Solitary-Banner - 728|90|Solitary-Banner|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothThe-Medea-Project 728×90 - 728|90|The-Medea-Project 728×90|||bothPsychotic Waltz_Ath_728x90 - 728|90|Psychotic Waltz_Ath_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Εάν πριν λίγα χρόνια ερχόταν κάποιος και μου έλεγε ότι μια μέρα θα πάρω συνέντευξη από τον αγαπημένο μου τραγουδιστή της αγαπημένης μου μπάντας, το πιθανότερο να γελούσα και να έλεγα κάτι του τύπου “δεν είμαι άξιος” ή κάτι τέτοιο. Να όμως που η ζωή τελικά είναι γεμάτη εκπλήξεις και καταφέραμε και μιλήσαμε με έναν ομιλητικότατο Hansi Kursch για ένα γεμάτο μισάωρο, τόσο για το πολυαναμενόμενο ορχηστρικό άλμπουμ της μπάντας, “Twilight Orchestra: Legacy of the Dark Lands”, όσο και για αρκετά άλλα πράγματα. Εσείς διαβάστε, εγώ πάω να βάλω κάποιο δίσκο Blind Guardian να παίζει. Πάλι.

Το ορχηστρικό άλμπουμ επιτέλους κυκλοφορεί και δε μπορώ παρά να ρωτήσω το προφανές. Τι σας πήρε τόσο πολύ;

Τι μας πήρε τόσο πολύ, αλήθεια δεν ξέρω, ίσως ήμασταν λίγο τεμπέληδες (γέλια). Είναι μεγάλη ιστορία αλλά η πιο μικρή εκδοχή είναι το γεγονός ότι υποτιμήσαμε το πως είναι να δουλεύεις με μια ορχήστρα στην αρχή και οι συνθέσεις πήραν επίσης πολύ χρόνο, καθώς γίνονταν στο ενδιάμεσο με τα συνηθισμένα Blind Guardian albums, οπότε αυτός είναι ο άλλος λόγος που το καθυστερήσαμε τόσο, γιατί στο ενδιάμεσο κάναμε τέσσερα Blind Guardian albums οπότε δαπανήθηκε πολύς χρόνος εκεί, αλλά από τεχνικής πλευράς ήταν η δυσκολία του να μεταφέρουμε τα κομμάτια από τα πλήκτρα όπου τα είχαμε γράψει, στην ορχήστρα. Και έπειτα, παρόλο που η ηχογράφηση της ορχήστρας είναι εύκολη, αυτό που πραγματικά παίρνει αιώνες είναι το edit, κάτι που τόσο εγώ, όσο και ο Andrè υποτιμήσαμε. Επίσης, η ηχογράφηση των φωνητικών είναι κάτι που υποτιμήθηκε από εμένα και εν τέλει μου πήρε 18 μήνες και πολύ καθημερινό χρόνο, ενώ είχα υπολογίσει περίπου ένα εξάμηνο προκειμένου να γίνει σωστά. Και φυσικά ας μην ξεχνάμε ότι δεν υπήρχε περίπτωση να κυκλοφορήσει τίποτα αν δεν ήμασταν 100% ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, κάτι που επίσης πήρε αρκετό χρόνο.

Προσωπικά νιώθω ότι αυτός ο δίσκος μαζί με το “A Night At The Opera” είναι ότι πιο φιλόδοξο και απαιτητικό έχετε κάνει. Πέφτω μέσα;

