτε; Ποιος είναι ο στόχος σας;

Mathieu: Πρώτα απ’ όλα, ευχαριστώ! Δεν ξέρω πού παίζουμε τεχνικά, αλλά πράγματι, η μουσικότητα παραμένει να είναι η προτεραιότητα χωρίς να αφήνει την τεχνική στην άκρη.

Eloi: Δεν στοχεύουμε απαραίτητα να κάνουμε την πιο τεχνική μουσική. Αυτήν τη στιγμή γράφω νέα τραγούδια για το δεύτερο άλμπουμ και μπορώ ήδη να πω ότι θα είναι πιο τεχνικό. Ο κύριος στόχος είναι να συνθέτουμε καλύτερα και πιο ατμοσφαιρικά τραγούδια κάθε φορά.

Ποια είναι τα άλμπουμ που σας διαμόρφωσαν ως μουσικούς και τον συνολικό ήχο του συγκροτήματος;

Mathieu: Νομίζω ότι η δισκογραφία των Fallujah σηματοδότησε όλους μας. σαφέστατα οι ιδρυτικοί πατέρες, Necrophagist. Οι River of Nihil μας αρέσουν επίσης πολύ. Από την πλευρά μου, οι Gojira, οι Tool και οι Mastodon είναι μέσα μου.

Eloi: Ο Mathieu ανέφερε καλά τις επιρροές μας, αλλά μπορώ εύκολα να προσδιορίσω ότι το άλμπουμ “Solipsist” των The Zenith Passage ήταν ένα τεράστιο μέρος της διαδικασίας συγγραφής μου. Για να αναφέρω άλλους, μπορώ επίσης να πω το “A Never Ending Cycle of Atonement” των Inanimate Existence, το “Planetary Duality” των The Faceless, το “I.O.U.” του Allan Holdsworth, το “Peripety” των Kardashev, ambient μουσική με το “Geogaddi” από τους Boards του Καναδά και τέλος η δισκογραφία των Archspire,.

Τι σημαίνει Scalar Process και γιατί επιλέξατε αυτό το όνομα;

Eloi: Το “scalar” είναι ένας υπολογισμός μαθηματικών που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε πολλά περιβάλλοντα, ειδικά στη φυσική για τον υπολογισμό των τιμών ταχύτητας, βάρους και απόστασης. Αλλά είναι επίσης μια ιεραρχική κλίμακα που χρησιμοποιείται στην πολιτική ή στη γεωγραφία. Επιλέξαμε το όνομα για τη φυσική και επιστημονική άποψη. Είναι αντιπροσωπευτικό του ατμοσφαιρικού συναισθήματος που θέλουμε για τη μουσική μας. Αν και δεν υπάρχει απαραίτητα στους στίχους, το χρησιμοποιούμε μερικές φορές με πιο μεταφορικό τρόπο.

Πώς νιώθετε που ολοκληρώσατε το ντεμπούτο σας;

Mathieu: Μια μορφή ανακούφισης, αλλά και μια προσωπική υπερηφάνεια.

Eloi: Ναι, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα προβλήματα που συναντήσαμε, όπως αλλαγές στη σύνθεση της μπάντας, τις προσωπικές μας ζωές και όλα γενικά, μπορώ σίγουρα να πω ότι είναι ένα τεράστιο επίτευγμα για όλους μας.

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας, μπορείτε να ολοκληρώσετε τη συνέντευξη με όποιον τρόπο θέλετε.

Mathieu: Είναι η σειρά μας να σας ευχαριστήσουμε για αυτήν τη συνέντευξη! Αυτήν τη στιγμή εργαζόμαστε σκληρά για την προώθηση και τα επερχόμενα βίντεο για το άλμπουμ, playthrough κ.λπ. Μείνετε συντονισμένοι! Μην διστάσετε να πάρετε το άλμπουμ μας “Coagulative Matter” μέσω των διαφορετικών καταστημάτων της εταιρείας μας Transcending Obscurity Records! Μέχρι την επόμενη φορά αντίο!

Συνέντευξη: Θοδωρής Κατσικονούρης
Μετάφραση: Θανάσης Γκότοβος

Official Website
Facebook
Instagram
Spotify
Bandcamp

Band Members
Eloi Nicod – Κιθάρα, Μπάσο, Πλήκτρα
Mathieu Lefevre – Φωνητικά
Clement Denys – Τύμπανα

Discography
Coagulative Matter, 2021

Russian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X