Συνεντεύξεις

Haunt

Οι Haunt χτύπησαν για δεύτερη φορά με το “Flashback” λίγο πριν το τέλος του προηγούμενου χρόνου. Εντόπισα λοιπόν τον υπερδραστήριο mastermind Trevor William Church και μιλήσαμε για την νέα του δουλειά.

Trevor, σε καλωσορίζω στο webzine. Το 2020 ήταν μια πολύ παραγωγική δουλειά για τους Haunt. Κυκλοφόρησες τέσσερις δουλειές, δύο από τις οποίες περιελάμβαναν καινούργιο υλικό, πρέπει να πρόκειται για κάποιου είδους ρεκόρ. Ήταν όλο αυτό η αντίδρασή σας στο θέμα της πανδημίας;

Βασικά κυκλοφορήσαμε μόνο δυο δίσκους φέτος όσον αφορά πράγματα που δουλεύτηκαν μέσα στο 2020. Το “Mind Freeze” ηχογραφήθηκε το 2019 και κυκλοφόρησε το 2020. Το “Flashback” και το “Triumph” ηχογραφήθηκαν και κυκλοφόρησαν και τα δυο μέσα στο 2020. Το “Triumph” βέβαια είναι δυο παλαιότερα EP τα οποία επαναηχογράφησα σε ένα ενιαίο άλμπουμ. Ξεκίνησα να δουλεύω πάνω σε καινούργιο δίσκο, αλλά δεν νομίζω να δει το φως της δημοσιότητας πριν τα μέσα 2021. Έπαιξα τύμπανα επίσης σε άλλα δυο άλμπουμ φέτος τα  οποία και αυτά μάλλον θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2021. Οπότε όπως καταλαβαίνεις είχα πολύ δουλειά μέσα στην χρονιά και δεν υπολόγιζα ότι ο Covid θα κλωτσήσει την μουσική βιομηχανία στα οπίσθια. Είμαι απλά τυχερός που μπορώ να είμαι μία μπάντα ενός ατόμου και για το ότι έχω ένα στούντιο ανά πάσα ώρα στην διάθεση μου.

Ας πάμε λίγο πίσω στο 2017. Ξεκίνησες του Haunt τότε σαν κάποιο project ή ήξερες εξ’  αρχής ότι θα ήταν μία κανονική μπάντα; Επίσης, τι σε έκανε να ξεκινήσεις τους Haunt;

Πρόκειται περί παρανόησης, πάντα σκόπευα οι Haunt να είναι ένα ατομικό project. Δεν προοριζόταν ποτέ για κάτι συλλογικό. Εγώ γράφω την μουσική και έχω μία μπάντα για τις ζωντανές εμφανίσεις. Ξεκίνησα τους Haunt επειδή οι Beastmaker έμεινε λίγο στάσιμος και εγώ περιορίστηκα λίγο στο doom metal. Παρόλο που αγαπάω αυτό το στυλ είναι πολύ περιοριστικό για μένα και θέλω πάντα να ωθώ τον εαυτό μου στο να γίνεται καλύτερος παικτικά. Οι Haunt ήταν απλά το μέσο, γιατί ο drummer των Beastmaker αντιτέθηκε στο να παίξει κάτι διαφορετικό. Για αυτό αποφάσισα πως θα έπρεπε να είναι ένα προσωπικό project για να γράψω οτιδήποτε ήθελα χωρίς να έχω κάποια τριτογενή επιρροή ή περιορισμό.

Στα “Mind Freeze” και “Flashback” εξέλιξες αρκετά τον ήχο σου προσθέτοντας πλήκτρα και άλλες ιδέες. Αυτή ήταν και η αρχική σκέψη, το να εξελιχθείς;

Νομίζω πως μουσικά όλοι για αυτό παλεύουμε, την εξέλιξη. Είναι εύκολο να εφησυχαστείς με τον ήχο και παρότι δεν μου αρέσει να απομακρύνομαι υπερβολικά από τις ρίζες των επιρροών μου, νομίζω πως κάποιες φορές το να ρισκάρεις λιγάκι έχει πλάκα.

Πλήκτρα στο heavy metal, σε κάποιους δεν αρέσει καθόλου αυτό. Ποια είναι η άποψη σου πάνω σε αυτό;

Λατρεύω τα πλήκτρα, τελεία. Νομίζω πως σε κάθε είδος μουσικής, είναι απλά θέμα το να καταλάβεις πως να τα εντάξεις σωστά, υπάρχουν τόσοι διαφορετικοί ήχοι να διαλέξεις. Εκεί είναι που κόλλησα αρχικά πριν κάνω το παραμικρό. Στο να βρω τον ήχο και στο  πως να τα εντάξω στους Haunt χωρίς να τραβάνε άσχημα την προσοχή.