Ήταν όντως απαιτητικό, αλλά πολύ λιγότερο συγκριτικά με το “A Night At The Opera” το οποίο είναι μακράν ότι πιο επίπονο έχουμε κάνει. Όχι ότι κι αυτό δεν ήταν, απλά ήταν και ταυτόχρονα απολαυστικό γιατί έχουμε προοδεύσει. Έμαθα πολλά και στις δύο περιπτώσεις, απλά εδώ είχα μια ιδέα και πίεζα τον εαυτό μου προκειμένου να την υλοποιήσει, οπότε δεν ήταν κάτι που γινόταν κυρίως από άλλους, ίσως μόνο από τον Charlie και τον Andrè όταν δεν ένιωθαν ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Στο “A Night At The Opera” έπρεπε πολλά να γίνουν από άλλους λόγω της δυσκολίας στην παραγωγή. Προφανώς και απόλαυσα το τελικό αποτέλεσμα τόσο του “A Night At The Opera”, του “Nightfall In Middle Earth” και του “Legacy Of The Dark Lands” τα οποία έχουν μακράν την καλύτερη μου επίδοση στα φωνητικά, απλά στο Legacy… είχα αρκετές δυσκολίες στη φωνή γιατί το να τραγουδάς με μια ορχήστρα είναι πολύ πιο διαφορετικό από το να τραγουδάς με μια μπάντα, και παρόλο που ξέρω πως είναι να τραγουδάς με μπάντα που χρησιμοποιεί ορχηστρικά μέρη, ακόμα και έτσι είναι τελείως διαφορετικό γιατί η ορχήστρα δεν έχει την παραμόρφωση, πάνω στην οποία πατάει η φωνή, οπότε είσαι εντελώς “γυμνός”. Οπότε το να βρούμε τη χημεία ήταν κάτι που πήρε πολύ χρόνο, αλλά μου δίδαξε πολλά σχετικά με τη φωνή μου και τις ικανότητες μου, ενώ όταν τελείωσα με το “A Night At The Opera” το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν ότι δε θα ξανακάνω ποτέ κάτι αντίστοιχο (σ.σ. γέλια)

Προφανώς το να συνθέτεις με μια ορχήστρα είναι πολύ πιο δύσκολο από το να συνθέτεις με μια μπάντα. Ποιά ήταν λοιπόν η διαδικασία που ακολουθήσατε αυτή τη φορά στις συνθέσεις;

Βγήκαν όλα πολύ φυσικά. Όταν ξεκινήσαμε να συνθέτουμε ήταν λες και εκτοξευτήκαμε πίσω στο “Nightfall In Middle Earth”, καθώς τα δύο πρώτα τραγούδια που γράψαμε για το δίσκο, ήταν κατά την περίοδο που συνθέταμε το “Nightfall”. Δεν τα συμπεριλάβαμε εκεί γιατί νιώθαμε ότι θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό με αυτά τα τραγούδια. Προφανώς δεν ξέραμε πόσο θα μας έπαιρνε αυτό αλλά κατά κάποιο τρόπο ήταν σαν να γυρίζουμε πίσω σε ένα “comfort zone” κάθε φορά που συνθέταμε κάτι καινούριο και επίσης περνούσαμε πολύ καλά κατά τη διάρκεια των συνθέσεων γιατί πειραματιζόμασταν πολύ, τόσο ο Andrè με τις μελωδίες, όσο κι εγώ με τα φωνητικά, οπότε μας ήταν αρκετά εύκολο, σε αντίθεση πχ με το “A Night At The Opera” που ήταν δύσκολο να βρω τις φωνητικές γραμμές έχοντας τα βασικά αλλά ταυτόχρονα και πολυδιάστατα τραγούδια. Αλλά τώρα, με όλα τα όργανα της ορχήστρας προγραμματισμένα, μου δόθηκε πολύ περισσότερος χώρος για να αναπτύξω τα φωνητικά και τους χαρακτήρες, εμπλουτίζοντας έτσι την ήδη υπάρχουσα μουσική. Οπότε ναι ήταν κάτι που μας βγήκε πολύ φυσικά. Οι δυσκολίες προέκυψαν όταν έπρεπε να αποφασίσουμε τι θα ηχογραφηθεί πρώτα και κάποιες φορές έπρεπε να αλλάξουμε τη σειρά των οργάνων με αποτέλεσμα να αλλάξουν και οι συνθέσεις. Ήταν κάτι που μας δυσκόλεψε πολύ γιατί δεν είχαμε εμπειρία σε αυτό το κομμάτι.

