Συνεντεύξεις

Nordic Union

Ένας από τους πιο παραγωγικούς καλλιτέχνες στην Ευρωπαϊκή hard rock σκηνή, είναι αναμφισβήτητα ο Erik Martennson. Με την ευκαιρία της κυκλοφορίας του project του Nordic Union, ένα project στο οποίο συμμετέχει και ο Ronnie Atkins των Pretty Maids, δεν χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε στον ταλαντούχο συνθέτη. Ο Martensson μας μίλησε σχεδόν για όλα, τους Nordic Union, τους Eclipse, τους Ammunition, τη συμμετοχή των Eclipse στην Eurovision και για πολλά άλλα πράγματα σε μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη που διήρκεσε 40 λεπτά.

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που σε έχουμε στο Greek Rebels, αφού πιστεύουμε ότι είσαι ένα από τα πιο ‘καυτά’ ονόματα στην Ευρωπαϊκή hard rock σκηνή. Σε ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σου. Έχουμε επίσης και μια κριτική για το καινούργιο σου, πρώτο album, με το project Nordic Union, ένα πολύ καλό δίσκο. Πες μου, ποια είναι η ανταπόκριση μέχρι στιγμής από τον τύπο και τους οπαδούς; Είσαι ευχαριστημένος με αυτή;

Θα έλεγα, ότι η ανταπόκριση είναι φανταστική, εκπληκτική για να είμαι ειλικρινής. Τα σχόλια είναι πολύ καλά,  ο δίσκος έχει πάρει airplay στο ραδιόφωνο, έχει ανέβει στα charts, ακόμη και τα mainstream μέσα ενημέρωσης στη Σουηδία το έχουν πάρει και γράφουν γι ‘αυτό. Ποτέ δεν έχω δει να συμβαίνει κάτι αντίστοιχο.

Ναι, μόλις είδα ότι δημοσίευσες ότι είστε στο nu. 4 ή nu. 5 στο σουηδικό hard rock charts σήμερα, το οποίο είναι πραγματικά καλό. Δεν είχες στο παρελθόν παρόμοια επιτυχία στα charts με τις άλλες μπάντες σου ή τα projects σου;

Ναι, με τους Eclipse και με τουςW.E.T., που στην πραγματικότητα πήγαμε στο nu.1, μερικά χρόνια πριν. Αν δεν ήταν, ότι σχεδόν την ίδια ημέρα οι Dream Theater κυκλοφόρησαν το άλμπουμ τους, μόλις μία εβδομάδα νωρίτερα οι Megadeth και οι Avantasia την ίδια ημέρα… υπάρχουν τόσες πολλές καλές μπάντες και μεγάλα ονόματα. Αν το είχαμε κυκλοφορήσει ένα μήνα αργότερα, ίσως και ο ανταγωνισμός δεν θα ήταν τόσο μεγάλος, ίσως θα μπορούσαμε να έχουμε πάει στο nu. 1

Μάλιστα, ήθελα να σε ρωτήσω, συνεργάστηκες για το Nordic Union με ένα πολύ μεγάλο τραγουδιστή, τον Ronnie Atkins. Πως ήρθε στη ζωή αυτή η συνεργασία;

Η Frontiers Records μας ρώτησε αν ενδιαφερόμαστε να κάνουμε κάτι μαζί. Για εμένα δεν ήθελε και πολύ σκέψη, νομίζω ότι ο Ronnie Atkins είναι ένας μεγάλος τραγουδιστής, αγαπώ τους Pretty Maids. Έχει επηρεάσει πολλά πράγματα που κάνουμε με τους Eclipse, από τότε που ήμασταν παιδιά. Έτσι, ήθελα αμέσως να το κάνω. Με τον Ronnie είχαμε συναντηθεί μόνο μια-δυο φορές στο παρελθόν πριν κάνουμε αυτό το άλμπουμ, σε κάποια φεστιβάλ. Έτσι, άκουσε αυτά που έχω κάνει με τους Eclipse πριν και σκέφτηκε ότι ήταν πολύ καλά. Του έστειλα δύο τραγούδια που είχα φτιάξει, του έστειλα το “Hypocrisy” και το “When Death Is Calling”. Τα δύο αυτά κομμάτια αντιπροσώπευαν αυτό που είχα στο μυαλό μου, για να κάνω με αυτό το άλμπουμ. Του άρεσαν πολύ, οπότε ήταν έτοιμος να το κάνει από την πρώτη μέρα.

Αναφέροντας τα δυο αυτά κομμάτια, συνέθεσες τα πάντα για το σκοπό του Nordic Union ή χρησιμοποίησες και κάποιες παλιές ιδέες που είχες;

Έγραψα τα πάντα ως νέο υλικό, δεν έχω πλέον αχρησιμοποίητες παλιότερες ιδέες. Ξέρεις, όσες ιδέες έχουν δυναμική, είναι ήδη σε κάποιο δίσκο. Και μου αρέσει πάντα να ξεκινάω από το μηδέν, γιατί είναι καλύτερα να γράψω για τον Ronnie και να έχω αυτό το συγκεκριμένο υλικό στο μυαλό, έτσι ώστε να πάρει τη δική του ταυτότητα, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για μένα. Πάντα γράφω κάτι σαν να για μια μπάντα, που θέλω να έχει τη δική της ταυτότητα. Άλλα projects, έχουν πολλούς συνθέτες, έτσι κάθε τραγούδι ακούγεται διαφορετικό. Δεν θέλω τα projects μου να είναι έτσι, θέλω να το αισθάνομαι σαν ένα πραγματικό συγκρότημα.

