Συνεντεύξεις

Hell-Born

Οι HellBorn μπορεί να ξεκίνησαν ως ένα project αρχικά από πρώην μέλη των Behemoth και των Damnation αλλά εξελίχθηκε στο να γίνουν η κυρίως μπάντα τους. Πλέον έφτασαν στην έκτη ολοκληρωμένη κυκλοφορία τους ονόματι Natas Liah και ο Baal Ravenlock (μπάσο/φωνητικά) απαντά στις ερωτήσεις που του θέσαμε για λογαριασμό της μπάντας.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας προκειμένου να απαντήσετε και θέλω να σας συγχαρώ και για την κυκλοφορία του Natas Liah. Ποιές οι μέχρι τώρα αντιδράσεις;

Είναι η πρώτη φορά που γίναμε λίγο πιο εξωστρεφείς με το Facebook ας πούμε και όλα αυτά. Πυροδότησε τρομερές αντιδράσεις. Ο Shadow της Odium έστησε μία πολύ καλή μηχανή προώθησης που έκανε πολύ καλή δουλειά βάζοντας διαφημίσεις σε μεγάλα site και περιοδικά και άλλα πολλά.  Περιττό να αναφέρω πως οι προ-παραγγελίες ξεπούλησαν.

Ποιες οι διαφορές ανάμεσα σε αυτό το άλμπουμ με το προηγούμενο;

Είναι κάτι του στυλ «όλα ή τίποτα» θέμα. Για εμάς είναι κάτι πολύ φρέσκο και φυσικό και με αυτό εννοώ πως είναι ακριβώς η ίδια αίσθηση που είχαμε το 1996. Ο κόσμος που ακούει τον νέο δίσκο μας λέει πως είναι 100% HellBorn και ναι, έχουν δίκιο. Όλα όσα εκπροσωπούμε και αντιπροσωπεύουμε είναι μέσα στον δίσκο. Παράλληλα είναι πολύ διαφορετικός από ότι έχουμε κάνει, πιο σκοτεινός.

Ποια είναι η θεματολογία των στίχων; Θέλετε να περάσετε κάποιο μήνυμα μέσα από αυτούς;

Είναι μία διεστραμμένη ιστορία από την αρχή φίλε μου. Ο αναγραμματισμός στο τίτλο απευθύνεται σε πιο συνειδητοποιημένα άτομα. Δεν είναι ακριβώς αυτό που νομίζεις παρότι είναι ένα άλμπουμ που δημιουργήθηκε μέσα από την αγάπη μας για τον Εωσφόρο. Οι στίχοι δεν προσπαθούν να σου πουν κάτι γιατί ήδη γνωρίζεις. Θέτουν απλά κάποια πράγματα με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορείς να τα ερμηνεύσεις από μόνο σου. Τι είναι ο “Σατανάς”, τι είναι το “κακό”, τι είναι ο “φόβος”. Κάνε ένα πέρασμα τους στίχους και θα καταλάβεις τι εννοώ.

Τι μπορείτε να μας πείτε για την διαδικασία των ηχογραφήσεων; Ποιος ευθύνεται για τον ήχο και την παραγωγή που ακούμε;

Όλα τα όργανα και η φωνή ηχογραφήθηκαν στα Creme De La Creme Studio στην Tczew της Πολωνίας. Τις ηχογραφήσεις επιμελήθηκαν οι Jacek Langowski και Arek Stawicki. Αυτοί παρέδωσαν το αρχικό mix στον Haldor Grunberg για το mastering, o οποίος έχει δουλέψει με πολλές μπάντες, μεταξύ των οποίων και οι Behemoth. Ήταν τέλεια διαδικασία, ήταν σαν να μπαίνεις πρώτη φορά στο στούντιο αλλά παράλληλα γνωρίζοντας πως να παίζεις, πως λειτουργεί η κατάσταση και πως να χρησιμοποιείς όλα αυτά τα τρελά “παιχνίδια”.

Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από το τελευταίο ολοκληρωμένο άλμπουμ σας “Darkness”. Γιατί τόσο μεγάλη καθυστέρηση;

Απλά δεν νιώθαμε πως θέλουμε να παίξουμε μουσική για κάποιο διάστημα. Κάποιοι μπορεί να το θεωρούν διασκεδαστικό, αστείο ή ακόμα και χαζό αλλά πραγματικά δεν με νοιάζει. Προτιμώ να μην κάνω τίποτα για μία δεκαετία ή και δύο και να επιστρέψω με κάτι πραγματικά ισοπεδωτικό από το να συνεχίσω με ανούσιες ιδέες, προσπαθώντας να γαμήσω ένα πτώμα. Ουπς, συγνώμη Chris!

Πως αποφασίσατε να συνεργαστείτε με την Odium Records; Ήταν δύσκολο το να βρείτε εταιρεία μετά από τόσα χρόνια;

Ο Shadow κάνει τα πράγματα με τον δικό του τρόπο, διαλέγει μπάντες που θέλει να υπογράψει. Μας διάλεξαν, οπότε δεν μπορώ να σου πω πραγματικά αν ήταν δύσκολο ή όχι το να βρούμε εταιρία μετά από τόσα χρόνια. Το καταλαβαίνεις νομίζω.

Πως σας επηρέασε η πανδημία, τόσο προσωπικά όσο και σαν μπάντα; Ποια είναι η γνώμη σας για την κατάσταση και για το τι θα επιφέρει αυτή;

Για να είμαι ειλικρινής, απλά δεν με νοιάζει. Κάνω αυτά που θέλω και που με ευχαριστούν γιατί απολαμβάνω την δουλειά μου. Όντας προπονητής, ασχολούμαι με ανταγωνιστικούς αθλητές με αφοσίωση σε συγκεκριμένες εγκαταστάσεις ασχέτως το τι συμβαίνει. Αυτό που βλέπω είναι κάποιους να βγάζουν πολλά λεφτά, όπως έκαναν πάντα. Θέλουν να μας εμβολιάσουν με κατασκοπευτικές νάνο-μονάδες; Δεν έχω ιδέα, αλλά η απορία μου παραμένει, για ποιό λόγο; Η τηλεόραση και ο Τύπος είναι τόσο πολύ φθηνότερα. Κανένας πραγματικά δεν χρειάζεται υψηλής βιοτεχνική τεχνολογία επιστημονικής φαντασίας για να ελέγξει το ανθρώπινο μυαλό. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Αρρωσταίνουμε από ιούς; Ναι βέβαια, πάντα αρρωσταίναμε. Και πάντα υπάρχουν καινούργιοι ιοί γύρω μας όπως γινόταν πάντα. Το τι έκαναν οι κυβερνήσεις σε χώρες σε όλο τον κόσμο, τι προσπαθεί να πετύχει ο Π.Ο.Υ., αυτό με απασχολεί εμένα προσωπικά. Και από ότι φαίνεται, έχει να κάνει με λεφτά το όλο θέμα, όπως πάντα άλλωστε. Για αυτό είναι και τόσο απογοητευτικό. Η ζωή μας σαν ανθρώπινα όντα, σαν αυτόνομα σκεπτόμενα πλάσματα, δεν σημαίνουμε τίποτα.

Ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν. Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να φτιάξετε εξ’ αρχής την μπάντα; Επίσης, γιατί εσύ και ο Les φύγατε από τους Behemoth;

Μπορείς να ρωτήσεις γιατί έφυγα εγώ, αλλά δεν μπορώ να μιλήσω για τον Les. Είναι προσωπικό του θέμα. Έφυγα από τους Behemoth για τον απλούστατο λόγο, ότι δεν τα πηγαίναμε και πολύ καλά με τον Nergal εκείνη την εποχή. Δεν ήθελα να πάω στην κατεύθυνση που εκείνος ήθελε, ήθελα να ξεκινήσω την δική μου μπάντα, ήθελα να γράψω όλους τους στίχους και να είμαι ο τραγουδιστής, όχι ένας απλός drummer. Απλό έτσι; Έχει τόσο πλάκα να είσαι κάθαρμα. (γέλια)

