Συνεντεύξεις

Year Of The Goat

Τους Year Of The Goat τους γνωρίσαμε πρόσφατα μέσα από το άλμπουμ τους, ‘Angels’ Necropolis’, το οποίο και λατρέψαμε για τις απολαυστικές doom rock στιγμές που προσφέρει! Το άλμπουμ αυτό βασίζεται, υποστηρίζοντας έτσι το doom υπόβαθρό του, σε μια ιστορία με πρωταγωνιστή τον Εωσφόρο, ο οποίος, όπως μας εξηγεί και ο Pope, ο πληκτράς τους, συμβολίζει το φως και την επανάσταση, αλλά όπως επαναλάμβανε συχνά-πυκνά: ‘Ότι συναντάς (από νοήματα) βρίσκεται ήδη μέσα σου’. Γενικότερα ο Pope δε βαρέθηκε να μας παραθέσει τις μουσικές (και όχι μόνο) απόψεις του, με τη συζήτηση να κινείται πάντα γύρω από τον άξονα των Year Of The Goat και της νέας τους κυκλοφορίας. Αν είστε οπαδός, πιστεύω ότι όλες οι απορίες σας θα λυθούν στην ακόλουθη συνέντευξη…

Γεια σου, Pope! Κατ’ αρχάς, είναι γεγονός ότι η νέα σας κυκλοφορία, ‘Angels’ Necropolis’ έλαβε εγκωμιαστικές κριτικές. Περιμένατε μια τέτοιου είδους ανταπόκριση; Σας έδωσε αυτό νέες ευκαιρίες;

Πιστεύω πως ναι, και ένα πράγμα που παρατηρήσαμε είναι η θερμή ανταπόκριση από τον κόσμο στην Ελλάδα, για την οποία χαρήκαμε πολύ και ελπίζουμε να συναντήσουμε τους οπαδούς μας και από κοντά. Μπορεί να είναι σχετικά νωρίς για να δούμε καθαρά τις ευκαιρίες που μας δίνονται, αλλά πιστεύω ότι θα υπάρξουν ακόμα περισσότερες. Χαιρόμαστε πολύ, πάντως για τη θετική ανταπόκριση που εισπράξαμε. Δεν ξέρω αν μπορώ να πω ότι το περιμέναμε, αλλά σίγουρα είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα του άλμπουμ και με το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπαίνουν στο κλίμα της δουλειάς μας.

Πότε σχηματίστηκε η μπάντα; Έχει αλλάξει σε κάποιον βαθμό το line up σας;

Η μπάντα σχηματίστηκε από τον Thomas το 2006, και, αν και έχουν περάσει αρκετά μέλη από αυτήν, είμαστε πολύ ‘σίγουροι’ για το παρόν line up. Μια βδομάδα στο tour bus την περασμένη άνοιξη μας απέδειξε ότι βρισκόμαστε σε μια ομάδα αδελφών.

Το είδος σας χαρακτηρίζεται ως ‘doom rock’, ή και ‘progressive’. Τι πιστεύετε σχετικά με αυτό; Και, δευτερευόντως, ποιο είναι, κατά τη γνώμη σου, το στοιχείο εκείνο που κάνει τον ήχο σας να ξεχωρίζει; Τι κάνει, γενικότερα, τη μουσική να ξεχωρίζει;

Εμπνεόμαστε κυρίως από το κλασικό ροκ, αλλά νομίζω ότι υπάρχουν επίσης κάποια doom και progressive στοιχεία σε αυτό. Γενικότερα προτιμάμε να δημιουργούμε μουσική, και όχι τόσο να την κατηγοριοποιούμε, αλλά μας αρέσει και το progressive και το doom. Δε μας ενοχλεί ο εκάστοτε χαρακτηρισμός, αντιθέτως μας αρέσει ο καθένας να σχηματίζει τη δική του γνώμη. Όσο για το τι κάνει τη μουσική μας να ξεχωρίζει..-ουάου, αυτό είναι ερώτηση- παγίδα- θα γίνω ‘βαρετός’ λέγοντας ότι αυτό το αποφασίζει ο ίδιος ο ακροατής. Αλλά και αυτό που κάνει τη μουσική να ξεχωρίζει πάλι εξαρτάται από τα γούστα του ακροατή. Εμένα με ιντριγκάρει η μουσική που, για κάποιον άγνωστο λόγο ‘μιλάει’ στην ψυχή μου. Αν πρέπει να το επεξεργαστώ πολύ παρά να αντιδράσω σε αυτό κατευθείαν, πιθανότατα δε θα μ’ εντυπωσιάσει.

