Οι Καναδοί Accursed Spawn μπορεί να είναι ενεργοί σχεδόν μια δεκαετία τώρα, αλλά μόλις πρόσφατα κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο album τους. Το “The Virulent Host” είναι μία απολαυστική death metal κυκλοφορία και η επικοινωνία με τον παγωμένο Βορρά δεν άργησε να γίνει. Ο ενθουσιασμένος και ομιλητικότατος κιθαρίστας, Adam Pell, έχει τις απαντήσεις στις ερωτήσεις μας.
Γεια σου Adam και συγχαρητήρια για την κυκλοφορία του πρώτου σας full–length άλμπουμ. Ποιο είναι το feedback που λαμβάνετε μέχρι στιγμής;
Γεια χαρά Γιώργο! Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια! Το “The Virulent Host” έλαβε πολύ καλές κριτικές από το κοινό μέχρι τώρα, υπερβαίνοντας τις προσωπικές μου προσδοκίες. Αρέσει πραγματικά στον κόσμο η κατεύθυνση που έχουμε πάρει στον ήχο μας, οπότε αυτό μας δίνει την ώθηση στο να διατηρήσουμε την ορμή που έχουμε και να συνεχίσουμε έτσι και στο μέλλον.
Ποια συγκροτήματα μπορούν να θεωρηθούν ως κύριες επιρροές σας; Αν έπρεπε να μαντέψω, θα έλεγα Cannibal Corpse και Dying Fetus σίγουρα.
Οι Cannibal Corpse και Dying Fetus σίγουρα είναι δύο μπάντες που έθεσαν τα θεμέλια σε αυτό που κάνουμε, αλλά οι επιρροές μας είναι βαθύτερες από αυτές τις δύο μπάντες. Suffocation, Misery Index, Obscura, Spawn Of Possession είναι επίσης μεγάλες μας επιρροές ως μουσικοί καθώς και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες εκτός του death metal στερεώματος.
Τελευταία είχατε κάποιες ανακατατάξεις στο line up σας. Μπορείς να μας δώσεις ένα mini βιογραφικό της μπάντας;
Οι Accursed Spawn σχηματίστηκαν το 2010 από τον Paul, τον Jay και τον πρώην τραγουδιστή της μπάντας Luke. Εγώ μπήκα στο συγκρότημα στα τέλη του 2011, και ο Wei είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη, έχοντας ενταχθεί πίσω στο 2015 ένα χρόνο περίπου μετά την κυκλοφορία του “Putrid” EP μας. Είχαμε κάποιες αλλαγές στην ομάδα, όπως είναι φυσιολογικό για κάθε μπάντα που αναζητά να δημιουργήσει τη χημεία της και να σχεδιάσει μακροπρόθεσμα τα επόμενα βήματα της. Είμαστε πολύ τυχεροί που εξακολουθούμε να είμαστε φίλοι με τα περισσότερα από τα πρώην μέλη μας και επικοινωνούμε μαζί τους συχνά καθώς και με τα αντίστοιχα project τους.
Σας πήρε αρκετά χρόνια για τη κυκλοφορία του ντεμπούτου σας, αλλά απ’ ότι βλέπω έχετε ηχογραφήσει ήδη ένα demo και δύο EPs. Δεν υπήρχε αρκετό υλικό για ένα πλήρες album μέχρι σήμερα;
Είχαμε πολύ υλικό γραμμένο κατά τη διάρκεια που η μπάντα έπαιρνε τη τελική σημερινή της μορφή, με ένα μεγάλο μέρος του να έχει φιλτραριστεί από την αποδοχή του κοινού στις live εμφανίσεις μας. Το διάστημα αυτό είχαμε πολύ χρόνο να αναπτυχθούμε ως μουσικοί και να στερεοποιήσουμε ακριβώς αυτό που θέλαμε να μεταδώσουμε καλλιτεχνικά, κάτι που το παλαιότερο υλικό δεν εξυπηρετούσε. Ως μουσικοί, πάντα θέλουμε να συνεχίσουμε να προχωράμε μπροστά, και αισθανόμαστε ότι τα παλαιότερα κομμάτια δεν ήταν αντιπροσωπευτικά αυτού που θέλαμε να δώσουμε στους παλιούς και νέους οπαδούς μας. Δεν μπορείς να κοιτάξεις μπροστά αν έχεις κολλήσει στο παρελθόν!
Όλες οι προηγούμενες κυκλοφορίες σας ήταν ανεξάρτητες, τώρα όμως έχετε τη PRC Music στο πλευρό σας. Για ποιο λόγο σας πήρε τόσο καιρό να βρείτε μια δισκογραφική στέγη και τι διαφορά βλέπετε με αυτή τη συνεργασία;
Λειτουργήσαμε ανεξάρτητα για χρόνια πριν από την υπογραφή μας στη PRC Music. Αυτή ήταν δική μας επιλογή, δεδομένου ότι θέλαμε να μάθουμε πώς να λειτουργούμε ως συγκρότημα χωρίς να βασιζόμαστε υπερβολικά στην εξωτερική επιρροή άλλων ανθρώπων. Μόλις ηχογραφήσαμε το “The Virulent Host”, αποφασίσαμε ότι θα ήταν προς το συμφέρον μας να προσπαθήσουμε να αναζητήσουμε κάποια βοήθεια προκειμένου να παρουσιάσουμε τη μουσική μας σε όσο περισσότερο κόσμο μπορούσαμε. Μέχρι στιγμής αυτό φαίνεται να λειτουργεί όπως θέλαμε, καθώς είμαι αρκετά τυχερός που μιλάω μαζί σου σήμερα.