Ακούγοντας και τα δυο άλμπουμ, υπάρχουν φυσικά ομοιότητες. Χρησιμοποίησες καθόλου κομμάτια που έμειναν εκτός του “Mind Freeze” στο “Flashback” ή όλα είναι καινούργιες συνθέσεις;

Συνήθως έχω αρκετά ημιτελή κομμάτια και όσα είναι τελειωμένα μπαίνουν ή αποτελούν κάποιο άλμπουμ. Απλά επιλέγω τα κομμάτια που είναι ολοκληρωμένα και προσπαθώ να τα τελειοποιήσω. Δεν υπάρχει είναι η αλήθεια κάποια μέθοδος στην όλη παράνοια πέρα του ότι 8 κομμάτια το ελάχιστο και 9 το περισσότερο για έναν δίσκο και έχω την πολιτική του κανένα κομμάτι δεν μένει απ έξω. Όλα τα κομμάτια πρέπει να ακουστούν, καλά ή κακά. Είναι ένα ρίσκο το οποίο είμαι διατεθειμένος να πάρω.

Το “Flashback” ηχεί λίγο περισσότερο οπτιμιστικό σαν άλμπουμ, τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά, ενώ το “Mind Freeze” πιο σκοτεινό. Συμφωνείς με αυτό ή είναι καθαρά δικιά μου αίσθηση;

Και τα δυο καταπιάνονται με παρόμοιο θέμα, την ζωή. Αυτό είναι το κύριο μου θέμα. Πράγματα που μου έχουν συμβεί, υποθετικά όσο και μεταφορικά. Κάνω ότι μπορώ για να τα μετατρέψω σε κομμάτια. Ίσως τα γραφιστικά σου δίνουν αυτή την αίσθηση, το “Mind Freeze” έχει λίγο πιο μυστήριο εξώφυλλο ενώ στο “Flashback” χρησιμοποιήσαμε πιο απαλά χρώματα. Αλλά και τα 2 άλμπουμ έχουν ίδια ποσότητα φωτός και σκοταδιού όσον αφορά το υλικό.

Όντας μέλος και άλλων μπαντών, πως δουλεύεις στους Haunt; Γράφεις πρώτα μουσική ή στίχους;

Όλα πάντα ξεκινούν με κιθαριστικά riff. Από εκεί και μετά, σιγουρεύω το ότι έχω έλα λειτουργικό κουπλέ ή ρεφρέν. Και χτίζω πάνω σε αυτό. Χρησιμοποιώ πολύ απλές δομές στα κομμάτια μου,  εισαγωγή / κουπλέ / ρεφρέν / κουπλέ / ρεφρέν / γέφυρα / σόλο / κουπλέ / ρεφρέν τέλος. Αυτό είναι το περισσότερο, κάποιες φορές είναι και πιο μικρή η δομή, αλλά αυτά είναι τα βασικά. Δεν το πάω παραπέρα.

Η διάρκεια του “Flashback” είναι λίγο μεγαλύτερη από 30 λεπτά ενώ του “Mind Freeze” λίγο κάτω των 40. Είσαι υποστηρικτής του λίγα και καλά;

Πιστεύω πως είναι ωραίο το να μπορείς να ακούσεις ένα άλμπουμ κατά την διάρκεια μιας βόλτας με το αμάξι. Έτσι κόλλησα και με την αναλογία οχτώ κομμάτια το λιγότερο, εννιά το περισσότερο. Θέλω να μπορώ να το ακούσω ολόκληρο σε μία βόλτα και τέλος. Κάποια άλμπουμ παίρνει πάρα πολύ ώρα να τα ακούσεις.

Υπάρχει μια εμφανής σύνδεση με μεγάλες μπάντες του παρελθόντος, όχι μόνο μουσικά αλλά και τεχνικά. Στις παλαιότερες εποχές οι δίσκοι δεν ξεπερνούσαν τα 45 λεπτά, καθώς αυτή ήταν και η μέγιστη διάρκεια που χωρούσε ένα LP.  Σε αυτή την λογική κινούνται και οι Haunt;

Λίγο πολύ ναι. Ο επόμενος δίσκος θα έχει μερικά μπόνους κομμάτια και πρέπει να χωρέσουν όλα σε πλάνο 45 λεπτών. Δούλεψα κάποια παλαιότερα κομμάτια με πλήκτρα και πρέπει να τα αξιοποιήσω κάπου.

