Συνεντεύξεις

Anomalie

Το solo project του πολυοργανίστα Marrok, Anomalie, κυκλοφόρησε έπειτα από τέσσερα χρόνια και εν μέσω πανδημίας τον τέταρτο ολοκληρωμένο δίσκο του. Με αφορμή αυτό λοιπόν, ήρθαμε σε επαφή με τον Marrok, ο οποίος μας ξεδίπλωσε τις σκέψεις του σχετικά με το project και τη μουσική του, αλλά και το πώς καταφέρνει να ισορροπεί όλα αυτά παράλληλα με τη συμμετοχή του στις ζωντανές εμφανίσεις των Harakiri for the Sky.

Γεια σου Marrok! Είναι τιμή μου να μιλάω με έναν τόσο ταλαντούχο καλλιτέχνη. Λοιπόν, πώς νιώθεις για την κυκλοφορία του Tranceformation;

Γεια! Λοιπόν, από προσωπική και καλλιτεχνική άποψη, είναι υπέροχο να βλέπω το album να κυκλοφορεί μετά από μια τόσο μακρά και δύσκολη δημιουργική διαδικασία και δεν θα μπορούσα να είμαι περισσότερο ικανοποιημένος με το τελικό αποτέλεσμα. Από επιχειρηματική άποψη τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα αυτές τις μέρες, καθώς δεν είμαι σίγουρος πόσο έξυπνο είναι να κυκλοφορεί ένας τέτοιος δίσκος σε περιόδους αμέτρητων “κυκλοφοριών του lockdown” σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, είμαι σίγουρος ότι η μουσική μου θα φτάσει πάντα στους σωστούς ανθρώπους στο τέλος, οπότε δεν έχασα πολύ χρόνο με τέτοιες σκέψεις.

Ποια ήταν τα σχόλια από τους οπαδούς και τον Τύπο;

Αυτό είναι το σημείο όπου το 99% όλων των συγκροτημάτων θα σας πουν ότι η αποδοχή για το νέο album είναι πολύ καλύτερη από ποτέ, αλλά ειλικρινά, δεν θα πω τα ίδια, γιατί δεν θα ήταν η αλήθεια. Οι άνθρωποι αντιδρούν πολύ διαφορετικά στο Tranceformation και δεν εκπλήσσομαι καν γι’ αυτό. Γνωρίζω καλά ότι είναι δύσκολο να χαρακτηρίσεις ξεκάθαρα τη μουσική μου σε αυτόν τον δίσκο, ο οποίος απαιτεί υψηλότερο επίπεδο εστίασης κατά την ακρόαση αυτών των τραγουδιών, για να αισθανθείς πραγματικά και να καταλάβεις τι συμβαίνει. Είναι γνωστό ότι το μέσο εύρος προσοχής των ανθρώπων μειώνεται συνεχώς και μπορώ να φανταστώ ότι είναι μεγάλη πρόκληση να βρεις μερικές λέξεις που να ταιριάζουν για το Tranceformation εάν πρέπει να γράφεις ένα σωρό κριτικές κάθε μέρα. Δεν είμαι σίγουρος πώς θα βαθμολογούσα τη δουλειά μου αν έκανα μόνο μία ακρόαση στη μέση ενός σωρού άλλων album, είναι απλά μια μουσική που χρειάζεται χρόνο για να κατανοήσει κανείς πραγματικά την ουσία και φυσικά υπάρχει και το απλό γεγονός ότι δεν μπορείς να ικανοποιήσεις το γούστο όλων εξίσου, ειδικά όταν η καλλιτεχνική σου έκφραση είναι λίγο έξω από το κουτί. Και γι’ αυτό δεν ανησυχώ καθόλου για τα μικτά σχόλια, αλλά είμαι πολύ περήφανος που υπάρχουν μερικοί άνθρωποι εκεί έξω που πραγματικά αφιέρωσαν χρόνο για να βουτήξουν στο υλικό και κατέληξαν σε εξαιρετικά λεπτομερή και άκρως ενδιαφέροντα σχόλια!

Οφείλω να ομολογήσω ότι γενικά δεν μου αρέσει το black metal ή άλλα black υποκατηγορίες. Αλλά μου άρεσε το “Tranceformation”. Τι θα έλεγες ότι κάνει αυτό το album ξεχωριστό; Πιστεύω ότι αυτό το album είναι πιο εύκολο στην ακρόαση για έναν λάτρη του progressive/experimental metal παρά για έναν οπαδό του black metal. Θα συμφωνούσες;

