nano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothPsychotic Waltz 2023 – 468×60 - 468|60|Psychotic Waltz 2023 – 468×60|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|both
20000
60
Witnesses – The Collapse (Self-Financed)
85%Overall Score
RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Οι Witnesses είναι το project του πολυοργανίστα Greg Schwan που δημιουργήθηκε το 2016 στις Η.Π.Α. και το έκτο τους album, The Collapse, κυκλοφορεί μόλις ενάμιση χρόνο μετά την μέχρι τώρα πιο πρόσφατη δουλειά τους, Doom II. Έξι  δουλειές και μια αλλαγή ύφους μέσα σε πέντε χρόνια, το λες και ταχύτατη εξέλιξη και μεγάλο καλλιτεχνικό οίστρο. Παρά το γεγονός αυτό, δεν φαίνεται να έχουν στερέψει διόλου από ιδέες, μα να συνεχίζουν στο ίδιο εξαιρετικά καλό σερί.

Για εμένα, το δυνατό σημείο του The Collapse είναι η μουσική ενορχήστρωσή του. Έχοντας ως κύρια βάση έναν doom rock ήχο, ο οποίος από μόνος του είναι ικανός να μαγνητίσει τον ακροατή με τον συναισθηματισμό του, εξερευνά, δανείζεται και ενσωματώνει πολλά διαφορετικά στοιχεία. Κάνει μια μικρή νύξη στην ψυχεδέλεια, κλείνει ακόμη περισσότερο το μάτι στο ambience και στην ατμοσφαιρικότητα – αυτή άλλωστε ήταν και η βασική κατεύθυνση του project στις αρχές του – και τέλος συμπορεύεται πολλές φορές μαζί με το progressive metal. Γενικά πρόκειται για ηχητικά τοπία τα οποία είναι να κάθεσαι να τα ακούς και να χάνεσαι μέσα τους. Τόσο απλά.

Έχοντας επαινέσει τόσο τη μουσική παραπάνω, θα σκεφτόταν κανείς ότι τα φωνητικά δεν είναι άξια έστω της ίδιας αναφοράς. Κάτι το οποίο είναι λάθος, ωστόσο, γιατί τα φωνητικά του Schwan δένουν τα πάντα μεταξύ τους και προσδίδουν μια ακόμη πιο έντονη διάσταση μελαγχολικού και γλυκόπικρου συναισθήματος. Τα φωνητικά του, καθαρά ως προς ολόκληρο το σύνολό τους, κολάκευαν ιδιαιτέρως τις όμορφες μουσικές συνθέσεις. Δεν μπορούν, τέλος, να μείνουν χωρίς δική τους μνεία και οι στιγμές όπου σημαντικό ρόλο έπαιζαν τα πλήκτρα ή ακόμη και το βιολί, προσφέροντας μια ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία στο όλο μείγμα.

Το The Collapse διαρκεί κάτι λιγότερο από σαράντα λεπτά και εκτός του ότι δεν κατάλαβα για πότε πέρασε η ώρα ακούγοντάς το, στο τέλος επιζητούσα κατευθείαν μια επανάληψη. Η προσέγγισή του θυμίζει κατά καιρούς ακόμη και σινεματική μουσική, κάτι το οποίο δικαιολογεί ακριβώς την παραστατικότητα και τη εικονοπλαστική δύναμη που έχει ο ήχος.

8,5/10
Τζούλια Τσαγκάρη
jtsagari@yahoo.com

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X