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σου μουσικοί/ μπάντες και ποιες οι επιρροές σου;

Στη μπάντα γενικότερα οι επιρροές μας εκτείνονται από το black metal μέχρι και το 60s ποπ- ροκ, τις κλασικές ταινίες και τη λογοτεχνία. Εμπνεόμαστε από τα πάντα και από οτιδήποτε. Οι αγαπημένοι καλλιτέχνες και μουσικοί αλλάζουν καθημερινά και είναι πραγματικά δύσκολο να σου υποδείξω έναν συγκεκριμένο καλλιτέχνη, μουσικό ή συνθέτη. Τελευταία, όμως, ακούω τη φινλανδική μπάντα Elonkorjuu, τους The Groundhogs, τους The Poppy Family, τους Aphrodite’s Child και πολλούς άλλους. Εκτός αυτού θεωρώ ότι επιβάλλεται κανείς να δει τις ταινίες του Alejandro Jodorowsky και να διαβάσει τις ιστορίες του H.P. Lovecraft.

Αναλαμβάνει ο καθένας από εσάς στη μπάντα συγκεκριμένο ρόλο στις συνθέσεις και στους στίχους ή συνεργάζεστε γενικότερα; Ποιος έγραψε τους στίχους στο ‘Angels’ Necropolis’;

Μέχρι τώρα ο Thomas είναι ο βασικός συνθέτης και οι υπόλοιποι λειτουργούμε ως ‘φίλτρο’ μέσα από το οποίο περνούν οι συνθέσεις, ένα ‘Year Of The Goat’ φίλτρο, αν θες. Όλοι συμβάλουν κατά κάποιον τρόπο, αλλά ο Thomas ‘ξεφουρνίζει’ ιδέες σε απίστευτα μεγάλο βαθμό. Το μόνο που παρακωλύει τη διαδικασία της δημιουργίας είναι οι ώρες που χρειαζόμαστε μέσα στη μέρα ώστε να μπορούμε να καλύπτουμε τις βασικές μας ανάγκες για τροφή και στέγη. Οι στίχοι του κομματιού “Angels’ Necropolis” γράφηκαν κυρίως από τον Thomas, αλλά με κάποια βοήθεια από τον Ola των Griftegård.

Πως αποφασίσατε να ονομάσετε τη μπάντα ‘Year of the Goat’; Σχετίζεται με το κινέζικο ωροσκόπιο, σύμφωνα με το οποίο, παρεμπιπτόντως, το ‘Έτος του Τράγου’ τοποθετείται το 2015;

Πιθανώς το 2015 είναι η χρονιά που ο κόσμος θα φτάσει στον μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων, μάλλον αυτή είναι η Χρονιά του Τράγου, χα χα! Δεν είμαστε τόσο ‘πωρωμένοι’ με το κινέζικο ωροσκόπιο, όπως μπορεί να υποθέσει κάποιος, έχει περισσότερο να κάνει με το να μην είσαι ‘πρόβατο’. Στις βιβλικές αναλογίες τα πρόβατα ακολουθούν τον Χριστό, ενώ ο τράγος ακολουθεί έναν άλλον ‘τύπο’. “Όταν ο Υιός του ανθρώπου μέσα στη δόξα του, και όλοι οι άγγελοι μαζί του, αυτός θα καθίσει στον ένδοξο θρόνο του. Όλα τα έθνη θα συγκεντρωθούν μπροστά του, και αυτός θα χωρίσει τους ανθρώπους μεταξύ τους, όπως ο ποιμένας χωρίζει τα πρόβατα από τα ερίφια. Θα βάλει τα πρόβατα στα δεξιά του και τα κατσίκια στα αριστερά του» (Κατά Ματθαίον 25:31 – 33). Το θέμα του ‘Angels’ Necropolis’ είναι μια διαφορετική εκδοχή αυτού, όπου ο ‘Υιός του ανθρώπου’ δεν κάθεται ‘στον ένδοξο θρόνο του’ γιατί ο θρόνος ανήκει στον Σατανά. Αυτό είναι το Έτος του Τράγου: η στιγμή γι αυτούς που ανήκουν στο μονοπάτι του ‘αριστερού χεριού’.

