ΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
60
amadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothΟΜ 2022_728x90 - 728|90|ΟΜ 2022_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||both
20000
110

Ο αναγνωρισμένος μουσικός, συνθέτης και παραγωγός, Clive Nolan, κυκλοφορεί το “Songs Of The Wildlands”. Το υπέροχο concept album μας ταξιδεύει στην εποχή των Βίκινγκ και μιλήσαμε μαζί του για το νέο του έργο.

Γεια σου Clive, καλώς ήλθες στο Greekrebels.gr webzine. Συγχαρητήρια για το νέο σου άλμπουμ “Songs Of The Wildlands”. Πώς ήταν η ανταπόκριση μέχρι τώρα;

Γεια σου Βασίλη. Είναι δύσκολο να πω αυτή τη στιγμή, καθώς η κυκλοφορία ήταν αργή. Η κυκλοφορία των φυσικών αντιτύπων καθυστέρησε χάρη στην πανδημία, και με την κυκλοφορία τον Σεπτέμβριο, έχει επιβραδυνθεί. Ωστόσο, η αντίδραση που είχα μέχρι τώρα ήταν πολύ καλή!

Θα μπορούσες να μας πεις λίγο για το πώς προέκυψε η ιδέα για ένα τέτοιο έργο;

Είχα αποφασίσει να συνεχίσω το δεύτερο μιούζικαλ μου, το “Alchemy”, στη Νορβηγία. Σκέφτηκα ότι θα ήταν υπέροχο να δώσω σε κάποια από τη μουσική μια πιο “Βίκινγκ” αισθητική, οπότε μπήκα στο διαδίκτυο για να ανακαλύψω τι πραγματικά σήμαινε αυτό, όσον αφορά τα όργανα και την προσέγγιση του ήχου. Ανακάλυψα μπάντες όπως οι Wardruna και Danheim που μου άρεσαν πολύ. Κανείς δεν ξέρει πραγματικά πώς ακούγεται η μουσική των Βίκινγκ, οπότε ήταν ένα ζήτημα «ερμηνείας» και βρήκα μια πρόκληση που μου έφερε έμπνευση. Έγραψα ένα τραγούδι που προοριζόταν για το μιούζικαλ μου, και πραγματικά απόλαυσα την ενέργεια από όλα τα κρουστά, και την ωμότητα οργάνων όπως η nyckelharpa. Χάρη σε αυτό, άφησα για λίγο το μιούζικαλ και αποφάσισα να γράψω το “Songs Of The Wildlands”.

Πώς συνθέτει κανείς ένα τόσο φιλόδοξο άλμπουμ μουσικής; Πρέπει να είναι πολύ διαφορετικό από τη δημιουργία ενός ροκ ή ενός metal άλμπουμ.

Όπως είπα, άκουσα πώς άλλοι έγραφαν μουσική επηρεασμένοι από τους Βίκινγκ και μετά αποφάσισα πώς θα το έκανα και εγώ. Η εκδοχή μου επρόκειτο να έχει ένα ελαφρώς κινηματογραφικό πλεονέκτημα, το οποίο νομίζω ότι ταιριάζει με τον τρόπο με τον οποίο το φέρνω στη ζωή. Αποφάσισα ότι θα ήταν ορχηστρικό, με μια χορωδία και μερικούς solo τραγουδιστές, καθώς και έναν αφηγητή. Αποφάσισα επίσης ότι η χορωδία θα έπρεπε να θέσει το τοπίο της ιστορίας, τραγουδώντας στα Αγγλοσαξονικά  ή Αρχαία Αγγλικά. Μόλις είχα καθορίσει τις παραμέτρους μου, ήταν απλώς θέμα γραφής. Θα έλεγα ότι ο στόχος μου ήταν να γράψω κάτι που είχε επικό χαρακτήρα και ελπίζω να τα κατάφερα!