Άλλη μια μπάντα από το παρελθόν σας είναι οι Damnation. Είχατε μια πραγματικά καλή πορεία, γιατί επιλέξατε να διαλυθείτε; Υπάρχουν σκέψεις για πιθανή επανένωση;

Και αυτό θα πρέπει να απαντηθεί από τον Les. Ήμουν οπαδός των Damnation και είχα το προνόμιο να υπάρξω και τραγουδιστής τους στο Resist. Κάναμε και κάποιες περιοδείες. Ήταν πολλά τα θέματα που οδήγησαν στην διάλυση της μπάντας. Μεγάλη ιστορία βασικά. Δεν ξέρω αν ο Les σκέφτεται να ξαναμαζέψει την μπάντα. Είναι δύσκολο να σκεφτώ ένα line-up που θα μπορούσε να τα βγάλει πέρα. Και ξέρω από πρώτο χέρι ότι ο Les σιχαίνεται τις μπάντες που κάνουν «επιστροφές» χωρίς το αρχικό τους line-up με μονάχα ένα αρχικό μέλος, πικραμένο, που προσπαθεί να λάμψει ξανά. Λυπηρό πολύ.

Ας μιλήσουμε λίγο για την σκηνή στην Πολωνία. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ένα ξέσπασμα με πολλές και καλές μπάντες. Τι διαφορές εντοπίζετε σε σχέση με δεκαπέντε χρόνια πριν;

Το black metal έγινε και πάλι δημοφιλές. Ξανά ανέβηκε και πάλι κατά κάποιο τρόπο και στην underground σκηνή και έγινε τεράστιο προσχωρώντας στο mainstream, προσπαθώντας παράλληλα να είναι πιο σοβαρό και ακραίο όπως ήταν στις αρχές του ‘90. Υπάρχουν μπάντες που κράτησαν πιο χαμηλό profile, εξακολουθώντας να μεγαλώνουν βγάζοντας σπουδαία άλμπουμ με τρομερές συνθέσεις και μουσικότητα. Ονόματα όπως οι Azarath, Anima Damnata, Infernal War, Voidhanger, Stillborn, Bloodthirst είναι μερικά από αυτά που μου έρχονται στο μυαλό. Υπάρχει μεγάλη πληθώρα για να διαλέξεις, ανεξάρτητος προτιμήσεων.

Υπάρχουν σχέδια για το 2021 ή είναι ακόμα νωρίς για να συζητάμε κάτι τέτοιο;

Δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτό πέρα από το ότι ο χρόνος θα δείξει. Έχουμε ήδη κάποιες εμφανίσεις κλεισμένες για το 2022. Τα πράγματα ξέφυγαν πέραν κάθε έλεγχου φίλε.

Αυτά ήταν από εμένα, ευχαριστώ ξανά για τον χρόνο σας. Μπορείτε να κλείσετε όπως θέλετε.

Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως είμαι μεγάλος οπαδός της Ελληνικής black metal σκηνής. Το Thy Mighty Contractείναι εύκολα μέσα στην πεντάδα με τα αγαπημένα μου metal άλμπουμ όλων των εποχών. Χαίρομαι που οι Έλληνες οπαδοί θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τους HellBorn. Ίσως βρουν κάτι που θα τους κάνει να ψάξουν την μουσική μας. Ναι, αυτό θα ήταν τέλειο.

Συνέντευξη: Νίκος Λίλλης
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Facebook
Spotify

Band Members
Baal Ravenlock – Φωνητικά, Μπάσο
Les – Κιθάρες
Diabolizer – Τύμπανα

Discography
Hellblast, 2001
The Call Of Megiddo, 2002
Legacy Of The Nephilim, 2003
Cursed Infernal Steel, 2006
Darkness, 2008
Natas Liah, 2021

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X