RODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRussian Circles 2022_7468x60 - 468|60|Russian Circles 2022_7468x60|||bothΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothMoonspell – Green Carnation 468×60 - 468|60|Moonspell – Green Carnation 468×60|||both
20000
60
amadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothMoonspell – Green Carnation 728×90 - 728|90|Moonspell – Green Carnation 728×90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Οι Crystal Winds κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο album τους “Return To The Dark Age” και έτσι ήρθαμε σε επικοινωνία με το ιδρυτικό τους μέλος, Γιάννη Βρόντη, ώστε να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες για τη νέα τους δουλειά.

Γεια σου Γιάννη! Καταρχάς θα ήθελα να σας συγχαρώ για τη φοβερή πρώτη σας ολοκληρωμένη κυκλοφορία. Υπάρχει κάποιο πρώτο feedback από κριτικές και πωλήσεις;

Καλώς σας βρήκα και ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας και τα καλά σας λόγια. Το feedback νομίζω ότι είναι θετικό στις περισσότερες κριτικές και πήγε αρκετά καλά στις πωλήσεις. Είδαμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θετικά σχόλια από πολλές διαφορετικές χώρες στον κόσμο και μας έδωσε πολύ μεγάλη δύναμη και χαρά. Παίχτηκαν τραγούδια του δίσκου σε web radio σε χώρες του εξωτερικού και μας γνώρισε πολύς περισσότερος κόσμος. Οπότε θα έλεγα ότι είμαστε πολύ ευχαριστημένοι.

Ας ξεκινήσουμε από το εξώφυλλο, το οποίο το βρήκα πολύ ατμοσφαιρικό και θα μπορούσα να πω ότι μου έβγαλε μια πιο black metal αισθητική. Ποιος είχε την ιδέα και ποιος το έφτιαξε;

 Βασικά ψάχναμε για κάτι που να ταιριάζει με την αισθητική του τίτλου και πιστεύω είναι το πιο κατάλληλο που θα μπορούσε να μπει. Η ιδέα ήταν δική μου αλλά νομίζω ότι αντικειμενικά είναι ένα φοβερό εξώφυλλο που αρέσει σε όλους. Το εξώφυλλο το φιλοτέχνησε ο Les Edwards.

Γιατί “Return To The Dark Age”; Θες να μας μιλήσεις για την ιδέα πίσω από τον τίτλο του album; Τι θα έλεγες πως συμβολίζει;

Η ιδέα έχει δύο έννοιες. Αρχικά ο τίτλος συνδυάζεται με τους στίχους του κομματιού The Dark Age, που λειτουργεί σαν ομώνυμο και περιγράφει κάποια σημαντικά γεγονότα του μεσαίωνα. Όμως παράλληλα υπάρχει και έμμεσος συμβολισμός που έχει να κάνει με την κρίση και την κατάσταση που βίωνε η χώρα λίγα χρόνια πριν.

Τα τραγούδια του album για τι μιλάνε; Υπάρχει κάποιο γενικότερο concept που τα ενώνει ή είναι ανεξάρτητες συνθέσεις;

Τα τραγούδια είναι ανεξάρτητες συνθέσεις. Το Weve Got The Sound είναι σαν μια παρουσίαση μας και ένα κάλεσμα στον ακροατή για να τον οδηγήσουμε μέσα από την μουσική μας σε ένα μαγικό, metalικό ταξίδι. Το Mean Queen είναι η ιστορία μιας μοχθηρής Βασίλισσας που εκμεταλλεύεται με την δύναμη της τα θύματα της. Το Gods Of RockNRollείναι το tribute μας σε rock ήρωες μας όπως ο Phil Lynott και ο Lemmy. Το Still There είναι η φανταστική ιστορία ενός ανθρώπου που πεθαίνει, δένεται η ψυχή του στον άνεμο και συνεχίζει να υφίσταται σε αυτή τη μορφή. To Through The Stars (instrumental) είναι ταξίδι στο διάστημα με όλο τον φόβο και το μυστήριο για το άγνωστο αλλά και την μεγαλοπρέπεια που εμπεριέχει. Το Dream Queen αναφέρεται στην αληθινή αγάπη ενός άντρα για μια γυναίκα που δεν την έχει και τον κάνει να την σκέφτεται έντονα. Το Your Time Has Come είναι ο ύμνος της εκδίκησης, με την ιδέα πως ό,τι κακό κάνεις γυρίζει σε εσένα. Τέλος, το The Dark Age αναφέρεται στον μεσαίωνα και σε κάποια σημαντικά θέματα που γινόντουσαν τότε.