Το “The Virulent Host” έχει εξαιρετικό ήχο κατά τη γνώμη μου. Μπορείς να μας δώσεις πληροφορίες για τις ηχογραφήσεις; Πόσο καιρό διήρκησαν και ποιος ανέλαβε τη παραγωγή;
Για άλλη μια φορά, σε ευχαριστώ για τα θετικά σχόλια! Το “The Virulent Host” ηχογραφήθηκε σε διαφορετικά sessions κατά τη διάρκεια του 2016/2017. Ξεκινήσαμε με την εγγραφή των drums με παραγωγή του Christian Donaldson στα The Grid Studios στο Μόντρεαλ του Καναδά τον Ιούνιο του 2016 και ύστερα, το ίδιο έτος, ξεκινήσαμε την ηχογράφηση των κιθαρών μόνοι μας. Ο καλός μας φίλος Andrew Allston των Angry Studios μας βοήθησε με τη παραγωγή και το engineering όλων των εγχόρδων και των φωνητικών. Θα έλεγα ότι αναλάβαμε τη παραγωγή με τον Andrew και στείλαμε το τελικό αποτέλεσμα στον Christian για την τελική μίξη και το mastering. Με ολοκληρωμένο το άλμπουμ πια, καταλήξαμε να υπογράψουμε με τη PRC Music στα τέλη του 2017, όπως ανέφερα και παραπάνω. Ωστόσο, δεδομένου ότι το χρονοδιάγραμμα των κυκλοφοριών τους για το 2018 είχε ήδη προγραμματιστεί, το “The Virulent Host” έπρεπε να κυκλοφορήσει ένα χρόνο αργότερα. Ευτυχώς όμως το γεγονός αυτό μας έδωσε άφθονο χρόνο για να ακονίσουμε τις ικανότητές μας και να εξασκηθούμε στο υλικό περισσότερο.
Ποιος είναι αυτός ο “δηλητηριώδης ξενιστής” από τον οποίο προκύπτει ο τίτλος του album; Υποθέτω ότι το φοβερό εξώφυλλο έχει κάποια σχέση με αυτό, σωστά;
Το “The Virulent Host” είναι ένα album που αγγίζει τον μακρόκοσμο της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα από εικόνες διαφόρων καταστροφών που έχουν προκληθεί από τον άνθρωπο τόσο περιβαλλοντολογικά όσο και προσωπικά. Θεματολογικά ασχολούμαστε πάντα με τον άνθρωπο ως καταραμένο σπόρο (Accursed Spawn) που ενώ είναι γεννημένος με μοναδική αίσθηση νοημοσύνης συνεχώς σπαταλάτε σε αναζήτηση προσωπικού κέρδους και αυτοσυντήρηση, παρά την κοινωνική μας φύση ως ζώα. Με το “The Virulent Host” θέλαμε να ρίξουμε μια ματιά στη μεγαλύτερη εικόνα της ύπαρξής μας και να δείξουμε ότι το οικολογικό μας αποτύπωμα επηρεάζει την ποιότητα ζωής των ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη, καθώς και την ίδια την ύπαρξη των βιοσυστημάτων που έχουμε ανάγκη ως είδος για να επιβιώσουμε. Ο πλανήτης είναι ένας “δηλητηριώδης ξενιστής”, και εμείς είμαστε ο ιός σκοτώνοντας αργά άλλα είδη, για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε και να επεκταθούμε.
Έχω την εντύπωση ότι το “Cesium 137” έχει διαφορετική προσέγγιση από τα υπόλοιπα κομμάτια, κυρίως λόγω του μελωδικού ρεφρέν. Συμφωνείς; Θα υπάρχουν κι άλλα τέτοια κομμάτια στο μέλλον;
Είναι ενδιαφέρον το ότι αναφέρεις το “Cesium 137”ως ένα κομμάτι που ξεχωρίζει, καθώς ήταν το πρώτο τραγούδι που συντέθηκε για το άλμπουμ. Ο Paul έγραψε τη μουσική και τον βοήθησα με τις μελωδίες που ανέφερες στο ρεφρέν. Προσπαθούμε να είμαστε προσεκτικοί με το πόσα πλήκτρα χρησιμοποιούμε όταν ηχογραφούμε, καθώς θέλουμε να είμαστε σε θέση να εκτελέσουμε τα τραγούδια ζωντανά όσο το δυνατόν κοντινότερα στις ηχογραφήσεις. Για να απαντήσω και στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου, ειλικρινά δεν είμαι σίγουρος. Θα μπορούσαμε να πάμε σε μια πιο αρχέγονη, ωμή, κατεύθυνση ή θα μπορούσαμε να πάμε σε μια πιο πομπώδης επική και τα δύο αποτελέσματα θα εξακολουθούσαν να είναι εξίσου Accursed Spawn. Θα πρέπει να δούμε τι θα βγει στο μέλλον!
