RODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
60
haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothPsychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||both
20000
110

Το νέο εγχείρημα των Sonata Arctica, “Acoustic Adventures Volume One”, ήταν μια πολύ ιδιαίτερη κυκλοφορία. Η μεταφορά των κομματιών σε ακουστικές εκτελέσεις τράβηξε την προσοχή θαυμαστών και μη. Με αφορμή λοιπό αυτήν την κυκλοφορία μιλήσαμε με τον ιθύνων νου, Tony Kakko.

Γεια σου Tony και καλώς ήρθες στο GreekRebels. Καταρχήν συγχαρητήρια για το νέο album! Ήταν κάτι διαφορετικό και μοναδικό. Ποια ήταν τα σχόλια από τους οπαδούς και τον Τύπο;

Γεια σου Θανάση! Ευχαριστώ που με έχετε. Τα σχόλια ήταν πολύ θετικά, αλλά πάντα θα υπάρχει κόσμος που θα παραπονιέται επειδή δεν παίξαμε το τυπικό power metal. Αλλά αυτό δεν έπρεπε να είναι power metal όπως κατάλαβες. Αλλά χαίρομαι πολύ που η συγκριτική πλειοψηφία έμεινε ευχαριστημένη. Ίσως κιόλας είναι κάτι καλό για την power metal πλευρά μας. Όταν βγάζουμε μια τέτοια συλλογή είναι μια μορφή εκτόνωσης, ώστε μετά να συνεχίσουμε να βγάζουμε power metal.

Η δημιουργία ενός ακουστικού δίσκου ήταν μια πολύ όμορφη ιδέα. Ποια ήταν η έμπνευση πίσω από αυτό;

Νομίζω ότι η πρώτη φορά που σκέφτηκα κάτι τέτοιο ήταν στις αρχές του 2000. Όλα ξεκίνησαν τότε και που και που παίζαμε κάποια κομμάτια ακουστικά μέσα στο κανονικό μας set. Μετά ήρθε το 2014 που κάναμε ακουστικά φεστιβάλ στην Φινλανδία που ήταν πολύ όμορφα. Η ιδέα εξελίχθηκε και το 2019 πείσαμε κόσμο να συμμετέχει σε μια εξ’  ολοκλήρου ακουστική περιοδεία και τότε μας ήρθε η ιδέα του album. Μόλις πήραμε την έγκριση από την εταιρεία τότε το βάλαμε μπρος. Μπήκαμε στο στούντιο το 2020 κι το album ήταν έτοιμο και αργήσαμε να το καθυστερήσουμε λόγω της πανδημίας. Θεωρούσαμε ότι η όλη κατάσταση με την πανδημία θα ήταν καλύτερη, αλλά δυστυχώς όχι. Στην  Φινλανδία ήμασταν χειρότερα από ποτέ. Αλλά έπρεπε να το κυκλοφορήσουμε γιατί σκοπεύουμε σε έναν χρόνο να ηχογραφήσουμε το επόμενο ακουστικό album.

Υπήρχαν αρκετά διαφορετικά κομμάτια. Κάποια από τα αγαπημένα μου ήταν τα “Wolf And Raven”, “Don’t Say A Word”, “Tallula” και “For The Sake Of Revenge”.  Ποια ήταν τα αγαπημένα σου κομμάτια από την κυκλοφορία και ποια ήταν τα πιο δύσκολα να «μεταφράσετε» σε ακουστική εκτέλεση;