 Ακούγοντας το δίσκο είχα την εντύπωση πως η μουσική κινήθηκε περισσότερο προς το κλασσικό heavy metal, με αρκετές hard rock αναφορές, και όχι τόσο προς το power, όπως συνέβη με το “Crystal Winds”. Αυτή ήταν μια αλλαγή που την κάνατε εσκεμμένα ή απλά σας βγήκε κατά τη σύνθεση των κομματιών;

Πάντα υπήρχε το κλασικό heavy metal στις κύριες επιρροές μας απλά αυτή τη φορά εστιάσαμε σε αυτές. Προσπαθούμε στις κυκλοφορίες μας να υπάρχει μια συνοχή στα κομμάτια, ακόμα και αν έχουν κάποια διαφορετικά στοιχεία μεταξύ τους, να έχουν μια κοινή βάση. Εδώ η βάση των κομματιών είναι σίγουρα το κλασικό heavy metal.Το EP είναι σίγουρα πιο κοντά στο πρώιμο power metal (όπως Helloween/Running Wild) της δεκαετίας του ’80. Σε αυτόν τον δίσκο γυρίσαμε στις κύριες επιρροές μας από τις σπουδαιότερες δεκαετίες του κλασικού heavy metal, τα 70s και τα 80s.

Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείτε όταν είναι να γράψετε καινούργια μουσική; Τους στίχους τους γράφει ένα άτομο ή είναι συλλογική προσπάθεια;

Συνήθως την πρωταρχική ιδέα την φέρνω εγώ ως κύριος συνθέτης και την δουλεύουμε στο studio. Ουσιαστικά φέρνω τους στίχους και την μουσική και δουλεύουμε την ενορχήστρωση στο studio. Για μένα το δημιουργικό κομμάτι είναι από τους κυριότερους λόγους που ασχολούμαι με την μουσική. Ειδικά, όταν το κομμάτι παίρνει σιγά σιγά την τελική του μορφή στο studio, ο ενθουσιασμός μας είναι μεγάλος.

Το “Crystal Winds” κυκλοφόρησε το 2016. Πώς και χρειάστηκε να περάσουν 5 χρόνια προτού φτάσουμε στην κυκλοφορία του “Return To The Dark Age”;

Στην αρχή είχαμε κάποιες αλλαγές μελών ,στο μπάσο και τα τύμπανα, που μας αποσυντόνισαν. Έπρεπε να ξαναδουλέψουμε όλο το υλικό μας από την αρχή με την καινούργια σύνθεση. Δοκιμάσαμε και κάποιους κιθαρίστες αλλά δεν ήταν αυτό που θέλαμε και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε με μια κιθάρα. Όλες αυτές οι αλλαγές μας καθυστέρησαν πάρα πολύ. Στην αρχή με την νέα σύνθεση κάναμε κάποιες συναυλίες για να δέσουμε περισσότερο και στη συνέχεια σταματήσαμε για να ασχοληθούμε αποκλειστικά με την παραγωγή του δίσκου. Δυστυχώς, η πανδημία μας σταμάτησε και μας καθυστέρησε ακόμη περισσότερο. Το μόνο καλό σε όλο αυτό είναι ότι είχαμε τον χρόνο να δουλέψουμε αναλυτικά κάποιες ιδέες και να εμπλουτίσουμε περισσότερο τον δίσκο.

