Συνεντεύξεις

Grabak

Οι Grabak είναι μια από τις μεγαλύτερες black metal μπάντες της Γερμανίας.  Τέσσερα χρόνια μετά το “Bloodline Divine” επιστρέφουν με το εξαιρετικό “Scion”. Μιλήσαμε με τον frontman Hellthroat για να μάθουμε περισσότερα για αυτή την κυκλοφορία.

Γεια σου Hellthroat, καλώς ήρθες στο GreekRebels.gr. Συγχαρητήρια για το νέο σας άλμπουμ, τέλειος διάδοχος του “Bloodline Divine” κατά τη γνώμη μου! Πώς νιώθεις για το “Scion” τώρα, σχεδόν δύο μήνες μετά την κυκλοφορία του;

Γεια σου Στέλιο. Σε ευχαριστούμε για την κριτική του άλμπουμ και επίσης για την αναφορά στο τελευταίο άλμπουμ “Bloodline Divine”. Νομίζω ότι έχεις απόλυτο δίκιο. Το “Scion” φαίνεται να είναι η λογική συνέχεια και εξέλιξη. Είμαστε ακόμα πιο χαρούμενοι που το άλμπουμ κυκλοφόρησε μέσω της Talheim Records. Επιπλέον, είμαστε ακόμα περήφανοι που ακούγεται ακριβώς όπως σκοπεύαμε.  Σκέψου ότι ένα άλμπουμ πρέπει πάντα να αντικατοπτρίζει την τρέχουσα κατάσταση της μπάντας και αυτό είναι σίγουρα αυτό που κάνει το “Scion”.

Η επιμονή σας είναι ένα παράδειγμα για πολλές μπάντες εκεί έξω, οι οποίες, μετά από λίγες δυσκολίες, λένε ότι σταματάνε. Πώς ένιωσες, ξεκινώντας τους Grabak από το μηδέν το 2016;

Νομίζω ότι πρέπει να ξεκαθαρίσω λίγο τα γεγονότα. Στην πραγματικότητα, δεν ξαναχτίσαμε τους Grabak από το μηδέν το 2016. Τελικά, όλοι αυτοί οι μουσικοί που είναι τώρα μέρος του συγκροτήματος εντάχθηκαν στους Grabak εκ των προτέρων και η αποχώρηση του Recke ήταν μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Ναι, έχεις δίκιο ότι ο Recke, ένα από τα τελευταία ιδρυτικά μέλη, έφυγε από το συγκρότημα. Αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι όλοι οι άλλοι είναι πραγματικά πλήρη μέλη και συμμετέχουν εδώ και χρόνια – και αυτό συμβαίνει για σχεδόν 20 χρόνια στην περίπτωση των κιθαριστών. Επιπλέον, οι Grabak δεν ήταν ποτέ στον πάγο, πάντα γράφαμε μουσική και πάντα παίξαμε ζωντανά όσο ήταν δυνατόν… Συνολικά, οι Grabak ήταν πάντα ενεργοί στη γερμανική σκηνή τα τελευταία χρόνια.

Παραμένετε σε επαφή με τον Recke; Ήταν μέρος των Grabak για σχεδόν δύο δεκαετίες.

Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν έχουμε καμία επαφή, ακόμα κι αν ήταν μέρος του συγκροτήματος για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Ο καθένας από εμάς πήρε τον δικό του δρόμο και έχει τα δικά του συμφέροντα. Όταν συναντιόμαστε, λέμε γεια και ίσως πιούμε ένα ποτό μαζί. Πέρα από αυτό, όμως… Ξέρεις, μερικές φορές θέλει να είναι σε συνεργασία. Κρατάς επαφή μόνο επειδή πιστεύεις ότι είναι απαραίτητο να το κάνεις. Τελικά, ωστόσο, δεν έχετε τίποτα άλλο να πείτε ο ένας στον άλλο και δεν δημιουργείτε ούτε εμπνέεστε πλέον… σε μουσικό επίπεδο. Μερικές φορές είναι καλύτερα να αποχαιρετάς τον άλλο. Βλέπω κάθε νέο μέλος ως ευκαιρία να φέρει φρέσκο αίμα στο συγκρότημα

Ποια είναι η αντίδραση του κοινού γενικά στο “Scion”;