Είναι το ‘Angels’ Necropolis’ βασισμένο σε κάποιο concept; Μπορείς να εξηγήσεις στους αναγνώστες μας τι είδους ιστορία διηγούνται οι στίχοι σας; 

Όπως εν μέρει αποκάλυψα, το θέμα του Angels’ Necropolis είναι μια εναλλακτική ιστορία για τα γεγονότα που περιγράφονται στην ‘Αποκάλυψη’ και μια αντίθεση στο ‘Paradise Lost’ του Milton, όπως έξυπνα παρατήρησε κάποιος δημοσιογράφος. Πρόκειται για μια ιστορία που είναι γνωστή ως η ‘τελική μάχη’ μεταξύ του Θεού και του Σατανά από μια πολύ διαφορετική προοπτική από αυτήν που έχουμε συνηθίσει στον χριστιανικό κόσμο.

Μιλώντας για την ιστορία του άλμπουμ σας, ποιο, ενδεχομένως, είναι το κρυμμένο νόημα των στίχων σας; Θα μπορούσε ο σατανάς να συμβολίζει την δημιουργική- αιρετική ανθρώπινη δύναμη; Κάποια επαναστατική ιδέα ή κάποιον επαναστάτη ίσως;

Και οι ‘νεκροί άγγελοι’; Πάντα υπάρχουν κρυμμένα νοήματα, κάποια ηθελημένα, κάποια όχι, και ότι καταλάβεις από αυτά ίσως να είναι επειδή ήδη βρίσκεται μέσα σου. Ο Σατανάς μπορεί να είναι πολλά πράγματα, δε χρησιμοποιούμε την εβραϊκή λέξη για το ‘αντίπαλος’ ή ‘αντίδικος’ στους στίχους μας, παρόλο που ο Σατανάς μπορεί να ιδωθεί σαν Αντίπαλος του Θεού, αλλά από την άλλη ο Θεός είναι ο Εωσφόρος του Σατανά. Θα μπορούσε να είναι με πολλές έννοιες συμβολικό. Ο Εωσφόρος μπορεί να είναι το φως της μάθησης και της επιστήμης, ενώ ο Θεός να συμβολίζει τις σκοτεινές πτυχές της δεισιδαιμονίας που σκεπάζει τα μάτια μας. Όσο για τους νεκρούς αγγέλους, θα μπορούσαν να είναι όλες οι απώλειες στο όνομα του Θεού, μια δύναμη που δίνει στους πιστούς τη δύναμη να πράττουν περαιτέρω ωμότητες στο όνομα του Θεού. Όταν το φως αποκτήσει αυτή τη δύναμη, ο Εωσφόρος, οι πιστοί στέκονται χωρίς δυνάμεις και ο Θεός είναι νεκρός. Πιστεύω ότι όλη αυτή η οπτική είναι σε μεγάλο βαθμό αθεϊστική, ενώ μπορεί να υπάρξει και κάποια άλλη, καθόλα αθεϊστική ή και τελείως συμβατική, αλλά αυτό ας το αφήσουμε στον ακροατή. Αυτό που θα συναντήσει βρίσκεται ήδη μέσα του.