Αυτό δίνει πραγματικά μια συνέχεια στην επόμενη ερώτησή μου. Έχω παρατηρήσει ότι έχεις προσπαθήσει να αναδείξεις τη φωνή του Ronnie Atkins επιλέγοντας ατμοσφαιρικές ενορχηστρώσεις, σε πολλές περιπτώσεις. Ήταν αυτό που είχες στο κεφάλι σου όταν έγραφες τα τραγούδια;

Ναι, τον ήθελα να τραγουδήσει κάτι πολύ μελωδικό. Έχει μια πιο ήπια φωνή, η οποία νομίζω ότι είναι πολύ καλύτερη από ότι στο παρελθόν. Τραγουδάει πολύ καλύτερα τώρα από ότι τη δεκαετία του ’80 ή του ’90. Έχει αυτή τη δίπλευρη ιδιότητα, την απαλή φωνή και τη φωνή που είναι σαν γρύλισμα, όπως του Blackie Lawless. Ναι, ήθελα να έχω την ήρεμη πλευρά εναντίον της βαρύτερης πλευράς στα ρεφρέν. Και μου αρέσει πολύ η φωνή του, είναι αρκετά τραχιά, δεν είναι μια εύκολη φωνή για να ακούσεις. Η φωνή του είναι κάπως τραχιά, όχι τόσο γλυκιά, έτσι αυτό προσθέτει μια άλλη διάσταση στα τραγούδια. Τα τραγούδια είναι πολύ μελωδικά, έτσι ο Ronnie φέρνει σε αυτά ένα επιπλέον μικρό πράγμα, που κάνει τα κάνει ιδιαίτερα.

Πως ήταν λοιπόν να δουλεύεις με τον Ronnie Atkins και ποια ήταν η συμβολή του στο τελικό αποτέλεσμα;

Έμεινε αρκετά πιστός στην αρχικές φωνητικές ιδέες μου. Έκανα τα demos, αλλά έφερε τη δική του φωνή και όλες οι αλλαγές που έκανε ήταν προς το καλύτερο. Ο Ronnie είναι ένας αληθινός επαγγελματίας, είναι πολύ ωραίο να εργάζεσαι μαζί του, δουλεύει πολύ σκληρά και είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος. Όλα ήταν τόσο ομαλά. Πολλοί άνθρωποι, καθώς γερνούν, τείνουν να είναι πιο τεμπέληδες, θα έλεγαν “Εντάξει, αυτό είναι αρκετά καλό, απλά θα κάνω τα φωνητικά μου και θα  είναι αρκετά καλό.” Αλλά δίνει το 110%, τα δίνει όλα, δεν αφήνει τίποτα που να μην είναι τέλειο. Είμαι το ίδιο, έτσι το όλο θέμα λειτούργησε πολύ καλά.

Είδα επίσης ότι αποφάσισες να παίξεις σχεδόν όλα τα όργανα, αντί να σχηματίσεις μια μπάντα που θα έβαζε λιγότερη δουλειά σε εσένα.

Πρώτα απ ‘όλα, τα demos ακουγόταν πολύ καλά. Δεν υπήρχε πραγματικό νόημα στο να φέρω επιπλέον μουσικούς. Έφερα πολλούς διαφορετικούς κιθαρίστες για τα σόλο, για να υπάρχει μια ποικιλομορφία στο δίσκο. Υπάρχει πολύ ο εαυτός μου, σε αυτό το άλμπουμ. Έχω παίξει μερικά από τα κιθαριστικά σόλο, αλλά έχω και κάποια άλλα άτομα που παίζουν κάποια σόλο κιθάρας.

Ένα πράγμα που έχουμε αναφέρει προηγουμένως, είναι ότι οι Nordic Union  ακούγονται εντελώς διαφορετικοί από τις άλλες μπάντες σου (Eclipse / WET). Ανέφερα ότι είναι ένα μείγμα των  HEAT και των Pretty Maids σε κάποια σημεία. Πρώτον, καταφέρνεις και έχεις τόσο διαφορετικές ιδέες σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και δεύτερον πώς θα περιέγραφες τον των Nordic Union;

Θα περιέγραφα τον ήχο των Nordic Union… κοίτα, ότι κάνω είναι μελωδικό. Νομίζω ότι αυτό είναι αυτό που δίνει ζωή στα τραγούδια. Αν υπάρχει μόνο ένα καλό riff ή μια καλή παραγωγή, θα το ακούσεις κάποιες φορές, αλλά θα το βαρεθείς πολύ γρήγορα, όταν δεν υπάρχουν καλές μελωδίες. Νομίζω ότι αν ακούσεις αυτό το άλμπουμ σε 10 χρόνια, ίσως και η παραγωγή δεν θα ακούγεται τόσο φρέσκια, αλλά οι μελωδίες θα είναι εξίσου καλές όσο σήμερα. Ήθελα είναι λίγο κυκλοθυμικό, λίγο σκοτεινό. Αυτό ήταν το όραμα που είχα. Ένα μικρό σοβαρό ‘άγγιγμα’, όχι σε κάθε τραγούδι, αλλά σε τραγούδια όπως το “When Death Is Calling”,  που έχουν μια ιδιαίτερη αίσθηση.