Γύρω στα μέσα Μαΐου ανακοινώσατε την προσθήκη του Θοδωρή Καραγεώργου στο μπάσο. Τον γνωρίζατε από πριν τον Θοδωρή και γιατί χρειάστηκε να γίνει αυτή η αλλαγή;

Τον Θοδωρή τον γνωρίσαμε, όταν είχε παίξει με την άλλη μπάντα που συμμετέχει, τους Fyrecross. Μου είχε κάνει εντύπωση η σκηνική παρουσία του, η άνεση του με το μπάσο αλλά και το σκισμένο μπλουζάκι αλά Cronos (Venom). Ο Μιχάλης είχε ήδη αρχίσει να παίζει σε άλλη μπάντα και αποφάσισε να ασχοληθεί μόνο με αυτή. Νομίζω ότι ήμασταν τυχεροί στο συγκεκριμένο θέμα, γιατί ο Θοδωρής είναι καλύτερος μουσικός, πιο έμπειρος και έχει μια πιο δυναμική παρουσία στην σκηνή. Σίγουρα η αγάπη του για το παλιό κλασικό metal τον κάνει ακόμα πιο κατάλληλο για εμάς.

Ως το μοναδικό ιδρυτικό μέλος των Crystal Winds, έχεις δει πολλές αλλαγές στην μπάντα. Πόσο δύσκολο είναι για τον «αρχηγό» ενός συγκροτήματος να βλέπει κόσμο να φεύγει και να πρέπει κάθε φορά να βρίσκει νέα μέλη;

Νομίζω ότι στην Ελλάδα είναι πολύ συνηθισμένο αυτό, οπότε δεν μου κάνει εντύπωση. Από την άλλη, σίγουρα όποιος φεύγει δημιουργεί πρόβλημα και καθυστερεί την μπάντα από τους στόχους της. Βέβαια σημασία έχει κυρίως ποιός φεύγει για μένα. Είχα απογοητευτεί πολύ, όταν έχασα φίλους από το συγκρότημα και αυτό με αποθάρρυνε πολύ από το να συνεχίσω, καθώς δεν είναι καθόλου εύκολο να το διαχειριστείς. Ακόμα, βλέπω άλλα μέλη που έφυγαν από εμάς να εξελίσσονται σε άλλες μπάντες και μου θυμίζει αυτό που έγινε με τους Mercyful Fate και τους King Diamond. Εμένα συνεχίζουν να μου αρέσουν πολύ περισσότερο οι Mercyful Fate, αν καταλαβαίνεις τι εννοώ…

Πες μας λίγα πράγματα για σένα. Τι άλλο κάνεις πέρα από τους Crystal Winds;

Δεν ξέρω ποιόν μπορεί να τον ενδιαφέρει αυτό αλλά μπορώ να σου πω λίγα βασικά πράγματα… Δουλεύω σαν ιδιωτικός υπάλληλος σε μια εταιρεία για να συντηρούμαι, είμαι παντρεμένος με την πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο και προσπαθώ όσο μπορώ να έχω ποιότητα στην ζωή μου. Πριν από μερικά χρόνια είχα ένα σοβαρό θέμα με την υγεία μου και από τότε κατάλαβα ότι την ζωή μας πρέπει όσο μπορούμε να την ζούμε, ότι αυτό που έχουμε είναι πιο σπουδαίο από ότι νομίζουμε και δεν αξίζει να στεναχωριόμαστε για μικρά καθημερινά θέματα.

Πώς βίωσες τον τελευταίο ενάμισι χρόνο; Ήταν δύσκολα για σένα και τι τρόπους βρήκες για να το αντιμετωπίσεις;

Ήταν πολύ δύσκολο όπως για όλο τον κόσμο. Δυστυχώς, εγώ δούλευα κανονικά και παράλληλα, επειδή ήταν κλειστά όλα, δεν μπορούσα να διασκεδάσω για να ξεφύγω. Ευτυχώς, υπάρχει η μουσική να μας συντροφεύει και να μας δίνει δύναμη.

