Συνεντεύξεις

Grave Miasma

Οχτώ χρόνια από την πρώτη ολοκληρωμένη δισκογραφική τους δουλειά, οι Βρετανοί Grave Miasma κυκλοφόρησαν το δεύτερο fulllength στούντιο άλμπουμ τους, με τίτλο “Abyss Of Wrathful Deities”. Μιλήσαμε με τον Y (φωνητικά, κιθάρα) προκειμένου να μάθουμε τι έχει να μας πει σχετικά με αυτό.

Συγχαρητήρια για το νέο σας άλμπουμ! Ποιες είναι οι αντιδράσεις έως τώρα;

Οι κριτικές είναι, ως επί το πλείστον, θετικές, αλλά υπάρχουν και μερικές όπου είναι κάτι λιγότερο από ευνοϊκές, οι οποίες είναι ευπρόσδεκτες ως ένα σημείο. Σαν μπάντα, είμαστε συνολικά υπερευχαριστημένοι με το τελικό αποτέλεσμα του νέου μας δίσκου. Αυτό αποτελεί, άλλωστε, και τον πιο σημαντικό παράγοντα πέρα από κάθε άμεση αντίδραση καθώς και από κάθε κριτική, είτε είναι θετική είτε αρνητική!

Πως δημιουργήθηκε το άλμπουμ; Ποιοι είναι οι παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στη δημιουργία του εκάστοτε κομματιού;

Κάναμε ένα σύντομο διάλλειμα μετά από την ηχογράφηση του Endless Pilgrimage” (2016). Στη προσπάθειά μας να ανακτήσουμε την προσήλωσή μας, αρχίσαμε σταδιακά να δημιουργούμε νέο υλικό. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι το τέλος του 2019 και την υποχρεωτική διακοπή οποιασδήποτε ζωντανής δραστηριότητας το 2020. Μετά από όλα αυτά τα χρόνια ως ενεργό συγκρότημα, είναι προφανές πως η διαδικασία δημιουργίας των τραγουδιών γίνεται ολοένα και απλούστερη. Το κατά πόσο αυτό οφείλεται στην ασυνείδητη πίεση όπου μας ασκείται λόγω μιας επικείμενης ημερομηνίας εντός του ημερολογίου ή στην αναγνώριση των στοιχείων όπου λείπουν από τα τραγούδια και επομένως απαιτείται να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση σε αυτά, είναι ανοικτό προς ερμηνεία.

Ήταν η μετάβαση σε έναν λιγότερο πυκνό και πιο σκοτεινό ήχο μια φυσική εξέλιξη λόγω της φύσης της σύνθεσης των τραγουδιών σας; Σχεδιάζατε να το κάνετε αυτό εξαρχής ή απλώς συνέβη;

Όσον αφορά την παραγωγή, δεν υπήρχε απαραιτήτως η πρόθεση για παρέκκλιση από τις προηγούμενες ηχογραφήσεις μας. Ωστόσο, μετά από κάποιους πειραματισμούς στο στούντιο, ήταν εμφανές πως η πλειοψηφία των τραγουδιών ήταν πολύ ξέφρενη μουσικά, εν συγκρίσει με το “Odori Sepulcrorum” για παράδειγμα, για να χρησιμοποιηθούν οι τεράστιες αντηχήσεις και ούτω καθεξής. Ενώ το “Abyss Of Wrathful Deities” ακούγεται αδιαμφισβήτητα σαν έναν δίσκο από Grave Miasma, το ύφος του αντικατοπτρίζει τις επιρροές μας από τη δεκαετία του ’80 καθώς και από τα αμέτρητα συγκροτήματα εκείνης της εποχής τα οποία λατρεύουμε. Όπως ήταν φυσικό, η παραγωγή ήρθε να συμπληρώσει αυτό.