Κυκλοφορήστε επίσης και την συλλογή  “Burst In Demos” μέσα στο 2020 αποκλειστικά σε κασέτα. Πόσο τέλειο είναι αυτό; Από όσο φαίνεται, πέρα από το βινύλιο, επιστρέφει δυναμικά και η κασέτα. Ποιος είναι ο λόγος κατά την γνώμη σου που οι οπαδοί του metal προτιμούν αυτές τις μορφές παρά τα CD; Πιστεύεις πως έχει να κάνει με κάποιο συναισθηματικό παράγοντα;

Κυκλοφόρησε και σε βινύλιο, αλλά σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Και οι δυο εκδόσεις είναι sold out και δεν θα ξανά τυπωθούν. Ήταν καθαρά για να βοηθηθεί χρηματικά η ευρωπαϊκή περιοδεία. Νομίζω πως η κάθε γενιά έχει την δικιά της νοσταλγία. Το βινύλιο είναι μια πολύ ωραία μορφή, έχει το εξώφυλλο σε μεγάλο μέγεθος, το εσωτερικό εύκολο στην ανάγνωση. Στις κασέτες δεν μπορείς να διαβάσεις τίποτα οπότε συνήθως κάνω πολύ βασικές και απλές εκτυπώσεις J-card. Αλλά και τα CD έχουν την θέση τους ακόμα. Τα αυτοκίνητα ακόμα βγαίνουν με ενσωματωμένα CD player οπότε μέχρι κάτι άλλο να πάρει την θέση τους είναι ok. Πιστεύω πως τα CD είναι καλύτερα σε θέμα ήχου αλλά μου αρέσουν όλες οι μορφές.

Κάνατε ένα video για το “Mind Freeze” με ολόκληρη μπάντα. Θα κάνεις το ίδιο και για κάποιο κομμάτι από το “Flashback”;

Εξαιτίας του Covid δεν έχω σχέδια να κάνω video για τίποτα. Όλη η ενέργεια μου θα είναι στο στούντιο μέχρι να τα πράγματα να ανοίξουν και να  γίνουν και πάλι πιο απλά.

Πόσο εύκολο είναι για ένα μουσικό να ακουστεί πρωτότυπος σε ένα είδος που μετράει δεκαετίες;

Νομίζω πως είναι προτιμότερο απλά να παίζεις από την καρδιά σου και να κάνεις ότι νιώθεις σωστό. Αν ανησυχείς για θέματα όπως το τι είναι πρωτότυπο και τι όχι, στο τέλος καταλήγεις να χάνεις την αγάπη σου για αυτό. Ο καθένας θα πρέπει να κάνει ότι νομίζει και θέλει.

Οι Haunt είναι πολύ ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Βλέπεις τα Μέσα Κοινωνικής Διαδικτύωσης και το internet σαν μια χρυσή ευκαιρία να προωθήσεις την δουλειά σου ή σαν αναγκαίο κακό;

Είναι εκπληκτικό για να επικοινωνείς με τους οπαδούς σου, προσωπικά το λατρεύω. Προσθέτει μια ακόμα δουλειά βέβαια, αλλά παραμένει πολύ χρήσιμο εργαλείο για μία μπάντα.

Όταν όλη αυτή η κατάσταση καταλαγιάσει, θα δούμε τους Haunt στον δρόμο;

Αναμφίβολα, σκοπεύω να βγούμε στον δρόμο με την πρώτη ευκαιρία.

Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου, να είσαι καλά και ασφαλής. Κλείσε αυτή την μικρή συνέντευξη αν θέλεις με ένα μήνυμα στους οπαδούς σας εδώ στην Ελλάδα.

Σας ευχαριστώ.

Συνέντευξη: Μιχάλης Νταλάκος
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Facebook
Bandcamp
Instagram
Youtube

Band Members
Trevor William Church – Όλα τα όργανα (studio), Φωνητικά (studio/live), κιθάρες (live)
Taylor Hollman – Μπάσο (live)
John Tucker – Κιθάρες (live)
Andres Alejandro Saldate – Τύμπανα (live)

Discography
Burst Into Flame, 2018
If Icarus Could Fly, 2019
Mind Freeze, 2020
Flashback, 2020

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X