Πως λοιπόν καταφέρνεις να έχεις τόσο φρέσκες ιδέες σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα;

Είμαι αρκετά γρήγορος. Στην πραγματικά, αν καθίσω μια μέρα, θα έχω ίσως ολοκληρώσει ένα τραγούδι στο τέλος αυτής. Αυτό είναι πολύ καλό. Έχω γράψει τόσο πολύ τον τελευταίο καιρό, οπότε είμαι πολύ συγκεντρωμένος όταν το κάνω. Δεν έχω σπαταλήσει το χρόνο μου σε ιδέες που δεν μου αρέσουν. Αν δουλεύω πάνω σε κάτι για 3 ή 4 ώρες και δεν μου αρέσει, τότε θα το πετάξω και θα ξεκινήσω από την αρχή με κάτι νέο. Δε ξοδεύω χρόνο σε κάτι που δεν είναι αρκετά καλό. Αν δεν έχεις ένα τραγούδι, που είναι καλό σε μια-δυο ώρες, τότε κάτι δεν πάει καλά με αυτό, έτσι είναι καλύτερα να ξεκινήσεις από την αρχή.

Θα πρέπει να ξέρεις σε περίπου 20 με 30 λεπτά ότι έχει κάτι καλό στα χέρια σου

Ναι ναι, απολύτως. Ξέρεις όταν παίζω με την κιθάρα και προσπαθώ να κάνω κάτι καλό, όταν είναι καλό, στη συνέχεια βάζω τη μελωδία και μετά κάνω συνήθως κάποιο demo. Ένα εύκολο demo. Στη συνέχεια, μετά από μερικές ώρες, εάν αυτό δεν είναι καλό σε ένα απλό demo, δεν πρόκειται να είναι καλό σε μια πλήρη παραγωγή. Κάπως έτσι δουλεύω και πιστεύω ότι αυτό έχει να κάνει με το όλο θέμα της αποτελεσματικότητας.

Θα κάνουν στο μέλλον οι Nordic Union κάποιες συναυλίες για την προώθηση του δίσκου ή θα παραμείνει ένα studio project;

Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα. Ο Ronnie πηγαίνει σε περιοδεία για 10 εβδομάδες με τους Avantasia. Έτσι, είναι μια αρκετά μεγάλη περιοδεία και μετά από αυτό, οι Pretty Maids θα έχουν ένα νέο άλμπουμ. Οπότε θα δούμε. Όταν κάναμε αυτό το άλμπουμ, κάναμε ένα πράγμα τη φορά. Πρώτα κάναμε το άλμπουμ, μετά κυκλοφόρησε και τώρα έχουμε τα σχόλια και βλέπουμε αν οι άνθρωποι ενδιαφέρονται και ποιες είναι οι. Τώρα φαίνεται ότι οι κριτικές είναι πολύ καλές, οι αντιδράσεις είναι πολύ καλές και φαίνεται ότι πουλάει. Ξέρεις, αυτό είναι το μόνο πράγμα που έχει σημασία, όταν πρόκειται για το ενδιαφέρον. Φαίνεται ότι πουλάει έτσι φαίνεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον. Έτσι, ίσως θα κάνουμε τη συζήτηση για να κάνουμε ζωντανές εμφανίσεις. Δεν έχουμε πει όχι σε οτιδήποτε, αλλά δεν το έχουμε συζητήσει ακόμα.

Όσον αφορά το στιχουργικό περιεχόμενο του δίσκου, ποιος έγραψε τους στίχους και τι θέματα πραγματευόσαστε σε αυτόν?

Έκανα τους περισσότερους από τους στίχους, ο Ronnie έκανε 2 τραγούδια και έγραψα μερικούς στίχους με ένα φίλο μου. Πάντα προσπαθούν να κάνουν τους στίχους να ‘χωρέσουν’ στο τραγούδι. Κάνω πάντα τη μουσική και τις μελωδίες πρώτα, πριν κάνω τους στίχους. Έτσι, η διάθεση των τραγουδιών αποφασίζει ποιοι θα είναι οι στίχοι.

Έτσι, για παράδειγμα, το “When Death Is Calling” ζητά μια πιο σκοτεινή προσέγγιση στους στίχους.

Ναι, η όλη αίσθηση του τραγουδιού είναι κάπως πιο μινόρε και έχει μια κυκλοθυμική διάθεση. Κάπως έτσι ήθελα να είναι και οι στίχοι. Αυτός είναι ο τρόπος που γράφω, δεν υπάρχουν ειδικά θέματα, αλλά ήθελα το άλμπουμ να είναι κυκλοθυμικό και λίγο σκοτεινό και οι στίχοι το  αντικατοπτρίζουν αυτό.