Από όσο μπορούμε να πούμε, οι αντιδράσεις ήταν γενικά αρκετά θετικές. Ευτυχώς, αποδεικνύεται ότι η ατομική γεύση στη μουσική είναι αρκετά ετερογενής, έτσι ώστε σε ένα άτομο να του αρέσει η πιο επική πτυχή και στο άλλο να αρέσει η πλήρης βαρβαρότητα των blast beats και των riffs. Αυτό που εμφανίστηκε πιο συχνά ωστόσο, ήταν αντιδράσεις που συμπίπτουν ακόμη και με την προσωπική σου εκτίμηση. Από αυτή την άποψη, το άλμπουμ είναι καλός έως πολύ καλός διάδοχος του τελευταίου άλμπουμ.. Ένα άλμπουμ που μας παρουσιάζει μια σύνθεση που είναι ακόμα πιο ώριμη. Επιπλέον, τα riffs είναι ακόμα πιο λεπτά και πιο λεπτομερή. Στο τέλος, το “Scion” είναι το αποτέλεσμα μιας καλής χρονιάς ηχογράφησης και δημιουργικής διαδικασίας από το 2016.

Προσωπικά μου άρεσαν οι πολλές μουσικές πτυχές του “Scion” – ο ακροατής, εκτός από το έξαλλο black metal, μπορεί να ακούσει συμφωνικά και πραγματικά επικά μέρη. Πώς βλέπεις το μέλλον των Grabak, μουσικά;

Νομίζω, όταν προχωρήσουμε ξανά σε μια νέα δημιουργική διαδικασία, δεν θα αλλάξουν πολλά μουσικά. Ωστόσο, πίστευα ότι κάθε φορά στο τέλος κάτι εκπληκτικό έβγαινε. Από την άλλη πλευρά, θα κάνουμε μερικά δομικά πράγματα διαφορετικά στο μέλλον. Οι εξελίξεις στον τομέα της ηχογράφησης μας επέτρεψαν να δημιουργήσουμε το δικό μας μικρό στούντιο στην αίθουσα πρόβας, το οποίο είναι απολύτως αρκετό για να ηχογραφούμε ορισμένες πτυχές των νέων τραγουδιών γρήγορα και άμεσα εμείς οι ίδιοι. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να δουλέψουμε στο νέο άλμπουμ κατευθείαν. Ως αποτέλεσμα, τα μεμονωμένα τραγούδια θα έχουν ήδη ηχογραφηθεί και θα πρέπει να μιξαριστούν. Αυτό καθιστά τη δημιουργική διαδικασία πιο ρευστή μέχρι το σημείο X, όταν νιώθουμε ότι όλα τα τραγούδια έχουν τελειώσει. Διαφορετικά, ελπίζουμε, όπως όλα τα συγκροτήματα, ότι θα μπορέσουμε σύντομα να παρουσιάσουμε το νέο υλικό ζωντανά.

Το εξώφυλλο του “Scion” είναι εκπληκτικό και θαυμάσιο – ποιος είναι ο καλλιτέχνης και ποια είναι η ιδέα πίσω από αυτό;

Ευχαριστούμε. Μας αρέσει πολύ το εξώφυλλο του άλμπουμ. Ο καλλιτέχνης είναι ένας πολύ γνωστός καλλιτέχνης με το όνομα Chris Cold. Για να είμαστε ακριβείς, ήταν λίγο πολύ τυχαίο που σκοντάψαμε στο έργο του αναζητώντας ένα νέο εξώφυλλο. Για μένα είναι σημαντικό μια φωτογραφία να με συναρπάζει αμέσως. Επομένως, δεν δίνω μεγάλη προσοχή στο όνομα ή τη φήμη του καλλιτέχνη. Μάλλον, θέλω επίσης να δώσω σε εντελώς άγνωστους καλλιτέχνες ένα είδος προβολής στο εξώφυλλο. Για αυτό το άλμπουμ, η διαδικασία ήταν πραγματικά δύσκολη αναδρομικά. Ήμασταν σε επαφή με πολλούς καλλιτέχνες, αλλά χωρίς να νιώσουμε τη σπίθα. Άρα ήταν τυχαίο που βρήκαμε τον Chris. Τέλος πάντων, είχα μια σχετικά μακρά αναζήτηση, γιατί ήθελα ένα εξώφυλλο που ήταν περισσότερο προς την κατεύθυνση της παραδοσιακής ζωγραφισμένης στο χέρι τέχνης, όπως ελαιογραφίες ή υδατογραφίες. Αυτή τη φορά θέλαμε να ξεφύγουμε από το “κλασικό” εξώφυλλο Photoshop που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια. Είδαμε την εικόνα και είχαμε αμέσως την αίσθηση ότι ταιριάζει απόλυτα με την τρέχουσα καλλιτεχνική μας δημιουργία. Δείχνει με συναρπαστικό τρόπο τα βάθη της διάστασης και πόσο μικρός είναι στην πραγματικότητα ως άνθρωπος στο σύμπαν. Η αξία της εικόνας πρέπει στην πραγματικότητα να εκτιμηθεί ακόμη υψηλότερα, καθώς συνέβαλε καθοριστικά στον τίτλο που θα είχε ολόκληρο το άλμπουμ. Όταν αποφασίσαμε για το εξώφυλλο, το σχέδιο ήταν στην πραγματικότητα σαφές ότι θα ευθυγραμμίζαμε τον τίτλο του άλμπουμ με αυτό και έτσι ξεκινήσαμε να ψάχνουμε έναν κατάλληλο τίτλο. Νομίζω ότι πετύχαμε αρκετά καλά με το “Scion” αν θέλετε να ορίσετε το scion ως απόγονο, απόγονο ή διάδοχο.