Πρόσεξα ότι σε ένα από τα ιντερλούδια του δίσκου ακούγεται κάτι που θυμίζει αρκετά το “War Of Wrath” από το “Nightfall In Middle Earth”. Είναι τυχαίο ή πρόκειται για κάποιου είδους φόρο τιμής;

Ναι βασικά, θέλαμε να αποδώσουμε ένα φόρο τιμής στο “Nightfall In Middle Earth” γιατί από εκεί ξεκίνησε η ιδέα για το Legacy Of The Dark Lands. Επίσης, ο Douglas Fielding, ο οποίος έκανε κάποιες από τις αφηγήσεις στο “Nightfall In Middle Earth” εμφανίζεται και εδώ. Σκεφτήκαμε ότι εφόσον ο καινούριος δίσκος είναι concept και το “Nightfall” είναι επίσης concept, κατά κάποιο τρόπο έκλεινε ένας κύκλος, οπότε και αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιους από τους αφηγητές που είχαμε τότε για να κάνουν λίγα από αυτά που έκαναν στο “Nightfall”. Αν και προσωπικά νιώθω πως έκαναν ακόμα παραπάνω καθώς κανείς τους δε γνώριζε για την ιστορία του Legacy Of The Dark Lands και αυτοί οι άνθρωποι πραγματικά μπήκαν στο πετσί του ρόλου, δίνοντας στο δίσκο ένα πραγματικά κινηματογραφικό συναίσθημα.

Ποιά είναι λοιπόν η ιστορία του “Legacy Of The Dark Lands”;

Είναι όλο βασισμένο στην ιστορία του Markus Heinz, με τον οποίο είχαμε συνεργαστεί όταν κυκλοφόρησε το παιχνίδι “The Dwarves”, οπότε σκεφτήκαμε ότι θα ήταν μια καλή ιδέα να συνεργαστούμε πάλι. Αυτός λοιπόν δημιούργησε την ιστορία με τίτλο “The Dark Lands” η οποία είναι ένα prequel του “Legacy Of The Dark Lands”. Ο χώρος και ο χρόνος τοποθετούνται στον τριακονταετή πόλεμο, ο οποίος ήταν και ο μεγαλύτερος του 17ου αιώνα. Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας ονομάζεται Nicholas και είναι ένας μισθοφόρος, ο οποίος όμως έχει ένα σκοτεινό μυστικό, το οποίο δεν γνωρίζει και θα αποκαλυφθεί στο Legacy Of The Dark Lands. Ανακαλύπτουμε λοιπόν ότι είναι ο πρώτος από τους τέσσερις καβαλάρηδες της Αποκάλυψης και βρίσκεται σε μια αποστολή προκειμένου να μάθει για το μυστικό του, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε σύγκρουση με τα τρία αδέλφια του και προσπαθεί να αποφύγει την Αποκάλυψη. Και στο δίσκο ακολουθούμε την προσπάθεια του αυτή.

Υπάρχουν σχέδια για νέο “συνηθισμένο” δίσκο Blind Guardian στο μέλλον;

Ναι, αυτή τη στιγμή δουλεύουμε πάνω στις συνθέσεις και θα ξεκινήσουμε άμεσα την παραγωγή και υπολογίζουμε να το κυκλοφορήσουμε το Μάρτιο του 2021 αν όλα πάνε καλά. Μετά από αυτό σκεφτόμαστε να κάνουμε και κάτι με την ορχήστρα, ίσως κάποιο ειδικό show εδώ στη Γερμανία, αλλά δεν ξέρουμε ακόμα.

Επανενωθήκατε επίσης και με τους Demons And Wizards και αν θυμάμαι καλά, έχετε ανακοινώσει νέο δίσκο. Θα ήθελες να μας δώσεις κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό, όπως και για τα μελλοντικά σχέδια της μπάντας;

Το άλμπουμ έχει ολοκληρωθεί, μόλις τελειώσαμε τις περιοδείες, τελείωσα τα φωνητικά στο στούντιο μας, Twilight Hall και μόλις τώρα ολοκληρώσαμε και τη μίξη και το mastering. Σχεδιάζουμε να το κυκλοφορήσουμε στα τέλη του Φεβρουαρίου του 2020. Είναι ένα πολύ πλούσιο άλμπουμ, στη σφαίρα των Demons And Wizards, αλλά αρκετά διαφορετικό από ό,τι έχουμε κάνει μέχρι στιγμής, καθώς μεσολάβησαν 14 χρόνια από “Touched By The Crimson King” μέχρι τώρα. Είναι ένα πολύ έντονο άλμπουμ πρέπει να πω, προσωπικά βρίσκω την ακρόαση του ιδιαίτερα απολαυστική. Υπάρχουν κάποια τραγούδια που κινούνται στα πιο μοντέρνα μονοπάτια, αλλά στην πλειοψηφία του ο δίσκος είναι κλασσικό metal.