Είναι δύσκολο να πω. Έχω συνειδητοποιήσει ότι αυτό το album μιλάει σε πολύ διαφορετικά είδη ανθρώπων, κάτι που είναι πολύ ωραίο γενικά, ωστόσο τα σχόλια δείχνουν ότι όλοι ακούμε τα ίδια πράγματα πολύ διαφορετικά μερικές φορές. Αυτό που ακούγεται πειραματικό σε ένα άτομο είναι πολύ απλό για άλλους, είναι πάντα ο καθρέφτης του μουσικού υπόβαθρου ενός ατόμου. Για μένα το progressive metal δεν έχει καμία σχέση με τη μουσική μου, καθώς συνδέω έναν τέτοιο όρο με μπάντες όπως οι A Perfect Circle, οι Soen ή ακόμα και εν μέρει οι Porcupine Tree. Μου αρέσουν αυτού του είδους τα πράγματα, αλλά πάντα θα ακούω τους Anomalie από την οπτική γωνία του black metal. Ανεξάρτητα από το αν είναι η συνολική ατμόσφαιρα, η οπτική αισθητική, η οργανική βάση ή ακόμα και η καλλιτεχνική νοοτροπία που με παρακινεί να κάνω αυτό το είδος μουσικής, όλα έχουν ξεκάθαρες ρίζες στην κατανόησή μου για το black metal. Φυσικά είναι μερικές φορές πολύ μακριά από την αρχική ουσία του είδους, κάτι που είναι ένας μεγάλος λόγος για τον οποίο ορισμένοι παλιομοδίτικοι οπαδοί του black metal μπορεί να μην συμπαθούν τους Anomalie, ενώ άτομα με τελείως διαφορετικό υπόβαθρο μερικές φορές συνδέονται με αυτό που κάνω. Τελικά δεν με νοιάζει πώς το αποκαλείς ή γιατί αρέσει σε κάποιον το album ή όχι.

Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα για το εξώφυλλο; Υπάρχει κάποιο θέμα; Και ποια ήταν η έμπνευση πίσω από αυτό;

Είναι η πρώτη συνεργασία με τον εκπληκτικό Chris, γνωστό και ως Misanthropic Art και ήταν σίγουρα η πιο ομαλή δημιουργική ροή που είχα ποτέ με έναν εικαστικό καλλιτέχνη μέχρι τώρα. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να αφήσω στον εκτελεστή αρκετή ελευθερία να εκφραστεί σωστά αντί να δίνω πολύ λεπτομερείς οδηγίες από την πλευρά μου. Βασικά μόλις έστειλα τις ηχογραφήσεις και πρόσθεσα μερικές γενικές σκέψεις, πρόχειρες ιδέες και του είπα για το χρωματικό concept που ήταν ήδη σκαλισμένο σε πέτρα σε εκείνο το σημείο. Έμεινα έκπληκτος πόσο γρήγορα κατάλαβε πλήρως την ουσία του Tranceformation που μας επέτρεψε να συζητήσουμε τα πρώτα σκίτσα πολύ σύντομα αφού συμφωνήσαμε για το έργο. Θα έλεγα ότι το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του και αφήνει πολλά περιθώρια για προσωπική ερμηνεία, επομένως τείνω να μην μιλάω πολύ για αυτό.

Στο “Trance V: Cerulean Sun” υπάρχουν guest φωνητικά του Σάκη Τόλη. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Γνωριζόμαστε ήδη εδώ και μερικά χρόνια καθώς οι Rotting Christ και οι Harakiri παίζουν στα ίδια events αρκετά συχνά και ο Σάκης σύντομα αποδείχθηκε ότι ήταν ένας πολύ ταπεινός και προσγειωμένος τύπος που έχει ακόμα πολύ ειλικρινές πάθος για τη μουσική, το οποίο σέβομαι. Και ενώ έγραφα τους στίχους για το συγκεκριμένο τραγούδι, ξαφνικά έβαζα τη φωνή του στο κεφάλι μου σε κάποιους στίχους, οπότε αντί να προσπαθήσω να τον μιμηθώ με κάποιο τρόπο, απλά επικοινώνησα με τον Σάκη και του έστειλα την προ-παραγωγή του κομματιού. Προφανώς του άρεσε η ιδέα και συμφώνησε να τραγουδήσει το τραγούδι μαζί μου στον δίσκο, το οποίο έγινε υπέροχο νομίζω. Ειλικρινά δεν τον ρώτησα λόγω του ονόματος και της φήμης του, οι λόγοι μου βασίστηκαν εξ ολοκλήρου στην υλοποίηση της μουσικής μου ιδέας, αλλά φυσικά είναι ωραίο να έχω έναν τόσο σπουδαίο τύπο και μια τέτοια θρυλική προσωπικότητα στον δίσκο!

