Οι Eternal Majesty γεννήθηκαν στη Γαλλία το 1995. Έχοντας κυκλοφορήσει δύο full–length άλμπουμ, η μπάντα αποφάσισε να κάνει μία παύση το 2015 και επέστρεψε πέντε χρόνια μετά με το τρίτο και νέο άλμπουμ “Black Metal Excommunication”. Ο drummer και πλέον νέος τραγουδιστής της μπάντας, Thorgon, απάντησε στις ερωτήσεις μας.
Συγχαρητήρια για τη κυκλοφορία του “Black Metal Excommunication”. Ποια είναι η ανταπόκριση μέχρι στιγμής; Είστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα;
Γεια σου Γιάννη. Ναι, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα αυτού του άλμπουμ. Πήραμε το χρόνο που χρειαζόταν για να το κάνουμε να ακούγεται όπως θέλαμε, χωρίς περιορισμούς ή όρια. Η ανταπόκριση είναι καλή μέχρι στιγμής, περισσότερο από ότι περιμέναμε καθώς δεν προσδοκούσαμε σε κάτι με αυτή την επιστροφή, οπότε είναι υπέροχο.
Πες μας λίγα πράγματα πίσω από τη θεματολογία αυτού του άλμπουμ.
Όπως ξέρεις, κάναμε ένα μεγάλο διάλειμμα μετά την κυκλοφορία του δεύτερου μας άλμπουμ “Wounds Of Hatred And Slavery”, εκείνη την περίοδο δεν συσχετιζόμασταν πολύ με τη black metal σκηνή και με τον τρόπο που πήγαιναν τα πράγματα. Με το “Black Metal Excommunication” θέλαμε να κάνουμε τον κόσμο να καταλάβει ότι είμαστε υπεράνω των ορίων του black metal με τους κώδικες και τους κανόνες του και θέλουμε να κάνουμε black metal με τον δικό μας τρόπο, έτσι όπως και κάναμε τελικά. Δεν μπορούσαμε να επιστρέψουμε τίμια με την ίδια μουσική, τον ίδιο ήχο μετά από δεκατέσσερα χρόνια, δεν είμαστε οι AC/DC ή οι Iron Maiden… Για το λόγο αυτό, αυτό το καινούριο μας άλμπουμ ακούγεται διαφορετικό από τους παλιούς μας δίσκους αλλά διατηρεί τη ψυχή της μπάντας ταυτόχρονα.
Ήταν κάποιο τραγούδι απαιτητικό κατά τη σύλληψη του και αν ναι, γιατί;
Όχι κάποιο τραγούδι συγκεκριμένα, το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν να αντικαταστήσουμε τον Navint στα φωνητικά. Οι ηχογραφήσεις για τα φωνητικά ήταν πολύ έντονες καθώς ήταν η πρώτη μου φορά πίσω από το μικρόφωνο. Το κάναμε σε επτά ή οκτώ ώρες στα Tallman Studio στα προάστια του Παρισιού και το αποτέλεσμα είναι πολύ εκφραστικό με μια ενστικτώδη, ωμή αίσθηση στη φωνή. Δούλεψα πάνω στην τοποθέτηση μόλις λίγο νωρίτερα το απόγευμα την ημέρα που το ηχογραφήσαμε και παρόλα αυτά είμαι ικανοποιημένος όπως και η υπόλοιπη μπάντα. Καθώς είμαστε πραγματικά αδέρφια εξ’ αίματος, έχουμε τον ίδιο τόνο φωνής, οπότε μερικές φορές είναι σα να τραγουδάει ο Navint στο δίσκο, αλλά όχι δεν είναι αυτός.
Ποιο κομμάτι είναι το αγαπημένο σου από το δίσκο;
Το αγαπημένο μου κομμάτι είναι το “Aux portes du temple noir”. Αυτό το τραγούδι συνοψίζει το νόημα αυτού του άλμπουμ. Συμβολίζει την επιστροφή μας κατά κάποιο τρόπο.