Ποια είναι τα στιχουργικά θέματα στο “Scion”; Υπάρχει κεντρική ιδέα πίσω από το άλμπουμ;

Λοιπόν, τα στιχουργικά θέματα στο “Scion” είναι βασικά τα ίδια με όλα τα άλλα άλμπουμ. Δεν υπάρχει κεντρική έννοια. Το κάναμε αυτό στο “Prophet des Chaos” και “Encyclopaedia Infernalis” και μετά απομακρυνθήκαμε από αυτό σχετικά γρήγορα. Ένα πρωτότυπο άλμπουμ σημαίνει ότι οι στίχοι είναι λογικά δομημένοι και η στιχουργική έννοια κυριαρχεί στη μουσική ιδέα – γιατί τότε πρέπει να βάλετε τα τραγούδια στο άλμπουμ με τη σειρά της στιχουργικής λογικής. Λόγω του τρόπου με τον οποίο γράφουμε τραγούδια, μια τέτοια αναγκαστική σειρά θα μπορούσε να σημαίνει ότι το αποτέλεσμα της ακρόασης δεν φαίνεται εντελώς ομοιογενές. Γενικά, τα κείμενα ασχολούνται με την ανθρώπινη άβυσσο, τα βάθη της ουσίας και τις απόκρυφες έννοιες. Ναι, έχουμε ακόμα βαθιά σατανικές ή διαβολικές έννοιες. Θέλω απλώς να ασχοληθώ με τέτοια θέματα και να ξεκινήσω ιστορίες, να γυρίσω το νήμα περαιτέρω και να δώσω σε όλο το πράγμα ένα εκπληκτικό τέλος ή μια εκπληκτική ανατροπή.

Ποια είναι συνήθως η διαδικασία σύνθεσης στους Grabak; Συνεισφέρουν όλα τα μέλη ιδέες, ακόμη και τα σχετικά νέα;

Δεν υπάρχει τυπική διαδικασία δημιουργίας για ένα τραγούδι Grabak. Στο τέλος, όλοι παίζουν τον ρόλο τους. Ήμασταν στη σκηνή και στη μουσική αρκετό καιρό για να γνωρίζουμε πώς μπορεί να προκύψει ένα τέτοιο τραγούδι. Κάποιος έρχεται με το πρώτο riff, το επόμενο, που χτίζει ρυθμό ή solo στο riff και μετά τα τραγούδια δημιουργούνται riffs και πάλι riffs. Στη συνέχεια, όλοι παίζουν το ρόλο τους κατά τη διαδικασία δημιουργίας. Δεν έχει σημασία αν είναι στα τύμπανα, κιθάρες, μπάσο ή φωνητικά… Όλοι de facto έχουν 100% την ίδια ευκαιρία να συμμετάσχουν. Δεν έχει σημασία αν καθίσετε στο σπίτι ή χρησιμοποιείτε μια συνεδρία για να δημιουργήσετε νέα πράγματα. Ο καθένας μπορεί να το κάνει, ακόμη και οποιοδήποτε, σχετικά, νέο μέλος. Όταν το όλο πράγμα ενώνεται σε ένα τραγούδι, αυτό ακριβώς θέλαμε να επιτύχουμε.

