nano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothvinylmonster468x60 - 468|60|vinylmonster468x60||http://www.vinylmonster.gr/|bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||both
20000
60
RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Οι Freefall είναι εγχώρια death metal μπάντα και συγκεκριμένα από την Θεσσαλονίκη. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν το ΕΡ Dead Is The Oldest You Can Get και η ομάδα μας ήρθε σε επαφή μαζί τους για να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότερα μπορούσαν. Τις απαντήσεις έδωσαν ο Ορφέας, ο ένας από τους δύο κιθαρίστες και ο Φοίβος ο drummer του σχήματος.

Γεια σας παιδιά! Πολλά μπράβο για το νέο σας EP. Πείτε μας μερικές γενικές πληροφορίες για αυτό.

Ορφέας: Καλησπέρα Τζούλια, ευχαριστούμε για την πρόσκληση και για τα καλά σου λόγια. Το νέο μας EP αποτελείται από 4 κομμάτια εκ των οποίων το ένα είναι διασκευή στο “Complications” των Killing Joke. Ηχογραφήθηκε το φθινόπωρο του 2019 στα Blueberry Production Co. από τον Κώστα Κοφίνα ο οποίος επιμελήθηκε και το κομμάτι του mixing/mastering. Κυκλοφόρησε στις ψηφιακές πλατφόρμες και σε περιορισμένο αριθμό CD μέσω της Infinity Entertainment.

Μου άρεσε ιδιαιτέρως η κεντρική ιδέα της θεματολογίας των στίχων. Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα σχετικά με την οπτική σας σε αυτό θέμα;

Φοίβος: Η όλη θεματολογία έχει να κάνει περισσότερο με τη παρατήρηση των ανθρώπινων συμπεριφορών μεγαλώνοντας και ειδικότερα έχοντας φτάσει σε μια ηλικία στην οποία η «αθανασία» έχει σβήσει προ πολλού. Δυστυχώς, η παρατήρηση αυτή οδηγεί σε αποκαρδιωτικά συμπεράσματα. Οποιαδήποτε ψευδαίσθηση σχετικά με την εξέλιξη των νεότερων γενιών και την απελευθέρωση από δεσμά και προκαταλήψεις του παρελθόντος έχει εξαφανιστεί πολύ καιρό τώρα.

Στα παραπάνω πλαίσια λοιπόν, οι στίχοι καταπιάνονται με θέματα όπως ο γενικότερος ευνουχισμός του ατόμου από το οικογενειακό περιβάλλον, η τραγική διαπίστωση της αναπόφευκτης εσωτερικής διάβρωσης μέσω της ρουτίνας και της ενηλικίωσης καθώς και οι Ερινύες για τους συμβιβασμούς και τα λάθη που έχεις κάνει, όταν πλέον είναι πολύ μα πολύ αργά. Προφανώς πριν αρχίσω να κλαίω σε εμβρυακή στάση, αναφέρω ότι όλα αυτά είναι διανθισμένα με γερές δόσεις μαύρου χιούμορ. Χωρίς χιούμορ δε πας πουθενά.

Το εξώφυλλο έχει κάποιο συγκεκριμένο νόημα που να συνδέεται με τον δίσκο;

Ορφέας: Το εξώφυλλο το αναθέσαμε στον πολύ καλό μας φίλο και ταλαντούχο καλλιτέχνη Χρήστο Βουλγαράκη. Γνωρίζοντας την αισθητική του σαν ζωγράφο του δώσαμε την μουσική και τους στίχους και τον αφήσαμε ελεύθερο να σχεδιάσει ό,τι θέλει. Σίγουρα αναλύοντάς το μπορούμε να βρούμε πολλές συνδέσεις με τον τίτλο όσο και με τους στίχους του δίσκου αλλά χωρίς να κρύβεται μια κεντρική ιδέα πίσω από αυτό.

Φοίβος: Συμπληρώνω ότι δε θα θέλαμε να αναλύσουμε το νόημα του εξωφύλλου για να αφήσουμε τον εκάστοτε ακροατή να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.