Μπορώ να καταλάβω το όνομα Nordic Union, αλλά πραγματικά δεν καταλαβαίνω το εξώφυλλο. Μπορείς να μου πεις, τι ακριβώς θέλατε να δείξετε με αυτό;

Ότι όταν χτυπήσεις ένα κοράκι, αυτό θα ματώσει στη μύτη [σ.σ. γέλια].

Παρακαλώ; [σ.σ. γελάω και εγώ]

Αν είσαι σε ένα τρένο, το χειμώνα, μπορεί να συναντήσεις ένα κοράκι το οποίο θα ματώνει στη μύτη. [σ.σ συνεχίζει να γελάει]

Α, μάλιστα

Δεν υπάρχει όραμα πίσω από αυτό. Φαινόταν καλό και είχαμε έναν τύπο που ονομάζεται Kai από τη Γερμανία, που έκανε το artwork. Νομίζω ότι ήθελε να κάνει κάτι που ήταν… [σ.σ διστάζει κάπως]

Καλό; [σ.σ γελώντας]

Ναι καλό, θα έπρεπε να ήταν στην ερημιά και θα έπρεπε να έχει την αίσθηση του κρύου. Κρύο και καλό [σ.σ γέλια]. Αλλά πραγματικά δεν υπάρχει κάποιο μήνυμα πίσω από αυτό. Μπορεί ο Kai να είχε κάποιο μήνυμα, αλλά συζητήσαμε διαφορετικές ιδέες, ξέρεις σημαίες και σκανδιναβικούς χάρτες. Τότε ξαφνικά ήρθε αυτό το artwork και μας άρεσε.

Μάλιστα, ωραία. Σου έδωσα συγχαρητήρια για το άλμπουμ των Nordic Union, αλλά θέλω επίσης να σε συγχαρώ, για την τελευταία σου προσπάθεια με τους Eclipse, το “Armageddonize”.  Θέλω να σε πληροφορήσω, ότι ήταν η δεύτερη καλύτερη επιλογή από τους συντάκτες του Greek Rebels, για το 2015, πίσω από τους Amorphis και το “Under The Red Cloud”.  Έχει αρκετό καιρό που έχει κυκλοφορήσει, και η αποδοχή ήταν μεγάλη υποθέτω. Πώς αισθάνεσαι τώρα, μετά από όλο αυτό το διάστημα που έχει περάσει, για την κυκλοφορία του “Armageddonize”;

Το άλμπουμ αποδείχθηκε ότι ήταν πραγματικά καλό, ξέρεις κάναμε λιγότερο από τρεις μήνες, από όταν ξεκινήσαμε να γράφουμε το πρώτο τραγούδι του άλμπουμ μέχρι να παραδοθεί το τελικό master. Ξέρεις, έγινε σχεδόν σε κατάσταση πανικού και ο πατέρας μου είχε περάσει μακριά λιγότερο από ένα μήνα πριν. Έτσι, ήμουν κυριολεκτικά την οργάνωση κηδειών, για τον καθορισμό του σπίτι και την επιχείρησή του που άφησε πίσω του και να κάνει αυτό το άλμπουμ την ίδια στιγμή. Αυτό έγινε σε κατάσταση πανικού, τα πάντα. Έπρεπε να πάρετε καλές ιδέες και να κάνουμε τους γρήγορα, γιατί είχαμε ένα βιβλίο περιοδεία ήδη στην αρχή του 2015, ώστε να γνωρίζετε εάν δεν έχουν παραδώσει ένα άλμπουμ στο χρόνο δεν θα είχαμε ένα άλμπουμ για να πάει σε περιοδεία με. Τα πάντα θα έχουν κατέληξε να είναι ένα χάος και η όλη κατάσταση ήταν ένα χάος. Ήμασταν τυχεροί, θα μπορούσε να ήταν μια πραγματικά κακή άλμπουμ καθώς, αλλά κατέληξε να είναι ένα πολύ καλό άλμπουμ. Έτσι, το 2015 καταλήξαμε παίζοντας σχεδόν σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα, όχι στην Ελλάδα όμως.

Δυστυχώς.

Ναι, και πρόκειται να κάνουμε μια επανέκδοση του άλμπουμ, γιατί πρόκειται να είμαστε στην Eurovision, στο Σουηδικό προκριματικό γύρο.

Πρόκειται να σε ρωτήσω αργότερα σχετικά με το θέμα της Eurovision, αλλά πραγματικά λυπήθηκα που άκουσα για τον πατέρα σου.

Είναι η ζωή έτσι και φυσικά είναι πολύ λυπηρό και ήταν πραγματικά απρόσμενο και ήταν μόλις 67, οπότε …

Για μένα, το “Armageddonize” είναι ίσως το καλύτερο άλμπουμ από Eclipse, αλλά να ακούω ότι έπρεπε να περάσεις από όλα αυτά τα πράγματα σε μόλις τρεις μήνες … Θέλω να πω wow …

Λοιπόν, αισθάνομαι το ίδιο, ευχαριστώ.