Βλέπω ότι οι Grabak κυκλοφόρησαν πρόσφατα τη δική της μάρκα αλκοολούχων ποτών. Ποια ήταν η ιδέα πίσω από αυτό; Ποια ήταν η αντίδραση των θαυμαστών;

Το παρατήρησες αυτό; Λοιπόν, έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό ότι σχεδόν κάθε μπάντα προσφέρει κάποια εξαιρετικά είδη. Καφές, σοκολάτα, εσώρουχα και και. Οι Kiss είπαν ήδη ότι αν μπορείτε να εκτυπώσετε ένα λογότυπο σε αυτό, γίνεται εμπόριο. Τέλος πάντων, έχουμε έναν καλό φίλο στην επιχείρηση οινοπνευματωδών ποτών και έχει επαφές με εκλεκτά αποστακτήρια. Λοιπόν είχαμε την ιδέα να το δοκιμάσουμε. Οι αντιδράσεις ήταν καλές, τα πράγματα έχουν καλή γεύση και αν δεν μπορούμε να το ξεφορτωθούμε, θα το πιούμε μόνοι μας.

Συνεχίζοντας από την προηγούμενη ερώτηση, οι Grabak θα κυκλοφορήσουν άλλα τέτοια προϊόντα – που δεν σχετίζονται άμεσα με τη μουσική;

Λοιπόν, υποθέτω όχι. Το “Weltenbrand” είναι ένα μοναδικό ποτό και μια ευκαιρία να εστιάσετε στις τοπικές σπεσιαλιτέ. Συνολικά, είμαστε πιο συντηρητικοί για τέτοια πράγματα. Για εμάς, το merchandise είναι παραδοσιακά μπλουζάκια, μπαλώματα και ούτω καθεξής.

Είστε σε επαφή με άλλες μπάντες που προέρχονται από τη Λειψία; Μπορείτε να μας προτείνετε κάποια;

Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν έχουμε σχεδόν επαφή με άλλες μπάντες της Λειψίας. Πριν από πολλά χρόνια ήταν διαφορετικό. Υπήρχε μια μεγαλύτερη ποικιλία. Στο τέλος της δεκαετίας του ’90 υπήρχαν συγκροτήματα όπως οι Eternal War, οι Valgaldrar .. Αργότερα οι Fantoft, Demiurg και άλλοι. Οι συναυλίες απλά με έφερναν περισσότερο σε επαφή. Πολλοί απλώς σταμάτησαν, άλλοι έχουν ξεκινήσει ξανά, αλλά μην ζητάτε ονόματα. Αλλά δεν θέλω να κρύψω ένα μεγάλο όνομα … Nargaroth, ακόμα κι αν ο Ash είναι περισσότερο στο εξωτερικό από ό, τι στη Λειψία.

Πέρα από τις ζωντανές εμφανίσεις, αυτή η πανδημία επηρέασε τους Grabak με οποιονδήποτε τρόπο; Υπάρχουν σχέδια για ζωντανές εμφανίσεις όταν τα πράγματα γίνονται καλύτερα;

Ευτυχώς, όχι τόσο πολύ. Ακολουθούμε όλοι τα επαγγέλματά μας και δεν έχουμε καθόλου χάσιμο χρημάτων, όπως μεγάλες μπάντες, για παράδειγμα, που έχουν χάσει πολλές εμφανίσεις και δεν μπόρεσαν να πουλήσουν merchandise εκεί. Καταφέραμε να συνεχίσουμε τις πρόβες ανά πάσα στιγμή και στην πραγματικότητα δεν χάσαμε σχεδόν τίποτα. Δυστυχώς, έπρεπε να ακυρώσουμε δύο πλήρεις περιοδείες και δεν έχουμε ακόμη νέες ημερομηνλις. Στο μέλλον, πιθανότατα θα μείνουμε σε μεμονωμένες συναυλίες ή φεστιβάλ. Στη συνέχεια έχουμε μια συνδυασμένη συναυλία, δηλαδή livestream και μερικούς επισκέπτες. Είμαι πολύ περίεργος πώς θα είναι!

Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου. Οι τελικές λέξεις είναι δικές σου!

Λοιπόν, σε ευχαριστώ για τις ερωτήσεις και το ενδιαφέρον. Πείτε τους Έλληνες θαυμαστές για το άλμπουμ. Ίσως να βρούμε και κάποια παιδιά που να τους αρέσει.

Συνέντευξη: Στέλιος Σπαντίδης
Μετάφραση: Θανάσης Γκότοβος

Official Website
Spotify
Instagram
Facebook

Band Members
Serpent – Κιθάρα
Jan “Hellthroat” Klepel – Φωνητικά
C.I. – Κιθάρα
B.S. – Τύμπανα

Discography
Der Prophet des Chaos, 1999
Encyclopaedia Infernalis, 2001
The Serpent Within Paradise, 2003
Agash Daeva, 2007
Sin, 2011
Bloodline Divine, 2017
Scion, 2021

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X