Ο τίτλος του άλμπουμ πρόκειται για έναν υπαινιγμό αναφορικά με τις συναντήσεις στα στάδια του Bardo, οι οποίες θεωρούνται ως προβολές, ενώ και οι στίχοι είναι άμεσα επηρεασμένοι από αυτό. Επίσης, στο βίντεο για το “Rogyapa”, μπορούμε να παρακολουθήσουμε μια πρακτική του Sky Burial. Τι σας προσέλκυσε στη θιβετιανή καθώς και στη βουδιστική παράδοση;

Οι θιβετιανές πρακτικές δεν αποφεύγουν να σκεφτούν τον θάνατο καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής. Στην Ευρώπη, η ταφική τελετή είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία για να αποχαιρετήσουμε τον νεκρό και να αφήσουμε το έδαφος από κάτω να κάνει τη δουλειά της φύσης. Αυτή η αποσύνθεση είναι φυσικά εμπνευσμένη, αν και η αμεσότητα και η συγγένεια προς την παύση των σωματικών ιδιοτήτων του ανθρώπου στη θιβετιανή παράδοση φανερώνει ίσως μια μεγαλύτερη σύνδεση και εξερεύνηση με τις αρχές του θανάτου.

Τι συμβολίζει το εξώφυλλο του δίσκου;

Παρείχαμε στον Ars Moriendee κάποια εννοιολογική καλλιτεχνική κατεύθυνση, ωστόσο δεν του υπαγορεύσαμε πώς αυτό θα αναπαραχθεί στον καμβά. Ήμασταν σε συνεχή επικοινωνία καθ’ όλη τη διαδικασία της δημιουργίας του εξωφύλλου. Το εξώφυλλο δεν είναι απαραιτήτως συμβολικό για τις αρχές όπου διακηρύσσονται μέσω της μουσικής. Ο Ars Moriendee επηρεάστηκε από την ηχογράφηση του άλμπουμ, και ο τίτλος του άλμπουμ πήρε μορφή σε συνδυασμό με το έργο τέχνης όπου ολοκληρώθηκε.

Είστε στο προσκήνιο εδώ και 20 χρόνια, αλλά σπάνια κυκλοφορείτε δίσκους. Γνωρίζω πως η μπάντα δεν αποτελεί την κύρια ενασχόλησή σας, αλλά είναι οι δουλειές σας τόσο δύσκολες και απαιτητικές ούτως ώστε να μην έχετε ποτέ διαθέσιμο χρόνο;

Παρότι είναι αλήθεια πως η ζωή συχνά αποτελεί εμπόδιο, ήμασταν μια αρκετά ενεργή ζωντανή μπάντα δίχως απαραίτητα να πραγματοποιούμε εκτεταμένες περιοδείες. Δεν υφίστανται εξωτερικές πιέσεις για την κυκλοφορία νέου υλικού, ενώ θα υποστήριζα πως το death metal υποτιμήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’90 λόγω διαφόρων συγκροτημάτων τα οποία κυκλοφορούσαν διαρκώς δίσκους δίχως καμία έμπνευση διαδοχικά μετά από το ντεμπούτο τους, ούτως ώστε να διαιωνιστεί ο κύκλος των περιοδειών τους.

Πώς είναι η ζωή στη μπάντα χωρίς τον R., παρόλο που ακόμη αποτελεί περιστασιακό μέλος;

Ο R. αποφάσισε το 2018 πως θα διακόψει την συμμετοχή του σε κάθε ζωντανή δραστηριότητα της μπάντας τον Δεκέμβριο του 2019. Εξακολουθούμε να είμαστε πολύ καλοί φίλοι, και η αποχώρησή του ήταν άκρως ειρηνική. Συμμετείχε στη δημιουργία κάποιου υλικού για το “Abyss Of Wrathful Deities”, ως εκ τούτου ήταν απολύτως λογικό να μας συντροφεύσει στο στούντιο κατά την ηχογράφηση των κομματιών τα οποία ερμήνευε ζωντανά πριν την αποχώρησή του.

Οι εννοιολογικές προσεγγίσεις όπου επιλέγετε όσον αφορά το στιχουργικό κομμάτι σας κάνουν να ξεχωρίζετε από την υπόλοιπη σκηνή. Πιστεύετε πως οι άνθρωποι δεν διαβάζουν ή δεν ψάχνουν αρκετά γι’ αυτά τα θέματα ή πως απλά δεν ενδιαφέρονται;

Παρά το γεγονός ότι οι στίχοι έχουν τεράστια σημασία προσωπικά, και οφείλουν να συνάδουν με το επιθυμητό μουσικό σκοπό, αποτελούν περισσότερο ένα συνοδευτικό της μουσικής παραγωγής παρά την κορυφή της πυραμίδας. Τα riffs και ο ρυθμός επικοινωνούν αυτό το οποίο χρειάζεται, ως επί το πλείστον. Δεν περιμένω απαραίτητα τους ακροατές να ακολουθήσουν και να κατανοήσουν τους στίχους, καθότι είναι κάτι που προσωπικά σπάνια κάνω με metal δίσκους ακόμα και σε μικρότερη ηλικία. Δεν επιδιώκω να γνωρίσω ούτε να κατανοήσω την κάθε έκφραση. Παρ’ όλα αυτά, και παρότι το metal δεν πρόκειται για μια πνευματική άσκηση, μια σκοτεινή αναφορά η οποία ενδέχεται να βρεθεί σε στίχους ή σε συνεντεύξεις και δύναται να προκαλέσει κάποια έρευνα εκτιμάται πάντα.