Θα έλεγα ότι το “Armageddonize” είναι κάπου μεταξύ του “Are You Ready To Rock” και “Blood & Scream”. Εννοώ έχετε τη ροκ υφή από το πρώτο, αλλά και τη δύναμη από το τελευταίο. Θα συμφωνήσουμε σε αυτό;

Ναι απολύτως. Όταν γράφουμε, δεν τον σκεφτόμαστε αυτό, εμείς απλά γράφουμε τραγούδια και αν είναι ένα καλό τραγούδι, πρόκειται να είναι στο album. Δεν έχουμε μεγάλα σχέδια, ότι αυτό το άλμπουμ πρόκειται να ακούγεται σαν αυτό ή εκείνο. Με τους Nordic Union είχα ένα στόχο, ένα σχέδιο, αλλά με τους Eclipse, απλά γράφουμε τραγούδια και αν ακούγονται σαν Eclipse τότε είμαστε εντάξει. Αλλά, ξέρεις, δε γνωρίζεις την κατεύθυνση ενός album μέχρι να γίνουν τα 2/3 αυτού. Μετά αρχίζεις να βλέπεις ένα μοτίβο.

Είναι δυνατόν να ακούσουμε τίποτα περισσότερο προς την πλευρά του metal, από τους Eclipse ή τον Erik Martennson σε ένα από τα project του;

Πιο metal;

Πιο metal, ναι.

Είχα αυτήν την ιδέα, ότι το νέο album θα πρέπει να ακούγεται πιο βαρύ.

Αυτό θα ήταν εντελώς φοβερό.

Δεν θέλω να πάμε πιο ήπια και δεν υπάρχει κανένα νόημα σε ένα άλμπουμ που είναι σχεδόν το ίδιο, αυτό είναι άσκοπο. Ας δούμε τι θα συμβεί. Το κυριότερο είναι ότι πρέπει να έχει φοβερά τραγούδια και αυτός είναι ο κύριος στόχος. Αν τα τραγούδια αποδειχθούν ότι είναι πιο ήπια, τότε είναι πιο ήπια. Πραγματικά δεν μπορείς να αποφασίσει, αλλά αν μπορώ να επιλέξω τώρα, αν θα μπορούσα να επιλέξω, τότε θα ήθελα να πάω για ένα βαρύτερο άλμπουμ.

Για μένα, τα καλύτερα τραγούδια στα albums είναι τα πιο βαριά, όπως το “Blood Of The Enemies”.

Ναι, είναι πολύ καλό επίσης όταν παίζεται live.

Έχει το vibe. Είχατε επίσης μία αλλαγή στο line up, καλωσορίζοντας ένα νέο ντράμερ …

Ναι, πήγε (σ.σ. ο ντράμερ) σε μία άλλη μπάντα, ένα σουηδικό συγκρότημα, που ονομάζεται Mustache (Ελπίζω να το είπα σωστά) και στη Σουηδία είναι πραγματικά μεγάλο. Το γεγονός είναι ότι χρειάζεται να κερδίζει περισσότερα χρήματα για την οικογένειά του, δεν ήθελε να εγκαταλείψει το συγκρότημα, ήταν περισσότερο ή λιγότερο αναγκασμένος να το κάνει. Έτσι, δεν υπάρχει κάτι κακό μεταξύ μας, είμαστε ακόμα καλοί φίλοι. Βρήκαμε έναν πραγματικά μεγάλο τύπος, που ονομάζεται Philip Crusner. Είναι ένας πολύ καλός ντράμερ και ένα πραγματικά καλό παιδί.

Όπως ήδη ανέφερες, έχετε επίσης ανακοινώσει ότι θα είστε μεταξύ των διαγωνιζομένων για το διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision για τη Σουηδία. Μπορείτε να μας πείτε λίγο για την απόφαση αυτή και αν πρόκειται να είναι ένα νέο τραγούδι ή κάτι που έχουμε ήδη ακούσει;

Όχι, δεν μπορείς να έχεις τραγούδια που οι άνθρωποι έχουν ακούσει πριν. Πρόκειται να είναι ένα εντελώς φρέσκο τραγούδι. Είναι ένα μυστικό μέχρι να το παίξουμε στις 27 Φεβρουαρίου. Η σουηδική τηλεόραση μου τηλεφώνησε και οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί, έχουν παραλείποντας να έχουν μεγάλη ροκ μπάντες για πολλά χρόνια και πραγματικά μου άρεσε το Eclipse έτσι μας ρώτησε αν ήμασταν ενδιαφέρει. Σκεφτήκαμε γι ‘αυτό και είπαμε ότι μπορούμε να παίξουμε Eclipse στο prime time, το Σάββατο το βράδυ, με το δικό μας τραγούδι, το έγραψα εγώ. Ήταν πραγματικά ένα τραγούδι που έκανα για το άλμπουμ σκανδιναβικές Ένωσης. Ακουγόταν σαν Eclipse έτσι με λίγες αλλαγές στα riff που θα μετατραπεί σε ένα τραγούδι Eclipse. Και αυτό θα μπορούσε εύκολα να ήταν ένα από τα καλύτερα τραγούδια του album “Armageddonize”. Έτσι, τους κάλεσα σαν μια εβδομάδα μετά και τους είπα ότι δεν μπορώ να γράψω κάτι καινούργιο, γιατί εγώ είμαι πρόκειται για περιοδεία με Eclipse, αλλά έχω αυτό το τραγούδι που βρίσκονται γύρω. Έτσι, μπορώ να τους το έστειλε και πραγματικά μου άρεσε. πολύ διαφορετική της σε διάφορες χώρες, πόσο μεγάλη είναι η Eurovision είναι, αλλά στη Σουηδία είναι πολύ μεγάλη, είναι το μεγαλύτερο γεγονός τηλεόραση του έτους, δεν υπάρχει αμφιβολία γι ‘αυτό. Σχεδόν το ήμισυ του πληθυσμού της Σουηδίας θα το παρακολουθήσουν.