Ο Καναδάς είναι γνωστό ότι έχει πολλά μεγάλα συγκροτήματα από διαφορετικά είδη. Τι γίνεται με την death metal σκηνή (εκτός των Kataklysm, Gorguts, Cryptopsy); Πρόσφατα ανακάλυψα τους Insurrection.
Συμφωνώ. Πιστεύω ακράδαντα ότι ο Καναδάς έχει μερικούς απίστευτα ταλαντούχους και παθιασμένους μουσικούς που είναι αφοσιωμένοι στο να παίζουν ισορροπημένο στην ακρίβεια και την επιθετικότητα του metal. Τα συγκροτήματα που ανέφερες αποτελούν τη βάση της σκηνής του Κεμπέκ και υπάρχουν πολλά ακόμα για να γνωρίσουν οι ακροατές αυτού του είδους. Θα έλεγα ότι ο υπόλοιπος κατάλογος της PRC Music είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσει κανείς.
Θα υπάρξουν ζωντανές εμφανίσεις ή κάποια περιοδεία για την προώθηση του album;
Μας αρέσει να παίζουμε ζωντανά, αλλά είμαστε επίσης απασχολημένοι με την προσωπική μας ζωή. Θα θέλαμε να περιοδεύσουμε πολύ περισσότερο από ότι ήδη κάνουμε, κατανοούμε ότι οι προσωπικές σχέσεις και η επαγγελματική μας ζωή βρίσκονται συχνά στην πρώτη γραμμή της λήψης αποφάσεων σχετικά με τις ζωντανές εμφανίσεις. Έτσι όπως το βλέπω εγώ, αν το συγκρότημα αρχίσει να απογειώνονται, τότε θα πρέπει να πάρουμε σοβαρές αποφάσεις. Δυστυχώς, η μουσική βιομηχανία βρίσκεται σε πολύ διαφορετική κατάσταση από ό, τι ήταν πριν από δέκα χρόνια και γίνεται πολύ δύσκολο για τις επόμενες γενιές συγκροτημάτων να έχουν πραγματικά την ευκαιρία να σταθούν στα πόδια τους χωρίς να λαμβάνουν ορισμένους σοβαρά υψηλούς οικονομικούς κινδύνους. Θα θέλαμε να περιοδεύσουμε στον κόσμο, αλλά πρέπει να κάνουμε τα πράγματα ένα βήμα τη φορά, χωρίς να ρισκάρουμε βιοποριστικά για να το πράξουμε.
Τι άλλο να περιμένουμε από εσάς στο εγγύς μέλλον; Η καθημερινότητα σας δίνει αρκετό χρόνο για να αφιερώνετε στο συγκρότημα;
Η καθημερινότητα μας, μας δίνει το χρόνο που χρειαζόμαστε για να γράφουμε, να ηχογραφούμε και να κυκλοφορούμε μουσική, αλλά θα πρέπει να υπάρχουν κάποιες προσαρμογές για να δεσμευτούμε σε ένα διεθνές πρόγραμμα περιοδείας. Όσον αφορά τις μελλοντικές μας προσδοκίες, θα συνεχίσουμε να γράφουμε και να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για τους ανθρώπους που είναι πρόθυμοι να “υπομείνουν” τη μουσική μας και ελπίζουμε ότι αυτή είναι η αρχή ενός καρποφόρου κεφαλαίου της μουσικής καριέρας μας.
Σε ευχαριστήσω για το χρόνο σου. Σου εύχομαι το καλύτερο για το μέλλον της μπάντας. Τα τελευταία λόγια σου ανήκουν.
Για άλλη μια φορά, σε ευχαριστώ Γιώργο, το εκτιμούμε πραγματικά που μας προσεγγίσατε για αυτή τη συνέντευξη. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε να παίζουμε το καλύτερο death metal που μπορούμε για όσο μπορούμε. Να προσέχεις, φίλε μου, και ας ελπίσουμε ότι σύντομα θα συναντηθούμε και από κοντά για να συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση από εκεί που την αφήσαμε. Cheers!
Γιώργος Τερζάκης
Μετάφραση: Σπύρος Ράλλης
https://www.facebook.com/pg/accursedspawn/
https://accursedspawn.bandcamp.com/
https://open.spotify.com/artist/0RymbXoAXPy57DYc4uiMeC
https://www.youtube.com/channel/UCaEuDiRwPuZnUXCm_qgEArQ
Band Members
Jay Cross – Τύμπανα
Adam Pell – Κιθάρες
Weiyun Lu – Μπάσο
Max Warwick – Φωνητικά
Discography
The Virulent Host, 2019