Οι Freefall έχουν ως έτος ίδρυσης το 1998 ωστόσο μετρούν λίγες κυκλοφορίες και μόλις ένα ολοκληρωμένο album. Ο λόγος είναι η συχνή αλλαγή σύνθεσης και η αναζήτηση μουσικής κατεύθυνσης;   

Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα μιας και το 2008 είχε κυκλοφορήσει το “Demons Watching Demons Play” το οποίο είναι μια κανονική αυτοχρηματοδοτούμενη full-length κυκλοφορία. Από την άλλη, δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία μιας και το εν λόγω album είχε αρκετά διαφορετικό μουσικό ύφος, επομένως θα μπορούσαμε εύκολα να θεωρήσουμε το “Cul De Sac” σαν το ανεπίσημο ντεμπούτο της νέας ηχητικής εποχής της μπάντας. Ο βασικότερος λόγος για όλες τις καθυστερήσεις πάντως ήταν η συνεχής αλλαγή μελών κάτι που εν τέλει οδήγησε και στην (ευτυχώς αν ρωτάς εμένα) αλλαγή μουσικής κατεύθυνσης.

Τελικά, πώς σας κέρδισε ο old-school death metal ήχος, στον οποίο και καταλήξατε;

Φοίβος: Προσωπικά μιλώντας, ήταν κάτι που πάντα ήθελα μιας και αυτή η σκηνή κατέχει ξεχωριστή θέση στις μουσικές μου προτιμήσεις. Βέβαια ο όρος old school προσθέτει μια ρετρολαγνική υφή την οποία δεν επικροτώ αλλά είναι καλός όρος για να ξεχωρίζεις την αισθητική προσέγγιση της μουσικής. Από εκεί και πέρα η προσθήκη του Χρήστου στη κιθάρα σίγουρα βοήθησε το να οδηγηθούν τα πράγματα προς εκείνη την κατεύθυνση μιας και ο άνθρωπος είναι τόσο επίκαιρος από τα 00s και μετά. Από τη μια μπορεί να μην έχει ακούσει καν το Blackwater Park” αλλά έχει ακούσει σίγουρα το Purity Dillution” των Defecation. Τέλος, ο Ορφέας ακόμη μια νέα προσθήκη την τελευταία πενταετία, μπορεί να είναι αισθητά νεότερος από μας αλλά μεγάλωσε εν μέρει κοντά σε γέρους άρα γαλουχήθηκε με τα «σωστά» ακούσματα.

Ορφέας: Μιας και αισθητά νεότερος, όντως γαλουχήθηκα με σωστά ακούσματα, όπως τα προβλήματα της μέσης ηλικίας και για τους μυϊκούς πόνους σε διάφορα μέρη του σώματος! Αστειεύομαι φυσικά!

Φοίβος: Όχι δεν αστειεύεται μπορεί να είναι ο μικρότερος αλλά τον φωνάζουμε Μπέντζαμιν Μπάτον (Βενιαμίν γαρ)!

Μιας και με το “Dead Is The Oldest You Can Get” επιχειρείτε να συνδυάσετε τις καλύτερες στιγμές της ευρωπαϊκής και αμερικανικής death metal σκηνής, ας μιλήσουμε λίγο για αυτές. Κατ’ αρχάς, ποια είναι τα αγαπημένα σας συγκροτήματα από την κάθε μία;

Φοίβος: Η αλήθεια είναι ότι γέρνω περισσότερο προς την ευρωπαϊκή σχολή μιας και υπάρχει πάντα το αξίωμα που λέει «βάλε λίγο punk στο death metal σου και όλα θα είναι καλύτερα». Για του λόγου το αληθές πάντα θαυμάζαμε την «Αγία Τετράδα» της βρετανικής σκηνής (Carcass, Napalm Death, Bolt Thrower, Benediction και ειδική αναφορά σε Warlord U.K.) ενώ παράλληλα ακολουθούσε η Σουηδία με μεγαθήρια όπως οι Entombed, Edge Of Sanity, Dismember, At The Gates, Murder Squad, Nasum, Rotten Sound, Arch Enemy (χωρίς κόκκινους και μπλε κόκκους) κ.α. Από Αμερική μεριά μεγαλώσαμε με μπάντες όπως οι Obituary, Morbid Angel, Death, Autopsy, REPulsion, Macabre, Deicide κ.α.