Πως ήταν η διαδικασία ηχογράφησης; Πώς ήταν η εγγραφή βιολιών ή φλάουτων αντί για παραμορφωμένες κιθάρες;

Στην πραγματικότητα, αυτό το άλμπουμ είναι σε μεγάλο βαθμό προϊόν της πανδημίας. Ήρθα από την περιοδεία με τους Pendragon στην οποία ήμουν, όλες τις χώρες έκλεισαν και αντιμετώπιζα ένα άγνωστο χρονικό διάστημα στο σπίτι. Μου φάνηκε ότι πολλά στοιχεία αυτού του άλμπουμ μπορούσαν να ηχογραφηθούν «τοπικά» από διάφορους μουσικούς και ερμηνευτές. Έβαλα ένα αίτημα στο Facebook για τραγουδιστές χορωδιών που θα μπορούσαν να ηχογραφήσουν. Αυτό οδήγησε σε μια ομάδα περίπου 50 τραγουδιστών, η οποία με τη σειρά της με οδήγησε σε μια χορωδία περίπου 200 φωνών, κάτι που είναι φανταστικό, κάτι που δεν θα είχε συμβεί χωρίς την πανδημία. Διάφοροι μουσικοί κατάφεραν να ηχογραφήσουν από το σπίτι, έτσι κάναμε. Συλλέξαμε και επεξεργάστηκα τα πάντα από το στούντιο μου και κατά τη διάρκεια των μηνών το άλμπουμ μεγάλωσε.

Γιατί επέλεξες τον Beowulf ειδικά για να δημιουργήσετε την ιστορία του άλμπουμ;

Δεν έπρεπε να κατηγορηθώ για «πολιτιστική ιδιοκτησία», αλλά έψαξα και πήρα κάποια σκανδιναβική λαϊκή ιστορία. Στη συνέχεια, μου φαίνεται ότι το παλαιότερο αγγλικό, γραπτό, ποίημα ήταν το «Beowulf», ένα έπος για έναν Βίκινγκ. Αυτό φάνηκε να ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες μου. Θα μπορούσα να δω τα “Songs Of The Wildlands”  να λειτουργούν ως θεατρική παράσταση ή μιούζικαλ.

Αυτή η ιδέα πέρασε από το μυαλό σου για το μέλλον;

Για να είμαι ειλικρινής μάλλον όχι. Ξέρω ότι μερικοί άνθρωποι θα πιστεύουν ότι αυτό είναι ένα άλλο μιούζικαλ από εμένα, αλλά δεν είναι. Στο μυαλό μου, για να χρησιμοποιήσω μια μάλλον «κλασική» περιγραφή, έγραφα ένα ορατόριο. Αυτό είναι κάτι που έχει σχεδιαστεί για συναυλίες, αν και δεν υπάρχει τίποτα να το σταματήσει από το να έχει κάποιες θεατρικές πινελιές.

Μπορείς να μας πεις για τους τραγουδιστές και την εντυπωσιακή ορχήστρα; Νομίζω ότι όλοι προσθέτουν μια πολύ θεατρική πινελιά σε ολόκληρο το έργο.

Έχω μια μεγάλη ομάδα τραγουδιστών εδώ. Μερικοί από αυτά έχουν προκύψει από το καστ με το οποίο δουλεύω στα μιούζικαλ μου. Ο Ryan Morgan είχε πάντα υπέροχη φωνή, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που κατάφερα να τον εμπλέξω σωστά σε κάτι. Τον είχα στο μυαλό για τον “Beowulf” από την αρχή. Όταν αποφάσισα να χρησιμοποιήσω τρεις γυναικείες φωνές για τις “Shieldmaidens”, χρειαζόμουν φωνές που θα λειτουργούσαν καλά μαζί. Η Tina Booth είναι ήδη γνωστή ως η τραγουδίστρια στους Magenta και έχει συμμετάσχει σε διάφορα έργα μαζί μου. Η Gemma Edwards ήταν η πρώτη μου σοπράνο στις συναυλίες για λίγο, και η Natalie Barnett ήταν επίσης ένα ανερχόμενο αστέρι στο καστ, οπότε αυτές οι αποφάσεις ήταν εύκολες. Ο Ross Andrews ως ο αληθινός αφηγητής και μια αυθεντική πινελιά στην αφήγηση της ιστορίας του “Beowulf” λειτούργησε τέλεια. Η ορχήστρα είναι προγραμματισμένη ως επί το πλείστον… Αυτό είναι που μου παίρνει τον περισσότερο χρόνο. Τότε η συνηθισμένη μου διαδικασία είναι να συνδυάζω μια επιλογή από πραγματικά όργανα για να δώσω στον ήχο μια πιο οργανική ατμόσφαιρα. Σε αυτήν την περίπτωση όλα αφορούσαν αυτό που ονόμασα «όργανα των Βίκινγκ», αν και γνωρίζω απόλυτα ότι πολλά από αυτά δεν υπήρχαν στην εποχή των Βίκινγκ. Η Nyckelharpa (σ.σ.: σαν ένα μεγάλο βιολί με μερικά πλήκτρα) βοηθά πραγματικά να προσθέσετε κάποιο τρίξιμο, καθώς και το Ψαλμοδίκον (σ.σ.: ένα μονόχορτο μουσικό όργανο). Όλη αυτή η ενέργεια που προέρχεται από διάφορα frame drums, shaman drums, seed shakers και ούτω καθεξής. Μερικοί από τους «πρωτόγονους» κρότους ακούγονται, όπως το Lur ή το Carnyx. Φυσικά έχουμε επίσης drum kit, κιθάρες μπάσο κ.λπ.… Όλα αυτά βοηθούν στη δημιουργία ενός επικού και ζωντανού ήχου.