Σε ώρα μεγάλης τηλεθέασης οι Eclipse, που είναι αρκετά καλό, υποθέτω. 

Ναι, ξέρεις κατά τα παιδικά μου χρόνια δεν έχω δει ποτέ hard rock σε ώρα μεγάλης τηλεθέασης. Είναι πάντα πολύ αργά ή και καθόλου. Έτσι, τώρα τουλάχιστον έχουμε το χρόνο να δώσουμε, τουλάχιστον, 3 λεπτά με hard rock.

Αυτό με εκπλήσσει πραγματικά. Έχετε πολλές σπουδαίες μπάντα Hard Rock εκεί και μου λες ότι δεν έχετε prime time για το Hard Rock στη Σουηδία;

Όχι, καθόλου. Είναι ένα μεγάλο βήμα, φυσικά, πολλοί άνθρωποι ακούνε ή παίζουν, αλλά δεν είναι ένα μέρος της mainstream αγοράς.

Οι Avantasia είναι επίσης υποψήφιοι για τον ίδιο λόγο, οι Lordi έχουν κερδίσει το διαγωνισμό…

Με την ευκαιρία, έχω και την άλλη μπάντα, δεν ξέρω αν την έχεις ακούσει, που ονομάζεται Ammunition. Είναι με τον τραγουδιστή από την Νορβηγική μπάντα, Wig Wam [σ.σ. Åge Sten Nilsen]. Κέρδισαν το διαγωνισμό για τη Νορβηγία και ήταν στο μεγάλο γεγονός της Eurovision.

Ω Ναι, θυμάμαι, το τραγούδι ” In My Dreams”, ναι.

Ναι θα πρέπει να τσεκάρεις, αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε για το δεύτερο album. Αν σου αρέσουν οι
Eclipse και οι Nordic Union, τότε θα το αγαπήσεις. Είναι πιο κλασικό ροκ, κλασικό hard rock.

Τέλεια. Είπες Ammunition;

Ναι, μπορείς να το βρεις στο Spotify ή παρόμοιες υπηρεσίες.

Εντάξει, ευχαριστώ για αυτό. Ήθελα να σε ρωτήσω πριν, ποια είναι η άποψή σου για το διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision;

Κοίτα, δεν έχω αποτελέσει στην πραγματικότητα μέρος αυτού, δεν το έχω δει ποτέ, διότι δεν υπάρχει hard rock εκεί. Φυσικά, υπάρχουν μερικά καλά τραγούδια και καλλιτέχνες που συμμετέχουν, αλλά το όλο πράγμα είναι παιδαριώδες και ηλίθιο. Δεν έχουμε σχέδια ή όραμα πραγματικά να νικήσουμε ή ακόμη και να πάμε στον τελικό. Εγώ δεν ενδιαφέρομαι πραγματικά για αυτό. Είναι απλά μια ευκαιρία για μας να δείξουμε σε ολόκληρη τη Σουηδία τους Eclipse. Είναι ένα μεγάλο μάρκετινγκ και είναι φοβερό να παίζεις hard rock μπροστά σε τόσους πολλούς ανθρώπους. Ήταν χαζό να μην το κάνουμε. Ξέρεις, το κυριότερο είναι ότι κάθε καλλιτέχνης και εταιρεία αγωνίζονται με νύχια και δόντια να είναι ένα μέρος του, επειδή είναι τόσο μεγάλο.

Εντάξει, τότε εύχομαι το καλύτερο για σας με αυτό. Εντάξει, μου είπες για τους Ammunition. Πώς καταφέρνεις να βρεις το χρόνο να κάνεις όλα αυτά τα διαφορετικά πράγματα. Αλήθεια, συνθέτεις για αρκετές μπάντες, είσαι και παραγωγός για αρκετές μπάντες;

Και κάνω και το μιξάρισμα επίσης. Προς το παρόν μιξάρω το νέο album των Jaded Heart. Βασικά αυτό κάνω τώρα, απλά έκανα ένα διάλειμμα για τη συνέντευξη. Δουλεύω πολύ. Αυτό είναι στην πραγματικότητα αυτό που κάνω για τη διαβίωση. Το κάνω αυτό καθημερινά, έχω επίσης μια οικογένεια και δύο παιδιά… έτσι … ναι, δεν κοιμάμαι τόσο πολύ (γέλια).

Πρόκειται να σε ρωτούσα για αυτό, κοιμάσαι καθόλου (γέλια);

Είναι κάπως, ξέρεις, σαν να είμαι σε συνεχή πανικό (γέλια).