Εάν κάποιος επρόκειτο να ακούσει το “Black Metal Excommunication”, ποιο τραγούδι θα πρότεινες και γιατί;
Βασικά δεν μπορώ να προτείνω κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι. Όλα τα τραγούδια είναι πολύ διαφορετικά και θα πρέπει να ακούσεις όλο το δίσκο για να μπορέσεις να αντιληφθείς πλήρως την ατμόσφαιρα που πηγάζει από αυτό.
Είστε μπάντα εδώ και αρκετό καιρό, αναπτύσσεται η metal σκηνή στη Γαλλία όλα αυτά τα χρόνια βάσει της δικής σου αντίληψης;
Φαίνεται ότι η σκηνή της Γαλλίας είναι πιο παραγωγική στις μέρες μας από ότι ήταν πριν, με πολλές καλές μπάντες που είναι γνωστές παγκοσμίως. Ίσως γιατί είναι πιο εύκολο να ηχογραφήσεις κάτι το 2020 παρά το 1995 και να το διανείμεις χάρις στο internet αλλά ακόμα και λόγω εκδημοκρατισμού του black και death metal γενικά. Όταν ξεκινήσαμε την μπάντα ήμασταν απλά ένα μικρό μάτσο τρελών ανθρώπων που άκουγε black metal μουσική. Τώρα όλοι ακούνε black metal. Δεν μπορώ να σου πω αν αυτό είναι ένα καλό ή κακό πράγμα για αυτό το κίνημα αλλά το γεγονός είναι ότι η αναλογία ακροατών έχει εκτοξευτεί. Ακόμα έχουμε ένα από τα μεγαλύτερα metal φεστιβάλ στην Ευρώπη που ονομάζεται Hellfest και πολλά μικρότερα, τα οποία όμως έχουν πάντα καλές μπάντες και headliners, οπότε πιστεύω πως αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να κρίνεις τη σημασία του metal στη Γαλλία σήμερα.
Ήταν δύσκολο για εσάς να κάνετε όνομα στη Γαλλία πίσω στα ‘90s; Τι σας έκανε να κάνετε ένα διάλειμμα το 2015;
Τα πράγματα στα ‘90s ήταν πολύ διαφορετικά… Δεν υπήρχαν πολλές μπάντες και εμφανίσεις ακόμα και σε μία μεγάλη πόλη όπως το Παρίσι. Αλλά υπήρχε κάποιου είδους ενότητα μεταξύ των τοπικών μπαντών και μία πραγματική επιθυμία να ανακαλύψουν ο ένας τη μπάντα του άλλου με το να μοιράζονται demo κασέτες και CD. Με αυτές τις συνθήκες γνωρίσαμε μπάντες όπως οι Antaeus, Merrimack, Temple Of Baal, μοιραστήκαμε τη σκηνή μαζί τους και ο MkM από τους Antaeus έκανε την παραγωγή της πρώτης μας demo κασέτας στα Spikekult Records ώστε να γίνουμε επίσημα μέρος της γαλλικής σκηνής. Κάναμε κάποιες πολύ καλές εμφανίσεις εκείνη την περίοδο, πάντα γεμάτες από κόσμο και μετά ο λόγος από στόμα σε στόμα έκανε τα υπόλοιπα. Γιατί κάναμε διάλειμμα; Λοιπόν, μετά το άλμπουμ “Wounds Of Hatred And Slavery” θέλαμε να κάνουμε ένα διάλειμμα για διαφορετικούς λόγους, προσωπικούς, αλλά ακόμα θέλαμε να αποτραβηχτούμε και από τη σκηνή. Δεν είχαμε πολλή έμπνευση και αντί να ηχογραφήσουμε βλακείες, προτιμήσαμε να βάλουμε τους Eternal Majesty στον πάγο.