Το “Wolf And Raven” ήταν δύσκολο στο κομμάτι των οργάνων, αλλά στα φωνητικά που ήταν πολύ πιο εύκολο να το τραγουδήσω ακουστικά, γιατί είχα πιο πολύ χρόνο να ανασάνω. Ο Henrik το έπαιζε με κανονικό πιάνο και ο Elias έπρεπε να παίζει αυτό το γρήγορο riff στην ακουστική. Έπρεπε να παιχτεί τέλεια για να λειτουργήσει και ακόμα δεν είμαι σίγουρος για το αν βγήκε όπως θα έπρεπε. Θα μπορούσαμε να το προσεγγίσουμε διαφορετικά και να του δώσουμε έναν άλλο τόνο. Και πάλι να το κρατούσαμε διαφορετικό, αλλά να το κρατούσαμε heavy. Το παίξαμε live όπως το ηχογραφήσαμε στο album και άρεσε πολύ στον κόσμο οπότε είπαμε να το κάνουμε έτσι. Ήταν και για εμάς πολύ ευχάριστο. Δεν ξέρω αν είναι το πιο «φωτεινό» σημείο του album, αλλά αυτό δεν μπορούμε να το αλλάξουμε τώρα χαχα. Τα αγαπημένα μου κομμάτια νομίζω είναι τα δύο πρώτα. Είναι και τα πρώτα single που κυκλοφορήσαμε. Είναι και τα δύο bonus κομμάτια, οπότε ίσως κάποιοι δεν τα είχαν ακούσει. Ειδικά το “Rest Of The Sun Belongs To Me” (σ.σ.: που λατρεύω) δεν είναι στη setlist μας εκτός Ιαπωνίας και ίσως κάποιοι να μην το έχουν βιώσει το κομμάτι μέχρι τώρα. Και η ακουστική εκτέλεση λειτούργησε τέλεια σε αυτό το κομμάτι. Επίσης χαίρομαι πολύ με το πώς βγήκε τελικά το “For The Sake Of Revenge”, αν και θεωρώ ότι δεν πήρε την προσοχή που του αξίζει στην κανονική του έκδοση. Έχει ένα πολύ όμορφο νόημα και χαίρομαι που ο κόσμος το ανακαλύπτει τώρα με την ακουστική μορφή του. Προσωπικά νομίζω προτιμώ την ακουστική έκδοση από την κανονική.

Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι στην κυκλοφορία δεν χρησιμοποιήσατε κανένα κομμάτι από το “Ecliptica”. Θα μου άρεσε να δω τα “Eighth Commandment” και “Picture From The Past” σε ακουστική εκτέλεση.

Η αλήθεια είναι ότι ηχογραφήσαμε κομμάτια από το “Ecliptica” για το επόμενο ακουστικό album. Δεν υπάρχει λόγος που δεν βάλαμε κομμάτια του “Ecliptica” σε αυτήν την κυκλοφορία, απλά έτυχε. Έχουμε πολλά album και δεν το καταλάβαμε πως δεν βάλαμε κάτι τώρα.

Πριν μας είπες κάποια πράγματα για τα όργανα που χρησιμοποιήθηκαν. Όπως είπα πριν το album είναι αξιοθαύμαστο και ο ήχος είναι τρομερός. Πες μας περισσότερα για το τι χρησιμοποιήθηκε.

Ο Henrik χρησιμοποίησε πιάνο, ένα εκκλησιαστικό όργανο και ένα mellotron. Το αίσθημα που βγαίνει όμως από αυτά είναι απίστευτο. Ο Elias είχε διάφορες ακουστικές κιθάρες και ένα banjo kai o Tommy χρησιμοποιούσε ένα kahoon.  Στην ουσία όλοι χρησιμοποίησαν τα όργανα που χρησιμοποιούσαν και όσο ήμασταν σε περιοδεία. Όπως παίξαμε τα κομμάτια live, παίχτηκαν και στο album. Θέλαμε να δώσουμε ένα τέτοιο «συναυλιακό» τόνο στον δίσκο. Θέλαμε να ακούγεται οργανικό και να μην βάλουμε πολλά κανάλια. Θέλαμε κάτι ξεκούραστο για τον ακροατή. Ότι ακούμε τώρα έχει ένα μάτσο κανάλια και ήχους και θέλαμε να γράψουμε κάτι πιο χαλαρό και οργανικό. Τα φωνητικά μου δεν είναι τόσο καλά όσο θα ήθελα. Θα μπορούσα να ακούγομαι καλύτερα και στην πραγματικότητα live όντως ακούγομαι καλύτερα. Αλλά έγινε ότι έγινε και παίρνω την ευθύνη για το τι ηχογράφησα.