Ανατρέχετε πίσω σε προηγούμενες δουλειές σας; Ιδίως όσον αφορά τις παλιές, είστε ικανοποιημένοι από αυτές κοιτώντας τες ξανά τώρα;

Προφανώς είμαστε ικανοποιημένοι από τους προηγούμενους δίσκους μας, ακόμα και με το πρώτο demo το οποίο κυκλοφορήσαμε. Το καθένα από αυτά αποτελεί μια αναπαράσταση αυτού όπου επιδιώκαμε να πετύχουμε την εκάστοτε χρονική περίοδο. Ενδέχεται να μην υπάρχει «ο τέλειος δίσκος». Ο καθένας υπάρχει στην δική του εποχή. Οι Kat και οι Mercyful Fate διένυσαν ακόμα χιλιόμετρα μετά από το “666” και το Dont Break the Oath, με κάποιο τρόπο. Οι προοπτικές της μπάντας εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου, όπως και αυτό το οποίο επιδιώκει να πετύχει ο κάθε δίσκος μας. Η πλειοψηφία των ακροατών θα είναι εις θέση να το κατανοήσουν αυτό στη περίπτωση όπου ακούσουν τη δισκογραφία μας με χρονολογική σειρά.

Αποτελώντας μέρος της Βρετανικής death metal σκηνής, έχετε ιδέα για ποιο λόγο, παρόλο που έχει τις αδυναμίες της, είναι κατά κύριο λόγο τόσο ισχυρή;

Υπήρχαν πολύ λίγα αξιοσημείωτα σύγχρονα συγκροτήματα όταν δημιουργηθήκαμε, το 2002. Εκ των υστέρων, ένας εκ των κυριότερων παραγόντων όπου συνέβαλαν στο να αποτελέσουμε ένα από τα πιο δυνατά ονόματα της υπόγειας death metal σκηνής ήταν το γεγονός πως ήμασταν μια εγχώρια μπάντα η οποία έκανε κάτι το διαφορετικό. Οφείλω να παραδεχτώ πως αυτές τις μέρες δεν έχω την δυνατότητα να αφιερώσω χρόνο στην ακρόαση νέων μπαντών και, λόγω και της δεκαοχτάμηνης απουσίας ζωντανών εμφανίσεων, δεν μπορώ να σχολιάσω την δύναμη της εγχώριας σκηνής.

Συνήθως ρωτάω ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της εκάστοτε μπάντας, αλλά, εφόσον η μπάντα δεν αποτελεί την κύρια ενασχόλησή σας, θα σας ρωτήσω ποια είναι τα βραχυπρόθεσμα σχέδιά σας!

Κάνουμε τακτικές πρόβες προκειμένου να είμαστε προετοιμασμένοι για όταν επιτραπούν ξανά οι ζωντανές εμφανίσεις. Ασφαλώς, πρόκειται να κυκλοφορήσουν και άλλες δισκογραφικές δουλειές στο μέλλον!

Σας ευχαριστώ για την συνέντευξη καθώς και για τον υπέροχο νέο δίσκο που μας προσφέρατε! Σας εύχομαι καλή επιτυχία σε κάθε μελλοντικό σας σχέδιο!

Συνέντευξη: Σταύρος Πισσάνος
Μετάφραση: Κατερίνα Νίκου

Facebook
Instagram
YouTube
Bandcamp
Spotify

Band Members 
D – τύμπανα, κρουστά
Y – φωνητικά, κιθάρα, Setar, Oud, Hammond
T – μπάσο, κιθάρα

Discography
Odori Sepulcrorum, 2013
Abyss Of Wrathful Deities, 2021

Psychotic Waltz 2023 – 728×90 - 728|90|Psychotic Waltz 2023 – 728×90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X