Είσαι ένας από τους πολύ λίγους τραγουδιστές της παλιάς σχολής ο οποίος μπορεί να τραγουδήσει ακόμα σε πραγματικά πολύ υψηλό επίπεδο. Τι κάνεις προκειμένου να διατηρήσεις τη φωνή σου;

Προσπαθώ να ξεκουράζομαι συχνά, ειδικά όταν είμαι σε περιοδεία, αποφεύγω το αλκοόλ, και δεν κάπνιζα ποτέ κιόλας, οπότε αυτό δεν είναι πρόβλημα. Πίνω που και που λίγο κόκκινο κρασί, αλλά όχι όταν είμαι σε περιοδεία, κάνω επίσης και πολλές ασκήσεις πάνω στη φωνητική προκειμένου να χειρίζομαι τη φωνή μου σωστά και να μη της κάνω ζημιά. Γενικά κάνω καλή ζωή, αποφεύγω το άγχος όσο αυτό είναι εφικτό, αλλά κάποια πράγματα, ανάλογα τη μέρα είναι αρκετά δύσκολο να τα τραγουδήσω. Βέβαια όσο πιο πολύ ξεκουράζομαι, τόσο καλύτερη είναι και η απόδοση. Μου πήρε βέβαια 25 χρόνια να το μάθω αυτό αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ (σ.σ. γέλια).

Λίγα χρόνια πριν παίξατε ζωντανά όλο το “Imaginations From The Other Side”. Υπάρχει περίπτωση να κάνετε κάτι παρόμοιο μελλοντικά για κάποιον άλλο δίσκο;

Αυτό το έχουμε συζητήσει αρκετές φορές και για να πω την αλήθεια θα ήθελα πάρα πολύ να κάνουμε το “Nightfall…” (σ.σ.: κάν’ το να φύγουμε όλοι κλαίγοντας!!!) μιας και είναι ο αγαπημένος μου δίσκος μας, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα που δεν είναι άλλο από το “Noldor (Dead Winter Reigns)”, το οποίο πλέον με δυσκολεύει πάρα πολύ στα φωνητικά. Έχουμε επίσης και το “Tales From The Twilight World” που του χρόνου κλείνει τα τριάντα χρόνια κυκλοφορίας του, αλλά δε νομίζω να παίξουμε του χρόνου οπότε το αποκλείω, αλλά γενικά το οποιοδήποτε άλμπουμ θα ήταν ωραίο να παιχτεί ολόκληρο ζωντανά. Πρέπει ωστόσο να βρεθεί η σωστή στιγμή για να γίνει αυτό καθώς με όλες αυτές τις περιοδείες, δεν είναι και τόσο εύκολο.

Καταλαβαίνω. Πίσω στο νέο δίσκο λοιπόν. Τι κάνετε προκειμένου να τον προωθήσετε; Έχετε προγραμματίσει κάποια περιοδεία;

Βασικά εμείς αυτό που κάνουμε είναι να μιλάμε σε ανθρώπους και αφήνουμε το δίσκο να μιλήσει μόνος του, και απ’ ότι έχω καταλάβει, πολύς κόσμος έχει ήδη ξεκλειδώσει την ομορφιά του και πιστεύω ότι έχει τη δυνατότητα, σε κάποια χρόνια να αρέσει και σε ανθρώπους που δεν έχουν το metal στα ακούσματα τους…

Όντως, ο πατέρας μου δεν ακούει καν metal και λατρεύει το δίσκο.

Σοβαρά; Τέλειο! (σ.σ.: γέλια) Ακόμα και αν σε κάποιους δεν αρέσει η φωνή μου, λόγω του ότι είμαι metal τραγουδιστής υπάρχει η ορχήστρα, την οποία μπορούν να την ακούσουν οι περισσότεροι, πάντως δεν θα υπάρξει κάποια περιοδεία, μέχρι τα τέλη του 2021, τότε βέβαια θα ναι λίγο αργά για προωθήσουμε το άλμπουμ, αλλά και τώρα κάνουμε ότι μπορούμε, μιλάμε με κόσμο, επαινούμε το άλμπουμ όσο πιο πολύ μπορούμε και βασικά συνεχίζουμε. Έχω τους Demons And Wizards και τους Blind Guardian που με κρατάνε απασχολημένο και νιώθω πολύ όμορφα κάνοντας όλα αυτά.