Μιλώντας για την ηχογράφηση, ποιος ήταν υπεύθυνος για την ηχογράφηση, τη μίξη και το mastering;

Ο Mikko Tegelman. Είναι αυτός που μας κάνει και ήχο στις συναυλίες μας, τον ξέρουμε και τον εμπιστευόμαστε απόλυτα. Δουλεύει μαζί μας εδώ και πάρα πολύ καιρό και μίξαρε το album με τον μπασίστα μας, τον Pasi. Το mastering έγινε στο ίδιο μέρος που χρησιμοποιούμε εδώ και καιρό, το Note On Studio στο Kuopio από τον Janne Tolsa των Eternal Tears Of Sorrow & Tarot. Είμαστε τρομερά ικανοποιημένοι.

Υπάρχει ένα ρητό ότι η απλότητα κάνει τα πάντα καλύτερα. Αυτό θέλει να μας πει και το εξώφυλλο της κυκλοφορίας; Είναι ένα πολύ όμορφο εξώφυλλο και πολύ «ήρεμο». Θέλατε να έχετε ένα πιο «απαλό» εξώφυλλο για να αντιπροσωπεύει και τη μουσική αύτη καθ’ αυτή;

Ναι, αυτή ήταν η ιδέα. Θα μπορούσαμε να βάλουμε έναν λύκο, αλλά νιώθαμε ότι δεν κολλάει με το όλο concept. Το επόμενο ακουστικό album θα έχει λογικά το ίδιο εξώφυλλο, αλλά με διαφορετικό χρώμα. Στο μέλλον λογικά θα μπορούμε να κυκλοφορήσουμε και άλλες τέτοιες εκδόσεις καθώς έχουμε πολύ υλικό. Θα μπορούσαμε να κρατήσουμε το εξώφυλλο και απλά να αλλάζουμε το χρώμα χαχα.

Όσον αφορά τις επόμενες εκδόσεις, σκοπεύετε να φέρετε guests, ή θα συνεχίσετε μόνοι σας όπως κάνατε μέχρι τώρα;

Στην περιοδεία έχουμε guests και φίλους που θα μου άρεσε να είχαμε και στο album. Ειδικά είχαμε άτομα που ήταν απαραίτητα και έδιναν έναν μοναδικό ήχο στα κομμάτια, αλλά θέλαμε να κάνουμε το album πιο «δικό μας». Η πανδημία δεν βοήθησε κιόλας… Το να είμαστε στο στούντιο ήδη είναι επικίνδυνο, οπότε το να φέρουμε και άλλους είναι δύσκολο, έτσι μείναμε με μια μικρή παραγωγή, μόνο με τα άτομα της μπάντας.

Διατηρήσατε κάποια από τα πιο «επιθετικά» σημεία στον δίσκο. Η ενέργεια της ακουστικής κιθάρας ήταν υπέροχη. Ήταν δύσκολο να βγάζετε αυτή την επιθετικότητα με ακουστικά όργανα;

Ηχητικά ίσως ναι. Αλλά μπορείς να παίξεις τα όργανα όπως θες, είτε είναι ακουστικά, είτε είναι ηλεκτρικά. Οι δυναμικές που βγάλαμε ήταν πολύ όμορφες. Για εμένα στο τραγούδι ήταν πολύ εύκολο. Αλλά για τον Elias θεωρώ θα ήταν πιο δύσκολο. Εννοώ δεν μπορούσε να πατήσει ένα πετάλι και να αλλάξει τον ήχο που έβγαζε. Έπρεπε να προσαρμόσει το παίξιμο του και να κάνει τα πράγματα διαφορετικά. Αλλά δεν είχε πρόβλημα και θεωρώ ότι έκανε τρομερή δουλειά. Το ότι είχαμε παίξει τα κομμάτια και σε περιοδεία βοήθησε πολύ γιατί στην ουσία τα είχαμε «έτοιμα».