Τι σε ενέπνευσε να δημιουργήσεις τους Anomalie;

Από την πρώτη μέρα προσπαθώ απλώς να εκφράζομαι όσο πιο αυθεντικά γίνεται, εξελισσόμενος και προχωρώντας συνεχώς. Απλώς δεν μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι μόνο και μόνο επειδή ένα συγκεκριμένο album ή στυλ έλαβε εξαιρετικά σχόλια, οπότε θα προσπαθώ πάντα να συνδυάζω μερικά νέα στοιχεία με τα εμπορικά σήματα που καθορίζουν την καλλιτεχνική ταυτότητα της μπάντας. Κανείς δεν ξέρει πώς θα ακούγονται οι Anomalie σε 10 χρόνια, δεν έβαλα ποτέ στον εαυτό μου μουσικά όρια, αλλά να είστε σίγουροι ότι κάθε album είναι μια πολύ ειλικρινής απεικόνιση του ποιος ήμουν τη στιγμή της δημιουργίας του και νομίζω ότι η δισκογραφία δείχνει ήδη ξεκάθαρα πόσο πολύ έχω εξελιχθεί ως άνθρωπος και καλλιτέχνης. Ωστόσο, πρέπει να παραδεχτώ ότι με κάθε νέο album γίνεται πιο δύσκολο να ικανοποιήσω τις προσδοκίες μου και να ξεπεράσω τον προηγούμενο εαυτό μου. Ειδικά επειδή δεν μπορείς να μετρήσεις το «καλύτερα» με αριθμούς όταν πρόκειται για συναισθηματική μουσική, οπότε τελικά το ένστικτό μου έχει πάντα τον τελευταίο λόγο.

Οι Harakiri For The Sky κυκλοφόρησαν πρόσφατα ένα album. Πώς βρήκες τον χρόνο και για ένα solo album;

Δεν συμμετέχω στη διαδικασία σύνθεσης τραγουδιών των Harakiri For The Sky, οπότε δημιουργικά η κυκλοφορία δεν είχε καμία επίδραση στην δραστηριότητά μου με τους Anomalie. Οι HFTS είναι ένα τεράστιο μέρος της καθημερινότητάς μου, καθώς δεν είμαι απλώς ένα μέλος για τις συναυλίες, αλλά δουλεύω για το συγκρότημα και σε μια άλλη θέση στα παρασκήνια, αλλά πάντα θα βρίσκω αρκετό χρόνο για να γίνω δημιουργικός.

Ποιο τραγούδι θα έλεγες ότι είναι το πιο ιδιαίτερο; Για μένα θα ήταν το Trance III: Alive.

Κάθε τραγούδι έχει μια μοναδική θέση στην καρδιά μου για πολλούς λόγους, επομένως είναι αδύνατο να διαλέξω ένα ως το «πιο ιδιαίτερο», αλλά πρόσφατα με ρώτησαν ποιο τραγούδι θα έπαιζα για να δώσω σε κάποιον την καλύτερη δυνατή εικόνα για το τρέχον υλικό και η απάντησή μου ήταν το “Alive” γιατί το τραγούδι συνδυάζει πολλά από τα δυνατά μου σημεία μέσα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, οπότε μπορώ σχεδόν να πω ναι στην ερώτησή σας!

Θα ήθελες να παίξεις αυτά τα τραγούδια ζωντανά;

Φυσικά θα ξαναπαίξουμε κάποιες επιλεγμένες εμφανίσεις. Μέχρι στιγμής είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε το νέο υλικό μόνο μία φορά, στο release show κατά τη διάρκεια του δικού μου νέου φεστιβάλ που ονομάζεται Trancending Visions Fest. Ήταν η πρώτη εμφάνιση με μια σχεδόν εντελώς νέα ζωντανή σύνθεση και τέσσερα από τα νέα τραγούδια. Οπότε μετά από δύο χρόνια πανδημικής σιωπής και μια εντελώς νέα σκηνική παραγωγή έμοιαζε κάπως σαν την αρχή μιας εντελώς νέας εποχής των Anomalie, το οποίο είναι συναρπαστικό αλλά επίσης προκλητικό, καθώς είμαι τελειομανής, κάτι το οποίο δεν είναι πάντα εύκολο για τους συνεργάτες μου αλλά και για τον εαυτό μου. Υπάρχουν πάντα πράγματα που πρέπει να βελτιωθούν και ανυπομονώ να παίξω μερικά ακόμη φεστιβάλ με τους Anomalie το 2022, παρόλο που δεν θα μπορούμε να παίξουμε περισσότερο από μερικές συναυλίες επειδή το ημερολόγιό μου είναι γεμάτο από ημερομηνίες με τους Harakiri, οι οποίες είναι κάποιο είδος προβλήματος πολυτέλειας, θα έλεγα…

Συνέντευξη: Θανάσης Γκότοβος
Μετάφραση: Τζούλια Τσαγκάρη

Facebook
Instagram
Bandcamp
Spotify

Band Members
Marrok – όλα τα όργανα

Discography
Between The Light, 2014
Refugium, 2015
Visions, 2017
Tranceformation, 2021

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X