Επίσης, έχετε κάποια ιδιαίτερη προτίμηση στη μία, έναντι της άλλης;

Ορφέας: Νομίζω πως όλοι μας είμαστε περισσότερο της ευρωπαϊκής σχολής λόγω της πληθώρας του στο punk στοιχείο. Από εκεί και πέρα έχουμε επιρροές και από τις δύο σχολές. Προσπαθούμε να παίρνουμε ιδέες από όλο το φάσμα του ακραίου ήχου και να τους δίνουμε την δική μας αισθητική.

Φοίβος: Είπαμε Ευρώπη δαγκωτό! Εδώ θα ήθελα να κάνω μια αναφορά σε μη αγγλικές και σουηδικές μπαντάρες όπως οι Gorefest, Disharmonic Orchestra και Pungent Stench!

Από την άλλη, πώς αποφασίσατε να διασκευάσετε το “Complications” των Killing Joke; Ήταν η ευχάριστη αλλά και ενδιαφέρουσα έκπληξη του δίσκου.

Ορφέας: Θέλαμε καιρό να πειραματιστούμε πάνω σε ένα κομμάτι μακριά από το δικό μας στυλ. Μια διασκευή σε ένα post punk κομμάτι άρεσε σε όλους μας σαν ιδέα μιας και είναι ένα είδος με περίσσια ατμόσφαιρα και αρκετό χώρο για πειραματισμό.

Φοίβος: Επιπλέον, η επιλογή αυτή είναι κάτι που θα μας εξέπληττε θετικά και σαν ακροατές! Νομίζω ότι αυτή είναι και η έννοια της διασκευής και ουχί επανεκτέλεσης.

Ποιες είναι οι γενικότερες, ακόμη και μη μουσικές, επιρροές σας;

Φοίβος: Σίγουρα το cinema! Λατρεύουμε τις cinephile αναφορές τόσο σα στιχουργική επιρροή όσο και σαν αισθητική. Επίσης, είναι κάτι που δε χρησιμοποιείται ιδιαίτερα στον ακραίο ήχο, αν εξαιρέσεις τα κλασσικά samples από Evildead και Hellraiser που χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον σε δίσκους και demos της προηγούμενης χιλιετίας! Από εκεί και πέρα οποιαδήποτε μουσική ακούμε μας επηρεάζει συνειδητά και ασυνείδητα. Παραδείγματος χάριν θεωρώ ότι η pop μουσική είναι ένας πρώτης τάξεως σχολείο για την σφιχτοδεμένη ενορχήστρωση ενός κομματιού και τη δημιουργία ενός στιβαρού αποτελέσματος.

Είχατε κάποιο σχέδιο προώθησης του “Dead Is The Oldest You Can Get” που να έπρεπε να ακυρώσετε εξαιτίας της πανδημίας; Γενικότερα, πώς σας έχει επηρεάσει αυτή η κατάσταση ως μπάντα;

Ορφέας: Είχαμε μια σειρά από συναυλίες για την προώθηση του album που ακυρώθηκαν λόγω της όλης κατάστασης. Η αλήθεια είναι πως δεν ήταν πολύ ευχάριστο το γεγονός ότι η κυκλοφορία μας έπεσε μέσα στην καρδιά της πανδημίας. Μια πρωτόγνωρη και αγχωτική κατάσταση όμως, σαν και αυτή που βρεθήκαμε αντιμέτωποι, νομίζω πως ξεπερνάει την όρεξη μας για παίξιμο. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η διασφάλιση της υγείας μας αλλά και των δικών μας ανθρώπων.

Φοίβος: Γενικότερα η όλη φάση με αυτό το EP πήγε κατά διαόλου! Είχαμε κλείσει αρκετές, για τα δεδομένα μας, συναυλίες στα πλαίσια της νέας κυκλοφορίας οι οποίες προφανώς ακυρώθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες! Πέρα από αυτό είχαμε και μια τρομερή καθυστέρηση στο merch πράγμα που μας έκανε να χάσουμε πωλήσεις αξίας αρκετών χιλιάδων ευρώ (γέλια). Αφήνοντας στην άκρη το προφανές ξενέρωμα, δε θα έλεγα ότι επηρεαστήκαμε ιδιαίτερα μιας και η μπάντα έχει πρωταρχικό στόχο τη δική μας ικανοποίηση. Δεν είναι μπάντα καριέρας χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε παίρνουμε αυτό που κάνουμε, σχετικά, στα σοβαρά.