Ποιο είναι, κατά τη γνώμη σου, το κλειδί για μια doom ατμόσφαιρα; Πως καταφέρνετε να ‘συσκοτίζετε’ τον ήχο σας, παρά την κάπως ‘ελαφριά’ υπόσταση, που συχνά λαμβάνει η ροκ;

Δημιουργούμε μουσική στο όνομα του Εωσφόρου, που φέρει το φως. Σ’ αυτό το άλμπουμ μπορείτε να βρείτε αρκετά light rock μέρη. Ο Εωσφόρος ‘βούτηξε’ στη σκοτεινή άβυσσο, αναδείχθηκε Άρχοντας του Σκότους, και έτσι νοηματοδοτείται η σκοτεινή μουσική. Ίσως αυτό να προέρχεται και από την υπάρχουσα, στον χριστιανικό κόσμο, προκατάληψη με την οποία εμποτιζόμαστε από παιδιά, και η οποία έχει να κάνει με τον Θεό και τον Σατανά, το Καλό και το Κακό, το Φως και το Σκοτάδι. Ο,τι συναντούμε είναι ήδη μέσα μας, χαχα!

Σε ποιο σημείο έχει να κάνει με όλο αυτό η εμφάνιση; Η δική σας μπορεί να διαπιστώσει κανείς ότι δεν έχει κάτι το υπερβολικό. Πως σου φαίνεται το ότι πολλοί καλλιτέχνες προσπαθούν αρκετά για να φαίνονται ‘τρομακτικοί’ κτλ;

Δεν είναι δική μας δουλειά να κρίνουμε άλλους. Θα πρέπει ο καθένας να έχει το δικαίωμα να πράττει αυτοβούλως. Ας αφήσουμε του άλλους να ζουν όπως αυτοί θέλουν χωρίς να κρίνουμε. Έχουμε αφήσει την αντίληψη του ‘θα καείς στην κόλαση γι αυτό που κάνεις’ στους φονταμενταλιστές. Υπό το φως του Εωσφόρου είναι ένα τελείως διαφορετικό ‘παιχνίδι’ . Προσωπικά, όμως, πιστεύω ότι είναι πολύ ωραίο οι καλλιτέχνες να είναι παθιασμένοι με το αντικείμενό τους, τη στιγμή που δε βλάπτουν κανέναν με πραγματικό –και όχι φανταστικό- τρόπο.

Στον προσωπικό σας ιστότοπο μπορεί κανείς να εντοπίσει μια αναφορά στις λεγόμενες ‘σκοτεινές τέχνες’. Φυσικά και δεν υποθέτω ότι ασκείτε μαύρη μαγεία ή κάτι τέτοιο αλλά… πως σχετίζεστε με αυτές;

Είμαστε έξι διαφορετικά άτομα στη μπάντα, με έξι διαφορετικές ζωές και έξι διαφορετικές απόψεις επάνω σ’ αυτό το θέμα. Χωρίς να ‘σκαλίζουμε’ βαθύτερα, τις θρησκευτικές μας απόψεις επιθυμούμε να τις κρατήσουμε για τον εαυτό μας, αλλά ευχαριστώ για την ερώτηση, χαχα!

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Είναι μέσα σε αυτά και κάποια περιοδεία;

Έχουμε ξεκινήσει να κλείνουμε κάποια shows: την 1η Μαρτίου στη Νορβηγία (το πρώτο της χρονιάς), τον Νοέμβριο στο Hammer Of Doom festival στο Würtzburg της Γερμανίας, αλλά και άλλα στη Σουηδία, τη Φινλανδία, και, όπως φαίνεται, έχουμε και δύο ημερομηνίες στην Ελλάδα, μία μέσα στο 2013, και άλλη μία στο Up The Hammers-festival τον Μάρτιο του 2014.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σου! Ανυπομονώ να σας δω και από κοντά!

Ευχαριστώ κι εγώ, θα είναι πολύ ωραία, ελπίζω κι εγώ να σε δω!

Μαριάνθη Μακροπούλου

http://www.facebook.com/yearofthegoat

http://www.yearofthegoat.se/Year_Of_The_Goat/Year_Of_The_Goat.html

Band:

Thomas Sabbathi – φωνητικά, κιθάρα

Per Broddesson – κιθάρα

Don Palmroos – κιθάρα

Fredrik Hellerström – τύμπανα

Tobias Resch – μπάσο

Pope – mellotron, φωνητικά

Discography:

Lucem Ferre (EP) 2011

This Will Be Mine (EP) 2012

Angels’ Necropolis 2012

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X