Τι μουσική ακούς αυτή την περίοδο. Τα μουσικά σου ακούσματα είναι γύρω από τη metal ή έχεις εντρυφήσει και σε άλλα είδη μουσικής;

Η αλήθεια είναι ότι τις τελευταίες μέρες μου έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον το καινούργιο album των Iron Maiden, που μου έκανε αρκετά καλή εντύπωση. Αν και εννοείται ότι λατρεύω το κλασικό metal και το παλιό power metal, μου αρέσει να ακούω και άλλα παρακλάδια του rock, όπως progressive, pomp, art rock και hard rock της δεκαετίας του ‘70. Γενικά προτιμώ να ακούω κάτι από τις δεκαετίες του ‘70 και του ‘80, θεωρώ ότι είναι οι καλύτερες δεκαετίες μουσικά και πολύ πιο ποιοτικές από ότι οι μετέπειτα.

Σε ένα αλά “Demolition Man” σενάριο, σε καταψύχουν και σε αποψύχουν μετά από 100 χρόνια και σου ζητάνε να δώσεις μία διάλεξη για το rock και το metal της εποχής μας. Ποια πέντε albums θα χρησιμοποιούσες ως κύρια αναφορά;

Θα τους έλεγα ότι η αρχή έγινε με το Black Sabbath(Black Sabbath) και ότι αυτοί το δημιούργησαν. Μετά θα τους έλεγα το Sad Wings Of Destiny (Judas Priest) και ότι αυτή η μπάντα το εξέλιξε σε ήχο και εμφάνιση. Μετά θα τους έλεγα ότι εμφανίστηκε μια μπάντα, που έφτασε το μεγαλείο των προηγούμενων και βοήθησε το είδος να το αγαπήσει πολύς κόσμος βάζοντας το The Number Of The Beast(Iron Maiden). Μετά θα τους έβαζα το Kill Em All (Metallica) και θα τους έλεγα ότι αυτός ήταν ο πρώτος δίσκος, που ήταν τόσο γρήγορος και επιθετικός, που γέννησε μια καινούργια σχολή το thrash metal, το οποίο εξελίχθηκε αργότερα και σε άλλα παρακλάδια (death metal/black metal). Τέλος, θα τους έλεγα ότι η πιο όμορφη εξέλιξη στο είδος ήρθε με το Keepers Of The Sevem Keys (Part 1)” (Helloween), που δημιούργησε και αυτό με την σειρά του μια πολύ μεγάλη σχολή το power metal.

Τώρα που τα πράγματα αρχίζουν σιγά σιγά να ανοίγουν, υπάρχουν κάποια σχέδια για την προώθηση του album;

Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα καινούργιο μέλος (Θοδωρής Κούγιας) στην κιθάρα και θέλουμε να δουλέψουμε μαζί του το υπάρχον υλικό. Δυστυχώς, υπάρχουν ακόμα κάποιοι περιορισμοί στις συναυλίες, που ίσως να μην είναι προς το παρόν ό,τι καλύτερο να διοργανώσουμε κάποια συναυλία. Αν όμως υπάρξει κάποια καλή ευκαιρία, όταν είμαστε έτοιμοι, δεν αποκλείεται να την αξιοποιήσουμε.

Γιάννη, σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για αυτή τη συνέντευξη και εύχομαι ό,τι καλύτερο για σένα και το συγκρότημα. Τα τελευταία λόγια είναι δικά σου.

Εγώ σας ευχαριστώ για την συνέντευξη και όσους μας στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια.

Συνέντευξη: Μίνως Ντoκόπουλος

Links
Facebook

Bandcamp
YouTube

Band Members
Γιάννης Βρόντης – Κιθάρες
Νίκος Τετέρης – Τύμπανα
Ανδρέας Κουρατώρας – Φωνητικά
Θοδωρής Καραγεώργος – Μπάσο
Θοδωρής Κούγιας – Κιθάρες

Discography
Return To The Dark Age, 2021

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X