Πώς πιστεύετε ότι θα επηρεάσει την ελληνική σκηνή στο σύνολό της;

Ορφέας: Νομίζω πως η συγκεκριμένη κατάσταση έφερε μαζί της πολλά κακά σε όλους τους τομείς. Προφανώς και στον χώρο της μουσικής ισχύει ό,τι ισχύει και στην υπόλοιπη αγορά. Αν εξαιρέσουμε συγκροτήματα σαν και εμάς που παίζουμε χωρίς να ζούμε από αυτό υπάρχει και ο κόσμος που βιοπορίζεται από την μουσική. Είναι δύσκολο μαγαζιά να κλείνουν τα φώτα τους για τόσο καιρό, συναυλίες και festivals να ακυρώνονται πόσο μάλλον με τον φόβο ότι μπορεί να μπούμε ξανά στην ίδια κατάσταση τον ερχόμενο χειμώνα.

Παραμένοντας στο θέμα της ελληνικής σκηνής, πώς θεωρείτε ότι έχει μεταβληθεί μέσα στο χρόνο, τουλάχιστον από τότε που ξεκινήσατε εσείς;

Φοίβος: Απίστευτα πολύ! Ξεκινώντας από τα θετικά, η ποιότητα των ηχογραφήσεων και η τεχνική κατάρτιση έχουν ανέβει πολλά επίπεδα και πλέον δε ζηλεύουν τίποτα από αντίστοιχες του εξωτερικού (γέλια). Επιπλέον, η δύσκολη δεκαετία που πέρασε η χώρα μας, μπόλιασε τους εντόπιους δημιουργούς με λύσσα για καλλιτεχνία! Από εκεί και πέρα σε κάτι που έχει αλλάξει η σκηνή, χάρη της εξέλιξης της τεχνολογίας, είναι το γεγονός ότι έχει χαθεί μια συγκεκριμένη μουσική ταυτότητα που χαρακτήριζε την εκάστοτε τοπική καλλιτεχνική δραστηριότητα.

Έχοντας πλέον και την Infinity Entertainment στο πλευρό σας, τι να περιμένουμε στο μέλλον από τους Freefall;

Ορφέας: Δουλεύουμε πάνω σε νέα κομμάτια πριν ακόμη την ηχογράφηση του EP μας. Στο κοντινό μέλλον, αν δεν γίνει κάτι χειρότερο από την πανδημία, θα έχουμε έτοιμο το επόμενο full-length μας.

Φοίβος: Διαλυμένες οικογένειες για χάρη μιας παγκόσμιας περιοδείας το 2021 σαν special guests των Carcass! Σίγουρα το να συνεχίζουμε να γράφουμε νέα μουσική μέχρι να μπαρμπαδεύουμε τόσο που να καταντάει τελείως γελοίο το θέαμα! Επίσης σύντομα ένα νέο full-length.

Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που διαθέσατε απαντώντας στις ερωτήσεις μου. Τα τελευταία λόγια ανήκουν σε εσάς.

Ορφέας: Εμείς ευχαριστούμε για την ωραία κουβέντα! Ελπίζω το καλοκαίρι να σημάνει το τέλος όλης αυτής της αποχής από την ενεργό δράση και να επιστρέψουμε όλοι σώοι και αβλαβείς!

Φοίβος: Ευχαριστούμε για το χρόνο που διέθεσες να γράψεις τις ερωτήσεις! Μείνετε ασφαλείς και προσευχηθείτε σύντομα να μας καταστρέψει κομήτης για να τελειώνει αυτό το κακό αστείο με την ανθρωπότητα.

Συνέντευξη: Τζούλια Τσαγκάρη

https://www.facebook.com/Free-Fall-Band-177941635576776/
https://freefallmetal.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC28MLCU8xGjssd231V2rjOA

Band Members
Ορφέας – κιθάρες, φωνητικά
Chris “Donnie” – κιθάρες
Φοίβος – τύμπανα
Soc – μπάσο

Discography
Cul De Sac, 2016
Dead Is The Oldest You Can Get” [EP], 2020

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X