Είσαι ως επί το πλείστον γνωστός για τη δουλειά σου σε prog rock συγκροτήματα. Πιστεύεις ότι το “Songs Of The Wildlands” θα προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό εκτός από τους οπαδούς του rock;

Πιστεύω πραγματικά ότι μπορεί να προσεγγίσει αυτό το ευρύτερο κοινό. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο δεν μπορεί να φτάσει από το metal στο folk!

Βλέπεις το “Songs Of The Wildlands” ως μέσο για να μεταφέρεις το κοινό σε έναν κόσμο φαντασίας μακριά από την ταραγμένη πραγματικότητα, ειδικά δεδομένης της τρέχουσας πανδημικής κατάστασης;

Είναι στο DNA μας να λατρεύουμε τις ιστορίες και την αφήγηση και η ιστορία του Beowulf είναι μια υπέροχη ιστορία! Και ναι, είναι μια καθαρή απόδραση!

Υπάρχουν σχέδια για ένα επόμενο άλμπουμ; Ίσως με διαφορετική ιδέα;

Νομίζω ότι αυτό θα εξαρτηθεί από το πώς πάει αυτό το άλμπουμ. Μου άρεσε πολύ να γράφω και να ηχογραφώ το “Songs Of The Wildlands” και σίγουρα θα ήθελα να κάνω περισσότερα.

Έχεις νέα από τα στρατόπεδα των Arena και των Pendragon;

Και οι δύο μπάντες είναι απασχολημένες κοιτάζοντας τα προγράμματα περιοδείας τους και περιμένουν τον κόσμο να επιστρέψει σε κάποιο είδος ομαλότητας, οπότε θα επιστρέψουμε στους χώρους! Υπάρχει επίσης ένα νέο άλμπουμ Arena που κυκλοφορεί τον Οκτώβριο με τίτλο “Theory Οf Molecular Inheritance”. Το ηχογραφούμε αυτή τη στιγμή και ακούγεται καταπληκτικό!

Σε ευχαριστώ και πάλι για το χρόνο σου. Μπορείς να κλείσεις αυτήν τη συνέντευξη με όποιον τρόπο θέλεις.

Όπως πάντα, οι καλύτερες ευχές μου σε όλους σε αυτόν τον πολύ δύσκολο χρόνο! Ελπίζω να πάρετε τα χέρια σας στο “Songs Of The Wildlands” και να το ακούσετε και ελπίζω να σας δω σύντομα σε περιοδεία μια μέρα σύντομα. Ευχαριστώ!

Συνέντευξη: Βασίλης Μπατίλας
Μετάφραση: Θανάσης Γκότοβος

Official Website
Twitter
Spotify
Instagram
Facebook
Youtube

Discography
Conflicts, 1991
Alchemy, 2013
Otra Vida, 2013
King’s Ransom, 2017
From The Outside In, 2019
Songs Of The Wildlands, 2021

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X