Καλώς. Κάτι εντελώς διαφορετικό που θα ήθελα να σε ρωτήσω τώρα. Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, η δισκογραφική εταιρεία σας Frontiers, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να στέλνει promos στον Τύπο πολύ πριν κυκλοφορήσουν, λόγω της διαρροής. Ποια είναι η άποψή σου επ’αυτού; Σχετικά με το διαδίκτυο, τα torrents, το YouTube;

Πολλές ερωτήσεις σε μία. Σχετικά με την Frontiers και τα promo, μπορώ να δω το πρόβλημα που έχουν. Γιατί πάντα, ΠΑΝΤΑ, κάτι διαρρέει. Έχω mails από άτομα που δεν είναι δημοσιογράφοι και την επόμενη ημέρα, την ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ, που έχω τελειώσει τα masters, γιατί είναι κάτι που γίνεται την τελευταία στιγμή, έχουν στείλει το album στον τύπο για κριτική κλπ. Έτσι, την επόμενη ημέρα, άτομα που δεν είναι δημοσιογράφοι επικοινωνούν μαζί μου, έχοντας το album και μου λένε ‘αυτό είναι υπέροχο κλπ’. Είμαι πολύ ευχαριστημένος που άνθρωποι ενδιαφέρονται και άτομα που το κάνουν, το κάνουν γιατί είναι μεγάλοι fans του είδους. Από επιχειρηματικής άποψης, δεν ξέρω αν αυτό έχει νόημα. Πραγματικά δεν έχω σχόλιο πάνω σε αυτό, αν η Frontiers νιώθει ότι πρέπει να πράξει έτσι, πιστεύω ότι θα έχουν ένα λόγο για αυτό. Είμαι απλά χαρούμενος που άνθρωποι θέλουν να ακούσουν την μουσική και δείχνουν ενδιαφέρον. Από την άλλη πλευρά, το όλο θέμα με το downloading και την πειρατεία τείνει να είναι ολοένα και μικρότερο πρόβλημα γιατί, ειδικά στη Σουηδία, περίπου το 90-95% των μουσικών πωλήσεων είναι πλέον από το Spotify. Οι φυσικές πωλήσεις έχουν σχεδόν εξαφανιστεί στη Σουηδία. Ξέρεις, το Spotify δεν πληρώνει σχεδόν τίποτα, το οποίο νομίζω ότι είναι σχεδόν σαν μία νομική κλοπή. Στην πραγματικότητα είναι γελοίο. Τείνουν να παρακάμπτουν όλο μέρος της πληρωμής στους καλλιτέχνες ή τους συγγραφείς. Τους ανθρώπους που στην πραγματικότητα δημιουργούν το περιεχόμενο και δίνουν νόημα σε ολόκληρη την υπηρεσία. Όλοι οι άλλοι πληρώνονται, οι δισκογραφικές πληρώνονται, η Spotify, η οποία διαθέτει τα πιο μοντέρνα γραφεία στη Νέα Υόρκη, στο Λος Άντζελες, στη Στοκχόλμη, παντού. Μόνο μια χούφτα καλλιτέχνες έχουν αυτά τα χρήματα. Μικρές μπάντες όπως οι Eclipse ή Nordic Union, είμαστε οι μεγάλοι χαμένοι αυτής της υπόθεσης.

Ok, σωστά.  

Ναι και ένα πράγμα που με νευριάζει είναι ότι, δεν μπορείτε να δεις το album, ποιος έγραψε τα τραγούδια, δεν μπορείς πεις Είναι αδύνατο να βρείς πληροφορίες. Ποιος έκανε το artwork; Δεν μπορείς να πείς. Ποιος έκανε το mixing και το mastering; Ποιος έκανε όλο αυτό που ακούς; Είναι αδύνατο να βρείς όλες αυτές τις πληροφορίες, αν κάποιος δεν έχει δημιουργήσει μια σελίδα στη Wikipedia σχετικά με αυτό το άλμπουμ. Παλιά είχες το CD και τουλάχιστον οι άνθρωποι είχαν την αναγνώριση, αν δεν είχαν λάβει αρκετή αμοιβή, τουλάχιστον θα έπαιρναν την αναγνώριση για το ότι ήταν μέρος του. Πλέον, κανείς δεν πληρώνεται και κανείς δεν έχει την αναγνώριση. Αλλά αν το γυρίσεις και να το δεις ως ακροατής, είναι υπέροχο, μπορώ να ακούσω νέα μουσική όσο γρήγορα θέλω. Έτσι, ναι, είναι ένα …

Ένα νόμισμα δύο όψεων.

Ναι, ένα σπαθί που κόβει από δυο πλευρές.

Μου είπες για τους Ammunition. Τι είναι αυτό που πρόκειται να κάνει άμεσα στο μέλλον ο Erik Martennson; Ποια είναι τα επόμενα πλάνα σου;

Αυτό είναι το επόμενο άλμπουμ που θα αρχίσω, μετά θα έχουμε πολλά festivals με τους Eclipse, πρόκειται να πάμε στην Αμερική, στην Ιαπωνία, έχουμε το Sweden Rock Festival και άλλα φεστιβάλ στη Σουηδία. Αλλά, ναι, το επόμενο άλμπουμ είναι των Ammunition, έχουμε 5 ή 6 τραγούδια έτοιμα για αυτό. Μαζί με τον τραγουδιστή από τους Wig Wam, είναι ένας φανταστικός τραγουδιστής και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κάτι εκεί. Θα παίξουμε πάρα πολλά συναυλίες μαζί του επίσης. Αυτό το άλμπουμ πρόκειται να κυκλοφορήσει αυτό το έτος.