Κατά κάποιο τρόπο το έχεις απαντήσει και αυτό, αλλά υπάρχουν πιθανότητες να σας δούμε ζωντανά με την ορχήστρα; Κάποια περιοδεία ή μεμονωμένες εμφανίσεις;

Θα κάνουμε…κάτι. Πρέπει πρώτα να κάνουμε μια συνηθισμένη Blind Guardian περιοδεία και έπειτα να κάνουμε το επόμενο κανονικό Blind Guardian album, κάτι το οποίο πρέπει να γίνεται σιγά σιγά, καθώς το “Beyond The Red Mirror” έχει ήδη κλείσει τεσσεράμισι χρόνια και μέχρι να βγει ο επόμενος δίσκος θα έχει κλείσει πεντέμισι χρόνια ή και παραπάνω. Είναι μεγάλο αυτό το διάστημα για δύο “κανονικά” άλμπουμ, οπότε είναι κάτι που πρέπει να γίνει. Και τα τραγούδια έχουν εξελιχθεί πολύ καλά μέσα στα χρόνια, και ειδικά κατά την περίοδο που ήμουν απασχολημένος με το Legacy Of The Dark Lands, ο André έγραψε μερικά εκπληκτικά τραγούδια, οπότε θα κάνω κι εγώ το κομμάτι μου και θα ξεκινήσουμε την προ-παραγωγή στις αρχές της επόμενης χρονιάς, κάτι που θα μας φέρει ξανά στο δρόμο με τους Blind Guardian και μετά, στο τέλος του 2021, θα κάνουμε κάτι. Ίσως ένα τριήμερο σε κάποιο γερμανικό φεστιβάλ και σκεφτόμαστε επίσης και την πιθανότητα να παίξουμε ακόμα και σε κάποια venues ανά τον κόσμο που διοργανώνονται συναυλίες κλασσικής μουσικής και να κάνουμε μια και μοναδική περιοδεία με την ορχήστρα.

Να έρθετε στην Αθήνα. Για δύο μέρες.

(γέλια) Ειλικρινά, μίλησα με κάποιους promoters και παρόλο που δε μου αρέσει τόσο η ιδέα του να κάνω μια τέτοια συναυλία για πρώτη φορά σε ανοιχτό χώρο, πιστεύω ότι η Ακρόπολη θα ήταν το τέλειο μέρος για να παρουσιάσουμε το Legacy Of The Dark Lands καθώς με όλη την τεράστια ιστορία που κουβαλάει αυτό το μέρος, δημιουργεί την τέλεια ατμόσφαιρα προκειμένου να αφηγηθεί κάποιος μια ιστορία.

Hansi, αυτά είχα να ρωτήσω, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το χρόνο σου, ήταν τεράστια τιμή για εμένα. Ο επίλογος ανήκει σε εσένα.

Ευχαρίστηση μου να μιλάω με τους Έλληνες οπαδούς μας. Ελπίζουμε να σας αρέσει ο δίσκος και μακάρι να παίξουμε στην Ακρόπολη για να τον παρουσιάσουμε. Χάρηκα πολύ που μιλήσαμε (σ.σ. αλήθεια τώρα; θες να σου πω εγώ πόσο χάρηκα ψηλέ;) και οπότε δοθεί η ευκαιρία, να μιλήσουμε ξανά.

Συνέντευξη: Θοδωρής Κατσικονούρης

https://www.blind-guardian.com/
https://www.facebook.com/blindguardian
https://open.spotify.com/artist/7jxJ25p0pPjk0MStloN6o6
https://www.youtube.com/user/blindguardian

Band Members
Hansi Kürsch
André Olbrich

Discography
Battalions of Fear, 1988
Follow the Blind,1989
Tales from the Twilight World, 1990
Somewhere Far Beyond, 1992
Imaginations from the Other Side, 1995
Nightfall in Middle-Earth, 1998
A Night at the Opera, 2002
A Twist in the Myth, 2006
At the Edge of Time, 2010
Beyond the Red Mirror, 2015
Twilight Orchestra: Legacy of the Dark Lands, 2019

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.