Το “Black Metal Excommunication” επικεντρώνεται στη μητρική σας γλώσσα όσον αφορά το στιχουργικό κομμάτι. Γιατί επιλέξατε να το κάνετε κατά αυτό τον τρόπο και δεν το συνδυάσατε με αγγλικούς στίχους όπως κάνατε στις προηγούμενες κυκλοφορίες;
Όπως προ είπα, αντικατέστησα τον Navint στα φωνητικά και επειδή είναι η πρώτη φορά που τραγουδάω ήθελα να είμαι όσο το δυνατόν πιο άνετος για να επικεντρωθώ στον τόνο και τη δύναμη της κάθε λέξης των στίχων που γράφτηκαν από τον Navint και εμένα. Και τα γαλλικά λειτουργούν μία χαρά με τη μουσική μας όπως και τη black metal μουσική γενικά. Επίσης θέλαμε να κρατήσουμε το παλιό πνεύμα των προηγούμενων τραγουδιών όπως τα “Soyons les pierres du temple noir” ή “Le Christ roi”…
Πώς ανταπεξέρχεστε με την πανδημία και τα lockdowns στη χώρα σας; Καταλαβαίνω πως τα μέτρα ήταν αυστηρά και τα πράγματα ήταν αρκετά δύσκολα για τους ανθρώπους εκεί.
Προσωπικά, η δουλειά μου έχει κλείσει. Πήρα την ευκαιρία να τελειώσω το άλμπουμ των Eternal Majesty οπότε τελικά ήταν καλό να έχω κάποιο χρόνο κλειδωμένος στο σπίτι. Πράγματι, η κατάσταση στη μουσική βιομηχανία έχει επηρεαστεί πάρα πολύ εδώ εξαιτίας του Covid-19, όπως παντού σε όλο τον κόσμο. Ένας χρόνος έχει περάσει τώρα χωρίς ζωντανές εμφανίσεις ή φεστιβάλ εδώ στη Γαλλία, τα περισσότερα έχουν ακυρωθεί. Για μπάντες που ζουν από τη μουσική και τις εμφανίσεις, αυτό θα είναι πολύπλοκο αν η κατάσταση συνεχιστεί για πολύ.
Σχεδιάζετε κάτι ιδιαίτερο για την επιστροφή σας μόλις ο κόσμος επανέλθει και πάλι και είναι εφικτές οι περιοδείες;
Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες εμφανίσεις ή περιοδείες, είχαμε κάποιες προτάσεις αλλά δεν μας ενδιαφέρει να παίξουμε ζωντανά πια. Όλοι είμαστε πολύ απασχολημένοι με τις δουλειές και τις οικογένειες μας, οπότε δεν έχουμε χρόνο για να πάμε σε περιοδεία ή να παίξουμε ζωντανά όπως κάναμε προηγουμένως.
Τι επιφυλάσσει το άμεσο ή το μακρινό μέλλον για τους Eternal Majesty;
Δουλεύουμε πάνω σε νέα τραγούδια. Θα δούμε πόσο καιρό θα πάρει αυτή τη φορά για ένα νέο άλμπουμ αλλά αν όλα πάνε καλά, ίσως του χρόνου. Θα δούμε πως θα πάνε τα πράγματα. Προς το παρόν επικεντρωνόμαστε στην προώθηση του “Black Metal Excommunication”. Μία έκδοση σε βινύλιο θα κυκλοφορήσει σύντομα από την γερμανική Deviant Records και δουλεύουμε πάνω σε κάποιες ιδιαίτερες εκδόσεις για την Αμερική, τίποτα δεν έχει κανονιστεί ακόμα.
Αυτό ήταν, σε ευχαριστώ που απάντησες στις ερωτήσεις μου, μπορείς να μας πεις κάποια λόγια για να κλείσουμε τη συνέντευξη.
Ευχαριστώ για τη συνέντευξη και ευχαριστούμε τους Έλληνες οπαδούς για την υποστήριξη!
Συνέντευξη: Γιάννης Σεβίλογλου
Μετάφραση: Ελίζα Καπουράλου
Facebook
Spotify
Instagram
Bandcamp
Band Members
Navint Alfius – Φωνητικά
Sagoth – Μπάσο
Martyr – Κιθάρες
Thorgon – Τύμπανα
Crucifier – Πλήκτρα
Discography
From War To Darkness, 2003
Wounds Of Hatred And Slavery, 2006
Black Metal Excommunication, 2020