Ποιο ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι της «μετάφρασης» των κομματιών και ποιος δούλεψε πάνω σε αυτό περισσότερο;

Εγώ έκανα κάποιες λίγες συνθέσεις και τα παιδιά έκαναν τα περισσότερα. Μόνο μια ή δύο δικές μου συνθέσεις κατέληξαν τελικά στο album, αλλά αυτό έγινε επειδή τα παιδιά έκαναν τρομερή δουλειά. Νομίζω προσπάθησα να κάνω τις συνθέσεις πολύ υπερβολικές και δύσκολες επειδή διάλεξα κομμάτια που σήμαιναν πολλά για εμένα. Τα παιδιά όμως τα κατάφεραν πολύ καλύτερα από εμένα. Ειδικά τα instrumental τμήματα τα έκαναν φανταστικά. Θυμάμαι ειδικά όταν τους έστειλα μια υπέροχη, κατά τη γνώμη μου, εκδοχή του “Fly Navigate Communicate” και δεν κατάλαβαν καν ότι ήταν το συγκεκριμένο κομμάτι. Κανένας δεν το σχολίασε και απλά ξεχάστηκε (γέλια). Ίσως αν τους εξηγούσα το κομμάτι το αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό αλλά δεν πειράζει. Έχουμε πολύ υλικό ακόμα, οπότε θα έχω την ευκαιρία μου!

Πότε περίπου θα κυκλοφορήσει το επόμενο ακουστικό album; Ίσως του χρόνου;

Νομίζω θα βγει φέτος τον Οκτώβριο. Αν δεν γίνει κάτι με την πανδημία δηλαδή, το πλάνο είναι να κυκλοφορήσει τότε. Ελπίζουμε για το καλύτερο!

Σκοπεύετε να ηχογραφήσετε ένα album με νέο υλικό στο κοντινό μέλλον;

Ναι θα μπούμε στο στούντιο στις αρχές του επόμενου έτους, οπότε λογικά θα έχουμε κάποια κομμάτια το 2023.

Θα περιοδεύεστε όταν το επιτρέψει η κατάσταση για να προωθήσετε το “Acoustic Adventures Volume One”, αλλά και το δεύτερο ακουστικό album όταν αυτό κυκλοφορήσει;

Σίγουρα. Υποτίθεται θα ξεκινάγαμε την ακουστική περιοδεία στην Φινλανδία αλλά δυστυχώς αναβλήθηκε και τώρα ελπίζουμε να κάνουμε μια περιοδεία όταν βγει το “Volume Two”, αν όλα πάνε καλά. Θα πάμε σε όλη την Ευρώπη μαζί με τους Delain που κάνουν και αυτοί ένα ακουστικό set.

Αυτά από εμένα. Ελπίζω να σας δούμε στην Ελλάδα, γιατί έχετε να έρθετε πάρα πολλά χρόνια. Να μείνεις ασφαλής και μακάρι να τα πούμε από κοντά. Κλείσε τη συνέντευξη όπως θέλεις.

Ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη. Θέλουμε πάρα πολύ να έρθουμε στην Ελλάδα, ξέρουμε ότι έχουμε κοινό εκεί και ελπίζω να τα καταφέρουμε. Να προσέχετε και τα λέμε σε ένα live:

Συνέντευξη: Θανάσης Γκότοβος

Website
Facebook
Instagram
Twitter
YouTube

Band Members
Tony Kakko – Φωνητικά, Πλήκτρα
Elias Viljanen – Κιθάρες
Pasi Kauppinen – Μπάσο
Henrik “Henkka” Klingenberg – Πλήκτρα
Tommy Portimo – Τύμπανα

Discography
Ecliptica, 1999
Silence, 2001
Winterheart’s Guild, 2003
Reckoning Night, 2004
Unia, 2007
The Days Οf Gray, 2009
Stones Grow Her Name, 2012
Pariah’s Child, 2014
The Ninth Hour, 2016
Talviyö, 2019
Acoustic Adventures Volume One, 2022

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X