Πρόκειται να είναι πάλι στην Frontiers;

Όχι, αυτό δεν θα είναι. Το πρώτο ήταν αυτοχρηματοδοτούμενο και νομίζω διανεμήθηκε από διαφορετικές δισκογραφικές.

Πότε πιστεύεις ότι θα πρέπει να περιμένουμε ένα νέο album από τους Eclipse?

Τον Φεβρουάριο του 2017.

Αυτή είναι μία οριστική απάντηση (γέλια).

Ναι, ναι, σε έναν χρόνο. Μετά το album των Ammunition, το επίκεντρο θα είναι αυτό. Θεωρώ ότι έχουμε ακόμα περισσότερο από τρεις μήνες. Δεν θέλω να έχουμε πάλι αυτόν τον πανικό (γέλια). Στην πραγματικότητα, έχουμε ήδη τρία τραγούδια για το νέο album των Eclipse. Είναι πραγματικά πολύ καλά.

Αυτό είναι θαυμάσιο, δεν μπορούμε να περιμένουμε, βασικά. Λοιπόν, όπως είπες, δεν σας έχουμε δει στην Ελλάδα. Θα θέλατε να παίξετε εδώ και έχετε ποτέ ακούσει για τη ζεστασιά των Ελλήνων metal heads;

Θα ήθελα πολύ να παίξουμε στην Ελλάδα. Μας έχει προταθεί να έρθουμε κάποιες φορές και για την ακρίβεια, μας προτάθηκε ένα φεστιβάλ το καλοκαίρι που δυστυχώς έπρεπε να απορρίψουμε. Το Σαββατοκύριακο, δεν ήταν καθόλου καλό για εμάς, ήταν πολύ δουλειά για μόνο μια εμφάνιση. Θα πρέπει να κάνουμε κάτι στο μέλλον, ίσως με περισσότερες από μια εμφανίσεις. Είναι σίγουρα μια από τις χώρες που πρέπει να επισκεφτούμε. Που ΘΕΛΟΥΜΕ να επισκεφτούμε, καλύτερα.

Μάλιστα, ελπίζω να σας δούμε στην Ελλάδα στο μέλλον και να νιώσετε πόσο τρελαμένοι είναι οι Έλληνες οπαδοί. Νομίζω πως δεν έχω κάτι άλλο να σε ρωτήσω, δεν θέλω να σε κουράζω, πρέπει να επιστρέψεις και στη δουλειά σου. Σε παρακαλώ, αν ξέχασα να σε ρωτήσω κάτι, πρόσθεσε το ή δώσε ένα μήνυμα στους Έλληνες οπαδούς σου.

Όχι, το μόνο που θέλω να προσθέσω, είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους ενδιαφέρονται και μας ακούνε. Δεν είναι το πιο δημοφιλές είδος μουσικής αυτό που παίζουμε, αλλά είναι αυτό που σε ανταμείβει περισσότερο, οι οπαδοί είναι οι καλύτεροι από όλα τα είδη. Είναι προνομιακό να γράφεις μουσική για αυτούς τους οπαδούς και για τους οπαδούς μας στην Ελλάδα που μας γράφουν συνέχεια και θέλουν πολύ να μας δουν από κοντά.

Εντάξει, να είσαι καλά, ευχαριστώ για το χρόνο σου και εύχομαι ότι καλύτερο για το μέλλον και φυσικά για τη συμμετοχή σας στη Eurovision.

Να είσαι καλά και ελπίζω να τα πούμε και από κοντά.

Download the interview in English in PDF format

Συνέντευξη: Δημήτρης Σταύρος
Απομαγνητοφώνηση: Δημήτρης Σταύρος & Αλίκη Μαξούτογλου

Nordic Union:
Nordic Union, 2016

Μέλη:
Ronnie Atkins – Φωνητικά
Erik Mårtensson – Κιθάρες,Μπάσο, Πλήκτρα,Φωνητικά

Eclipse:
The Truth And a Little More (2001)
Second to None (2004)
Are You Ready to Rock (2008)
Bleed & Scream (2012)
Are You Ready to Rock MMXIV (2014)
Armageddonize (2015)

Μέλη:
Erik Mårtensson – Φωνητικά, Κιθάρες
Magnus Henriksson – Φωνητικά, Κιθάρες
Philip Crusner – Τύμπανα
Magnus Ulfstedt- Μπάσο

W.E.T.
Rise Up (2013)
One Live In Stockholm (2013)

Μέλη:
Jeff Scott Soto – Φωνητικά
Robert Säll – Κιθάρες
Erik Mårtensson – Κιθάρες, Μπάσο, Πλήκτρα,Φωνητικά

 

whale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothDeafHeaven 728×90 - 728|90|DeafHeaven 728×90|||bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X